Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 december 2012, 13:36   #1
...AJ4A
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 december 2012
Berichten: 1
Het eerste, kleine stapje naar kaalheid(?)

Beste allemaal,

Al een aantal jaren merk ik dat de inhammen bij mijn slapen niet symmetrisch zijn. Ik schat dat dit nu al zo'n 3 jaar zo is. Sinds die tijd kan ik niet zeggen dat ik een aanzienlijk verschil heb gemerkt tussen beide kanten.Toch maak ik me nu een klein beetje ongerust. Mijn vader, al mijn ooms en beide opa's leiden in meer of mindere mate (vooral meer) aan erfelijk haarverlies. Je zult vast begrijpen wat dat voor mij betekent... Nu dus weer over mijn slapen. In de bijlage vind je de foto's van mijn rechter- en linkerkant. Ik ben bang dat het op foto's niet zo goed is te zien, maar als je goed kijkt zie je toch wel een klein verschil. Op de foto's is het een miniem verschil, maar voor de spiegel is het toch echt een stuk duidelijker. Ik snap dat asymmetrie niks bijzonder is, maar- en hier komt het- zou mijn linkerkant het begin kunnen zijn van alopecia androgenetica? De eerste foto is van mijn linkerkant, de tweede van mijn rechter-.

Ik lees dat gebruikers op deze site met meer haarverlies wel eens sceptisch reageren op foto's als deze en de persoon in kwestie betichten van aanstellerij. Ik zie zelf ook wel dat ik, op dat ene plekje na, een hoofd vol (korte) haren heb. Maar als mijn vermoeden kloppen, zal het misschien niet zo lang meer duren voordat ook ik er aan moet geloven. Ik hoor daarom graag wat jullie inzichten zijn. En ja, ik ben ook een beetje een aansteller, of eigenlijk een pessimist. Maar hopelijk straks wat gemoedsrust.

Is er iemand bij wie kaalheid op deze manier is begonnen? Kan kaalheid op deze manier beginnen?

Overigens ga ik heus niet meteen aan de medicatie en accepteer ik dat ik op een dag met een gemillimeterd kapsel rond zal lopen. Wel is het misschien tijd om mijn opties te inventariseren en om een bezoek te brengen aan de dermatoloog. Ik ben 22, en zou mijn haren zo lang mogelijk willen behouden. Tot het (vrijwel) onomkeerbare moment plaatsvindt. Ik hoor graag of uit deze foto's blijkt dat dit moment als plaats heeft gevonden.

Allemaal bedankt.

Mvg,
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Links.jpg‎ (53,2 KB, 135x gelezen)
Bestandstype: jpg Rechts.jpg‎ (129,2 KB, 97x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 Linkerkant.jpg‎ (32,1 KB, 95x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 rechterkant.jpg‎ (35,1 KB, 75x gelezen)
...AJ4A is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2012, 13:57   #2
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Ziet er nog heel netjes uit, die inhammen die je laat zien binnen de cirkel mag (nu) nog geen naam hebben, maar als jij je toch zorgen maak zou ik zeggen bekijk het nog een paar maanden en ga dan naar naar je huisarts en vraag naar een doorverwijzing naar een dermatoloog. Alleen deze arts kan een goede beoordeling maken wat er wel of niet mis is met je haar. Huisartsen stellen naar mijn eigen ervaring (en ook van veel anderen hier) alleen maar een oppervlakkige diagnose.

Maar ga zeker niet zomaar op eigen houtje starten met medicijnen zonder dat je weet wat er aan de hand is met je haar.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Oud 2 december 2012, 15:01   #3
Kniekous
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2006
Berichten: 935
Dit is gene aanstellerij dit is eerder schlemielig! Je hebt ene kinderhaarlijn.
Kniekous is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:23.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.