Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 3 mei 2017, 23:24   #1
joost1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 mei 2017
Berichten: 1
Geslacht:
Question Jeuk na 5 maanden finasteride

Hallo mensjes,

Bijna 24 jaar oud en sinds een kleine 2 jaar wordt ik (zichtbaar) kaal op mijn voorhoofd. Een aantal vragen:

1) Na 5 maanden dagelijks finasteride heb ik sinds 2 dagen flinke jeuk op mijn voorhoofd. Voornamelijk op de plekken waar ik kaal begin te worden. Iemand enig idee hoe dit komt, en wat ik eraan kan doen? Is dit een goed teken?

2) Daarnaast zie ik nog geen resultaten, maar het kan zijn dat het 6 of 7 maanden duurt voordat het herstel proces begint las ik?

3) Wat is het beste tijdstip op de dag om finasteride in te nemen? Momenteel doe ik dat voor het slapen gaan.

4) Kan ik naast finasteride nog wat extra doen om dit tegen te gaan? Wellicht mijn eetpatroon/slaappatroon aanpassen? Ik ben onlangs al gestopt met roken, ik probeer gezond te eten, goed te slapen en stress (op het werk) te vermijden.

Alvast bedankt voor een reactie!

Groet,
Joost
joost1 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2017, 22:13   #2
123hallo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 713
Geslacht:
1, Dat weet ik niet. Als je finasteride neemt heeft het sowieso geen negatieve effect op je haardos, maar ik vermoed dat de jeuk er niets mee te maken heeft. Ikzelf heb ook wel eens van die jeukpartijen gehad op mijn kruin. Misschien dat iemand anders hier wat beters over weet.

2, ik zou het minstens een jaar de tijd geven, alvorens je iets erover kunt zeggen. Het is een kwestie van volhouden. Je wordt in ieder geval niet kaler van finasteride. Als je stopt met finasteride kan kaalheid sneller toenemen.

3, In de avond of in de ochtend, ik weet niet of dat veel uitmaakt. Ik vermoed dat velen het in de avond nemen? Ikzelf neem mijn medicatie nadat ik 's ochtends vroeg wat gegeten heb, in de latere ochtend. Als je in de avond na je maaltijd even rust neemt en deze inneemt, dan moet dat vast ook goed zijn.

4, Je bent al erg goed bezig lees ik, het stoppen met roken voornamelijk. Je zou minoxidil kunnen gebruiken, dat is een topische lotion dat ook FDA is goedgekeurd als een bewezen lotion tegen erfelijke kaalheid. Het is echter wel 2 x daags aanbrengen. Je moet het wel willen, zeg maar Ikzelf doe het ook en vind het prima. Een simpeler gewenning dan als tandenpoetsen.

Bij vraag 2 en 4, Misschien is de toevoeging van minoxidil een goede optie. En dan tot de volgende lente bekijken welke resultaat het heeft geboekt of er vermindering van kaalheid is opgetreden en verbetering van je haardos. Het is wel een kwestie van geduld en volhouden.

*hierbij wilde ik nog even toevoegen dat de lotion minoxidil zonder finasteride haast geen waarde heeft tegen erfelijke kaalheid

Laatst gewijzigd door 123hallo; 14 mei 2017 om 11:36 Reden: toevoeging
123hallo is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2017, 21:54   #3
gnokje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 januari 2015
Berichten: 21
Geslacht:
1. Het kan best kloppen dat je jeuk hebt, ik heb het ook maar had het ook voor de fina en heb het ook met name bij mijn inhammen.

2. Het kan lang duren voor je resultaat ziet (een jaar) maar als je niet of weinig verergering ziet kun je dat ook al een resultaat noemen. Fina hoeft niet per se het kalen te stoppen. Het is eigenlijk erg lastig te peilen als je geen hergroei ziet, omdat je niet weet hoeveel je verloren zou hebben als je er nooit aan begonnen was. Misschien even kijken naar (oude foto's van) het familielid van wie je je haargenen hebt geërfd?

3. Denk niet dat dat veel uitmaakt, belangrijker is dat je consequent bent

4. Minox kun je doen, gezond leven helpt wel maar de voornaamste reden dat je je haar verliest is toch echt AGA

succes
gnokje is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
finasteride, jeuk

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 07:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.