Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 november 2011, 17:45   #1
lin1968
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2011
Berichten: 13
Geslacht:
mijn haar lijkt weer te groeien - topicorte en injecties

Ik heb de afgelopen maanden veel op dit forum gelezen nadat mijn kapster eind juni van dit jaar een kale plek bij mij constateerde....niks van gemerkt ik vond het zo raar en ook best verontrustend. Mijn bloedwaardes bleken verder allemaal prima in orde dus daar kon ook geen oorzaak gevonden worden. Wel heb ik in de periode ervoor veel jeuk gehad op mijn hoofd, maar daar nooit echt aandacht aan besteedt.

De plek op mijn achterhoofd breidde zich al snel uit naar een plek van zo'n 8 x 9 cm. Gelukkig zie je hier niks van als ik mijn haar in een staart doe. Vervelender was de plek bovenop mijn hoofd die in augustus opeens de kop op stak. Dus hup weer naar de dokter voor een doorverwijzing naar de dermataloog. Ik had het gevoel dat ik toch iets moest ondernemen. Het vervelende was ook die jeuk daar werd ik af en toe echt gek van!

In september kon ik bij de dermataloog terecht. Ik kreeg Topicorte emulsie voorgeschreven die ik 4 dagen moest smeren en dan weer 3 dagen niet. Ook heb ik 2 weken geleden Kenakort injecties gekregen en moet ik in januari nog een keer deze injecties halen. Het positieve van de Topicorte emulsie was dat de jeuk echt veel minder werd, en alhoewel ik niet te vroeg wil juichen heb ik op de plek op mijn achterhoofd weer donshaar. Inmiddels heb ik voor de plek OP mijn hoofd een haarstukje bestelt, want deze is inmiddels toch ook al 4 x 5 cm en is bijna niet meer weg te werken.

Ik heb geen idee of mijn voorlopige haargroei te danken is aan de genoemde medicijnen, ook nog geen idee of dit doorzet en of er nog andere plekken bijkomen. Maar toch wel even het vermelden waard vond ik. Ik zal de voorgang de komende maanden posten.
lin1968 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 januari 2012, 15:05   #2
lin1968
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2011
Berichten: 13
Geslacht:
doorgaan met kenakort injecties??? ik weet het ff niet meer

Ik zit nu echt in een fase dat ik het ff niet meer weet . Eerder berichtte ik dat naar mijn gevoel de kenakort injecties aansloegen (die heb ik tot nu toe 1 keer gehad). Je zag duidelijk weer haargroei verschijnen op een aantal plekken en de haaruitval en jeuk werd ook minder. Een week of 2 geleden kreeg ik weer last van jeuk en werd mijn haaruitval ook weer erger. De plek achterop mijn hoofd kruipt als het ware omhoog. Mijn gevoel zei dat de injecties die ik eerder had gehad waren "uitgewerkt". Vorige week had ik weer een afspraak bij de dermataloog voor injecties. Tot mijn verbazing zei ze, dat ze deze niet ging zetten en dat ik doorverwezen werd door haar naar de kliniek van dokter Boersma. Volgens haar de goeroe op het gebied van Alopecia. Bij thuiskomst gelijk even gegoogled op deze meneer, en om eerlijk te zijn wordt ik hier nu ook weer niet echt vrolijk van! Temeer omdat ik echt wel het gevoel heb dat de injecties in zekere mate geholpen hebben. Is zit nu sterk te twijfelen om mijn dermataloog maar te bellen en te zeggen dat ik toch die Kenakort injecties weer wil. Volgens mij is het toch beter om een langere tijd 1 ding uit te proberen om te kijken hoe de reactie van mijn haargroei hierop is. Lijkt me onzinnig om straks weer met een heel ander middel te beginnen zoals Fina, wat regelmatig door dokter Boersma voorgeschreven wordt.
Inmiddels ben ik door alle positieve reacties wel begonnen met vitamine D. Dat lijk mij sowieso het proberen waard. Maar wat moet ik nu op het gebied van de dermataloog. Wel naar dokter Boersma of niet? Verder met kenakort injecties? Ik weet het echt ff niet meer! Ik neig toch wel het meest naar het laatste! Iemand advies? tips?



lin1968 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
injecties, jeuk, kenacorte, topicorte

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.