Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2013, 15:30   #1
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
minox en oorschelpen?

Ik gebruik dus nu minder dan een maandje lipogain alleen is er me het volgende opgevallen afgelopen week. ik heb flinke jeuk aan de de achterkant en de buitenste rand van me oorschelp, het is hier ook rood en vrij schraal. Misschien komt het door het weer. Maar het volgende viel me ook op ik begin in eens ontzettend veel donshaar te krijgen waar het momenteel zo schraal is.(op me oorschelp dus) Het begint zelf vrij goed zichtbaar te worden.(vanwege de hoeveelheid)


Een van de bijwerkingen van minox is natuurlijk meer lichaams beharing. Maar ik had niet verwacht dat het hier zou zitten.

Of de lipogain wel of niet er voor zorgt dat het schraal is en jeukt ? Of dat juist zo is dat als ik jeukende oorschelp heb en ondanks dat ik me handen gewoon was na het aanbrengen van minox dit dus nog aanbreng door er aan te krabben?
__________________
regime:
(sinds 25/10/2013) 1x per dag 1mg Finasteride (Propecia)
(sinds 14/11/2013) 2x per dag 1ml Minoxidil (Lipogain)
3x per week Ketoconazol shampoo
3x per week Topicorte emulsie
1x per dag Multivitamine(met biotine)
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 13:11   #2
BPP
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2013
Berichten: 17
Geslacht:
Ja dit had ik dus ook na ruim twee jaar gebruik van minox. Op een gegeven moment vrijwel mijn hele hoofdhuid. Bij mij bleek het dus contactexceem te zijn.
Breng jij het wellicht ook aan bij je inhammen en/of de zijkant van je voorhoofd?
BPP is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2013, 21:09   #3
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
ja, ik breng het op beide plekken aan. Dus door dat op kussen terecht komt ofzo?
__________________
regime:
(sinds 25/10/2013) 1x per dag 1mg Finasteride (Propecia)
(sinds 14/11/2013) 2x per dag 1ml Minoxidil (Lipogain)
3x per week Ketoconazol shampoo
3x per week Topicorte emulsie
1x per dag Multivitamine(met biotine)
casa is offline   Met citaat reageren
Oud 11 december 2013, 13:33   #4
BPP
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 oktober 2013
Berichten: 17
Geslacht:
Dat zou kunnen, maar het kan ook dat het onderhuids doorwerkt naar je oren.... Het vreemde is dat ik hier pas na een paar jaar last van kreeg.
BPP is offline   Met citaat reageren
Oud 14 december 2013, 22:27   #5
casa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2013
Berichten: 81
hmm ja dat is wel vreemd bij mij is dus al erg vroeg, ik heb ook wel een vrij gevoelige huid en heb ook SE dus dacht in eerste instantie dat het SE was.
Maar ik begin ook op steeds meer andere plekken ongewenst haargroei te vinden in eerste instantie merkte ik het op dat de haren op me armen en me baard werden meer en dikker
later merkte ik op dat aan de binnenkant van me armen nu ook steeds meer nieuwe haren komen deze worden ook al dikker en donkerder.
dan zit het ook op me oorlel en op de achterkant van me oren. veel donshaar(vooral op me oorlel erg goed zichtbaar met licht)
Ook op me nek en schouders beginnen haren te komen.
En vandaag viel me ook op dat mijn jukbeenderen waar ik daar voor wel beetje donshaar had nu lang en wat donkere haren zaten.

vooral op me oorlellen en jukbeenderen baal ik van.

Hoe kan ik voorkomen dat dit verergert zonder te stoppen met minox?
Ik heb bijv. laatste tijd al aantal keer gehad dat me kussen helemaal vol met minox vlekken zat. En dat zou dus verklaren waarom het op me jukbeenderen en op me oren terecht is gekomen.

Zal het dus al genoeg zijn als ik veel ruimer op tijd minox aanbreng? en zullen dezen haren dan weer verminderen?
__________________
regime:
(sinds 25/10/2013) 1x per dag 1mg Finasteride (Propecia)
(sinds 14/11/2013) 2x per dag 1ml Minoxidil (Lipogain)
3x per week Ketoconazol shampoo
3x per week Topicorte emulsie
1x per dag Multivitamine(met biotine)

Laatst gewijzigd door casa; 14 december 2013 om 22:35
casa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.