Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 maart 2014, 14:49   #46
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Ik denk ook dat bijvoorbeeld mooie ogen, symetrisch gezicht een leuke lach en wat spierballen belangrijker zijn dan kalend zijn of een kale kop te hebben
Natuurlijk een mooie bos haar erbij is meegenomen maar in totaliteit niet het belangrijkste
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2014, 16:52   #47
Opblaaskrokodil
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 februari 2014
Locatie: Nederland
Berichten: 202
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pe84 Bekijk bericht
inderdaad ik wil maar zeggen er zijn genoeg lelijke mannen met haar, zowel als lelijke kale mannen, maar er bestaan genoeg mooie kale mannen ook
of een mix variatie is ook erg mooi! Denk dat ik bij mijn aankomende beziek aan de kapper een eiland laat maken
__________________
Medicijnen/Haargroeimiddelen:
- 1.25mg finasteride 1x per dag (sinds oktober 2012)
- 5% Spectral UHP Minoxidil 2x per dag (sinds april 2014)

Chirurgische behandelingen:
- Transhair FUE 1300 grafts 5 maart 2014 http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=33369

Leefstijl:
- gezond eten
- niet roken
- 3x per week sporten (cardio en kracht)
Opblaaskrokodil is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2014, 22:43   #48
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Maar goed je achterliggende gedachte is wel juist. Iedereen vind iets anders aantrekkelijk.
En voor kaalheid doet het er voor de meesten niet toe wat anderen vinden. Als ze zichzelf lelijk vinden met een kale kop, dan is kaalheid lastig te verkroppen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 9 juni 2014, 11:13   #49
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hairpilot Bekijk bericht
Dergelijke discussies zie je heel vaak langskomen. Ik blijf er ten stelligste van overtuigd dat iemand met minder of zelfs zonder haar niet per se hoeft in te boeten op vlak van succes bij vrouwen. Het allerbelangrijkste is wat je uitstraalt. Als je zelfzeker blijft overkomen, ga je volgens mij niet heel veel verschil merken. Integendeel, ik hoorde wel eerder dat veel vrouwen het wel kunnen appreciëren: een man wordt kaal en ipv het hopeloos proberen te verbergen en er enorm paranoia over te worden, haalt hij er gewoon de tondeuse over. Best 'stoer' of 'careless', niet zaniken, gewoon op en top mannelijk en geen probleem maken van iets cosmetisch.
In die zin denk ik dat het gaat om een self fulfilling prophecy: als je gelooft dat je succes er niet door zal verminderen (en dus de facto even zelfzeker blijft overkomen), zal je succes er ook niet door verminderen.
Je hebt gelijk. waarom doe jij het dan niet hairpilot? te grote stap?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2014, 13:08   #50
EMD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 21
Geslacht:
In mij post van gisteren lees je dat ik na een lang drama van intense onzekerheid heeeeel blij werd toen ik m'n haar reduceerde tot een paar millimeter. Wat betreft vrouwen: er is vast een percentage dat een kale(nde) man nooit aantrekkelijk zal vinden. Maar ook mét haar zijn er vrouwen die jou niet als hun type beschouwen. En dat is balen, maar daar is weinig aan te doen.

Mijn haar werd in een dusdanig tempo dunner, dat zelfs de zware middelen de schade hooguit zouden beperken. Als de mening en aandacht van vrouwen belangrijk voor je is, focus je dan op de dingen die je WEL echt kunt beïnvloeden. Je lijf, je kleding, vriendelijkheid of succes op je werk etc. Een mooi gespierd lijf helpt al enorm voor je eigen zelfvertrouwen. Het past vaak goed bij een haarloze look en je straalt meer zelfvertrouwen uit. Een bevestiging die ik laatst kreeg was dat ik via een vriendin hoorde hoe een stel vrouwelijke medestudenten mij vanwege een voor hen moeilijk uit te spreken naam altijd 'The hot Dutch guy' noemen (ik studeer in het buitenland). Het allerbelangrijkste voor mij was, dat deze vrouwen mij pas kennen sinds ik zo goed als kaal door het leven ga! Ik denk dat dit het zetje naar totale acceptatie was dat ik nodig had.

Het kan dus! Je bent niet direct afgeschreven zonder volle bos haar. Investeer in een paar andere aspecten van je leven die veel beter te beïnvloeden zijn. Geef dat een half jaar de kans en wellicht wordt je haar dan - net als bij mij - een veel minder grote issue. Sommige dingen zijn ook echt vrij logisch:

- Geen enkele vrouw vindt een onzekere vibe aantrekkelijk.
- Geen enkele vrouw vindt het 'vastklampen aan die paar haren' aantrekkelijk.
- Veel vrouwen vinden een stoere, zelfverzekerde look aantrekkelijk (actie ondernemen, kop kaal of kort en borst vooruit).
- Veel vrouwen vinden een sportief lijf aantrekkelijk.
- Veel vrouwen vinden een goedverzorgde man met stijlvolle kleding aantrekkelijk.

Natuurlijk, alle vrouwen zijn verschillend en al onze situaties ook. Maar het positief beïnvloeden van bovenstaande aspecten werkt in ieder geval voor iedereen in zekere mate.

O en nog iets: je valt op. Zonder haar val je op tussen de meeste andere mannen. De aandacht van vrouwen heb je wellicht dus eerder. Plus er zijn vrouwen die op kale mannen vallen, die vervolgens in een relatief kleine vijver vissen Misschien zijn wij gewoon heel slim en hebben we een niche in de markt gevonden: 'Die coole kale gast'. F*ck it
EMD is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2014, 16:49   #51
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EMD Bekijk bericht
In mij post van gisteren lees je dat ik na een lang drama van intense onzekerheid heeeeel blij werd toen ik m'n haar reduceerde tot een paar millimeter. Wat betreft vrouwen: er is vast een percentage dat een kale(nde) man nooit aantrekkelijk zal vinden. Maar ook mét haar zijn er vrouwen die jou niet als hun type beschouwen. En dat is balen, maar daar is weinig aan te doen.

Mijn haar werd in een dusdanig tempo dunner, dat zelfs de zware middelen de schade hooguit zouden beperken. Als de mening en aandacht van vrouwen belangrijk voor je is, focus je dan op de dingen die je WEL echt kunt beïnvloeden. Je lijf, je kleding, vriendelijkheid of succes op je werk etc. Een mooi gespierd lijf helpt al enorm voor je eigen zelfvertrouwen. Het past vaak goed bij een haarloze look en je straalt meer zelfvertrouwen uit. Een bevestiging die ik laatst kreeg was dat ik via een vriendin hoorde hoe een stel vrouwelijke medestudenten mij vanwege een voor hen moeilijk uit te spreken naam altijd 'The hot Dutch guy' noemen (ik studeer in het buitenland). Het allerbelangrijkste voor mij was, dat deze vrouwen mij pas kennen sinds ik zo goed als kaal door het leven ga! Ik denk dat dit het zetje naar totale acceptatie was dat ik nodig had.

Het kan dus! Je bent niet direct afgeschreven zonder volle bos haar. Investeer in een paar andere aspecten van je leven die veel beter te beïnvloeden zijn. Geef dat een half jaar de kans en wellicht wordt je haar dan - net als bij mij - een veel minder grote issue. Sommige dingen zijn ook echt vrij logisch:

- Geen enkele vrouw vindt een onzekere vibe aantrekkelijk.
- Geen enkele vrouw vindt het 'vastklampen aan die paar haren' aantrekkelijk.
- Veel vrouwen vinden een stoere, zelfverzekerde look aantrekkelijk (actie ondernemen, kop kaal of kort en borst vooruit).
- Veel vrouwen vinden een sportief lijf aantrekkelijk.
- Veel vrouwen vinden een goedverzorgde man met stijlvolle kleding aantrekkelijk.

Natuurlijk, alle vrouwen zijn verschillend en al onze situaties ook. Maar het positief beïnvloeden van bovenstaande aspecten werkt in ieder geval voor iedereen in zekere mate.

O en nog iets: je valt op. Zonder haar val je op tussen de meeste andere mannen. De aandacht van vrouwen heb je wellicht dus eerder. Plus er zijn vrouwen die op kale mannen vallen, die vervolgens in een relatief kleine vijver vissen Misschien zijn wij gewoon heel slim en hebben we een niche in de markt gevonden: 'Die coole kale gast'. F*ck it

Ik ben het helemaal met je eens!
Alleen ik denk wel dat het je wel moet staan. kijk iemand met eenwat rond gezicht staat kaal beter dan iemand met een hoog voorhoofd of iemand met een z.g.n. eihoofd. Als het je staat dan is kaal zeker de moeite waard, maar het moet je dan wel staan he.

Inderdaad een mooi breed lijf met een stoere kop met of zonder haar, dat maakt de vrouwtjes niet veel uit.
Alleen als ik jou was zou ik een paar tatoo's nemen, dan is het plaatje compleet
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2014, 17:23   #52
EMD
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2014
Berichten: 21
Geslacht:
Ja, natuurlijk moet je een beetje geluk hebben dat je het kunt hebben, maar ik was echt ook altijd van mening dat het mij totaal niet zou staan. Ik denk dat een heel grote groep dat van tevoren zegt, zonder te weten hoe het daadwerkelijk staat (en er een paar weken aan te wennen). Het is heel moeilijk in te schatten totdat je het daadwerkelijk millimetert.

Tattoo's staan niet op de planning, maar ik ben het met je eens dat het (mits goed gekozen en origineel) een stoere look kan zijn.
EMD is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 11:18   #53
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Ik zeg ook altijd, mij staat het niet. Maar de mannen die kaal zijn, staat het wel.....

Alsof sommige mensen een speciaal hoofd hebben gekregen om kaal te worden..
themen is offline   Met citaat reageren
Oud 16 juli 2014, 11:39   #54
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Klopt.... Sommigen staat het ook echt niet! Rare bulten of vorm van het hoofd, brede of smalle kaaklijn... Het totaalplaatje moet een beetje kloppen. Maar als je haaruitval zo ver gevorderd is en het ziet er niet meer uit, dan moet je wel. Óf een haarwerk proberen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2014, 12:11   #55
Memeber
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 maart 2011
Berichten: 716
Tja bij mij is het simpel.. Zelfs mijn ouders vinden kaal niet staan bij mij. Ach ik doe wat ik kan doen.. Verder boeit het me niet meer zoveel.
Memeber is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 15:26   #56
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Klopt.... Sommigen staat het ook echt niet! Rare bulten of vorm van het hoofd, brede of smalle kaaklijn... Het totaalplaatje moet een beetje kloppen. Maar als je haaruitval zo ver gevorderd is en het ziet er niet meer uit, dan moet je wel. Óf een haarwerk proberen.

Een haarwerk? ik spring nog liever van een flat af.
Ik heb er vroeger eentje gehad en never never nooit meer.
Dan maar beter sparen voor een HT.

ik denk mannen met een dikke ronde kop en kaaklijn kaal wel goed staat.

Het is ook een kwestie van wennen he.
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 15:26   #57
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Tja bij mij is het simpel.. Zelfs mijn ouders vinden kaal niet staan bij mij. Ach ik doe wat ik kan doen.. Verder boeit het me niet meer zoveel.
Doe je er verder niks meer aan dan?

Hoe is het zo met je nu?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 20 juli 2014, 15:42   #58
Pamo1972
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 november 2011
Berichten: 428
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Memeber Bekijk bericht
Tja bij mij is het simpel.. Zelfs mijn ouders vinden kaal niet staan bij mij. Ach ik doe wat ik kan doen.. Verder boeit het me niet meer zoveel.

Hoe is het nu zo met je?
Pamo1972 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2014, 12:18   #59
dave523
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Berichten: 247
Volgens mij werkt het ongeveer zo:
Een kale verzorgde kop staat altijd wel, ziet er eigenlijk best cool uit, behalve bij jezelf, dan is het opeens een drama van bijbelse proporties. ;-)
dave523 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juli 2014, 15:58   #60
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pamo1972 Bekijk bericht
Een haarwerk? ik spring nog liever van een flat af.
Ik heb er vroeger eentje gehad en never never nooit meer.
Dan maar beter sparen voor een HT.

ik denk mannen met een dikke ronde kop en kaaklijn kaal wel goed staat.

Het is ook een kwestie van wennen he.
Nee ik zou ook geen haarwerk willen. Maar heb toch hele mooie gezien. Heel natuurlijk... Geen pluk shag of Heuga tapijtje, maar niet van echt (eigen) haar te onderscheiden. Je kon er ook vanalles mee doen: sporten, zwemmen, douchen weet ik veel wat nog meer. Alleen ken ik geen naam of type ervan. Zal wel een bom duiten kosten ook. Maar als kaal je echt niet staat en een HT gaat je ook niets naar tevredenheid brengen.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:18.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.