Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 december 2011, 09:05   #46
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Het zal je wel lukken Bolleke! succes!!
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 13:30   #47
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Als je een steekje laat vallen dan raap je het gewoon op, zo doen wij het althans als wij breien, en jawel het breiwerk komt vroeg of laat in orde.
Een december is inderdaad een heel mooie dag om er opnieuw tegenaan te gaan, nooit opgeven en geloven dat je het kunt !
Ik ben de tel kwijt geraakt maar het lukt mij goed, ik ben gesetteld in mijn appartement, heb het druk en blijf dus van mijn haar af en ben dus super tevreden van mijzelf. Ik zet mijn agenda vol met aktieve en leuke bezigheden en blijkbaar heb ik dat echt nodig en voel ik me goed in mijn vel. Gisteren was het even moeilijk na een bezoekje bij iemand op de palliatieve afdeling, maar thuis heb ik gewoon de bezigheden hernomen en ben van mijn haar kunnen afblijven.
Aan alle andere strijders : volhouden hé.

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 19:37   #48
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Het zal je wel lukken Bolleke!!!
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 21:45   #49
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Mercikes allemaal!! Vandaag vermoeiende dag, maar het is me gelukt... oef.
Morgen dag twee, moèt lukken!! Twintig is een mooi doel maar op dit moment te hoog gegrepen voor mij, ik hou het effe op zeven. Daarna zien we wel...
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 1 december 2011, 22:02   #50
Elizee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 41
Super bolleke!! houd het dan op 7. Ook een mooi begin!!

Derest hier doet het super goed!!!

Ik merk nu wel dat ik steeds vaker toelaat om enkele haren deruit te trekken, met de gedachte het ziet er toch vol al aardig vol uit.
Maar dan gaat het altijd mis. Elke dag een paar haartjes leidt tot kale plekken...

Dus nu het er nog aardig vol uitziet, moet ik weer streng zijn voor mezelf!! Dus geen enkele haar trekken. Ik probeer dit weer 7 dagen vol te houden. Ik hoop dat het lukt, aangezien dit een stressvolle periode is met tentamenstress! Maar ik kan het, als ik het echt echt wil. En dat wil ik!!

Dus morgen begin ik weer...

Hoe gaat het bij derest? Hoe zien de wenkies deruit? (of voor degene die andere plekken deruit halen, groeit er al iets terug?)
Elizee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 08:32   #51
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Hoi allemaal,

Op naar 7 dagen, als het één dag lukt dan kan het ook 7 dagen, laten we hopen dat het lukt voor iedereen.
Als dat lukt dan trakteren we onzelf met iets leuk, ik wil een eau de toilette van Coco Chanel !

Veel succes

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 10:48   #52
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Ik denk dat ik nu aan dag 9 zit en ookal betrap ik me vaak op het scannen naar haartjes, toch kan ik streng zijn tegen mezelf en me met iets anders bezighouden zodat het gescan stop... Ik denk wel dat ik al wat stoppeltjes voel, maar dat voel ik eigenlijk wel altijd Ik heb 1 groot nadeel van het trekken: ik krijg veel meer witte haren (en ben nog maar 28)...
Het is toch een raar ding hé: als ik mijn haar uittrek, voel ik een rust, die dan weer weggaat tot wanneer ik een volgende trek... maar als ik stop met trekken (en er niet aan denk) dan voel ik me nog zoveel rustiger! Dus ik snap niet waarom mijn brein me toch weer wil doen trekken!

Allemaal goed bezig, zelf al lukt het maar 1 dag: moest je eens optellen hoeveel haartjes je al spaart op 1 dag!! Het is het elke dag waard!
En Bolleke, het afbouwen helpt ook hoor, of inderdaad doelen leggen die niet zo ver liggen en dan steeds opbouwen!
Miejefke: op naar de eau de toillete!
Elizee: inderdaad blijven streng zijn anders ga je terug van een beetje naar weer heel veel...

Mijn ultieme beloning is naar de kapper kunnen gaan... ookal zal dat wel nog even duren (aangezien ik haar heb tot onder mijn schouders en dus vreselijke kale stukken ertussen)...
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 12:58   #53
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Héhé, goe bezig allemaal, mezelf incluis... een beloning na zeven dagen? Waarom niet??? Ik heb ook nieuwe parfum nodig hihi

Sterkte aan diegenen die het moeilijk hebben, samen er tegenaan helpt echt!!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 14:51   #54
Karentje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 april 2009
Locatie: Wilrijk, Antwerpen
Berichten: 78
Het helpt inderdaad! Telkens ik stop met trekken, kom ik terug op het forum om wat extra moed samen te rapen (of als ik wil stoppen)... en ik voel ook dat als de berichten stoppen, ik meestal ook sneller terug begin te trekken omdat ik mijn dagelijks zegje niet meer kan doen... Ok, ik kan dit wel tegen mijn vriend enzo zeggen, maar hier kunnen schrijven naar mensen die exact weten hoe het voelt, dat is toch wel iets heel anders!
Karentje is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 21:01   #55
Me!
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2011
Berichten: 12
Ik wil ook mee doen!

Vandaag dag 1: gaat super tot nu toe
Me! is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2011, 21:52   #56
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Me,
Goed dat je ook mee doet, samen sterk en echt het helpt !

Bolleke,
Ook goed bezit hé.

Karentje,
Hou steeds de kapper voor ogen !

Elizee en Piekes,
Met jullie alles goed?

Oei mijn coco chanel zal nog een beetje op zich laten wachten want na veel dagen trekvrij zijn er vandaag een paar gesneuveld. Vervelende dingen zoals overlijden van een kennis en een opdringerig telefoontje van mijn schoonmoeder en oeps alles gaat in de mist.
Gelukkig hebben we nog dit forum die eventjes als "handjesrem" kan dienen.

Morgen beter,

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 09:40   #57
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Komaan Miejefke, we zijn er voor je hé. Voel dit clubje maar aan als een potje parels, waar je af en toe eentje mag van pikken (met hopen energie) en waar je af en toe eentje insteekt (met verdriet en boosheid en frustratie). In het potje worden alle parels terug positief en JIJ hebt er al zeker meerdere verdiend!
Me, welkom!!
Karentje, je brein zal je minder doen trekken naarmate je langer trekvrij bent, door zo lang reeds te trekken hebben we als het ware een 'weg' gemaakt in de hersenen die 'makkelijk' loopbaar is. Als we maar lang genoeg die andere weg opgaan, dan zal die 'makkelijke' weg dichtgroeien met onkruid...
Elizee, probeer aan de verleiding van 'enkele' te weerstaan hé! Je kent de gevolgen (ik ook )
Piekes, waw, ondanks de stress, goed bezig! Volhouden hé!
Fleurr, Lotte, Halla... hoe gaat het met jullie???
Sterkte aan iedereen! XX
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 10:44   #58
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
Bolleke,

Bedankt voor de steun, het potje energieparels hou ik in gedachte .

Sterkte

Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 3 december 2011, 13:51   #59
piekes
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 59
Ferm bezig allemaal!
Ik hoop ook op een beloning in de vorm van een kapper . Al lijkt dat heel erg ver weg, ben voor het grootste gedeelte kaal, maar daar ga ik maar niet over zagen. We blijven positief he! Idd Bolleke, tis waar wat je daar zegt over hoe langer een andere weg inslaan, hoe makkelijker het wordt. Onze hersenen zitten vrij logisch in elkaar in feite, dus wil ik samen met jullie de associatie van trekken en stress of wat dan ook verbannen uit m'n hersenen en nieuwe constructieve associaties leggen. Die zijn zeker zo krachtig! Volhouden!

Piekes xxx
piekes is offline   Met citaat reageren
Oud 5 december 2011, 07:26   #60
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Vandaag 5 dec, dus vijfde dag op rij... we doen ons best, niet te veel aan denken en positief bezig blijven!
Succes allemaal deze week, ondanks het rotte weer... hou het gezellig binnen
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 22:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.