Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 maart 2012, 18:19   #1
Probleemgeval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 10
Unhappy Stukje huid verwijderen?

Ik heb nu zo`n 16 jaar last (ben nu 31) van een steeds terugkerende jeukende en kalende plek op mijn hoofd. Bij de arts werd het gelijk afgescheept met Alopecia en verder niks. Ik heb mijn twijfels erbij of dit het geval is, ik las net dat Alopecia wel degelijk met tintelingen en heftige jeuk gepaard kunnen gaan? Tevens heb ik wel eens afwijkingen in de waarde van mijn schildklier gehad maar na nog een keer prikken was dat weer normaal...Weet iemand ook hoe lang Alopecia aan kan houden, moet dit niet op een gegevens over zijn, dat je erover heen groeit oid? Het is nu 1 jaar goed gegaan maar sinds 2 dagen zit er weer een goede plek, ik word gek van de jeuk en ga zitten friemelen en draaien puur omdat je met krabben de jeuk niet weg krijgt al krab ik het kapot. De huid is heet en er zit een schijf op (ontsteking) die je vast kan pakken en heen en weer kan bewegen.
Ik ben het zat om overal met een eczeem-smeerseltje weggestuurd te worden. Een biopsie afnemen zijn artsen ook niet vlot mee en elke keer als ik doorgestuurd wordt ben ik weken verder en is er behalve de kalende plek niks meer te zien. Nu heb ik ooit vernomen dat je, als het om een relatief klein stukje huid gaat, dat stukje huis weg kan laten halen, ze trekken de hoofdhuid naar elkaar toe en op een litteken en een stuk kaal hoofd na, ben je klaar.
Klinkt aannemelijk maar heeft iemand hier ervaring mee? Dus geen haartransplantatie maar puur een stukje huid ertussenuit verwijderen?
Ik ben helemaal radeloos en tijdens dit soort weken/maanden aardig depressief...
Alvast bedankt.
Probleemgeval is offline   Met citaat reageren
Oud 13 maart 2012, 16:40   #2
Brothers
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 41
Ik denk dat je moeilijk een dokter gaat vinden die "zomaar" een stuk huid uit je hoofdhuid gaat snijden. Sowieso zal een plastische chirurg er denk ik niet zomaar aan beginnen, ze voeren zulke ingrepen wel uit waarbij er een stuk huid wordt weg gesneden maar dat gaat om een reconstructieve operatie waarbij ze trachten een eerder litteken mooier en estetischer te krijgen. Denk hierbij aan een eerdere operatie of een ongeluk.

Misschien kun je eens proberen in een ziekenhuis een afspraak te maken met de polikliniek plastische chirurgie, maar ik denk eerlijk gezegd dat ze niet zo snel in je zullen willen gaan snijden. Ook dat neemt risico's met zich mee. Een wond kan gaan ontsteken of een problematisch litteken opleveren.
Brothers is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 18:28   #3
Probleemgeval
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 mei 2011
Berichten: 10
stukje huid verwijderen

Bedankt voor je reactie. Dat is het vervelende er inderdaad aan, dat er over gedacht wordt als `zomaar` een stukje huid verwijderen terwijl het precies dat stuk huid is wat al 16 jaar ontsteekt en uit valt ik word nu niet eens doorgestuurd naar een dermatoloog, krijg weer een stomme shampoo en pillen mee... terwijl hij het zelf niet meer weet...
Probleemgeval is offline   Met citaat reageren
Oud 22 maart 2012, 18:31   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Je kunt altijd op eigen initiatief een dermatoloog benaderen, even informeren bij het ziekenhuis. Een verwijsbrief is niet altijd meer nodig. Het klinkt toch als een heel hinderlijk en chronisch probleem voor je.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
alopecia, haartransplantatie, jeuk, schildklier

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 09:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.