Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 19 november 2007, 10:55   #31
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Tja, wat is er gebeurd? Ik weet het perfect... zaterdagavond etentje gehad met vrienden, mijn man iets te veel gedronken (wordt dan altijd overmoedig in zijn woorden), zegt dan dingen die hij zich later niet meer herinnert en net diè woorden kwetsen mij enorm, zeker als het over onze kinderen gaat... Ik was razend, woest en heb hem gisteren een hele dag beeld zonder klank gegeven. Tot daar, niets aan de hand, (voelde me sterk). Maar gisterenavond zijn we met vier vriendinnen iets gaan drinken, mijn frustratie moest er uit en blijkbaar zit ik daarnà met gevoelens van onmacht, spijt en begin ik mezelf te ontkrachten...
Ik wèèt het dus allemaal wel, domme geit, doe er dan op tijd iets aan! (Sorry, nog steeds een beetje boos op mezelf, beetje veel...)
Maar goed, herpakken dus en extra alert zijn vandaag en morgen en...
Knuffel X
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 12:23   #32
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
heel herkenbaar en goed dat je inziet hoe je het had kunnen voorkomen. Je hebt die gevoelens een hele dag laten opborrelen en 's avonds moest het er dan uit, maar niet tegen de juiste persoon . Je wou hem laten zweten door hem geen praat te geven en eigenlijk werkt dit ook tegen jou. Maar we zijn menselijk en doen dit allemaal. We moeten beseffen dat dit voor ons wel net een extra spanning is die we beter vermijden.
Ik hoop dat je er het ondertussen met hem al over gehad hebt? Je mag niet met dit gevoel blijven zitten. En eens dit gevoel geuit kan je terug beginnen strijden tegen TTM !!!

P.S. gisterenavond pas ook tegen mijn man geuit wat hij 's morgens in mijn ogen verkeerd had gedaan. Hij voelde al dat er iets was. Dus, je ziet het, je bent niet alleen

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 16:57   #33
Kellietje
What's up!
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 41
ik sluit me bij de "ik-trek-niet-meer-club aan! Ik ben er nu vijf dagen vanaf, en het voelt anders als andere keren. Ik heb hypnotherapie en dat werkt volgens mij echt. Ik heb al vaker trekvrije periodes gehad, was er toen zelfs 1,5 jaar vanaf.

tips die mij helpen:
- Dingen loslaten. Ik zie altijd alles als een probleem en opgave, gewoon aanpakken, dat geeft veel rust.
- Gun jezelf de tijd: word niet heel boos als je een haar eruit getrokken hebt in een stopperiode, neem de verantwoordelijkheid ervoor en blijf doorzetten. Ik had vaak: nou heb ik alweer getrokken, is het mislukt blabla.Nee het is niet mislukt, het was alleen even moelijk. 1 haar betekent niet dat je nu gewoon weer kan plukken.
- Zoek afleiding, het klinkt cliche maar is echt zo.
- Als je met je handen in het haar zit (letterlijk) probeer dan niet te trekken maar de haren te voelen die aan het groeien zijn. Zeg tegen jezelf dat het een nieuwe kans is, wees trots op je mooie nieuwe haartjes die over een paar maanden al lang zijn!
- Als je met je handen in het haar zit (figuurlijk) zoek steun in je omgeving. Geef aan dat je het moeilijk hebt, ga leuke dingen doen.
- Waardeer jezelf.

Kus en veel succes allemaal, nu gaan we ervoor.
Kellietje is offline   Met citaat reageren
Oud 19 november 2007, 16:59   #34
Kellietje
What's up!
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 41
nog 1 ding:

maak TTM niet groter als het is. Zie het als een stomme gewoonte waar je even vanaf moet.
Kellietje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 09:07   #35
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
@ Kellietje, enjoy the club !!!! Bedankt voor je tips. Ergens weet ik dit al, maar het doet goed het eens zwart op wit te zien staan en vooral door iemand anders! Dat geeft me extra kracht. Ik denk dat ik deze woorden nog een paar keer ga lezen en ze goed tot me laten doordringen. Vooral omdat ik gisterenavond een terugval gekend heb. Ik ben me goed bewust van de oorzaak, maar heb dan idd zo iets van 'ach het is nu toch om zeep, ik trek nog maar wat' De kunst is om op elk moment te kunnen stoppen. Daar ligt meestal de moeilijkheid, nl het kunnen beheersen van TTM.
Maar vandaag is een nieuwe dag en ik ga er voor!

Hoe gaat het met de anderen ?

Liefs,
Ilse

PS Ben toch blij te lezen dat ons clubje groeit!
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 10:05   #36
Kellietje
What's up!
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 41
Hey Ilseke!

Ja meestal zijn het dingen die je al weet maar die je voortdurend moet herhalen. Bij therapie heb ik geleerd voortdurend "Stop" tegen jezelf te zeggen. En nu gaat het zelfs automatisch, dat 'stop'.

Succes iedereen!
Kellietje is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 12:20   #37
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi Ilse!
Jammer dat je d'er gisterenavond niet bij kon zijn. We hebben een goei 'sessie' gehad en gaan er (alweer) eens voor!
Ik blijf nog steeds blokken invullen en geef mezelf elke week een aandachtspunt (op die manier verleg je telkens je target en wordt het niet saai...)
Deze week moet ik bij het minste trekdranggevoel onmiddellijk pleisters kleven, elke dag mailen naar An (stand van zaken) èn màg ik bovendien max. 7 haren per dag trekken. Dat laatste is een truc van vroeger om de spanning weg te nemen (als je iets mag, dan is het opeens niet meer spannend, dus doe je 't niet). Dit zijn de plannen voor week één voor mij. Volgende week zijn er andere prioriteiten...
We zien elkaar terug over veertien dagen (maandag 3 dec); kan je er dan bij zijn?? Anderen zijn ook welkom!

Wat je terugval van gisterenavond betreft, jammer hé... maar maak er geen ramp van (vallen is niet erg, blijven liggen... dat mag niet)
Ik hoop dat je nu echt de moed hebt teruggevonden om samen te werken aan ons doel!

En Kellietje... welkom!! En idd, bedankt voor de tips, alle beetjes helpen!
Sterkte aan iedereen!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 20 november 2007, 14:08   #38
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
3 december moet wel lukken denk ik, al zal het wel pas rond 20u zijn dat ik kan langskomen. Ik bekijk vanavond eens de kalender thuis en vraag eens na of Koen geen afspraken heeft.

Goed dat je terug opnieuw de kracht hebt gevonden. Het is echt nogal individueel hé. Elk van ons zoekt echt DE manier om het trekken tegen te gaan. Amai, als we ooit HET antwoord gevonden hebben, dan gaan we daar heel veel mensen gelukkig mee kunnen maken Maar belangrijkst is dat we niet opgeven, we blijven vechtertjes !!! Ik doe alleszins mee!

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2007, 14:14   #39
ilseke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 316
ik mag met fierheid melde ndat ik gisteren een volledig roze blok gehad heb!!! Echt geen enkel haartje is gesneuveld!
Maar ik moet me er heel goed op concentreren en mezelf bewust voor ogen houden dat ik niet mag trekken.

Liefs,
Ilse
ilseke is offline   Met citaat reageren
Oud 21 november 2007, 17:33   #40
Kellietje
What's up!
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 41
Wouw Ilseke!

Dat is echt goed!

Maar misschien moet je proberen juist er niet op te concentreren. Dan gaat het vanzelf. Hoe vaker ik tegen mezelf zeg dat ik het niet mag doen, hoe meer de drang er is.

Als ik mezelf afleid, dan denk ik er op een gegeven moment niet meer aan en dan besef ik dat ik de hele dag nog niet gedaan heb. Echt fijn! Ik ben nu bijna een week 100% pullfree, gewoon door mezelf af te leiden.
Kellietje is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 18:37   #41
Sann15
HaarWeb lid
 
Sann15's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 10
Question Trekvrijedagen

Heey, ja ik heb ook tijdj trekvrije dagen maar als ik aan mn haar gwn sit gaat er soms ook wt uit..

Maar ik hoop ni dt dit stom klinkt, maar ik ben 15 en deed dit ong 3 maanden en heb ook 2 kale plekjes...

Groeit dat terug?

Xx(L)
Sann15 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 december 2007, 19:42   #42
Kellietje
What's up!
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 41
Hey,

Ja soms komt er ook gewoon haar los, want iedereen verliest sowieso haren elke dag. (Tussen de 50 en 100) dus als er af en toe wat los komt is dat normaal.

En om die kale plekjes hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Zoals je zegt, heb je het niet heel vaak gedaan, dus die haartjes komen echt wel weer terug. Gelukkig trek je niet de wortels uit, maar de haarzakjes, die moeten wel heel even herstellen. Daarom duurt het even. Bij mij groeit het in ieder geval altijd wel terug.
Kellietje is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2007, 16:46   #43
Sann15
HaarWeb lid
 
Sann15's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 10
hoebedoel je wortel eruit trekken?
Ja er sit altyd son wit dingetje aan

Xx(L)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kellietje Bekijk bericht
Hey,

Ja soms komt er ook gewoon haar los, want iedereen verliest sowieso haren elke dag. (Tussen de 50 en 100) dus als er af en toe wat los komt is dat normaal.

En om die kale plekjes hoef je je niet zo'n zorgen te maken. Zoals je zegt, heb je het niet heel vaak gedaan, dus die haartjes komen echt wel weer terug. Gelukkig trek je niet de wortels uit, maar de haarzakjes, die moeten wel heel even herstellen. Daarom duurt het even. Bij mij groeit het in ieder geval altijd wel terug.
Sann15 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2007, 11:26   #44
Kellietje
What's up!
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 41
Ja dat witte dingetje is het haarzakje, de wortel zit dan gewoon nog in je hoofd dus daarom groeit het terug. Maar als je je haren heel vaak uittrekt raakt op ten duur de wortel beschadigd en groeit het niet meer, of heel raar. Maar dan moet je veel vaker getrokken hebben. Jij hoeft je na 3 maanden nog niet zo'n zorgen te maken. Maar je moet wel proberen niet meer te trekken, juist omdat je gewoonte pas ontstaan is moet je het proberen gelijk weer af te leren.
Kellietje is offline   Met citaat reageren
Oud 15 december 2007, 22:16   #45
Sann15
HaarWeb lid
 
Sann15's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 november 2007
Berichten: 10
okay thnx
Sann15 is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Ziekte en Gezondheid Grover Inspiratie 2 22 februari 2006 11:24
Wie kan mij adviseren over gebruik fenasteride bij verstandelijk gehandicapt kind Marivon Haarproblemen bij vrouwen 3 20 januari 2006 15:57
ik weet het niet meer... Ellis TTM - Algemeen 36 8 januari 2003 18:21


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:52.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.