Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 6 februari 2009, 22:18   #61
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Miejefke,

Ik hoop dat je pols toch weer beter wordt, het blijft al zo lang aanslepen. Een operatie is niet zo erg hoor (ik kom je bezoeken ), een gips is misschien wel de oplossing voor een bezig bijtje als jij; verplicht rust!
Hoor mij, ik moet wat zeggen, zit alweer thuis in ziekverlof...
de luchtpijpproblemen blijven aanmodderen, komt daar nog eens een ontsteking van de bovenste luchtwegen bij (allé een snotvalling ) en ontstoken sinussen, kort van adem en oh zo moe... het houdt maar niet op. Voel me schuldig tov het werk. Anderzijds is het werk waarschijnlijk wel de oorzaak van alle schuld...
Maar zoals je zegt, op onze leeftijd en met deze crisis, (ander) werk vinden... vergeet het maar...

Maar ik geef de moed niet op, geniet van de rust en met de ttm gaat het ook aardig! Alleen... het groeit zo traag en er staat zo weinig op!
Moge dit een waarschuwing zijn voor alle lotgenoten: het komt NIET altijd terug (zal natuurlijk weer met de jaren te maken hebben )

Groetjes en liefs voor iedereen, morgen 'gezond' weer op!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2009, 19:34   #62
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Oei alweer gezondheidsproblemen, maar meteen krijg je weer wat rust.
Ik ben blij dat het heel goed gaat met je ttm. En je haren nog niet terug? dat kan ook niet, ik dacht dat je terugval ergens half december was, wel... dan moet je toch nog een paar maanden wachter vooraleer je haartjes ziet, en dan zijn het nog maar donsjes, niet te vlug opgeven hé !
En mijn pols, op de MR scan heeft men de oorzaken gevonden, een soort aanwasje aan het grootste handwortelbeentje, wat voor bewegingsbeperking en onsteking kan zorgen, en een peesscheur in de strekker van mijn duim, met aantasting van het omgevende weefsel. Enige oplossing : operatie.
Weet je wat mij het meest ergerde? , ik loop daar nu al bijna een jaar mee rond, en nu opeens wilde ze mij een briefje "werkonbekwaam" schrijven. Het feit dat men pijn heeft, moeilijk kan bewegen was hiervoor geen reden, maar nu de scan een letsel heeft aangetoont mag ik opeens niets meer doen.

Ik heb dus goede hoop dat alles nog eens in orde komt, en dat is een hele opluchting, het duurt alleen nog 3 weken vooraleer ik terecht kan bij de orthopedische chrirug.
Gelukkig heeft dat hele gedoe toch geen ttm aanvallen uitgelokt, en daar ben ik dan alweer fier op .

Veel liefs,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2009, 20:21   #63
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
En terecht! Dat je fier mag zijn!
Goed dat ze nu eindelijk een oorzaak gevonden hebben, laat je maar verzorgen... en dan rusten en dan samen een terrasje doen aan de zee!
Het is waar wat je zegt, ik moet geduld hebben, na die laatste terugval...
Tegen de zomer komt het wel weer goed, heb ik weer een heerlijk kort kopje! Laat dat vooral voor mij een stimulans zijn, in deze donkere dagen waar mijn energie echt nul komma nul is!
Ik had vandaag ons prutske, superleuk, maar ik kruip nu in mijn bed, ben echt uitgeput (is toch niet normaal hé?)
Liefs, en tot later
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 februari 2009, 12:28   #64
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Hoi Bolleke en Miejefke. (en anderen natuurlijk)
Inmiddels al weer opgeklauterd? We zitten nu in februari en volgende maand begint het voorjaar weer. Heelrlijk vooruitzicht weer.
Bolleke;Kiespijn en infecties in de mond kunnen helse pijnen veroorzaken. Ik weet het. Gaat het nu weer?
Miejefke: werk je momenteel niet? Of zit je in de ziektewet?
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 16 februari 2009, 19:13   #65
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,
Die wandeling aan zee komt er zeker, we wachten alleen nog op wat zon. Heb je al wat meer moed en kracht?

Lotte,
Ik lees bij een ander onderwerp dat je nog steeds kampt met ttm, ik hoop voor jou dat je er hebt mee leren leven, en dat ttm een bijzaak is in je leven.
Ik heb momenteel geen betaald werk, mijn vorige werkgever heeft mij ontslagen omdat ik opkwam voor mijzelf en haar uitbuiterij beu was. Het is reeds 1 1/2 jaar geleden en ik wacht nog steeds op achterstallig loon, de juiste papieren voor een uitkering enz.
Ik doe vrijwilligerswerk in een schoolvereniging en help mijn zelfstandige dochter bij het huishouden, ik heb een schat van een kleinzoon waar ik veel voor zorg.
Omdat zich goed voelen, en dus ook "gezond" zijn, zo belangrijk is voor ttm'ers durven wij hier wel eens jammeren over onze gezondheid, ik hoop dat nu uiteindelijk de oorzaak van mijn problemen gevonden is. Ik moet nog even onder het mes en hoop dan alles terug op een normale manier te kunnen doen, iets uitwringen, een fles openen, knippen met een schaar enz.

Groetjes,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2009, 19:25   #66
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke, Lotte en anderen ttm'ers

Het is hier zo enorm stil, alsof iedereen in winterslaap is gesukkeld, ik zie nochtans de sneeuwklokjes, de krokusjes, en zelfs al narcisssen in bloei staan, dus het is volop lente !
Met mij gaat het redelijk, ttm is niet weg te denken maar ik leer er mee te leven, gelukkig is het niet echt zichtbaar voor de buitenwereld en hoef ik mij om mijn uiterlijk niet veel zorgen te maken. Toch knaagt het, waarom geraak ik daar nu niet helemaal van af? telkens er stress opduikt loert de ttm om het hoekje.
Wat mijn pols betreft, ik heb goede hoop dat ik eindelijk terug zonder pijn mijn werk en hobby's zal kunnen uitvoeren, ik word om 18 maart geopereerd, met veel kans op totale genezing, oef.

Bolleke, hoe zit het met jou algemene gezondheid? eindelijk wat van de vermoeidheid verlost? je bent afgemat na een dagje met je kleinzoontje, dat is toch wel normaal, het kind eist al je aandacht en vraagt ook veel lichamelijke inspanning? ik zou mij maar geen zorgen maken.

Ik hoop dat jullie ontwaken uit de winterslaap !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 maart 2009, 20:28   #67
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik vind het ook erg jammer dat het zo stil is, op het hele TTM forum vooral ook. Ik heb het idee dat mensen het gevoel hebben dat ze niet bij de vaste kliek horen en dus hun mond maar houden ofzo. Erg jammer, want iedereen is even welkom.

En nu ik toch hier bezig ben:

Ik hoorde laatst het liedje waar deze discussie haar titel aan te danken heeft: 't is weer voorbij die mooie zomer. Ik vond het eerste couplet erg treffend en inspirerend.

Je hebt 'r maandenlang naar uitgekeken
De kouwe winter wou maar eerst niet om
Traag en langzaam kropen langs de weken
Maar eindelijk, daar was 'ie toch, de zon.

Ik heb iets met de zon als symbool voor herstel van TTM, waarschijnlijk ook door de link met de zomer, de (nieuwe) dag, warmte en licht. Veel van die dingen hebben een positieve invloed op TTM. Vandaar ook mijn onderschrift uit het liedje Kijk omhoog (naar de zon) van Nick en Simon.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.

Laatst gewijzigd door Lila; 5 maart 2009 om 22:33
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 5 maart 2009, 21:24   #68
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hoi!

Hier ben ik even weer... niet dat ik jullie vergeet, maar soms ontbreekt het me aan energie en ook wel de moed om anderen moed in te spreken...
Mijn grootste zorg is namelijk niet de ttm onder controle te houden, dat lukt eigenlijk aardig. Neen, mijn zorg is de angst dat de haren niet of amper teruggroeien...
Ik had gehoopt om tegen de lente een mooi kort kopje te hebben, maar helaas... Enerzijds ben ik blij en opgetogen met de warmere temperaturen en de nakende lente, anderzijds zo ontmoedigd in mezelf en droevig omdat het 'geen zicht' is. Het heeft natuurlijk ook te maken met de leeftijd en de hormonale werking van de menopauze... veel vrouwen krijgen dan een dunnere haardos, maar bij mij is de jarenlange ttm absoluut nefast geweest...
Ik probeer nu alle middelen om geen enkel haartje meer te trekken, in het besef dat één haartje er ééntje te veel is.
Ik zit nu op het goede spoor en hoop het vol te houden!

Toch wil ik ook anderen blijven steunen in hun strijd. Ik heb gisteren een lieve en hartverwarmende mail gehad (dank je Miejefke! ) en dan besef ik telkens weer hoe belangrijk we voor elkaar zijn!

Dus, lotgenoten... schrijf het van je af! Het helpt!!!

Lotte, kiespijn is niet alleen vervelend en pijnlijk, het gaat bovendien met een hoop energie lopen! Je weerstand vermindert en je stress stijgt, wat zeker invloed heeft op ttm... Het gaat nu weer beter, alhoewel... heb morgenvroeg een afspraak bij de tandarts. En zo blijven we bezig hé! Hoe is het met jou? Is ttm nog een dagelijks item of gaat het met ups en downs, zijn er volledig trekvrije periodes?

Wat dit forum betreft, misschien heeft Lila wel gelijk; hebben mensen schroom omdat ze denken er niet bij te horen.
Lieve ttm-ers: dit is geen select clubje. Wij ervaren dezelfde gevoelens, kampen met dezelfde onmacht en hebben met momenten hetzelfde onmetelijk verdriet om wat ons overkomt. We kennen schuld en schaamte en ervaren pijn bij onbegrip... dat verdienen we niet.
Sterkte aan iedereen.
Ik denk aan jullie X.
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 11 maart 2009, 10:32   #69
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke en lotgenoten,

Wij blijven vechten, en hopen dat ons haar ooit eens helemaal terugkomt, ik zou niet wanhopen, maar met de tijd moet je meer en meer geduld hebben.
Ik denk dat ons haar ook wel eens de moed verliest, als het eindelijk weer op volle kracht is, niet meer een donsje maar een "goed haar" dan wordt het weer uitgetrokken, zou je dan niet wat trager gaan groeien? de natuur is soms héél wonderlijk op dat gebied !
Dus geduld en veel wilskracht aan alle ttm'ers, weinig zorgen en een stralende lach, ons leven hangt niet helemaal af van ons haar !
Bolleke hou je sterk, geniet met volle teugen van het komende mooie weer, en neem voldoende rust.

Groetjes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2009, 08:32   #70
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag Miejefke, en anderen...

Jaja, ik weet het wel, ik moet geduld hebben (zoooo moeilijk ).
Maar ik houd er nu wel de moed in, ik geniet van elke dag, probeer elke dag iets leuks te doen, ga ook elke dag naar buiten voor een goede wandeling... en ik wacht, wacht en wacht... op de zon, op de lente, op meer haar !
Het trekken is zo goed als verdwenen, het gedrag is als het ware zachtjes weggeëbd. (door rust, regelmaat en voorspelbaarheid?).. maar de littekens zullen voor altijd zichtbaar blijven, zowel langs buiten als vanbinnen.

Goede moed aan iedereen! Miejefke, nog efkes geduld en het polske komt ook in orde hé! XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 16 maart 2009, 10:53   #71
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Dag lotgenoten,

Laten we vandaag genieten van het mooie lentweer, alle stress weg en vaarwel ttm !

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 maart 2009, 11:38   #72
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hé Miejefke en anderen,

Hoe was de operatie gisteren, alles goed verlopen? Word je nu een beetje verwend of hang je de stoere uit? Geef jezelf wat tijd om te herstellen hé, niet te zot gaan doen, want ik ken je ...
Met mij alles goed, trekvrij, genietend van de lente en volop aan 't inpakken (vanavond voor een paar dagen naar Oostenrijk, short-ski). Niet dat ik zo'n fervente skiër ben , ik doe gewoon in mijn broek! Maar ik ga mee om te genieten van 'weg zijn', op hotel, onder vrienden, mijn man zien stralen en hopelijk een streepje zon meepikken (en ne lekkere Bombardino)!

Maandag ben ik terug, tot ziens en hou je (jullie) taai hé!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2009, 10:04   #73
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,
Alles goed verlopen, typen met één hand lukt aardig maar is niet zo gemakkelijk, op zijn vlaams gezegd : ik trek in alles mijn plan, ik heb practisch geen pijn, en geniet van de zon.
Ik hoop dat je genoten hebt van je skiuitstap !
groetjes,

miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2009, 09:12   #74
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Hallo!
De skivakantie was gewèldig! Ik heb een mooi kleurtje en ben nog steeds aan 't nagenieten...
Ook met de ttm gaat het prima. Thuiskomen is altijd een moeilijk moment. Los-laten en niet direct vervallen in de oude sleur- en stressgewoontes is nu de boodschap!
Woensdag ben ik in Gent. Heb een afspraak om 14.30u. Ik kan ev. vroeger komen, zin/tijd om af te spreken? Ook anderen zijn welkom... maar blijkbaar is die drempel iets te hoog... jammer...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 maart 2009, 19:23   #75
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Hou het heerlijke gevoel maar goed vast !
Bedoel je dat je morgen in Gent bent? ik heb dansles om 13u30 tot ongeveer 15 uur, ervoor en erna ben ik vrij, een gezellige babbel met jou doet altijd deugd , ik kijk er naar uit. Heb je al reactie van andere ttm'ers?


groetjes
miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
helaas weer terug.... susie AA - Algemeen 85 28 mei 2007 08:47
weer aan de medicijnen? *Liejvurd* AA - Behandelingen 10 9 februari 2007 13:26
daar gaan we weer! leentje AA - Algemeen 6 4 juni 2006 00:01
Weer mis...... Stepel TTM - Algemeen 6 7 maart 2005 09:12
Weer terug bij af :( sissey TTM - Algemeen 9 1 oktober 2004 22:13


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.