Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 13 augustus 2005, 03:17   #1
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Vegetarisch eten

Dreammaster's AGA-Tip Nr. 1: semi-vegetarische dieet

Toch wil ik hier even op doorgaan.

Rond m'n 20ste had ik enorm last van haaruitval. Begon echt kaal te worden en ben in paniek naar dicksy gegaan voor een ht. Geen bevredigende resultaten echter. Daarna heb ik verder niets gedaan alleen dat ik gestopt ben met het eten van vlees en vis.(vegetarisch dus). Wat overigens niets te maken had met m'n haarprobleem.

15 jaar later is mijn haar aanzienlijk verbeterd. Niet dat ik m'n oorspronkelijke haardos terugheb(had voor mijn 20ste ook al niet veel) maar al 15 jaar geen haaruitval en zekers te weten meer haar dan tijdens de periode van de ht. Ik dacht echt dat de aga zou voortschrijden en me zeker een kale kop zou gunnen.

Hoewel je zou denken dat b.v. vrouwen er ook last van zouden moeten hebben vraag me sterk af of er echt geen relatie ligt tussen het eten van vlees en aga.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.

Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 augustus 2005 om 14:34
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2005, 09:00   #2
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Dat weet ik niet. Ik weet alleen dat ik vrijwel vegetarisch eet (alleen wel wat vis), ook tofu, en dat ik in die periode last van AGA kreeg. Dus wat dat betreft...

Ik denk dat voeding best kan bijdragen aan het krijgen/bestrijden van AGA. Vlees kun je tegenwoordig nauwelijks meer gezonde voeding noemen. Veel dieren krijgen standaard een antibioticum om ziekten te voorkomen, worden gehouden en geslacht in zeer stressvolle omstandigheden e.d.
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2005, 14:28   #3
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Thread-titel gewijzigd.

Ik denk dat de effecten van een vegetarisch dieet op haaruitval niet overschat moeten worden. Ik ben zelf wel degelijk ervan overtuigd dat het eten van vlees slecht is voor de mens, maar het zal geen specifiek effect op AGA hebben. Ik denk eerder dat het menselijk lichaam in het algemeen er slecht op reageert. Vooral veel van het huidige hormoonvlees uit de bio-industrie is gewoon ronduit slecht voor je, en onderzoeken hebben aangetoond dat mensen die vlees eten meer kans hebben op darmkanker. Daarbij is bekend dat volkeren die traditioneel vleesarme (en vis/sojarijke) diëten volgen over het algemeen veel gezonder zijn en ouder worden.

Vegetariër worden is dus uit zowel ethisch als gezonheidsoogpunt een verstandige stap. Het is een groot misverstand dat vegetariërs moeilijk aan ijzer en vitamine B12 (cobalamine) komen. IJzer zit genoeg in veel groenten (zoals broccoli en spinazie), en vitamine B12 is tegenwoordig ook zeer makkelijk te verkrijgen. Het zit in soja, het is aan veel vegetarische producten toegevoegd en er zijn losse (veganistische) B12-supplementpillen verkrijgbaar. Daarbij is een tekort aan B12 bij de mens echt een zeldzaamheid dat eigenlijk vooral bij veganisten (mensen die ook geen zuivel eten) voorkomt. De mens heeft namelijk gigantische voorraden B12 en kan heel lang zonder deze vitamine. Pas na ongeveer 3 jaar (!) streng veganistisch leven kunnen er B12-tekorten optreden.

Het is bekend dat soja interessante dingen doet met DHT. Het gemetaboliseerde soja-stofje equol is in staat om het hormoon DHT te deactiveren, zo blijkt uit onderzoeken bij ratten. Equol verandert de DHT-productie niet, maar past de structuur van het hormoon aan waardoor het zich niet meer kan hechten aan de androgeenreceptoren. Maar de uitkomst van een ander rattenonderzoek naar de invloed van soja op androgenen liet zien dat een sojadieet de productie van testosteron en DHT op de lange termijn verhoogt. Een van de oorzaken zou kunnen zijn dat equol zorgt voor een verhoging van het stuurhormoon LH. LH is verantwoordelijk voor de productie van testosteron. Meer info hierover in het Haarwoordenboekje.

Dus ja, vegetarisch eten is gezond voor je en ethisch zeer wijs, maar ga geen nieuwe bossen haar verwachten.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 13 augustus 2005 om 14:30
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 13 augustus 2005, 19:14   #4
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Ik zie ook meer een gezondheidseffect in voeding in zijn algemeenheid, dan in alleen vegetarisch eten. Je kunt niet verwachten dat je lichaam in staat is gezonde haren aan te maken als je niet voor de juiste "aanvoer" zorgt, of het bekogelt met allerlei ellende...
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2005, 20:33   #5
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Het eten van vlees zal zeker niet de oorzaak zijn van aga. Maar het niet eten van vlees zal zeker je lichaam in een evenwichtigere toestand brengen waardoor juist de hormonale imbalans zich sneller kan herstellen. Een imbalans wat veel 20 jarigen meemaken.

Als je kritisch bent erken je dat er geen enkel middel is die je haar weer voledig herstelt. Wat je kunt doen is behouden wat je hebt, je haar gezonder maken( je lichaam dus) en het te accepteren. Maar vroeg genoeg beginnen met een verantwoorde manier van leven(zowel tenopzichte van jezelf maar ook tenopzichte van het leven zelf) zal ook je aga goed doen.

Het ruikt allemaal een beetje naar geite haar maar ik ben zelf ook geen held wat betreft gezond leven. Toch ondervind ik veel baat bij het niet eten van vlees(eigenlijk doe ik het niet eens voor mezelf) en mijn haar dus ook!
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 15 augustus 2005, 23:24   #6
arno
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 augustus 2005
Berichten: 5
vis

Pantau, in je regimen staat dat je geen vlees En vis eet. Waarom geen vis, is juist goed voor je.
Of ben je echt vegetarisch geworden?

Ik probeer het zelf ook te worden, vandaag voor het eerst tofu gemaakt. tja... tis geen shoarma zullen we maar zeggen
arno is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2005, 00:58   #7
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door arno
Pantau, in je regimen staat dat je geen vlees En vis eet. Waarom geen vis, is juist goed voor je.
Of ben je echt vegetarisch geworden?

Ik probeer het zelf ook te worden, vandaag voor het eerst tofu gemaakt. tja... tis geen shoarma zullen we maar zeggen
Ik eet niks wat ooit een gezicht heeft gehad. Vis is misschien goed voor me maar daardoor ben ik niet goed voor de vis. En shoarma krijg je ook al vegetarisch bij de appie.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2005, 01:10   #8
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
En kroketten, frikadellen, bitterballen, knakworsten (dus het gebruikelijke snackbarvoer) en verder maken zij alles na wat je zoal in de slagerij kunt kopen.
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.

Laatst gewijzigd door Pantau; 16 augustus 2005 om 01:40
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2005, 18:46   #9
marcel111
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2005
Berichten: 22
Zelf wil ik geleidelijk vegetarisch worden. Maar niet om hergroei te bereiken want die kans acht ik zeer klein. Wie weet op soja na goede vleesvervangers? Is verder het nemen van bepaalde vitaminepillen een goede compensatie voor het binnenkrijgen van bepaalde voedigsstoffen. Hopelijk zijn er ervaren vegetarieers die hier iets over weten........
__________________
momenteel:
finasteride 1mg
p5p
omega 3
rooscure

gestopt:
minoxidil
folligro
marcel111 is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2005, 08:41   #10
Georgie
HaarWeb lid
 
Georgie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 juli 2004
Berichten: 1.906
Kijk eens op www. vegatopia.com, een site met allerlei recepten en tips (Nederlands).
__________________
Has finally left the building!
Georgie is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2005, 00:36   #11
Pantau
Yeah whatever
 
Pantau's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 december 2004
Berichten: 116
Eigenlijk doe ik niet veel met mijn vegetarisme. Ik eet gewoon geen vlees en vis(wat voor mij hetzelfde is maar goed).

Je eet gedrag verandert gewoon vanzelf. De ongezonde snacks vervallen automatisch omdat je geen keus meer hebt. Als je trek hebt b.v. in de stad wordt het maar een broodje gezond(zonder ham) in plaats van kipkerrie of iets dergelijks.

Dus je eet gewoon vanzelf gezonder zonder dat het je eigenlijk in de gaten hebt. Ik heb me nooit zo druk gemaakt over vitamine gebreken. Ik gebruik welliswaar meer soja omdat het in het vegetarisch aanbod meer als ingredient benut wordt maar ook dit doe ik meer onbewust.

Na 15 jaar(en daarvoor at ik ook maar weinig vlees) zou je er in principe toch wel iets van een eventueel tekort moeten merken.

Maar even serieus. Zou het niet zo kunnen zijn dat al die steroïden die in die beesten wordt gepompt niet bijdragen aan een versterkt haarverlies?

Ik heb ergens gelezen dat b.v. Nandrolon de werking van dht verlagende middelen te niet doet.

http://www.ergogenics.org/finasteride2.html
__________________
Bijna alles wat je doet is onbelangrijk, maar het is erg belangrijk dat je het doet.
(Gandhi)

Arsenaal:
minoxidil 5%(Xandrox)
Veganist!(anti oxidant, anti dierenleed )


Cosmetisch:
Couvré, Weleda rozemarijn, Urtekram aloe vera.

Haar toestand
Opvallende verbetering van haar dichtheid.
Pantau is offline   Met citaat reageren
Oud 18 augustus 2005, 00:48   #12
ycelik
HaarWeb lid
 
ycelik's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2005
Berichten: 474
Een goed dieet is iets ondersteunends dan vervangends in geval van MPB.
Al die mensen die gezond leven en goeie bloedvloei naar de scalp afsnauwen zijn dom, het hoeft niet een primaire oorzaak te zijn maar een goede omgeving voor het haar creeren kan het effect van minox en fina versterken.
Dat is het zelfde als dat mensen zeggen dat als je vitamines slikt je haren sneller van groeien, meteen beginnen lui te schreeuwen kan niet hormoon dit hormoon dat, nou dat klopt ook maar het kan zeker je haren helpen als het blijkt dat je door een ijzer te kort bijv je haar trager gaan groeien.
Dan hebben die dingen zin, ik gebruik toch minox dat doe je ook wel maar als je scalp helemaal dichgevet is omdat je 2 weken(extreem) niet gewassen hebt, dan werk je het tegen.
Terug op de topic, ik vind dat als je gezond leeft alleen maar gunstig kan zijn voor je haar terwijl ongezond leven bijv hormonaal gepompt rode vlees eten en roken(wie overigens dht verhogen , hoe sterk ze doen weet ik niet) alleen maar gaat tegenwerken.
__________________
Regimen:
Fina 1mg (15-06-2005).
MSM 3000mg.
Rooscure.
Groene thee(pickwick.)
Omega 3-6-9.

Plannen:
Misschien ooit minox.

Situatie:

Ik weet het niet voor fina ook al stabilisatie en nu nog steeds.
Subjectief gesproken milde hergroei bij de inhammen,is mijn familieleden ook opgevallen.
-------------------------------------------------
"I pity the poor fools that succumb to the Mass Media Opinion without learning about their "Divine Calling" - That God created a few perfect heads, the rest he covered with hair" --- Tony
ycelik is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Vegetarisch Jaapie Van alles en nog wat... 87 18 januari 2008 13:17
probleem zit in de stofwisseling? claudia Hirsutisme - Algemeen 21 12 september 2002 17:32


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:49.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.