Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 februari 2005, 21:49   #1
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Shedding door Androcur?

Ik gebruik sinds begin september de Diane-pil en daardoor was m'n haaruitval voor meer dan de helft verminderd. Na 3 maanden ben ik er ook Androcur bij gaan gebruiken en na een maand was m'n haaruitval nog es gehalveerd, maar nu, na 2.5 maanden androcur wordt de uitval weer alsmaar erger, en 'k word er bang van.

Is het mogelijk dat het een shedding is door androcur? Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang zou die shedding dan duren?

__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 14:00   #2
sem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 maart 2004
Locatie: Limburg, Belgium
Berichten: 145
Geslacht:
Hey meisje
Ikzelf heb niet veel ervaring met androcur… maar ik denk dat Heideken er problemen mee had. Zij kreeg ook meer haaruitval toen ze met androcur begon… en ze was ermee gestopt.
Ik weet niet of het persoonsgebonden is ofzo… maar als de diane je geholpen heeft, vind ik persoonlijk dat je niet meer dingen moet nemen , alé da’s mijn mening toch althans…
Nou ja, ik weet niet of je iets hebt aan deze email van me…
Nog veel sterkte
Groetjes
Sem
sem is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 21:04   #3
lanne
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2004
Berichten: 316
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andastra
Ik gebruik sinds begin september de Diane-pil en daardoor was m'n haaruitval voor meer dan de helft verminderd. Na 3 maanden ben ik er ook Androcur bij gaan gebruiken en na een maand was m'n haaruitval nog es gehalveerd, maar nu, na 2.5 maanden androcur wordt de uitval weer alsmaar erger, en 'k word er bang van.

Is het mogelijk dat het een shedding is door androcur? Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang zou die shedding dan duren?


STop alsjeblieft met die troep.
De diane pil is al erg genoeg voor je lichaam.
Je bent er nu nog vroeg bij, om te stoppen met androcur, je hebt het nog geen maanden of jaren achtereen geslikt, dus je lichaam kan zich waarschijnlijk daar beter van herstellen.
Verwacht echter wel een tijdelijke haaruitval na het stoppen met androcur.
Misschien helpt het je om bij het stoppen van androcur, saw palmetto (niet zwanger worden, werkt hetzelfde als finasteride) te gaan slikken en geneisteine (een fyto-hormoon, beschermt ook tegen borstkanker)
lanne is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2005, 23:55   #4
4roluca
~Hihi~blijven~drijven~
 
4roluca's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 november 2004
Locatie: Aan de grens van België en Nederland, waar nog veel natuur is en mooie rustige plekjes...
Berichten: 305
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andastra
Ik gebruik sinds begin september de Diane-pil en daardoor was m'n haaruitval voor meer dan de helft verminderd. Na 3 maanden ben ik er ook Androcur bij gaan gebruiken en na een maand was m'n haaruitval nog es gehalveerd, maar nu, na 2.5 maanden androcur wordt de uitval weer alsmaar erger, en 'k word er bang van.

Is het mogelijk dat het een shedding is door androcur? Heeft iemand hier ervaring mee? En hoe lang zou die shedding dan duren?

He Andastra,
Een paar jaar geleden gebruikte ik 'Androcur' en de haren werden der een ietsje beter van maar toch niet genoeg vond ik om der zo'n zware pil voor in te nemen (lever). Mischien neem ik nu wel nog eens een lage dosis maar wacht nu ff verder af wat mijn minox doet. Gebruik jij minox op je koppie?
Sterkte. -Lu-
4roluca is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2005, 02:08   #5
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Question

Hoi Andastra,

't Is een ingewikkelde materie, maar ik vind 't vreemd om de Diane35-pil te combineren met Androcur, want in beide middelen zit cyproteron(acetaat) en deze combinatie van pillen wordt juist voorgeschreven tegen overbeharing. Zie deze link:http://www.huidinfo.nl/hirsutis.html

Laatst gewijzigd door Hanna; 18 februari 2005 om 18:12
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2005, 17:58   #6
Andastra
HaarWeb lid
 
Andastra's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2004
Locatie: Kortrijk, België
Berichten: 439
Zowel overbeharing als AGA wordt veroorzaakt door mannelijke hormonen, dus 't is niet raar dat ze daarvoor dezelfde pillen voorschrijven.

In androcur zit trouwens de 5dubbele hoeveelheid van dat hormoon dan dat er in de diane zit, en aangezien de diane voor me werkte dacht m'n dermatologe dat androcur ervoor ging zorgen dat de haaruitval volledig stopt

Voor de rest leef ik heel gezond (ik rook en drink niet en eet gezond) dus ben ik niet zo bang voor de risico's voor m'n gezondheid. Ben ook een beetje iemand die in het lot gelooft, dus als 'k een bepaalde ziekte moet krijgen of problemen zal dat hoe dan ook gebeuren of 'k nu androcur gebruik of niet.

Nu wil 'k gewoon dat m'n haar niet verder uitvalt, ben nog maar 18, dus 'k zou echt wel graag nog kunnen trouwen terwijl 'k m'n eigen haar heb en dat 't er nog deftig uitziet, snap je?
__________________
's Morgens en 's avonds 1ml Minoxidil 2% sinds 16.04.'04
Nizoral om de 3 dagen sinds 18.06.'04
Diane35 sinds 22.09.'04
Andastra is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2005, 18:13   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ivan Wolffers zegt echter dat cyproteron een vermannelijking veroorzaakt:
"Cyproteron is een vrij specifieke progestagene stof. Het heeft sterk vermannelijkende effecten."

Ik snap er niks meer van.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2005, 20:46   #8
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik lees op de site van Achmea echt een heel andere tekst van Ivan Wolffers:


Cryptoteron is een anti-androgeen, ofwel 'antihormoon'. Het wordt gebruikt bij de behandeling van prostaatkanker dat al uitgezaaid is. Het werkt door de receptorcellen waaraan het androgeen zich wil vasthechten te blokkeren: de toegang tot deze cellen wordt als het ware afgesloten. Androgene stoffen krijgen daardoor geen kans hun typische werking (invloed op beharing, zaadballen, prostaat, geslachtsdrift, etc.) uit te voeren. Het middel is verkrijgbaar als injectievloeistof en in pilvorm onder de soortnaam en onder de merknaam Androcur. De behandeling met dit anti-mannelijk hormoon tegelijkertijd met het volledig wegnemen van de prostaat en de lymfeknopen in de omgeving daarvan verhoogt bij prostaatkanker de overlevings- kansen en verlaagt het risico op terugkeer van de aandoening (N Engl J Med 1999;341:1781). Deze behandeling kan wel leiden tot bijwerkingen zoals bloedarmoede en minder sterke botten. Bij zo'n ingreep moet men voor- en nadelen dan ook goed tegen elkaar afwegen (N Engl J Med, 2000; 342: 1215). De vraag is bovendien overigens of het nog wel zo belangrijk is veel aandacht te geven aan deze aanpak in een tijd waar vroege diagnose op de voorgrond staat (N Engl J Med 1999;341:1837).

Cyproteron: progestagene stof die in verschillende combinatiemiddelen is verwerkt, zoals Diane-35 en Climene.

(http://www.achmeahealth.nl/mednet/me...showmed&id=777)
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2005, 20:47   #9
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat vermannelijkende staat inderdaad vermeld bij Climene.

Volgens mij een foutje...
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2005, 00:10   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Georgie,
Het staat óók bij de Diane 35-pil, zie:
http://www.achmeahealth.nl/mednet/me...showmed&id=572
Ik zal er een mailtje over sturen naar achmea.

Bedankt voor 't meedenken!
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 20 februari 2005, 15:48   #11
Marsha
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2004
Berichten: 142
Wat wordt er allemaal verstaan onder dat 'vermannelijking' ook uiterlijke kenmerken? Ik begin er steeds meer en meer over na te denken om te stoppen met die pil..maar ben bang voor de gevolgen...
Marsha is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2005, 12:20   #12
morenita
morenita
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Locatie: leiden
Berichten: 2
Cool

dag mensen, ik heb hier en daar jullie verhalen gelezen. Vind het zelf erg moeilijk om er achter te komen waarom mijn haar dunner is geworden. Zelf slik al ruim 15 jr de diana 35, maar ben er deze maand mee gestopt. Voor dat ik deze pil slikte had ik geen last van dunner wordend haar, wel een hele vette huid en ook van alles geprobeerd. Dus vandaar dat ik de diana pil ging gebruiken. Mijn haar is niet met bosjes uitgevallen. Maar door de jaren dunner geworden. Als ik al die verhalen lees dan word ik een beetje wanhopig. Ik stop opzekers met die pil, verder weet ik het eigenlijk ook niet. Binnenkort ga ik wel naar de huisarts en vragen om een verwijzing voor de dermatoloog. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die met dit probleem rond loopt. Maar ieder geval wens ik iedereen sterkte bij zijn of haar haarprobleem

Take care Morenita
morenita is offline   Met citaat reageren
Oud 22 februari 2005, 20:06   #13
morenita
morenita
 
Geregistreerd: 18 februari 2005
Locatie: leiden
Berichten: 2
morenita]dag mensen, ik heb hier en daar jullie verhalen gelezen. Vind het zelf erg moeilijk om er achter te komen waarom mijn haar dunner is geworden. Zelf slik al ruim 15 jr de diana 35, maar ben er deze maand mee gestopt. Voor dat ik deze pil slikte had ik geen last van dunner wordend haar, wel een hele vette huid en ook van alles geprobeerd. Dus vandaar dat ik de diana pil ging gebruiken. Mijn haar is niet met bosjes uitgevallen. Maar door de jaren dunner geworden. Als ik al die verhalen lees dan word ik een beetje wanhopig. Ik stop opzekers met die pil, verder weet ik het eigenlijk ook niet. Binnenkort ga ik wel naar de huisarts en vragen om een verwijzing voor de dermatoloog. Ik ben blij dat ik niet de enige ben die met dit probleem rond loopt. Maar ieder geval wens ik iedereen sterkte bij zijn of haar haarprobleem

Take care Morenita[/QUOTE]
morenita is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
[ketoconazol] Algemeen (Rooscure en Nizoral) Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 1636 25 januari 2019 14:29
Shedding Petro AGA - Algemeen 192 15 december 2011 20:11
Saw Palmetto shedding Henk21 Medicijnen/haargroeimiddelen 3 29 februari 2004 14:18
Shedding: De waarheid II Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:16
Shedding: De waarheid I Jaapie Medicijnen/haargroeimiddelen 0 31 januari 2004 10:15


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:40.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.