Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Waardering: Waardering discussie: 3 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergave
Oud 4 augustus 2010, 15:24   #1
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Mijn behandeling bij Prohairclinic, 2028 grafts

Na enige tijd niet meer onder het spreekwoordelijke mes te zijn geweest, heb ik op 2 en 3 augustus jl. bij Prohairclinic in Wilrijk (België) wederom een haartransplantatie ondergaan. In mijn handtekening vind je een overzicht van mijn ht-geschiedenis. Hoewel tevreden over het resultaat van mijn FUT bij Laser Aesthetic (toentertijd had ik nog nooit van FUE en Haarweb gehoord), was het na mijn min of meer mislukte behandeling bij Coen Gho hoog tijd om weer een behandeling te ondergaan.

Met Bart heb ik al contact voordat hij Prohairclinic oprichtte. Daarnaast las ik veel goede verhalen over PHC, en is de tariefstelling aantrekkelijk. Eind vorig jaar heb ik de behandeling vastgelegd en ik ben zondag afgereisd naar Antwerpen.

Maandagochtend 7.30 uur werden mijn vriendin en ik verwacht bij PHC. Bart en Kirsten waren reeds aanwezig. Leuk om Bart eindelijk eens te ontmoeten! Bart is een gezellig en los persoon, met droge humor. Bovendien geen spoor te bekennen van commercie in de negatieve zin van het woord. Bart en ik hadden afgesproken om te proberen 3000 grafts te verplaatsen. Daarbij hadden wij de afspraak gemaakt dat indien dit aantal niet haalbaar bleek, het verschil in bedrag zou worden gerestitueerd. Bij het plannen van de te verplaatsen grafts gaven Bart en Kirsten eerlijkheidshalve aan dat in deze sessie 3000 grafts niet verstandig is. Mijn donorgebied is flink uitgedund door de FUT en de hergroei die niet bij Coen Gho's behandeling heeft plaatsgevonden. Bovendien heeft de DHT zijn werk aan de achterkant goed gedaan, waardoor mijn haarkrans vrij laag ligt. Natuurlijk jammer, maar ik had er rekening mee gehouden.

Wat mij opviel is dat samen met PHC werd vastgesteld welk aantal grafts precies in welk gebied werd geplaatst. Dit vond plaats aan de hand van een doorzichtig vel plastic, dat op het hoofd werd gelegd en het te behandelen gebied werd overgetrokken, en het vaststellen van het huidig aantal haren per vierkante centimeter. Terwijl mijn (speciaal voor de behandeling thuis gemillimeterde) haar nog werd bijgeschoren door Kirsten, is Bart gaan rekenen. Bart heeft met mij besproken wat hem verstandig leek wat betreft indeling. Gezien Bart en ik voor de behandeling uitvoerig hadden gemaild over de aanpak, was het aantal zo vastgesteld. Afgesproken werd de huidige haarlijn (bovenop!) naar achteren te halen met een medium dichtheid, en het frontaal gebied (waar ik eerder haren heb ontvangen) eveneens te verdichten naar een medium dichtheid. Klasse! Bij Laser Aesthetic en HASCI vond deze calculatie niet met mij plaats.

Ik nam in de ruime en door airconditioning gekoelde behandelkamer op mijn buik plaats op de stoel. Het te verdoven gebied werd gekoeld met ijs, waarna met een hoge drukspuit (zonder naald) de voorverdoving in de huid werd gespoten. Dit deed slechts in de nek en langs de oren licht pijn. Nadat deze verdoving had plaatsgevonden, werd met een naald het gebied volledig verdoofd. Het prettig aan de manier van verdoven van PHC is dat zij een kleine vibrator (het apparaat vibreert, dus is het toch een vibrator? ) drukken op de huid naast het te injecteren gebied. Hierdoor worden de (pijn)receptoren in het gebied afgeleid, zodat de hersenen moeite hebben met het registreren van pijn. Van de injecties heb ik dan ook totaal geen last gehad. Binnen tien minuten nadat ik op de tafel lag, kon men al beginnen met het uitnemen van de grafts.

Het uitnemen van de grafts werd gedaan door Ellen en Kristel. Tijdens het uitnemen van de grafts werden de reeds uitgenomen grafts gecontroleerd en nogmaals geteld door Kirsten. Ik kon merken dat het team goed op elkaar is ingespeeld: het uitnemen van de grafts ging supersnel en vloeiend. Het enige vervelende is dat je het eerste uur, anderhalf uur, met je hoofd in een beugel naar beneden ligt. Je gelaat begint redelijk te irriteren hierdoor. Na de koffiepauze van tien minuten is het op je zij liggen dan ook een verademing.

Rond kwart voor elf waren 1012 grafts pijnloos uitgenomen, en gingen we met pauze. Ik kon in de patientruimte rustig eten en drinken en een boekje lezen. Om kwart voor twaalf zijn de dames begonnen met het prepareren van het ontvangstgebied. Na de verdoving, die op dezelfde manier plaatsvond als in het donorgebied, werden de slits door Kristel aangebracht in het middengedeelte en het zijgedeelte waar de FUT-haren de aansluiting met de haarkrans misten. In hoog tempo werden de grafts teruggeplaatst, zo snel dat ik de film mr. en mrs. Smith niet eens heb kunnen uitzien

Ik heb mijn vriendin een sms gestuurd toen we bijna klaar waren met terugzetten. Dit was voor haar balen, gezien zij zich had voorgenomen de hele dag te shoppen in Antwerpen Met Bart en Kristel werd nagepraat over de eerste behandeldag en om kwart voor twee verliet ik het pand van Prohairclinic.

's Nachts heb ik redelijk kunnen slapen. Ik had eerder last van de niet functionerende airconditioning in het hotel, dan van het donorgebeid. Het trok enigszins rond het gebied van mijn FUT-litteken, maar dat was ook het enige.

De volgende dag eveneens weer om half acht present. Gezien wij het plannen van de indeling konden overslaan zijn de dames gelijk begonnen met het uitnemen van de grafts. Dit behoeft geen nadere toelichting, gezien dit uiteraard op exact dezelfde wijze plaatsvond als de dag eerder.

Nadat Kristel de zigzag haarlijn (rechte haarlijn is onnatuurlijk) had aangebracht, werd wederom in sneltreinvaart de grafts teruggeplaatst. Ik heb de film United 94 net kunnen uitkijken.

Na de behandeling heeft Kristel mij een handleiding meegegeven en uitgelegd over wat wel en niet te doen de komende weken. Bart kwam speciaal nog even langs om de hand te schudden en een praatje te maken. Een uur of één zijn we vertrokken.

Afgesproken is om volgend jaar eens te bekijken of nog 500-800 grafts uit het donorgebied kunnen worden onttrokken, nadat ik hierover begon. Mij werd geadviseerd rustig af te wachten, en te bekijken wat nog mogelijk is.

's Avonds thuisgekomen kreeg ik wat last van een trekkend litteken (van de FUT). Eveneens voelde het donorgebied licht brandend aan. Na de meegekregen paracetamol te hebben ingenomen, verminderde de last enigszins. Nu ik dit schrijf, heb ik alleen wat last van een trekkend ontvangstgebied, maar dat lijkt mij ook niet vreemd met 2000 gaatjes die zijn gevuld met opgedroogd bloed

Conclusie
PHC komt op mij over als een geoliede machine, die op zeer professioneel en betrokken wijze tegen een gunstig tarief haartransplanties uitvoert. De tarieven worden m.i. laag gehouden omdat er niet onnodig artsen aan het werk zijn, de grootte van het pand niet overdadig (maar wel voldoende) is, en niet een x-aantal consultants in dienst is etc. Een heel verschil met bijvoorbeeld Laser Aesthetic waar ik 9 jaar geleden ben geweest.

Bovendien kenmerkt PHC zich door een no-nonsens aanpak. Indien zij het gewenste resultaat niet kunnen leveren, wordt dat gezegd. Zo hebben zij onlangs een persoon afgewezen die een fantastisch bos haar had, maar z'n 'inhammen' naar voren wilde halen. De persoon in kwestie had echter zo'n hoge dichtheid, die nimmer is te benaderen met welke HT dan ook, zodat zij niet konden leveren wat de persoon wilde.

Eveneens worden bijvoorbeeld kandidaten afgewezen die echt te weinig donorhaar hebben. Er hangen geen te dure schilderijen, er staan geen imposante meubels, er is geen geen overdaad aan personeel. Bij PHC is what you see is what you get. PHC stuurt mensen naar huis, die bij andere klinieken onder het mom van 'we zullen zien wat we kunnen doen' wel worden behandeld. En PHC heeft de luxe zich dit te permitteren, getuige de tot het eind van het jaar volgeboekte agenda.

Is er dan helemaal niets voor verbetering vatbaar bij PHC? Jawel, de eerste nacht kreeg ik één doek mee voor over het kussen. Dit hadden best twee of drie mogen zijn, gezien de hoeveelheid vocht die het donorgebied nog losliet 's nachts Voor het overige kan ik het echt niet bedenken.

Bijgevoegd een foto van een aantal uur na de behandeling. Indien het eindresultaat zichtbaar is, zal ik meer foto's plaatsen.

Vragen? Schroom niet, ik beantwoord ze graag
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Mailman.jpg‎ (141,0 KB, 1148x gelezen)
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.

Laatst gewijzigd door Mailman; 4 augustus 2010 om 15:37
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 15:53   #2
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Mooi verhaal, dank je. Vraagje: hoe kan het dat je FUT-litteken is gaan trekken? Hebben ze in de onmiddellijke nabijheid ervan grafts onttrokken?
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 16:25   #3
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Mooi verhaal, dank je. Vraagje: hoe kan het dat je FUT-litteken is gaan trekken? Hebben ze in de onmiddellijke nabijheid ervan grafts onttrokken?
Asje

Dat was wel het vermoeden van de mensen aldaar ja. Maar dat trekken is een futiliteit...
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 19:45   #4
Percie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 juli 2010
Berichten: 119
Geslacht:
Goed dat het zo soepel is verlopen.
Heb je Dr. Mertens ook gezien, en wat is zijn rol in de behandeling geweest?
Percie is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 20:16   #5
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Percie Bekijk bericht
Goed dat het zo soepel is verlopen.
Heb je Dr. Mertens ook gezien, en wat is zijn rol in de behandeling geweest?
Nee, ik heb de twee artsen die zijn verbonden aan PHC niet gezien. Zij behandelen zelf ook niet (meer), maar dragen slechts de eindverantwoordelijkheid. De gehele behandeling wordt uitgevoerd door de 'assistenten'.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 21:11   #6
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mailman Bekijk bericht
Maar dat trekken is een futiliteit...
Mooie woordspeling!!

Ik vind het toch raar dat je geen artsen hebt gezien.
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 21:49   #7
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Mooie woordspeling!!
Het duurde even voordat het kwartje hier viel...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 22:04   #8
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Mooie woordspeling!!

Ik vind het toch raar dat je geen artsen hebt gezien.
Ik heb ook geen arts gezien, maar de kliniek zit in een groter complex en als er een noodzaak zou zijn, dan is de chirurg in no-time ter plaatse.

Ik denk er misschien makkelijk over, maar er gebeurt niks waarbij de directe supervisie van een chirurg noodzakelijk is. De diepste wonden die gemaakt worden zijn hooguit 5 mm diep en misschien een millimeter of 2 lang.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 22:11   #9
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.318
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Het duurde even voordat het kwartje hier viel...
Ben jij een Limburger?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb ook geen arts gezien, maar de kliniek zit in een groter complex en als er een noodzaak zou zijn, dan is de chirurg in no-time ter plaatse.

Ik denk er misschien makkelijk over, maar er gebeurt niks waarbij de directe supervisie van een chirurg noodzakelijk is. De diepste wonden die gemaakt worden zijn hooguit 5 mm diep en misschien een millimeter of 2 lang.
Ik heb Neidel heel vaak gezien: hij plaatste de verdovingen en ponste de gaatjes. Maar okay, we hebben deze discussie al eens eerder gevoerd!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 22:39   #10
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnthonieH Bekijk bericht
Ik heb ook geen arts gezien, maar de kliniek zit in een groter complex en als er een noodzaak zou zijn, dan is de chirurg in no-time ter plaatse.

Ik denk er misschien makkelijk over, maar er gebeurt niks waarbij de directe supervisie van een chirurg noodzakelijk is. De diepste wonden die gemaakt worden zijn hooguit 5 mm diep en misschien een millimeter of 2 lang.
Als ik naar de supermarkt ga maakt de eigenaar ook niet elke keer een praatje met me...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 4 augustus 2010, 22:57   #11
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Ik heb Neidel heel vaak gezien: hij plaatste de verdovingen en ponste de gaatjes. Maar okay, we hebben deze discussie al eens eerder gevoerd!
Ik weet het, en bij mijn eerste behandeling in 2006 werden die handelingen ook door dr. De Reys verricht. Maar het is naar mijn mening een klusje waar echt niet perse iemand met jarenlange universitaire studie voor moet komen opdraven.

Beetje als een computerprogrammeur laten opdraven om de aansluiting van je muis in de USB poort te laten steken. Kan ie prima hoor en heeft ie vast duizenden keren gedaan en de muis zal perfect werken. In het DOS tijdperk viel ik er mijn in automatisering geschoolde neef ook mee lastig, maar tegenwoordig kan ik dat zelf wel

Met een FUT is het (in het donorgebied) overigens wel andere koek, ook wat diepte van verdovingen betreft. Dan gaan de gereedschappen echt door de huid. Bij FUE komen ze nauwelijks dieper dan de lederhuid.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 05:09   #12
Mailman
HaarWeb lid
 
Mailman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2004
Locatie: Nederland
Berichten: 415
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Mooie woordspeling!!

Ik vind het toch raar dat je geen artsen hebt gezien.
Fu(e)tiliteit?

Wat AntonieH zegt... De arts laten behandelen heeft geen meerwaarde. Sterker nog, de dames hebben jarenlange ervaring en zijn perfect op elkaar ingespeeld. Een -wat betreft behandelen- nieuweling zou het proces onnodig vertragen.
__________________
2001 | FUT bij Laser Aesthetic, Haarlem. 1800 grafts. Tevreden.
2005 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 1650 grafts, waarvan hooguit 20 procent is aangeslagen. Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2006 | HST (FUE) bij Hair Science Institute, Amsterdam. 500 grafts (proefbehandeling, deels aangeslagen). Succesratio donorgebied onbekend. Niet tevreden.
2010 | FUE bij Prohairclinic, Wilrijk (BE). 2000 grafts. Tevreden (klik).

Foto's (augustus 2011) zijn hier te zien.

Laatst gewijzigd door Mailman; 5 augustus 2010 om 05:41
Mailman is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 08:14   #13
wesley1982
HaarWeb lid
 
wesley1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2008
Locatie: oostvlaanderen, belgie
Berichten: 2.960
Geslacht:
ik had dr mertens wel even gezien hoor, hij kwam tijdens mijn 2de behandeldag even kijken of alles in orde was...
__________________
REGIME:
topical
:
-
minox 5% kirkland (10 en 15% geven geen extra boost)
- ru58841
- cb
- ahkcu
Schampoo's:
- redken scalp relief
- alpecin c1 cafeine
Suplementen:
- dutasteride (avodart) 1x dag (01-02-08)
- kelp & visolie caps
- msm 5000mg / biotine / silicium
apparaten:
- 1x dag 5min elektrische acupunctuur
- 3x week laserhelm 200 diodes 900mw
Situatie:
- 2725 FUT transplantatie istanbul (25-01-08)
- stabiel + hergroei
- 3x fitnessen 1x zwemmen en joggen
- 2509 FUE prohair (06/07-04-2010)
-----------
op 5-08-2009 prp gedaan bij prohair



wesley1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 13:44   #14
Narcis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 mei 2009
Berichten: 250
Ben benieuwd naar de ontwikkelingen !

Kan zelf niet wachten..t lijkt of het alleen nog maar erger wordt en irriteer me er mateloos aan
Narcis is offline   Met citaat reageren
Oud 5 augustus 2010, 15:11   #15
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.156
Geslacht:
Hi Mailman,

Mooie gedetailleerde posting.
Ik hoop, eigenlijk ben ik er wel van overtuigd, dat deze ht een groter succes wordt dan de vorige.
Ik blijf deze thread wel volgen.

Succes!
Henk is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
pro hair, prohair, prohairclinic

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
2050 grafts Dr. Feriduni hektor Chirurgische behandelingen 80 9 juli 2011 12:25
mijn verhaal priska Haarproblemen bij vrouwen 1 18 mei 2010 22:44
Mijn ervaringen met haarspecialisten en hun haarwerken. Chris Haarwerken 12 27 juni 2005 00:24
help ik ben nieuw ankew Hirsutisme - Algemeen 7 13 april 2005 22:52


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.