Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 januari 2018, 14:17   #1
Bramtewe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Man -> Zwanger worden en haarbehoud (na gebruik Dutasteride)

11 jaar geleden is er AGA geconstateerd en is mij gewezen op Finasteride.
Hier heb ik 3 jaar lang gebruik van gemaakt en uiteindelijk overgegaan naar Dutasteride i.v.m. verminderde werking.
Dankzij deze medicatie en het op tijd signaleren, heb ik m'n haar volledig kunnen behouden en geen bijwerkingen van de medicatie kunnen constateren.
Hier ben ik uiteraard zeer tevreden over!

Nu ben ik op de leeftijd gekomen waarin wij willen beginnen met kinderen.
Echter is zwanger worden met gebruik van Dutasteride niet aan te raden en wil hierin ook geen risico nemen.
Helaas zit er dus niks anders op dan de medicatie tijdelijk te stoppen.
Zijn er tips om de haaruitval zoveel mogelijk te remmen op natuurlijke wijze of medicatie die aantoonbaar geen consequenties heeft voor het kind?
Alvast bedankt.
Bramtewe is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2018, 00:49   #2
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Hoi,
Ik zou niet aan natuurlijke dht remmers gaan.
Gezond eten en sporten is altijd goed.
Naar wat ik weet hebben omega 3, biotine, licopeen en vitamine C wel een positieve werking op het haar.
Let bij omega 3 wel op voldoende Epa en Dha.
Succes
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2018, 00:50   #3
Haardil-emma
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2016
Berichten: 129
Geslacht:
Ps;
Ik zou deze vraag ook aan een arts stellen die veel van de medicatie af weet.
Een dermatoloog-tricholoog bijvoorbeeld.
Haardil-emma is offline   Met citaat reageren
Oud 9 januari 2018, 23:18   #4
Strider
HaarWeb lid
 
Strider's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 oktober 2006
Berichten: 1.773
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bramtewe Bekijk bericht
11 jaar geleden is er AGA geconstateerd en is mij gewezen op Finasteride.
Hier heb ik 3 jaar lang gebruik van gemaakt en uiteindelijk overgegaan naar Dutasteride i.v.m. verminderde werking.
Dankzij deze medicatie en het op tijd signaleren, heb ik m'n haar volledig kunnen behouden en geen bijwerkingen van de medicatie kunnen constateren.
Hier ben ik uiteraard zeer tevreden over!

Nu ben ik op de leeftijd gekomen waarin wij willen beginnen met kinderen.
Echter is zwanger worden met gebruik van Dutasteride niet aan te raden en wil hierin ook geen risico nemen.
Helaas zit er dus niks anders op dan de medicatie tijdelijk te stoppen.
Zijn er tips om de haaruitval zoveel mogelijk te remmen op natuurlijke wijze of medicatie die aantoonbaar geen consequenties heeft voor het kind?
Alvast bedankt.
Ik denk alleen Minoxidil alhoewel Finasteride ook geen problemen zou moeten opleveren.

Hoelang ga je stoppen? Ik zou overigens volledig stoppen met Dutasteride en er ook niet meer mee beginnen. De risico's op bijwerkingen zijn te groot.
__________________
Regimen
-0.6mg finasteride (12-2006)
-HW-topicals (04-2007) 2x per dag
Strider is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2018, 19:28   #5
Bramtewe
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 januari 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Dank voor de reacties! De voedingssupplementen is een goede tip en zal mij hierin verdiepen alvorens dit aan te schaffen.
Neem je dit op dagelijkse basis of volgens het advies in de bijsluiter?

Wat betreft stoppen met Dutasteride, daar heb ik ook vaak over nagedacht. Maar neem dagelijks enkel 0.15mg, waardoor ik nooit last heb gehad van bijwerkingen.
Finasteride had uiteindelijk geen effect meer, waardoor ik "moest" overstappen op Dutasteride.
Wat zijn dan de grootste risico's? Dat het belastend is voor de lever en nieren daar ben ik mij van bewust en leef daarom zo gezond mogelijk om dit gedeeltelijk te compenseren.

Minoxidil heb ik bekeken, maar wordt ook afgeraden bij gebruik om zwanger te worden.
Nu kan ik helaas nergens vinden of dit enkel voor vrouwen geldt, maar wil geen risico lopen dat het kind eventuele schade hiervan ondervind.
Tijdens het zoeken kwam ik ook Nanoxidil tegen, die claimt nog een beter resultaat te geven. Iemand hier bekend mee of eventueel nog andere tips?
Bramtewe is offline   Met citaat reageren
Oud 22 januari 2018, 00:47   #6
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bramtewe Bekijk bericht
Minoxidil heb ik bekeken, maar wordt ook afgeraden bij gebruik om zwanger te worden.
Dat minoxidil gevaarlijk kan zijn bij kinderwens heb ik echt nog nooit van gehoord. Lijkt me, gezien de manier waarop je het gebruikt, ook volkomen onlogisch.

Meer een opmerking in het algemeen: je kan hier superpanisch over doen, maar je moet wel uitkijken voor hypocrisie. bedenk bijvoorbeeld de hoeveelheid hormonen die je binnen krijgt elke dag via je (vlees)consumptie.. als de man gedronken heeft tijdens de conceptie heeft dat aantoonbaar een (weliswaar heel beperkt) negatief effect op de zaadkwaliteit en daarmee misschien misschien ook wel op de foetus. roken tijdens de conceptie, idem dito. let wel: dit is onderzocht, geen vage vermoedens. bij fina bijvoorbeeld is dat onderzoek er niet (laat staan bij minoxidil): iedereen neemt uiteindelijk zijn eigen beslissing, en als je ondanks dat er bij een onderzoek waarbij er bij apen met een duizendvoudige dosis aan fina geen enkele afwijking gevonden werd bij hun nakomelingen, toch besluit met fina te stoppen is daar helemaal niets mis mee, sterker nog: super goed en verantwoordelijk van je. maar kijk dan ook net zo streng naar die tienduizenden andere factoren die effect hebben op de kwaliteit van je zaad, staar je dan niet blind op dit ene aspect.

Laatst gewijzigd door minten; 22 januari 2018 om 00:55
minten is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:13.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.