Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2017, 11:51   #1
LHW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Jeuk van minoxidil

Hi allen,

Ik heb sinds een jaar of 6 last van haaruitval. De eerste jaren deed ik hier niks aan. Daarna een poosje finasteride geprobeerd maar ook weer na een half jaar mee gestopt vanwege bijwerkingen.

Ik ben toen minoxidil gaan gebruiken. Eerst gewoon de vloeibare 5% variant. Dat ging goed voor een jaartje ofzo, maar kreeg toen veel last van jeuk. Ik ben toen overgestapt op de 5% schuim variant (Kirkland). Daarmee had ik nergens last van en bovendien leek het goed te werken aangezien mijn haaruitval redelijk stabiel bleef. Dit bleef zo voor zo'n 2 jaar. Nu heb ik vorig jaar zomer weer de vloeibare variant gekocht omdat de schuim niet op voorraad was. De jeuk kwam al snel weer terug. Ik heb toen zo snel mogelijk weer de schuim variant aangeschaft, hopende dat de jeuk dan weer over zou gaan. Helaas was dit niet het geval en blijf ik nu jeuk ervaren met de 5% schuim van Kirkland. Vervolgens Rogaine 5% schuim gekocht welke aanzienlijk duurder is, maar nog steeds blijft de jeuk terug komen bij 2 maal daag gebruik. Als ik het 1 keer per dag doe is het al iets beter, maar na 2 dagen haren niet wassen komt er toch echt weer jeuk opzetten.

Heeft iemand hier ervaring mee en toevallig ook een oplossing? Minoxidil lijkt best goed te werken maar deze jeuk is niet te harden ik heb ook niet het idee dat het goed is voor je huid. Bovendien lijkt de haaruitval weer meer te worden sinds de jeuk.

Ik hoor graag jullie ervaringen en of hier een alternatief op is!

Gr.
LHW is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juni 2017, 15:03   #2
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Je zou Nizoral shampoo kunnen gebruiken. Deze shampoo werkt anti inflammatoir en zou de jeuk kunnen verminderen als de oorzaak ligt bij microorganismen. De Minoxidil zou hier mogelijk los van kunnen staan. Daarnaast zou je even langs de huisarts kunnen gaan om.te vragen of je hoofdhuid rustig oogt.

Gr Nicolaas
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 6 juni 2017, 20:48   #3
Lokje64
HaarWeb lid
 
Lokje64's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2009
Locatie: Noord-Holland
Berichten: 271
Geslacht:
Ik ben allergisch voor PPG (propyleen glycol) in minoxidil, maar ook voor parfum dat in veel schuim minoxidil wordt gebruikt. Dus gebruik ik deze PPG-vrije minoxidil:
https://www.minoxidilmax.com/minoxid...opylene_glycol

Hij is misschien wel wat duurder ($ 65 voor drie flesjes van 60 ml), maar hij bevalt me fantastisch en ik heb nooit meer jeuk.
__________________
Regime:
Minoxidil 5% zonder PPG, 2x per dag (sinds 12 okt 2009)
Foligain anti-thining shampoo for women
0,05% ASJ-J9 (gestopt wegens bijwerkingen)

Supplementen:
Visolie (MorEPA) (al jaren)
Biotine (sinds maart 2009)
Selenium (gestopt in 2021 omdat ik er juist haaruitval van kréég!)
Lokje64 is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juni 2017, 12:48   #4
LHW
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 mei 2017
Berichten: 3
Geslacht:
Dank voor de reacties! Ik dacht ook ergens te lezen dat Nanoxidil zou kunnen werken, dus ben dat eens gaan proberen. Mocht dat ook jeuk geven, dan wellicht die zonder PPG inderdaad. Dank!
LHW is offline   Met citaat reageren
Oud 8 juni 2017, 23:59   #5
zyzzalive
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2016
Berichten: 962
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LHW Bekijk bericht
Dank voor de reacties! Ik dacht ook ergens te lezen dat Nanoxidil zou kunnen werken, dus ben dat eens gaan proberen. Mocht dat ook jeuk geven, dan wellicht die zonder PPG inderdaad. Dank!
Ik zou echt niet gelijk de nano pakken, vreselijk duur spul en er zit geen minoxidil in (zitten alleen stoffen in die dus niet bewezen zijn).

Wellicht inderdaad ppg vrije variant van minoxdilmax, low alcohol formules of minox foam kun je nog proberen!
zyzzalive is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
haaruitval, jeuk, kirkland, minoxidil, rogaine

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.