Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 januari 2013, 13:46   #1
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
FUE 3.200 grafts ProHair

Het is nu dag 2 na de behandeling, die toch wel iets pittiger was dan ik op voorhand had verwacht. Uiteindelijk is het allemaal best goed te doen, bizar dat je zelfs na de behandeling op de tweede dag eigenlijk geen pijn hebt, wel trekkend en behoorlijk gevoelloos. Het zetten van de verdovingen vond ik lastig, en twee volle dagen is natuurlijk een lange zit, enkele films kijken al liggend op je rug helpt wel de dag door te komen!

Het gebied was te groot om in een sessie te doen, de kruin blijft nog over voor een volgende keer. De dichtheid vooraan is aan 45 gr/cm2 gezet, aflopend naar achteren.

De genezing verloopt goed, er zijn weinig korstjes, wel zwellingen al probeer ik die zover mogelijk te beperken door veel water te drinken en in een lichte hoek te slapen (enkele kussens onder het hoofdeinde van het matras). Door de dag heen prikt en trekt het donor -en implantatiegebied een beetje. Slapen is toch wel lastig, je hebt toch het gevoel snel op het implantatie gebied te liggen. Probeer door de dag heen rustig te bewegen en vooral gezond te eten.

Afijn, kan soms nog moeilijk geloven dat ik het gedaan heb, nadat ik hier 2,5 jaar terug eerst vroeg om natuurlijke middelen om het haarverlies te stoppen. Het verlies zette echter sterk door, enkel fina hielp licht, en besloot een jaar geleden dat het toch maar een FUE moest worden!

Foto's heb ik geplaatst in het fotoalbum bij profiel.

Tips voor herstel zijn altijd welkom!
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 20 januari 2013, 14:32   #2
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Dat is een flinke behandeling, Woutergm, heftig!

Gezond eten, veel drinken en bewegen zijn het beste. En zo snel mogelijk proberen je gewone ritme weer op te pakken qua werk en zo. Als je gaat zitten toekijken hoe je haren teruggroeien, dan gaat de tijd ongelofelijk traag! Afleiding zoeken dus, voor je het weet ben je dan alweer 6 maanden verder!
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 15:11   #3
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Dank Antonie. Zwellingen vallen nog mee, donor en implantatie gebied bij vlagen behoorlijk wat jeuk en prik. Raad je na enkele dagen calendula spray aan, ook al zit hier een minieme hoeveelheid alcohol in?
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 21 januari 2013, 18:07   #4
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Woutergm Bekijk bericht
Dank Antonie. Zwellingen vallen nog mee, donor en implantatie gebied bij vlagen behoorlijk wat jeuk en prik. Raad je na enkele dagen calendula spray aan, ook al zit hier een minieme hoeveelheid alcohol in?
Na een paar dagen spoot ik er alweer minoxidil op, grotendeels alcohol. De huid is dan wel weer dicht. Maar probeer eerst een beetje. Als het prikt, brandt of irriteert, dan niet doen.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 28 januari 2013, 20:46   #5
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Update dag 10. Zwellingen zijn er geweest maar vielen me nog mee en waren na dag 6 verdwenen. Veel jeuk en prik gehad in het donorgebied, en nog steeds in iets mindere mate. Korstjes eraf gewassen, geen fijn karweitje. Implantatiegebied is nog gevoelloos en niet helemaal effen, en wat verkleurd. Heb wel het gevoel dat de genezing vlot verloopt nu. Zie bijgaande foto's!
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: png dag_10_1.png‎ (58,5 KB, 130x gelezen)
Bestandstype: png dag_10_2.png‎ (36,0 KB, 110x gelezen)
Bestandstype: png dag_10_3.png‎ (67,5 KB, 89x gelezen)
Bestandstype: png dag_10_4.png‎ (108,8 KB, 99x gelezen)
Bestandstype: png dAG_10_5.png‎ (88,6 KB, 93x gelezen)
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 21:19   #6
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Heb net ook de korstjes afgewassen. Inderdaad, een niet te onderschatten karwei.
Moet je nu die serum nog verder gebruiken?
Mag je je haar wassen met andere milde shampoo's ?
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 21:25   #7
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Kwam alles er ineens af? Dat zou redelijk uniek zijn volgens mij! Bleef bij mij nog een hardnekkige laag zitten voor de volgende dag, zelfde procedure. Toen was alles eraf. Daarna is die shampoo niet echt meer nodig volgens mij, al vind ik hem ook wel fijn voor het donorgebied. Op het donorgebied ook al lichtjes een milde shampoo geprobeerd, voelde prima. De vragen waar ik nog mee zit zijn hoe vaak nu het implantatiegebied te wassen en welke en hoe vaak sprays te gebruiken?
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 29 januari 2013, 21:31   #8
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Heb het gebied een paar keer na elkaar gewassen.
Alles is er bijna af.
Kwam er plotseling vlot af.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 10:56   #9
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Dag 30. Genezing verloopt voorspoedig echter het gebied blijft nog vrij rood, denk dat het met mijn huidtype te maken zal hebben. Er staan nu nog ongeveer 50% van de getransplanteerde haren. Al ongeveer twee weken totaal geen last meer van jeuk en steken. Wat heerlijk is het om weer voluit te kunnen sporten!
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 11:06   #10
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Mooie, duidelijk foto's!

Inderdaad, het blijft nogal rood. Tja, iedereen herstelt anders.
Ikzelf merk ook bij een inspanning dat het veel erger is.
Ikzelf wacht een maand vooraleer ik terug rustig begin te sporten.
Heb je nog plannen voor de kruin?
Tja we komen in die ugly-duck fase, niets aan te doen.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 12:23   #11
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Het wordt precies even volhouden en geduld houden de komende maanden... Heb het voordeel dat ik vrij lang ben en het daarom niet zo snel bij veel mensen opvalt. Daarom heb ik ook minder zorgen om de kruin, al laat ik die binnen 2 jaar zeker ook doen. Tot die tijd behouden met fina of alternatief, en als de haren eenmaal beginnen te groeien, lang naar achteren strijken...

Waarom wacht je nog met sporten?
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Oud 17 februari 2013, 16:40   #12
geted
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 januari 2008
Berichten: 205
Ik wacht even met sporten omdat ik eigenlijk gewoon geen tijd heb. Ook ik ben vrij groot, bijna 2 meter, en als ik fitness (amateur)zit ik nogal vaak met mijn hoofd ergens tegen. Dus eventjes wachten als extra veiligheid. Ook zal de luiheid er wel ergens tussenzitten. Ben dan ook bijna 40 he. Dan gaat alles niet meer ze vlot.
Maar inderdaad, door mijn grote kan ik veel verbergen. Ikzelf merk dat mijn kruin nu ook ietsjes dunner is. Nog nooit een opmerking over gehad.
En tja die kruin, dan is het maar zo, maar er staat nog haar en ik ben bijna 40 dus het zal wel niet meer zo snel gaan.
Maar indien ik tevreden ben over de ht zal ik,waarschijnlijk nog een tweede doen. Dichtheid verhogen en aanpassen waar nodig.
De kruin ga ik sowieso laten, een kruin vraagt teveel graft voor dekking.
Waarschijnlijk brengt smp daar een oplossing voor, en wie weet wat de toekomst brengt.
geted is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 17:28   #13
Harbour
HaarWeb lid
 
Harbour's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 september 2008
Berichten: 167
Wat is eigenlijk de reden om de eerste 2 weken geen krachttraining te mogen doen?
Heeft het te maken met de roodheid?
Ik wil het liefst ook weer beginnen maar wil natuurlijk niet dat het het genezingsproces vertraagt.
__________________
My regimen:

01-2013: Fue 2500 Grafts Prohair Clinic Zone 1+2 (Oppervlakte 49cm2/50 grafts cm2)
01-2013: 2 capsules Keratene Alpha active Retard per dag GESTOPT: Geen resultaat
01-2013: 1 capsule Biotine (5000 mcg) per dag
Neem ik nog af en toe
Harbour is offline   Met citaat reageren
Oud 18 februari 2013, 21:25   #14
AnthonieH
Moderator

 
AnthonieH's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Locatie: Delft
Berichten: 10.064
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Harbour Bekijk bericht
Wat is eigenlijk de reden om de eerste 2 weken geen krachttraining te mogen doen?
Heeft het te maken met de roodheid?
Ik wil het liefst ook weer beginnen maar wil natuurlijk niet dat het het genezingsproces vertraagt.
Ik vermoed vooral zweet en het risico op stoten. Bij mijn tweede ingreep deed ik in week 2 al weer mee aan de bodypump, maar ik ging gewoon niet tot het uiterste.
__________________
Maatregelen:
04-2002: minoxidil (van NW3- naar NW2+, normale kruin)
07-2004: finasteride (dichter haar, ook frontaal)
11-2006: FUE (1400 grafts) frontaal (ProHair, van NW2+ naar NW2-)
05-2010: FUE ( 900 grafts) frontaal (ProHair, van NW2- naar NW1,5)
Overige: Supplementen (algemene gezondheid, conditie en aanzien van het haar)
_____________________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie
Haarwoordenboekje - Huishoudelijk reglement - Suggesties & feedback]
AnthonieH is offline   Met citaat reageren
Oud 19 februari 2013, 09:12   #15
Woutergm
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 augustus 2009
Berichten: 50
Zweet inderdaad, maar volgens mij ook vooral de verhoogde bloeddruk die onaangenaam kan voelen. De eerste paar dagen kan je het sowieso niet hebben, zou misschien tot bloedingen kunnen leiden. Zelfs na een paar weken voelde je die extra bloeddruk op het gebied wel, maar echt vervelend was het niet.
Woutergm is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.