Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 oktober 2013, 22:41   #1
Dabaprof
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2013
Berichten: 1
22 en inhammen

Ik ben 22 jaar en sinds een maand begin ik erg onzeker te worden over mijn inhammen. Ik heb al langere tijd inhammen, irriteerde mij er nooit heel erg aan en vond het zelfs wel wat mannelijks hebben. Echter heb ik het idee dat het de laatste maanden wel heel erg aan het verergeren is. Probleem is dat ik er uit onzekerheid de laatste tijd behoorlijk geobsedeerd ben gaan worden en ik bijv amper nog op de foto durf te staan.

Mijn plan is om binnenkort een keer naar de huisarts langs te gaan maar wilde om te beginnen wat anoniemer en laag drempeliger hier mijn verhaal doen, met foto's en jullie om advies vragen
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2013-10-28 om 22.40.13.png‎ (49,6 KB, 177x gelezen)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2013-10-28 om 22.40.00.png‎ (32,6 KB, 167x gelezen)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2013-10-28 om 22.39.52.png‎ (33,7 KB, 168x gelezen)
Bestandstype: png Schermafbeelding 2013-10-28 om 22.39.35.png‎ (35,7 KB, 165x gelezen)
Dabaprof is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 09:52   #2
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
inhammen

Hi,

ja je hebt wat kleine inhammen. Ik ken het doordat je er erg op gefocust bent groeien ze. Als ik naar jou inhammen kijk zie ik weinig bijzonders. Gewoon zoals zoveel mensen dat hebben. Je hebt waarschijnlijk al jaren deze kleine inhammen.

Denk niet dat de huisarts zegt dat er veel aan de hand is hoor.

Succes
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 11:29   #3
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Ik zeg altijd: begin je je eraan te storen, bedenk dan wat je eventueel zou kunnen doen. Begin je je eraan te ergeren, doe er dan ook daadwerkelijk iets aan! Helaas kan ik je ook niet geruststellen door te zeggen dat er niets aan de hand is met je inhammen. Zelf weet je natuurlijk het beste in welk tempo de achteruitgang gaat die je hebt opgemerkt. Als je nu al niet meer op de foto's durft zou ik niet meer wachten en gewoon de stap(pen) ondernemen, te beginnen met huisarts-dermatoloog. En dan kun je altijd nog besluiten iets wel/niet te doen. Succes!

Laatst gewijzigd door Reet; 29 oktober 2013 om 11:36
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 11:39   #4
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
wat rutger net zegt ben ik het niet echt mee eens. Ik krijg ook altijd wel idee als je er op focust dat het eenmaal erger wordt maar dat zit denk ook wel grote deels tussen je oren. maar ook wel door dat je gaat stressen is de kans dat het erger word.

maar je inhammen. ik vind ze naar mijn mening toch best wel serieus. Er zijn volgens mij zat mensen die hier voor minder al komen op dit forum en aan de slag gaan om het stabiliseren. Heb je overigens ook foto's zonder gel?

maar je hebt dus duidelijk een algemeen patroon van kaalheid zo ver ik kan zien. En ben bang dat je huisarts je niet veel anders zal vertellen.

Wat ik je dus kan adviseren is kijk even rond op het forum over onder andere de middelen finasteride, dutasteride en minoxidil . Dit zijn op moment de enige bewezen producten die daadwerkelijk een mogelijkheid geven je te helpen. Er is hier namelijk genoeg over te vinden op dit forum!
En dan is het aan je zelf of je het er voor overhebt om hier je tijd/moeite en geld in te steken.

Want uiteindelijk is de beste optie nog steeds acceptatie


@rutger ik zou een moord plegen voor die bos haar van jou. Ik kan zelf niet echt een inham vinden hoor in je foto's
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 15:04   #5
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
@casa: eerst zeg je dat ze serieus zijn en daarna dat je ze niet kan vinden

@Rutger: Dit is wel zeker beginnende kaalheid (Nw2,5) De dokter zal je finasteride/minoxidil aanraden als hij een voorstander is van deze medicijnen Ik zelf gebruik alleen minoxidil gemengt met een ander goedje + een dermaroller van 1,5mm en ben hier erg gelukkig mee.

Je moet voor jezelf uit gaan zoeken/vinden wat voor jou het beste is.

Cheers dude

Laatst gewijzigd door bombarie; 29 oktober 2013 om 15:08
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 17:06   #6
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
@ bombarie volgens mij haal jij personen door de war?

dabaprof is de gene met de NW 2,5 en hier mee bedoelde ik dus dat het bij hem vrij serieus is.

En Rutger was de gene die er op reageerde dat het nog niet zo erg zou zijn.
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2013, 19:34   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
@dabaprof; welkom op het forum !
Ik zie wel wat inhammen. Ik zou je adviseren langs de huisarts / dermatoloog te gaan en je te laten adviseren voor gebruik minoxidil evt. in combinatie met fina. Bij mannen 'kan' dit je haaruitval stabiliseren en nieuwe haargroei geven. Zoek op het forum eens op de woorden: minoxidil, finasteride of dutasteride. Er staat veel info.

Succes en sterkte. groetjes van Astrid
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 11:01   #8
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
sorry jongens

Jullie zullen er meer van afweten dan ik.

Er zijn inderdaad inhammen te zien. Misschien moet hij er iets aan doen.
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 11:04   #9
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
maar wat je aandacht geeft groeit

Het is alleen wel een feit dat wat je aandacht geeft groeit. Als hij al niet meer op de foto durft maakt hij het heel erg groot in zijn hoofd. Terwijl er miljoenen mensen zijn met deze inhammen (ik vind ze niet zo groot maar dat is mijn mening).

Net als dat je een pukkel op je neus hebt.. Als je er naar blijft kijken lijkt i steeds erger te worden.

Maar ja makkelijker gezegd dan gedaan. Ik ben het ermee eens even langs de dermatoloog en anders gewoon die tondeuze eroverheen
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 13:43   #10
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bombarie Bekijk bericht
@casa: eerst zeg je dat ze serieus zijn en daarna dat je ze niet kan vinden

@Rutger: Dit is wel zeker beginnende kaalheid (Nw2,5) De dokter zal je finasteride/minoxidil aanraden als hij een voorstander is van deze medicijnen Ik zelf gebruik alleen minoxidil gemengt met een ander goedje + een dermaroller van 1,5mm en ben hier erg gelukkig mee.

Je moet voor jezelf uit gaan zoeken/vinden wat voor jou het beste is.

Cheers dude
Welke ander goedje gebruik je nog? En heb je stabilisatie op jarenbasis gezeien?
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Oud 30 oktober 2013, 23:20   #11
rutger01
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 september 2013
Berichten: 95
hi wat bedoel je?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bombarie Bekijk bericht
@casa: eerst zeg je dat ze serieus zijn en daarna dat je ze niet kan vinden

@Rutger: Dit is wel zeker beginnende kaalheid (Nw2,5) De dokter zal je finasteride/minoxidil aanraden als hij een voorstander is van deze medicijnen Ik zelf gebruik alleen minoxidil gemengt met een ander goedje + een dermaroller van 1,5mm en ben hier erg gelukkig mee.

Je moet voor jezelf uit gaan zoeken/vinden wat voor jou het beste is.

Cheers dude
heb je het tegen mij? Volgens mij haal je ook mensen door de war groetjes
rutger01 is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 20:53   #12
bombarie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2008
Berichten: 321
Ik haal inderdaad mensen door elkaar:-)
Ik bedoelde dabaprof haha! Sorry casa, ik had het niet goed gelezen.

Mijn andere goedje is ascj-9 met minox! Ik gebruik dit de laatste 3,5 jaar alleen op de inhammen en deze zijn ook al 3,5 jaar stabiel, ik kan niet zeggen of dit door de ascj-9komt of door de minox.

Sinds 10 weken dermaroller erbij 1,5 mm en het jeukt als de pest een paar dagen na het rollen en des te verder de tijd vorderd hoe mee het gaat jeuken, ik heb wel ongelofelijk veel vellus haartjes op de inhammen waarvan ik zeker weet dat die er 10 weken geleden niet waren, als deze vellus haren dik worden dan heb ik 100% hergroei, dat weet ik wel!

Cheers
bombarie is offline   Met citaat reageren
Oud 31 oktober 2013, 21:02   #13
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
haha geeft niet bombarie. had als zon vermoede
het bracht wel meer mensen hier in verwarringen vervolgens :p


maar klinkt goed bombarie!! alleen nu nog hopen dat deze haren ook echte haren worden. Ik was zelf ook van plan om er mee te beginnen helaas zit ik nu nog steeds te wachten op me lipogain die ik nu al maand geleden had besteld. Twijfel gewoon al bijna om ergens anders gewoon minox te bestellen. Dus daarom nog niet begonnen ik heb de roller wel al tijdje in huis maar lijkt mij dat dit alleen werkt als ik ook echt minox zou gebruiken
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2013, 15:52   #14
Pietjeee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2013
Berichten: 392
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bombarie Bekijk bericht
Ik haal inderdaad mensen door elkaar:-)
Ik bedoelde dabaprof haha! Sorry casa, ik had het niet goed gelezen.

Mijn andere goedje is ascj-9 met minox! Ik gebruik dit de laatste 3,5 jaar alleen op de inhammen en deze zijn ook al 3,5 jaar stabiel, ik kan niet zeggen of dit door de ascj-9komt of door de minox.

Sinds 10 weken dermaroller erbij 1,5 mm en het jeukt als de pest een paar dagen na het rollen en des te verder de tijd vorderd hoe mee het gaat jeuken, ik heb wel ongelofelijk veel vellus haartjes op de inhammen waarvan ik zeker weet dat die er 10 weken geleden niet waren, als deze vellus haren dik worden dan heb ik 100% hergroei, dat weet ik wel!

Cheers
Een dermaroller van maar 1,5mm of bedoel je 15mm?
Twijfel zelf steeds om ermee te begonnen, nu wel anderhalve maand aan de minox zonder enig resultaat.
Pietjeee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 november 2013, 15:57   #15
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
1,5mm moet je dan hebben 15 is wel erg pijnlijk hahaha

dat duurt even pietje meestal rond de 3 maanden zal er duidelijk verschil moeten komen
casa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.