Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 maart 2016, 23:31   #1
blabla12
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 maart 2016
Berichten: 2
Geslacht:
Question Effect fina na ruim een jaar

Sinds mijn 18e heb ik last van beginnende inhammen. Nu ben ik 20 en slik ik sinds een jaar en 2 maanden iedere avond een tabletje finasteride 1mg.

Nu zijn mijn inhammen afgelopen jaar flink groter geworden. Wel heb ik het idee dat mijn haar even dik is gebleven. Op mijn kruin is er ook weinig tot geen kaalheid te zien. Alleen mijn inhammen worden flink groter. Dit tast mijn zelfvertrouwen flink aan. Ik heb ook het gevoel dat mijn inhammen afgelopen 2 maanden in sneltreinvaart vergroten. Ik heb persoonlijk niet echt het idee dat fina goed werkt bij mij, niet alleen bij de inhammen maar ook op mn kop trek ik de haren er makkelijk uit.

Wat is het beste om te doen? Ik heb vandaag kirkland 5% minoxidil besteld. Hiermee hoop ik stabilisatie bij de inhammen te krijgen.

Wat is jullie mening? Hogere dosering fina, 5mg? Stoppen met fina? Of duta proberen?

In ieder geval ga ik aan de slag met minox om te kijken of dit werkt en blijf ik voorlopig ook nog fina proberen. Enige positieve is dat ik geen last heb van bijwerkingen.

Bedankt!
blabla12 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 maart 2016, 08:24   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Tja, het vervelende is dat je niet weet wat zou zijn gebeurd zonder fina. Misschien was je dan al een NW3 Vertex

Er was een reden waarom je met fina begon. Waarschijnlijk omdat je kaalheid begon op te vallen. Je kunt al bijna de helft van de haardichtheid verloren hebben voor het echt begint op te vallen. En dan gaat het hard, want van zichtbaar kalend naar dun is geen grote stap. Dus als je begint met fina wanneer het op begint te vallen en de kaalheid schiet nog een beetje door ...

Helaas ook is bekend dat de huidige werkende middelen minder goed werken voor de inhammen. Ze remmen, ze stoppen het kaler worden niet.

Ik zou niet gaan voor een hogere dosering fina. Met duta heb ik geen ervaring, maar het is een zwaarder middel met een bredere werking. Anderen kunnen je wellicht meer hierover vertellen.

Ik hoop dat je de uitval met fina en minox kan stabiliseren. Geef het ruim de kans.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
1mg, effect, fina, minoxidil, resultaat

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.