Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 november 2017, 00:20   #1
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Nieuwste topical finasteride (slechts 30% reductie DHT in bloed)

Nieuwsbericht:

(...)

Since February we have been using our third generation topical Finasteride. At this stage we could not be more enthusiastic about what we have been able to accomplish. University laboratory studies have been confirmed by our clinical pharmaco- kinetic studies in our patients.
We currently have approximately 800 patients using our topical Finasteride. The effectiveness is at least equal to the oral finasteride , with thus far no patients experiencing adverse effects.
Our Topical Finasteride

Our current topical Finasteride (patent pending) is a liposomal formulation which has been modified by the attachment of silicone particles to the liposomes .
The silicone is unabsorbable and forms a fine mask -like structure on the scalp. The technology is not unlike medical patch technology. The finasteride forms a depot in the scalp with a slow even release into the scalp . There is little of the peak and trough pattern as seen with the oral form .
Serum Finasteride levels are reduced by approximately 94% compared with the oral form . Serum DHT levels are reduced in the order of 30% (compared with 70% with oral).
We will be posting some of our patients results with the topical Finasteride. Hopefully you will soon be as enthusiastic as we are with this new treatment option .



Volledige artikel: https://hassonandwong.com/topical-finasteride-update/

Klinkt niet verkeerd... Meningen?
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 00:32   #2
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Is het ook te koop?
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 00:36   #3
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Strider Bekijk bericht
Is het ook te koop?
Met een prescriptie van je huisarts kan je het bestellen bij een (online) apotheek in Canada of Italië

Laatst gewijzigd door INT; 22 november 2017 om 00:40
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 01:56   #4
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet hoe

"The effectiveness is at least equal to the oral finasteride"

rijmt met

"Serum DHT levels are reduced in the order of 30% (compared with 70% with oral)."

Of snap ik de definitie van effectiveness niet? 30% is natuurlijk beter dan 0%, maar ook weer niet zo indrukwekkend toch? Of heb ik iets verkeerd geinterpreteerd?
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 08:49   #5
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Serum DHT diffundeert vanuit het bloed naar de haarzakjes. Daar vormt zich een lokale DHT gradiënt, lager dan in het serum.

Door de topical finasteride krijg je vooral een ophoping lokaal rondom de haarzakjes, en daar vanuit diffundeert een deel richting het serum. Het deel dat richting het serum transporteert zorgt vooral voor de bijwerkingen. 30% DHT reductie door finasteride is dan gunstiger dan 70%.

Finasteride wordt ook gebruikt voor prostaatvergroting. Als je biopten neemt uit de prostaat dan verschilt de DHT concentratie in de prostaat ook met die in het bloed.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 10:35   #6
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Interessant! Echter weten ze nog niet hoe het samen gaat met minoxidil:

'The topical is absorbed very rapidly – within minutes .it forms a depot on the surface of the skin and within the epidermis.
We have not tested interaction with other topical formulations . So I cannot answer the minoxidil question . If I had to choose between the two I would say that the topical finasteride is way more effective.'

Ik kan ook niks terug vinden over de kosten, zal waarschijnlijk niet een beperkt blijven tot een tientje per maand oid.

En hoe gaat het dan in werk met je huisarts, je laat hem de site zien en vraagt of hij het wilt voorschrijven? Lijkt me raar.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 13:32   #7
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fireofdoom Bekijk bericht
Interessant! Echter weten ze nog niet hoe het samen gaat met minoxidil:

'The topical is absorbed very rapidly – within minutes .it forms a depot on the surface of the skin and within the epidermis.
We have not tested interaction with other topical formulations . So I cannot answer the minoxidil question . If I had to choose between the two I would say that the topical finasteride is way more effective.'

Ik kan ook niks terug vinden over de kosten, zal waarschijnlijk niet een beperkt blijven tot een tientje per maand oid.

En hoe gaat het dan in werk met je huisarts, je laat hem de site zien en vraagt of hij het wilt voorschrijven? Lijkt me raar.

Kosten... 55 euro per maand voor gebruik van 1 maal per dag...

Allicht dat het te proberen valt om het slechts 1 keer per 2 dagen te gebruiken, ander is het nogal een duur grapje...
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 13:50   #8
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Dat zou mogelijk kunnen, de halfwaardetijd (t1/2) van Finasteride in het weefsel is anders dan in het bloed. Halfwaardetijd is de tijd die nodig is om een bepaalde stof af te breken tot een concentratie van 50%. De T1/2 in het weefsel van de hoofdhuid ken ik niet moet ik eerlijk bekennen..
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 14:28   #9
ryan82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 november 2007
Locatie: Rotterdam
Berichten: 725
Thumbs down

Vraag mij af dit hetzelfde is al minoxidill max met finasteride erin...
__________________
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Maatregelen:
04-2004: minoxidil

07-2004: Dustateride (dichter haar, ook frontaal)
08-2012: RU
01-2014: Spiro cream (Toekomst)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
ryan82 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 14:30   #10
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Serum DHT diffundeert vanuit het bloed naar de haarzakjes. Daar vormt zich een lokale DHT gradiënt, lager dan in het serum.

Door de topical finasteride krijg je vooral een ophoping lokaal rondom de haarzakjes, en daar vanuit diffundeert een deel richting het serum. Het deel dat richting het serum transporteert zorgt vooral voor de bijwerkingen. 30% DHT reductie door finasteride is dan gunstiger dan 70%.

Finasteride wordt ook gebruikt voor prostaatvergroting. Als je biopten neemt uit de prostaat dan verschilt de DHT concentratie in de prostaat ook met die in het bloed.
dus zeg je hiermee in feite dat dit onderzoek zegt dat de topische finasteride haaruitval beter voorkomt dan de orale finasteride?

dat het minder bijwerkingen zou moeten veroorzaken is me duidelijk.
minten is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 15:24   #11
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
dus zeg je hiermee in feite dat dit onderzoek zegt dat de topische finasteride haaruitval beter voorkomt dan de orale finasteride?

dat het minder bijwerkingen zou moeten veroorzaken is me duidelijk.
Nee dat staat er niet, enkel dat er bij topical gebruik maar 30% DHT verlaging systemisch (serum) wordt gemeten.

Maar in de openings post staat wel dat de makers beweren dat dit ten minste net zo goed werkt als oral finasteride. '' The effectiveness is at least equal to the oral finasteride ''
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 15:27   #12
INT
HaarWeb lid
 
INT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2006
Berichten: 984
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ryan82 Bekijk bericht
Vraag mij af dit hetzelfde is al minoxidill max met finasteride erin...

Nope, minoxidilmax is gewoon minoxidil+fina, niets meer, niet minder.

Wat de nieuwe formule van h&w anders maakt is het voertuig van de topical wat voor een moor lokale werking zorgt.
INT is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 18:20   #13
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Het is raar dat ze beweren dat het net zo goed werkt terwijl het onderzoek nog loopt.. Ik ben benieuwd naar de concentratie Finasteride en DHT levels in de hoofdhuid.

Als de absorptie van Finasteride goed is, dan kan je wellicht hogere concentraties bereiken rondom de haarzakjes dan wanneer je systemisch behandeld. Dit zou kunnen resulteren in betere resultaten dan orale behandeling met Finasteride.

Met Finasteride oraal realiseer je een DHT reductie van maximaal 70% in het serum. Dat betekend dat er er ook minder DHT richting de haarwortels gaat, maar de reductie rondom de haarwortels is geen 70% omdat er een "barriere" zit tussen de systemische circulatie en de weefsels. Middels diffusie treedt DHT/Finasteride de weefsels in, maar daardoor verlies je wel een deel van je effect.

Het is dus interessant om te bekijken hoe de concentraties DHT/Finasteride zijn in de hoofdhuid. Dit kunnen ze gewoon meten en dit is ook eerder gedaan, zowel in de prostaat als in de hoofdhuid. Ik ben benieuwd naar die resultaten. Anderzijds, als het onderzoek goed is opgezet (geblindeerd, gerandomiseerd) dan hoef je dit niet eens te doen en spreken de resultaten voor zich
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 18:21   #14
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
dus zeg je hiermee in feite dat dit onderzoek zegt dat de topische finasteride haaruitval beter voorkomt dan de orale finasteride?

dat het minder bijwerkingen zou moeten veroorzaken is me duidelijk.
Nee zeker niet, alleen dat je systemisch minder DHT reductie realiseert en daardoor waarschijnlijk minder bijwerkingen hebt.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 22 november 2017, 18:28   #15
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Thanks.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
. Anderzijds, als het onderzoek goed is opgezet (geblindeerd, gerandomiseerd) dan hoef je dit niet eens te doen en spreken de resultaten voor zich
Als ik dit artikel zo lees, is dat het niet. Er is volgens mij ook uberhaupt geen vergelijkend onderzoek, gewoon allemaal anekdotaal (case studies). Dit is een commercieel "hair restoration" bedrijf; die gaan niet tegen (betalende) klanten zeggen dat ze iets moeten gaan slikken dat wellicht een placebo is. Ze hebben het wel ergens over clinical trials, maar dit blijft nogal vaag. Die "laboratory studies" is waarschijnlijk het enige dat een beetje houvast geeft bovenop wat het bedrijf zelf beweert; hopelijk geven ze die data vrij, maar als dat niet in hun belang is, doen ze het waarschijnlijk niet.

Laatst gewijzigd door minten; 22 november 2017 om 18:39
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:26.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.