Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 12 juni 2006, 21:31   #61
lotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 februari 2002
Berichten: 134
Goed zeg , zo,n 5 weekse plan. Heeft je psycholoog dit samen met je opgezet of heb je er ook je eigen draai aan gegeven ?
Ik ben ook al een hele tijd niet op het forum geweest, druk druk. Jullie kennen dat wel. Wanneer de behoefte dan weer ontstaat om lotgenotencontakt te hebben, (zoals nu bijv) dan weet ik ook waar ik moet zijn. Bij jullie.
En zo,n stappenplan; prima!
lotte
lotte is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 22:04   #62
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 5, dag 6;

Goed nieuws en vooral slecht nieuws.....
Het slechte is dat ik net 3 wimperharen heb uitgetrokken (en dat terwijl ik op internet op zoek was naar een leuke vakantiebestemming), maar het goede nieuws is dat ik na 3 haartjes ben gestopt. Ben naar mijn vriend gelopen en heb gezegd; "Ik moet stoppen met internetten. Heb 3 haartjes getrokken." Dat heb ik eerder nooit gedaan, met het resultaat dat ze allemaal sneuvelden.
Ik ben zo trots op mijn resultaat en mijn rij wimpers. Het mag niet weer fout gaan!!!! Mag niet, mag niet, mag niet!!!!!!!!
Maar 3 haartjes zijn er 3 teveel. Ik mag niet trekken terwijl ik met iets bezig ben (in dit geval computteren). Ik mag niet trekken met mijn rechter duim en wijsvinger (heb ik wel gedaan). Shit, ik heb me dus niet aan de regels van het 5-wekenplan gehouden. Wat nu?!?!! In ieder geval niet verder trekken!!
Wat jammer. Net voor het einde van de 5 weken.....

Maar goed, nu sterk zijn, Ik wil geen TTM. Ik wil niet voor de rest van mijn leven TTM hebben. DUS; WEES STERK!!!!!!
Ik ga nu douchen, en dan naar bed. Geen internet meer voor mij vanavond....

Heerlijk om te lezen dat ik anderen inspireer. Laat dat a.u.b. wel alleen zo zijn als het GOED gaat....

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juni 2006, 22:34   #63
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
he limburgse,

niet panikeren! ik kan helemaal begrijpen dat dit even echt rot is, maar het is geen drama. wees niet te hard voor jezelf, integendeel: soigneer jezelf (zoals wij belgen zeggen ), een frisse douche, wat deugddoende nachtrust en morgen gewoon weer verder... waarmee ik het absoluut NIET wil minimaliseren ofzo, echt niet, ik begrijp je teleurstelling zeker. maar ik geloof ook dat je het kan.
slaapzacht..
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 00:13   #64
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Limburgse,
De dingen gebeuren niet toevallig hoor. Dat je vijf weken bijna om zijn, dat speelt in je koppie effe mee, je dacht om het nu rustigeraan te doen? Niets van, die drie haartjes zijn een verwittiging, ze doen je eraan denken om alert te zijn, niet vandaag of gisteren, maar ook morgen en overmorgen en de dagen, weken erna!!! Vertrouw niet te veel en te snel op jezelf. Je hebt al héél wat bereikt, je bent fantastisch goed bezig, maar je mag niet afzwakken. En hèb je ergens een 'onbewaakt' moment, herpak je dan vlug. Dat heb je trouwens prima gedaan! Je kent je valkuilen en je zorgt heel goed voor jezelf door direct om hulp te vragen, (je bent direct naar je vriend gelopen). Ik kan alleen maar zeggen dat je heel goed bezig bent en ik blijf supporteren!
Vandaag de laatste dag van mijn eerste week! Volledig trekvrij, goed van mij... Je vraagt of ik mezelf nog toesta om te trekken? Dat is een moeilijke vraag. Hoofdhaar zeker niet meer. Schaamhaar... dat vind ik minder problematisch. Wanneer daar haren sneuvelen dan weet ik dat ik terug een beetje beter moet luisteren naar mezelf, mijn emoties en mijn handelingen.
En ja ik weet dat er nog genoeg weken komen, maar mijn voornemens van week 1 blijven geldig in week 2. Het vernieuwde gedrag moet goed 'gemarineerd' zijn, doordrongen van de wil om anders om te gaan met emoties en met mezelf...
Vandaag trouwens een prachtige dag gehad, uren genieten van de zee, een goed gesprek met mijn psy en de dag afgesloten op een terrasje op de Vrijdagmarkt in mijn oude vertrouwde Gent, samen met een ttm-vriendin.
Zo'n dag geeft mij een energie-stoot!!
Komaan Limburgse, Jente, Lotte en Erna en alle anderen natuurlijk!
Liefs x
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 01:02   #65
Mr.Anoniem
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 juni 2006
Berichten: 4
Beste Limburgse,

Wellicht niet geheel passend bij de professionaliteit voor beroepsgenoten heb ik bij deze toch buiten de therapie-uurtjes om op deze manier contact met je, en wel om je een hart onder de riem te steken.

Vandaag doormaak je de laatste dag van je 5-wekenprogramma en ik hóóp dat je de druk niet té hoog voor jezelf opvoert. Na de vijf weken gaat het leven door en het gevecht tegen de TTM ook.... Er is niets aan de hand als je het blijft aanpakken zoals je nu doet... super!
Uit je vorige post blijkt maar weer hoe het TTM-monstertje om het hoekje blijft kijken. Hij heeft 3 haren 'te eten' gekregen, maar je bent bewust gestopt, wat zeer zeker het belangrijkste is van je post. Je hebt onderkent dat je het gevecht zou verliezen en bent weggegaan bij de computer..... Zo'n situaties zul je nog vaker tegenkomen in de toekomst en als je er zo mee weet om te gaan dan gaat het je goed! Laat het zoals een ander al zei een teken aan de wand zijn om alert te zijn. Het is okee om bang te zijn in deze fase, gebruik de angst om alert te blijven en voor de rest: als je alert blijft zoals je nu bent, dan hoef je niet bang te zijn... alleen A.L.E.R.T

Zoals je ziet schrijf ik al net zoveel als dat ik af en toe praat
Ga zo voort, geniet van je feestwoensdag. Wij zien elkaar donderdag -dit is even mijn eerste en ook laatste post - en voor een ieder die het toevallig leest: good luck en moge dit forum nog lang zo levend blijven.. goed werk!

Je therapeut, K
Mr.Anoniem is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 14:40   #66
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dit is een bericht van een therapeut met het hart op de juiste plaats! En euh..."wellicht niet geheel passend bij de professionaliteit enz..." laat dat maar achterwege. Het wordt tijd dat hulpverleners weten waar het ècht om gaat: nabijheid, steun, warme woorden, verbondenheid en 'geven om'.
Bedankt K! Limburgse heeft geluk met jou!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 20:07   #67
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 5, dag 7;

Cool!!! Dankjewel Mr. Anoniem!!!! Goh, wat een verrassing. De juiste woorden op`t juiste moment.
En dan te bedenken dat jij op zo`n tijdstip nog aan je cliënt denkt!!!! Zelf ook afschakelen hè? Nee, flauwe kul. Ik voel me vereerd.
Wat mij betreft mag je hier vaker van je laten horen. Dan zouden meer mensen profijt van je kunnen hebben! Alleen verdien je er dan niks me, hahaha!

Vandaag gaat het goed. Ben inderdaad weer helemaal alert, na de misstap van gister. En dat ik het heb weten te beperken tot 3 haren doet me goed en geeft me veel hoop voor de toekomst. Ik mag inderdaad absoluut niet denken dat ik er bijna ben. Ik ben bezig met een goed begin, maar heb nog een lange weg te gaan. Net als jullie.....

Bolleke, Je hebt een mijlpaal met 1000 berichten behaald. Fantastisch, ga zo door. Je berichten en je boek zijn een echte inspiratie voor velen. (ja, Mr. Anoniem; Bolleke is de schrijfster van het boek) En een week trekvrij, SUPER!

Morgen heb ik mijn feestdag als afluiting vande eerste 5 weken (want ik ga gewoon door). Ik ga morgenochtend samen met mijn zus onze oude hobby weer oppakken. We gaan samen (na jaren weer) paardrijden, daarna uitgebreid lunchen en vervolgens waarschijnlijk shoppen.

Dus als ik geen been breek met `t paardrijden..... Tot morgen!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juni 2006, 20:50   #68
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Tot morgen Limburgse... .. geniet met volle teugen!
Vandaag alles onder controle, fijn dat we dit samen kunnen volhouden...
Liefs en bedankt voor je mooie woorden..
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 09:34   #69
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limburgse
Als je twijfelt, niet beginnen.
Je had gelijk, Limburgse. Ik was er niet klaar voor. Misschien ben ik het nu wel.

In elk geval, voor jou geldt nu:


PROFICIAT !!!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 10:03   #70
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
limburgse: super van je dat je heel het programma zo goed hebt doorlopen en volgehouden, je hebt die zalige dag dubbel en dik verdiend! nu blijven volhouden,

je bent een steun geweest voor iedereen hier. Keep it up girlie, je kan het, dat heb je zeker bewezen voor jezelf!
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 13:00   #71
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
PROFICIAT voor de moeite die je erin hebt gestoken en het feit dat je alles hebt uitgevoerd. Ik hoop dat je nu voldoende handvaten voor jezelf hebt gecreërd om het ook zonder plan te doen. Je kent je valkuilen, je weet wat je eraan kan doen. Ga ervoor en wees trots op jezelf en hoe je er nu en in de toekomst gaat uitzien. Ttm belemmert toch maar, je kan beter een vrij mens zijn....

Echt sjiek meisje
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 21:31   #72
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Week 6, dag 1;

Ik heb een bijzonder leuke dag gehad! Ben vanmorgen gaan paardrijden. We hebben met een groep van 7 een buitenrit gemaakt. Heerlijk!!!! Ik ga deze oude hobby absoluut weer oppakken. Begin weer met 1 x per week les.
Daarna (uhum, nee eerst een koele douche) zijn mijn zus en ik luxe gaan lunchen.
Ik had met mezelf afgesproken dat ik na de 5 weken een afspraak zou maken bij de kapper. Zo gezegd zo gedaan. Alleen had ik niet verwacht dat hij zou zeggen; "Waarom km je niet vanmiddag even langs?" Mmmm, dat wou ik graag maar volgens het 5-wekenplan mocht ik vandaag niks stress-vols doen wat betreft mijn haren.
Ik vond echter dat ik er aan toe was en dat de kapper een beloning zou zijn i.p.v. een straf. Dus.....

15 cm eraf geknipt!!!!!! Kan nog net die veilige staart bovenop mijn hoofd maken (dat was mijn voorwaarde). Mijn haar was ook helemaal kapot, volgens de zeer vriendelijke en begripvolle kapper. En als hoogtepunt op deze dag heeft hij me KOSTENLOOS laten zien wat je met een bos haar kunt doen. Hij wilde me extra motiveren om zo goed door te gaan. Zoals bij bruidjes heeft hij pluk voor pluk mijn haar gekruld met een krultang en prachtig mooi opgestoken! Fantastisch!!!! Ik loop al de hele dag te paraderen met mijn haar......

Alleen jammer dat ik er morgen misschien nog profijt van heb, maar dan is het ook echt afgelopen met mijn mooie krullen. Dan is mijn haar los tot net op mijn schouder. Het kwam vanmorgen nog tot aan mijn bh-bandje.

Deze kapper is echt geweldig! Hij verheugt zich er al op om mij over enkele maanden weer te zien. Ik ga mijn best doen.

Trouwens een tip van de kapper; Haartjes die net groeien hebben echt zuurstof nodig. Constant een petje of je haar strak vast dragen (zoals ik) is funest voor nieuw haar. Doe het dan in ieder geval `s nachts LOS.

Zo, ik bruis weer van de inspiratie!!!!!!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 21:38   #73
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
Limburgse,

dit is echt super! heel erg blij voor je! geniet van het paardrijden, en je kappersbezoek, echt heeeeel fijn! hoop dat je er veel positieve energie uithaalt en inderdaad, binnenkort nog s kan gaan, dat het een motivatie kan zijn!! je bent echt zo goed bezig, en jouw berichten lezen werkt echt inspirerend, hoopgevend enz... thanx, en alle suxes nog!

inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 14 juni 2006, 22:25   #74
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Wat een ongelooflijke dag, super gewoon!!!
Blijf zeker regelmatig een afspraak maken met die kapper (vb. om de 6 weken). Zo verplicht je jezelf om het vol te houden èn ben je bovendien lief voor je haar en lief voor jezelf!
Zelf heb ik er geen moeite mee om (effe tellen, trekvrij vanaf 6 juni) ... om ook vandaag er een trekvrije dag aan te breien. De motivatie is er, de wil en de kracht. Ik voel me goed ondanks het feit dat ik volgende week nog drie examens heb (de laatste!).
De studies zijn dus bijna achter de rug. Ze hebben me zeker gesterkt in mijn zoekproces naar antwoorden op mijn vragen...
Slaapzacht Limburgse, met je haren los en je gedachten op oneindig, droom alleen van wat je wil en heb geen angst voor wat je niet wil... dan komt het niet..
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juni 2006, 10:03   #75
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Super, Limburgse! Een frisse nieuwe look als kroon op vijf weken hard werken... Ga zo door!
Jente is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
al weer weken plukvrij joeske TTM - Algemeen 1 18 maart 2006 16:45
Even voorstellen / plan van aanpak. rene154 Medicijnen/haargroeimiddelen 25 11 december 2004 20:06
Minox resultaat op enkele weken ? Kristof Medicijnen/haargroeimiddelen 6 4 maart 2004 09:32
drie weken plukvrij! wiepwiep TTM - Algemeen 2 28 mei 2003 00:51
al twee weken!!! miss TTM - Algemeen 0 26 april 2003 12:04


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.