Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 februari 2016, 09:16   #1
Dvd85
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 augustus 2013
Berichten: 31
Advies graag: hoeveel finasteride en na groot succes weer neergaande lijn

Beste vrienden,

Ik heb een vraag aan jullie. Twee jaar geleden ben ik met fina, minox en revita shampoo begonnen. Minox elke morgen en avond, revita shampoo elke ochtend en fina voor het slapen gaan. Na een enorme shedding (enorm zichtbaar, haar kon alleen nog een soort van plat) heb ik later zo goed als mijn oude kapsel terug (voordat de kaalheid begon).

Nu zie ik echter de laatste tijd weer een duidelijke neergaande lijn. De kwaliteit van het haar neemt erg af en de haarlijn wordt weer langzaam dunner. Is dit een verhaal dat bekend klinkt voor iemand? En hoe is dit te verklaren? Is dit tijdelijk, omdat alles in periodes gaat of zal dit alleen maar slechter worden?

Ik neem altijd een pil van 5 mg gedeeld door 4 dus 1,25 gram per keer. Ik neem deze in de avond. Is het echter niet beter om deze door twee te delen en 1,25:2=0,625 zowel 's ochtends als 's avonds te nemen? Of lijkt dit jullie geen goed idee? Ik overweeg deze keuze omdat een groot deel van finasteride na 8 uur al uit het bloed is en ik op deze manier het spul langer in mijn lichaam houd.

Ik ben erg benieuwd naar de mening van de kenners dus hoor graag van jullie.

Groet,

Een lotgenoot
__________________
Finasteride 1,25
Minox 5 %
Revita Shampoo
Vitamine pillen

Laatst gewijzigd door Dvd85; 4 februari 2016 om 09:17 Reden: Beter verhaal
Dvd85 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2016, 11:05   #2
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Effect van 1 namme van fina werkt zeker enkele dagen. Twee x perdag heeft geen zin.

Gewoon doorzetten...
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2016, 14:39   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik heb hetzelfde gehad alleen met dutasteride en na jaaaaren gebruik. Misschien kun je idd proberen om het 2x per dag te slikken? Halfwaardetijd van Finasteride is vrij kort 6-8 uur dacht ik. Van Dutasteride is de halfwaardetijd veeeel langer
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2016, 14:49   #4
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Interessant, Reet.
Werkt de dutasteride nog goed voor je?
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2016, 14:58   #5
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Ik heb hetzelfde gehad alleen met dutasteride en na jaaaaren gebruik. Misschien kun je idd proberen om het 2x per dag te slikken? Halfwaardetijd van Finasteride is vrij kort 6-8 uur dacht ik. Van Dutasteride is de halfwaardetijd veeeel langer
halfwaardetijd zegt toch niets, of wel?

Er is in andere topics ook al aangegeven dat tissue binding 3-4 dagen is. 1 dosering van fina heeft zeker enkele dagen effect.

Zie http://www.hairrestorationnetwork.co...68%252FDHT.GIF

2x daags lijkt me geen meerwaarde?
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 00:29   #6
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
halfwaardetijd zegt toch niets, of wel?

Er is in andere topics ook al aangegeven dat tissue binding 3-4 dagen is. 1 dosering van fina heeft zeker enkele dagen effect.

Zie http://www.hairrestorationnetwork.co...68%252FDHT.GIF

2x daags lijkt me geen meerwaarde?
Nou, weet je wat het probleem is met grafieken en studies en alles... die laten wellicht resultaten zien bij de "gewone" mens. En dan bedoel ik niet dat ze geen last hebben van DHT-gevoeligheid maar dat middelen zoals Finasteride en Dutasteride geen vat meer krijgen op de DHT level, alsof ze hun kracht hebben verloren (en daar ging het in deze topic over). Waar komt dit door? Ja er wordt gezegd dat de medicijnen slechts 1 ding doen en blijven doen, maar mijn ervaring is helaas toch anders. Hoe het komt weet ik niet maar wat mij opvalt is dat anderen ook zeggen hetzelfde te constateren. Zal het lichaam zich op een of andere manier aanpassen? Ik heb persoonlijk toen wel baat gehad bij 2x inname en 2x Minoxidil smeren ipv 1x p/dag. Anderen zeggen dat door de dosis op te voeren weer stabiliteit kwam. Bij de een werkt Finasteride niet, bij de ander wel. Bij de een zonder ernstige bijwerkingen, en de ander... Haaruitval is een complex fenomeen. Iedereen reageert weer anders op (langere termijn) medicatie en wanneer een medicijn niet meer brengt wat het eerder wel deed dan kunnen alle studies en grafieken van boord want die zijn voor jou niet meer van toepassing. helaas is het dan gewoon uitvogelen voor een ieder hoe toch stabilisatie te bewerkstelligen.

Laatst gewijzigd door Reet; 6 februari 2016 om 00:32
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 01:50   #7
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Nou, weet je wat het probleem is met grafieken en studies en alles... die laten wellicht resultaten zien bij de "gewone" mens. En dan bedoel ik niet dat ze geen last hebben van DHT-gevoeligheid maar dat middelen zoals Finasteride en Dutasteride geen vat meer krijgen op de DHT level, alsof ze hun kracht hebben verloren (en daar ging het in deze topic over). Waar komt dit door? Ja er wordt gezegd dat de medicijnen slechts 1 ding doen en blijven doen, maar mijn ervaring is helaas toch anders. Hoe het komt weet ik niet maar wat mij opvalt is dat anderen ook zeggen hetzelfde te constateren. Zal het lichaam zich op een of andere manier aanpassen? Ik heb persoonlijk toen wel baat gehad bij 2x inname en 2x Minoxidil smeren ipv 1x p/dag. Anderen zeggen dat door de dosis op te voeren weer stabiliteit kwam. Bij de een werkt Finasteride niet, bij de ander wel. Bij de een zonder ernstige bijwerkingen, en de ander... Haaruitval is een complex fenomeen. Iedereen reageert weer anders op (langere termijn) medicatie en wanneer een medicijn niet meer brengt wat het eerder wel deed dan kunnen alle studies en grafieken van boord want die zijn voor jou niet meer van toepassing. helaas is het dan gewoon uitvogelen voor een ieder hoe toch stabilisatie te bewerkstelligen.
Ben ik met je eens. Maar minox moet je sowieso 2 maal daags toepassen.

Je bent genetische bepaald gevoelig voor dht in bepaalde mate. Als jij 10 jaar lang fina gebruikt kan je haar status wel verslechteren. Maar als je die 10 jaar niet had gebruikt. Had het wellicht slechter geweest al na 3 jaar. Het is geen geneesmiddel maar ook een "lap middel". Je stelt het uit. Het zal nooit alle dht blokkeren en dus zullen je haarzakjes altijd aangetast blijven denk ik. Maar in (veel) mindere mate.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 03:20   #8
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Nou het gekke is dus dat ik door gebruik van Dutasteride misschien wel 13 jaar totaal geen achteruitgang had... Maar dan ook TOTAAL NIET! Sterker nog, mijn haardos werd alsmaar dikker en dikker! Ik verloor echt maar heeel weinig op een dag en had echt een dikke volle kop haar met een keiharde haarlijn. Ik kreeg zelfs haar waar al haar zat! Ik was toen ook al vrij snel overgegaan tot 1x daags Minoxidil smeren en dat was toen ook geen probleem. Minoxidil kostte mij €80 per maand dus 1x per dag bespaarde mij 50%. Helemaal stoppen ermee wilde ik niet want Minoxidil heeft zijn werking bij mij echt wel bewezen in het verleden. Ik had dus mijn perfecte regime en had totaal geen ellende tot ik in 2010-2011 ineens opmerkte dat mijn haarlijn op sommige plekken dunner werd. Zag toen ook her en der haren liggen op de bekende plekken (kussen, wasbak enz.) wat ik nooit eerder had. Mijn dermatoloog zei destijds dat een kleine percentage dutasteride gebruikers na een x aantal jaren last kon gaan krijgen van verminderde werking. Onbekend wat de oorzaak was toendertijd. Dus voor MIJ was het echt superlang een wondermiddel. En toen was het sprookje ineens voorbij... Gek toch?

Laatst gewijzigd door Reet; 6 februari 2016 om 03:22
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 09:04   #9
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
Wow, klinkt niet best Reet. Althans na de 13 jaar dat het helemaal top ging..
Dus nu werkt dutasteride niet meer voor jou, zeg je.

Misschien moet je even finasteride gebruiken. Vroeger toen ik nog wiet rookte, moest ik ook eens een ander wietje proberen, omdat ik anders aan de ene wiet gewend raakte en zo werd ik veel stoonder. Wie weet helpt afwisseling.

Ik hoop dat deze dutasteride geval zelden voorkomt.
Voorlopig wens ik 13 jaar + geluk
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 12:35   #10
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ja dat is gek.

Maar je moet wel beseffen dat dat in die 13 jaar geleidelijk is gegaan. Als het jou opvalt dat is niet het moment dat het is begonnen met uitdunnen

Dus ja
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 15:07   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Nee hoor, niks geleidelijk... Gewoon in een keer begonnen! Misschien gaat dat normaal gesproken wel zo maar bij iemand die daar altijd secuur naar heeft gekeken (vrijwel dagelijks) en pas na 13 jaar de eerste tekenen van achteruitgang opmerkt...

Laatst gewijzigd door Reet; 6 februari 2016 om 15:13
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 16:33   #12
RonaldB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 mei 2015
Berichten: 68
Geslacht:
[QUOTE=Reet;391190]Nee hoor, niks geleidelijk... Gewoon in een keer begonnen! Misschien gaat dat normaal gesproken wel zo maar bij iemand die daar altijd secuur naar heeft gekeken (vrijwel dagelijks) en pas na 13 jaar de eerste tekenen van achteruitgang opmerkt...[/QUOT


Dus enige oplossing haartransplantatie?

Zit zelf ook te denken aan transplantatie,
maar dan zonder pillen.
RonaldB is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2016, 17:01   #13
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Nee hoor, niks geleidelijk... Gewoon in een keer begonnen! Misschien gaat dat normaal gesproken wel zo maar bij iemand die daar altijd secuur naar heeft gekeken (vrijwel dagelijks) en pas na 13 jaar de eerste tekenen van achteruitgang opmerkt...


JUIST omdat je er elke dag op let; krijg je een bepaalde blindheid.

Als je een getypte tekst 10x achter elkaar leest zie je op een gegeven moment ook kleine foutjes niet meer. Maar als je denkt dat het van de een op se andere dag was, prima. Maar het is altijd een proces wat enige tijd overheen gaat.
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2016, 02:34   #14
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door themen Bekijk bericht
JUIST omdat je er elke dag op let; krijg je een bepaalde blindheid.

Als je een getypte tekst 10x achter elkaar leest zie je op een gegeven moment ook kleine foutjes niet meer. Maar als je denkt dat het van de een op se andere dag was, prima. Maar het is altijd een proces wat enige tijd overheen gaat.
Misschien heb je mijn berichten niet goed gelezen of ben ik niet duidelijk genoeg geweest. Ipv achteruitgang zag ik alleen maar vooruitgang! Op plekken waar ik gewoon een hoge densiteit had kwamen er nóg meer haren tussen groeien. Ik verloor met een douchebeurt vaak maar 6 haren!!! Ik trok scheidingen om Minoxidil aan te brengen en had daarbij witte strakke lijnen (zichtbaar worden van hoofdhuid door scheidingen te trekken) van kruin tot haarlijn. Haarlijn werd dikker en men vroeg aan mij wat ik genruikte. Zelfs meerdere medewerksters van de apotheek vroegen aan mij of de minoxidil die ik daar kocht zo goed werkte want hun partners hadden ook last van haaruitval. Haren in model brengen was 1-2 minutenwerk. Nooit haren op kussen, werkplek, wastafel enz.

En sorry, pas ongveer 5-6 jaar geleden is de stijgende lijn tot een halt gekomen en sindsdien is mijn haardos heel geleidelijk achteruit gegaan. Daarvoor ging het denk ik wel 13 jaar perfect. Zo perfect dat ik nu nog zeer veel haar over heb en mensen mij nog complimenteren met mijn volle haardos. Er is toen gewoon een turning point gekomen. Ik verloor ineens een aantal weken 100-125 haren per dag en toen had ik op gegeven moment zelfs dagen met wel 300 haren die ik verloor bij het douchen. Ik had echt letterlijk plukken haar in mijn handen Heftige sheddingsgolven heb ik zo jarenlang gehad, Jarenlang! Haast non-stop een shedding met slechts een maandje ofzo waarin ik iets van 80 haren op een dag verloor, en dan begon weer een golf van haarverlies die weer een aantal maanden in beslag nam. Gewoon een hele vreemde gang van zaken?! En het gekke was nog dat ik niet echt zichtbaar dunne plekken had ofzo. Het voelde wel dunner aan en mijn haar in model brengen lukte soms niet meer en duurde ook veel langer.

Ohja... In die 13 jaar begon mijn kapper ook nog eens met de uitdun-schaar mijn haar uit te dunnen want hij vond dat het anders leek alsof ik een pruik op had, én mijn dermatoloog zag middels haartellingen ook bijna alleen maar vooruitgang die hij niet kon geloven. Natuurlijk stopte de vooruitgang op gegeven moment en had ik jaaaaren een volle jeugdige kop haar met kaarsrechte haarlijn. Dus de stelling medicijnen vertragen de boel slechts gaat voor mij niet geheel op hoor. Er zijn wel degelijk een boel mannen die echt spectaculaire resultaten hebben geboekt.

Maar goed... Wat te doen na stabilisatie weer achteruitgang te zien was de vraag. Ik zeg probeer (tijdelijk) een ander middel of probeer te spelen met de huidige middelen. Je moet toch iets als je je er niet bij neer wilt leggen. En alleen door dingen te proberen kom je erachter.

Laatst gewijzigd door Reet; 7 februari 2016 om 02:58
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2016, 02:39   #15
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Dan heb ik je niet goed begrepen

Beetje experimenteren kan geen kwaad lijkt me.

Als ik je verhaal zo lees heb jij het best goed voor elkaar. Denk dat jij blij mag zijn in vergelijking met andere. Als de kapper zulke dingen zegt.....hoor je hier niet thuis haha
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015

themen is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 15:29.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.