Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Overige behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 april 2015, 09:23   #1
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 262
Geslacht:
Deze voedingsmiddelen verpesten je haar

Heel veel voedingsmiddelen zijn goed voor je haar, maar andere voedingsmiddelen kunnen problemen veroorzaken en een negatief effect hebben op je haargroei. Ontdek welke voedingsmiddelen je absoluut moet matigen of helemaal over moet slaan om je haar gezond te houden.

Snoep
Een hoog suikergehalte kan een negatief effect hebben op je haar. Je bloedsuikerspiegel stijgt dan omhoog en je lichaam reageert niet meer natuurlijk en gooit ook de hoeveelheid insuline en androgeen in je lichaam omhoog. Dit zorgt ervoor dat je haarzakjes krimpen en je haar verliest.

Chips
Chips bevat veel zout dit kan leiden tot gezondheidsproblemen zoals een hoge bloeddruk en uitdroging. Het heeft ook impact op het haar het maakt je haar droog en futloos.

Frisdrank
Suiker en kunstmatige zoetstoffen hebben een negatief effect op je haar. Het maakt je haar droog en onhandelbaar.

Patat
Patatjes zitten vol zout en dat is het ergste voor je haar. Daarnaast wordt friet ook gebakken in heel veel olie. Gebakken, vet voedsel kan problemen opleveren voor je huid en vooral je hoofdhuid. Het veroorzaakt hoofdhuidirritatie's en kan leiden tot beschadigde haarzakjes.

Haaruitval is een subtiele metabolische stoornis, oftewel een compleet samenspel van alle processen in je lichaam. Wat kunnen de oorzaken zijn van haaruitval.

1. Een schimmelinfectie in de hoofdhuid
2. Een verstoring in het hormonaal evenwicht.
3. Kalk- , magnesium of zinkgebrek.
4. Erfelijke factoren.
5. Ziekte
6. Slechte voeding
WAT KUN JE DOEN TEGEN HAARUITVAL ?

GRASHAAR, was het maar zo makkelijk,..

Volgens


A. ALOË VERA: Drink, om PITTA te verminderen en de gezondheid van je haren te behouden aloë-vera sap. ( 1/3 e kop) . Of neem 3 maanden lang elke dag 3x daags 1 eetlepel aloë-vera gel met een snufje komijn erdoor.

B. OLIEMASSAGE: Een andere doeltreffende manier om PITTA te verzachten is om, voor het slapengaan, je hoofdhuid en je voetzolen in te smeren met een beetje kokosolie of zeer zuivere olijfolie. Niet je haren, je hoofdhuid ! Trek een paar oude sokken aan, en doe iets over je kussen. Een handdoek bijvoorbeeld. Tegen olie op je hoofdkussen.

C. MASSEER DE HOOFDHUID : ‘s Avonds, voor het slapengaan, je hoofdhuid ( dus niet je haren !) met bhringharaj-olie inwrijven kan helpen bij haaruitval. Niet alleen de eigenschappen van deze olie, maar ook de massage zelf zal de doorbloeding van de haarwortels zodanig verbeteren, zodat zij voor meer voedingsstoffen , die de haargroei bevorderen, bereikbaar zal zijn.

D. VITAMINE E – OLIE . Het haar met vitamine E olie masseren, dus haren EN hoofdhuid, kan ook duidelijk doeltreffend zijn om haaruitval te verminderen of te voorkomen.

E. SESAMZAAD. Eet elke ochtend een handjevol witte sesamzaadjes op. Zo krijg je ongeveer 1200 mg calcium en magnesium binnen. Deze kleine minizaadjes vormen een goede voedingsbron voor haren en haarwortels.

D. EXTRA MINERALEN. Je kunt de conditie van je haren ook sterk verbeteren door wat extra mineralen te nemen, zodat je er zeker van bent dat je voldoende zink, calcium en magnesium binnenkrijgt. Je kunt ook voor een tablet kiezen dat ongeveer de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid mineralendosis bevat.
* CALCIUM 1200 mg.
* MAGNESIUM 600 mg.
* ZINK 60 mg.

GOED VOOR JE HAREN
FRUIT : Over het algemeen goed,
De meeste vruchten zijn verkoelend, rustgevend en ze verlichten de dorst. Vruchtensappen worden aanbevolen, maar dan liever zoet dan zuur.

AANBEVOLEN: appels, mango, dadels, druiven, frambozen, granaatappels, kiwifruit, mango, meloen, peren, pruimen, rozijnen, zoete sinaasappels, vijgen.

AFGERADEN: Aardbeien, abrikozen, bananen, citroenen, grapefuit, kersen, limoenen, papaja’s, perziken.


GOED TEGEN HAARUITVAL
GROENTEN: Over het algemeen goed,

AANBEVOLEN: Aardappelen, alfalfa, broccoli, asperges, bloemkool, boerenkool, kiemen, courgette, erwten, komkommer, verse koriander, selderij, spruitjes, groene en witte en rode kool, koolraap , mais , okra, paddenstoelen, paprika, pastinaak, peterselie, pompoen, prei, rauwkost, sperziebonen, sla, zwarte olijven.

AFGERADEN: Zoete aardappel, aubergine, avocado, bieten, chilipepers, groene olijven, koolrabi, meiraap, raapstelen, rabarber radijs, snijbiet , spinazie, tomaten, gekookte uien, rauwe uien, venkel, waterkers, wortelen, zeewier.

NIET ZO GOED VOOR JE HAREN

NOTEN EN ZADEN : Over het algemeen NIET aanbevolen. De meeste noten zijn olie-achtig, warm en zwaar en verhogen'.

AANBEVOLEN : Kokosnoot, lijnzaad, ongezouten popcorn, zonnebloempitten.

AFGERADEN : Amandelen, cashewnoten, hazelnoten, kastanjes, macadamia-noten, paranoten, pecannoten, pinda’s , pistachenoten, pijnboompitten, pompoenpitten, sesamzaad, tahin, walnoten.

De informatie komt van Amil Kumar Mehta. ” DE RELATIE TUSSEN VOEDING EN GEZONDHEID”

Laatst gewijzigd door lounge; 29 april 2015 om 09:38
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 29 april 2015, 15:01   #2
Djenner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Ik dacht dat noten net goed waren, weer zo'n artikel waar men binnen de gezonde voedingsgroepen nog eens gaan elimineren.

Laatst gewijzigd door Djenner; 29 april 2015 om 15:02 Reden: ander
Djenner is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2015, 14:54   #3
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Hoe kom je bij dit lijstje?
Want het gaat redelijk haaks tegen wat juist als gezond wordt beschouwd.

cashewnoten, amandelen, macademia, avocado. boordevol eiwitten, vitaminen en vetten die (in beperkte mate) juist goed voor je zijn.
Waarom zou dit slecht zijn voor je haar??
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2015, 16:10   #4
Djenner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Je hebt altijd extremisten binnen alternatieve groeperingen die dan iets wat gezond is toch gaan afbreken waardoor het op het einde van de rit niets meer overschiet.
Djenner is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2015, 16:11   #5
Helmgirlie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 februari 2013
Berichten: 870
Geslacht:
Op een gegeven moment kun je niets meer eten.
Helmgirlie is offline   Met citaat reageren
Oud 30 april 2015, 23:46   #6
Djenner
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 november 2014
Berichten: 15
Geslacht:
Zo is dat. Ik hoef niet te weten of ik een pitta type ben. Ik ben een pizza margherita type, dat wel :-)
Djenner is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2015, 21:21   #7
Rollercoaster1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 107
Dat voedsel slecht of goed zou zijn voor je haar....ik geloof er weinig tot niets van. Als je AGA hebt haalt bepaald voedsel wel of niet nemen weinig uit denk ik.
Rollercoaster1 is offline   Met citaat reageren
Oud 1 mei 2015, 21:33   #8
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Ik kan me er aan ergeren als mensen hier dingen roepen en er vervolgens niet op terugkomen. Ik ben benieuwd naar de redenering, logica en vooral de bewijzen waarom deze voeding wel en niet goed is.

Dus lounge, ik hoor het alsnog graag van je.

In mijn ogen is voeding een belangrijk onderdeel van een gezond leven, en daarbij kan het ook lichte invloed hebben op je haar. Het effect is echter klein, en als je AGA hebt zal voeding alleen dit niet kunnen stoppen of veroorzaken.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2015, 10:43   #9
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Gezonde voeding bij AGA heeft geen effect; althans niet bij mij!

Laatst gewijzigd door Astrid26; 2 mei 2015 om 11:31
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 mei 2015, 11:34   #10
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
P.S. Het valt mij wel vaker op: iemand gooit iets in de groep en vervolgens hoor je niets meer van hem of haar.....
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 mei 2015, 12:19   #11
lounge
HaarWeb lid
 
lounge's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 december 2009
Locatie: Apeldoorn
Berichten: 262
Geslacht:
Ik kwam het ergens tegen, en heb het boek gelezen. Verbaast???? J , Of je alles moet geloven wat erin staat?
Probeer de tussenweg..
Nu ben ik een gezondheid freak, en nog altijd oplettend wat ik eet.
Soms wordt er er zo moe dat van mijn broek hier vanaf zakt
, mocht je het niet geloven foto op aanvraag J
Maak je niet druk fijn weekend allemaal.
lounge is offline   Met citaat reageren
Oud 4 mei 2015, 13:00   #12
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Oh sorry!
Je hebt het in 'een boek' gelezen, dan is het natuurlijk waar!


Komaan lounge; met dit soort dingen raken we alleen maar verder verdwaald van het doel om haaruitval te stoppen. In mijn ogen zorgt een dergelijke losse post zonder onderbouwing alleen maar voor verwarring en mensen die veel moeite gaan steken in de verkeerde dingen.

En als gezondheidsfreak moet je toch de gezonde effecten kennen van dingen als avocado, ongezouten noten en pepers.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 12 mei 2015, 11:35   #13
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Bij E staat neem iedere morgen een handje sesamzaad en verderop staat dar sesamzaad afgeraden is
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 13 mei 2015, 00:17   #14
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jennaa Bekijk bericht
Bij E staat neem iedere morgen een handje sesamzaad en verderop staat dar sesamzaad afgeraden is
haha goed punt, laat zien hoe nuttig (of onderbouwd) deze lijst is..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 15 mei 2015, 21:59   #15
Hairpilot
HaarWeb lid
 
Hairpilot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2011
Locatie: België
Berichten: 929
Geslacht:
Ik zal er mijn bananan, spinazie en gezonde portie noten niet voor laten, hoor Ongelofelijk hoe willekeurig sommige internet guru's durven de waarheid te prediken. Boodschap blijft idd kritisch zijn.
__________________
01/09/2012 Minoxidil 5% 1ml topical PM
01/11/2013 Finasteride 1mg PM

01/05/2015 Nizoral 1x week

Aanvullend: Centrum multivitamine, vitamine D, omega 3, BioSil
Mijn situatie
Hairpilot is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:03.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.