Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 september 2010, 12:46   #1
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Haarverlies en dunnende zijkanten

Beste leden,

Sinds enkele maanden heb ik last van enorme haaruitval na het wassen en tijdens het kammen van mijn haar. Ook vind ik door de dag enorm veel haar terug op mijn kledij en op de grond als ik poets.

Het verlies is vooraan goed te merken, ik heb 2 inhammen (denk ik) vooraan..Mijn haar was vroeger zeker overal even dik! Ik heb mijn foto's bekeken en die zagen er veel beter uit. Ik heb ook een duidelijke haarlijn zo te zien,wel heb ik de indruk dat deze nu wel meer is dan vroeger..

Ik post enkele foto's zodat jullie kunnen meekijken.

Oja, ik heb al vitamines geslikt,biotine en MSM,niks werkt voor mij.
Ik neem wel de anti conceptie pil van Deso 20,maar denk niet dat dit de boosdoener is.


[IMG=http://img835.imageshack.us/img835/3637/1000189d.jpg][/IMG]


[IMG=http://img215.imageshack.us/img215/8551/1000190r.jpg][/IMG]


[IMG=http://img706.imageshack.us/img706/6854/1000191b.jpg][/IMG]

Alvast bedankt om te reageren

Laatst gewijzigd door summergirl; 21 september 2010 om 12:49
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2010, 17:32   #2
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Summergirl, wat voor reactie wil je precies?
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 21 september 2010, 18:12   #3
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Dat was inderdaad niet duidelijk, mijn excuses hiervoor!

Graag zou ik willen weten of dit normaal is of ik hier beter mee naar een arts zou gaan om te kijken of er niks meer aan de hand is...

Groetjes summer
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2010, 02:58   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Summer,
Op de laatste foto heb je erg weinig haartjes op de slaap en dreigt de inham groter te worden. Het lijkt mij helaas de mannelijke vorm van alopecia androgenetica, misschien in combinatie met de vrouwelijke vorm daarvan, omdat je schrijft erg veel haaruitval te hebben gehad (diffuus rondom het hele hoofd?)
Deso 20 bevat desogestrel en dat is een stof met licht androgene werking, dus die moet je niet hebben. Je kunt beter een pil nemen met cyproteronacetaat, dus zoiets als Diane35, of een pil met drospirenone, zoals Yasmin/Yaz/Yasminelle, want dat zijn stoffen met anti-androgene werking.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ

Laatst gewijzigd door Hanna; 22 september 2010 om 12:18
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2010, 11:20   #5
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Naar de dokter kun je gaan, als dat goed voor je voelt, maar heel veel helpen zal dat niet. Haaruitval is geen dodelijke ziekte, maar er is ook niet heel veel aan te doen. Wel zou je je ferritinewaarde (net even iets anders dan je ijzerwaarde) kunnen laten checken en of je schildklier goed werkt. Verder kan haaruitval nog te maken hebben met tekorten aan allerlei soorten vitaminen en mineralen, dus vitaminen slikken blijft een goed idee, al moet je wel echt goede nemen en niks van het Kruidvat of van Davitamon of zo, want die zijn vaak verkeerd gedoseerd. Een ander aspect dat een rol lijkt te spelen, is gezond leven! Mensen die het risico lopen om (later) diabetes 2 of hartkwalen te ontwikkelen, hebben vaak al vroeg last van haaruitval. Heel gezond eten, goed bewegen, weinig stress, zijn zaken die echt een verschil kunnen maken! Stress is sowieso funest voor je haar...

Verder klopt het wat Hanna zegt over de pil. Andere opties zijn bijvoorbeeld het gebruik van minoxidil, androcur en finasteride, maar ben voorzichtig met die laatste twee. Je hormoonhuishouding naar de filistijnen helpen door jezelf ermee vol te pompen, kan op de lange termijn een heel kwalijke zaak zijn en je van de regen in de drup helpen.

Tenslotte, hoe lang heb je dit probleem al? Zijn er dingen gebeurd, die veel stress hebben veroorzaakt of je lichamelijk uit balans hebben gebracht (bijvoorbeeld ziektes, operaties, zwangerschappen, diëten e.d.). Als dat zo is, zou dat ook nog wel eens de (tijdelijke) oorzaak kunnen zijn.

Anyway, dit is heel globaal een overzicht van de mogelijkheden, maar daar is hier al zoveel over geschreven dat je je zelf er maar even in moet gaan verdiepen op dit forum, want we blijven maar in herhaling vallen....
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2010, 17:35   #6
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Wel ik heb wel stress gehad (door het stoppen met mijn opleiding en allerlei administratie..)maar ik heb dit probleem al langer dan vandaag(haaruitval+beginnende uitdunning). Het probleem met mijn arts is dat hij altijd zegt dat bloedonderzoek niet nodig is bij mij..Hij denkt altijd dat het in mijn hoofd zit. Wel weet ik niet waar het haar juist uitvalt omdat ik redelijk veel haar heb. vooraan aan de haarlijn zie ik wel veel p laats tussen elke haar...

Ik zal zeker vragen aan de gynaecologe of ze een andere pil wil voorschrijven dan..

Verder weet ik echt niet wat doen of met wat te beginnen van middeltjes..

Als ik me beter voel dan kan ik eens het forum doorspitten met wat je als 'beginneling' zou kunnen doen. Maar best eerst een diagnose laten stellen als dit het probleem zou zijn dan denk ik...

Laatst gewijzigd door summergirl; 22 september 2010 om 17:37
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 03:56   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hallo Summer,
Ik weet niet of je in België een verwijsbrief van de huisarts nodig hebt om naar een dermatoloog te gaan, die ook bloedonderzoek kan laten doen alvorens tot de juiste diagnose te komen, maar dat zou een mogelijkheid zijn om de huisarts te passeren.
Een andere mogelijkheid is wellicht, om door de gynaecoloog doorverwezen te worden naar een dermatoloog.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 11:04   #8
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Beste Hanna,

Gisteren had ik gebeld om een afspraak te maken bij de dermatoloog en ik kon vandaag al komen om 17uur. Zou ik vertellen dat ik iets vermoed of hem het gewoon laten uitzoeken?
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 17:57   #9
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Sorry, ik lees dit bericht nu pas, dus te laat.
Ben wel benieuwd hoe de dermatoloog reageerde.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2010, 20:07   #10
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Beste Hanna,

je had inderdaad gelijk met je reactie dat het Alopecia androgenetica is..De dermatoloog heeft dit ontdekt met zijn dermatoscoop ofzo. Vooraan op mijn hoofd heb ik slechts 1 haar per porie, waar er normaal 2 tot 3 moeten zitten. Achteraan het hoofd en in het midden is dit ok. Ik moet nu beginnen met minoxyl 3% en bloed laten onderzoeken als ik ongesteld ben om alles na te meten of dit ok is.
Ook moet ik na 2 maanden dan teruggaan en als het nog geen effect heeft hormonen slikken.

Met mijn pil moet ik wachten tot ik naar mijn gynaecoloog ben geweest,daar moest ik ook mijn hormoonwaarden opvragen die ze laatst genomen heeft. Best wel een shock eigenlijk
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2010, 02:37   #11
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Tja meis, dat is zeker geen lolletje, maar laat 't een troost zijn dat je in ieder geval een hele fijne dermatoloog hebt, waarbij je ook nog heel snel terecht kon.

Het 'hormonen slikken' klinkt misschien eng, maar je gebruikt al Deso 20, dus je slikt reeds hormonen, alleen nog niet de juiste.
Veel sterkte toegewenst.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2010, 10:06   #12
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Ja dat is wel waar,ik heb al verschillende pillen moeten proberen omdat ze bijna allemaal te licht zijn. De diane25 heb ik ook al genomen vroeger maar ik weet niet meer waarom ik die juist moest sto^ppen. Ook heb ik heel veel opvliegers dus zal het een zoektocht worden..

De dermatoloog is een heel fijne man, en een hele knappe man ook
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2010, 20:28   #13
summergirl
HaarWeb lid
 
summergirl's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2010
Berichten: 98
Ik vroeg me wel af of je met AA nog je haar chemisch mag kleuren?
Dat heb ik helaas vergeten vragen aan mijn dermatoloog.
summergirl is offline   Met citaat reageren
Oud 24 september 2010, 21:15   #14
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Beter van niet! Het geldt niet voor iedereen maar persoonlijk verergert het mijn haaruitval.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2010, 04:21   #15
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door summergirl Bekijk bericht
Ik vroeg me wel af of je met AA nog je haar chemisch mag kleuren?
Dat heb ik helaas vergeten vragen aan mijn dermatoloog.
AA=alopecia areata
AGA=alopecia androgenetica

Bij AGA moet je erg zuinig zijn op je zwakke haren, dus hooguit milde kleurshampoo als je grijs begint te worden.
__________________
*
*
*_________________________________________________ _____________
Belangrijke linken: Haargroeimiddelen voor dummies Haarwoordenboekje Haarwerken FAQ
Hanna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Telogeen haarverlies Shirl Haarproblemen bij vrouwen 20 18 februari 2010 17:28
Haarverlies Pelle AGA - Algemeen 51 4 mei 2009 00:00
aanpak haarverlies Annewil AA - Behandelingen 1 9 juni 2006 12:57
Flossen tegen haarverlies?? Ja, flossen tegen haarverlies! Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 10 7 april 2005 10:10
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 20:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.