Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 september 2005, 12:22   #1
kloete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 92
eigenlijk moet ik blij zijn?

Probeer jezelf niet de put in te praten, daar wordt het zeker niet beter van. Ga naar een psychiater, ga hulp zoeken. Je moet het zelf doen, anderen kunnen je niet helpen, slechts steunen. Kop op!
__________________
Regime:
Proscar (1.25 mg finasteride per dag, vanaf 10/01/2005)
Rooscure (2x in de week, vanaf xx/02/2005)

Status:
Inhammen en dunner wordend haar bovenop. Geen last van haaruitval.
kloete is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 12:37   #2
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
ik zal het proberen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kloete
Probeer jezelf niet de put in te praten, daar wordt het zeker niet beter van. Ga naar een psychiater, ga hulp zoeken. Je moet het zelf doen, anderen kunnen je niet helpen, slechts steunen. Kop op!
IK zal het proberen, ik heb al een afspraak met maatschappelijk werk.
Ik dacht dat het wel goed zou komen met mijn gevoel, na de zwangerschap, maar het is alleen maar erger, en ik wil het zo graag, ik zal maar ff niks meer schrijven, niemand wordt echt vrolijk van mijn positieve gebrabbel.
ik ben en voel me echt stom, en daar kan niemand ff iets aan veranderen.
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 12:58   #3
kloete
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 oktober 2004
Berichten: 92
Je bent niet stom als je in de problemen zit of dingen doet die anderen niet begrijpen. Dat overkomt iedereen vroeg of laar. Het is wel stom om jezelf de put in te praten en te zeggen dat het allemaal geen zin meer heeft. Je hebt een zoon en dus verantwoorlijkheid. Dat is de nummer 1 om jezelf weet beter te maken en te zorgen dat je zoon gezond en gelukkig wordt en blijft.

Ik zou trouwens niet naar maatschappelijk werk gaan, maar echt naar een psycholoog.
__________________
Regime:
Proscar (1.25 mg finasteride per dag, vanaf 10/01/2005)
Rooscure (2x in de week, vanaf xx/02/2005)

Status:
Inhammen en dunner wordend haar bovenop. Geen last van haaruitval.
kloete is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 13:51   #4
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
de huisarts

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kloete
Je bent niet stom als je in de problemen zit of dingen doet die anderen niet begrijpen. Dat overkomt iedereen vroeg of laar. Het is wel stom om jezelf de put in te praten en te zeggen dat het allemaal geen zin meer heeft. Je hebt een zoon en dus verantwoorlijkheid. Dat is de nummer 1 om jezelf weet beter te maken en te zorgen dat je zoon gezond en gelukkig wordt en blijft.

Ik zou trouwens niet naar maatschappelijk werk gaan, maar echt naar een psycholoog.
de huisarts heeft me naar maatschappelijk werk gestuurd, ik zit wel bij het ggz, maar die afspraak heb ik nog steeds niet thuis, en de huisarts deed er toch maar lacherig over vond ik, hij vod me nie depresief overkomen, en ik zat voor zijn neus te janken, dus ikke nie meer weten
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 22:06   #5
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Wink Jij wel weten....

Jij voelt alleen zelf maar hoe jij je voelt en niet de huisarts. Ik denk ook dat je misschien toch beter kunt proberen contact te zoeken met de ggz, ze kennen je toch en weten ook dat dergelijke dingen terug kunnen komen en je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn. Doen wat jijzelf het beste vindt, het gaat om jou.

grt Madelief

Laatst gewijzigd door Madelief; 3 september 2005 om 11:51
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 2 september 2005, 23:10   #6
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan LIEB

Beste LIEB, ik denk ook dat je aan de bel moet trekken bij de GGZ, ze kennen je verleden en net wat Madelief zegt, klachten/verschijnselen kunnen terug keren.
Het is helaas met vallen en opstaan...terugvallen hoort erbij, die heeft menig onder ons al gehad en zullen we zeker nog wel een keer hebben.
Ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt en dus hulp vraagt, je doet het niet langer voor jezelf alleen, je hebt een kindje die nog heel lang van jou afhankelijk is...
Dus a.u.b vraag..roep...schreeuw om hulp en blijf niet lopen ermee.
Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel sterkte enne wij zijn er voor je, dus als je iets kwijt wilt dan kan dat hier.
Maar houd de moed erin, ook al is dat heel erg moeilijk op het moment.

sterkte, Monique3
__________________
http://trichotillomanie.com
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 september 2005, 18:00   #7
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
dank je!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door monique3
Beste LIEB, ik denk ook dat je aan de bel moet trekken bij de GGZ, ze kennen je verleden en net wat Madelief zegt, klachten/verschijnselen kunnen terug keren.
Het is helaas met vallen en opstaan...terugvallen hoort erbij, die heeft menig onder ons al gehad en zullen we zeker nog wel een keer hebben.
Ik hoop dat je goed voor jezelf zorgt en dus hulp vraagt, je doet het niet langer voor jezelf alleen, je hebt een kindje die nog heel lang van jou afhankelijk is...
Dus a.u.b vraag..roep...schreeuw om hulp en blijf niet lopen ermee.
Heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel sterkte enne wij zijn er voor je, dus als je iets kwijt wilt dan kan dat hier.
Maar houd de moed erin, ook al is dat heel erg moeilijk op het moment.

sterkte, Monique3
Ik heb morgen een doop van mijn zoontje, en ik sta op springen, vandaag een lekkere uitvaller tegen mijn vriend, die snapt me helemaal niet meer, en dan komen de tranen weer, ik ben eens staat morgen het gehele festje af te balazen, maar dat ben ik de rest zoveel uitleg verschuldigd, dat ik het maar op me af laat komen, bedankt voor jullie steun doet me goed , te kunnens chrijven, aan mensen die me begrijpen, het lijkt wel af ik jullie al heeeeeel lang ken, ik heb in ieder geval nieuwe kleren gekocht, en mijn haar in de verf gezet, dus, ik zie er morgen in ieder geval tiptop uit, denk ik.
Bedankt jullie
XXX suzan
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2005, 09:25   #8
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
100 haren minder

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LIEB
Ik heb morgen een doop van mijn zoontje, en ik sta op springen, vandaag een lekkere uitvaller tegen mijn vriend, die snapt me helemaal niet meer, en dan komen de tranen weer, ik ben eens staat morgen het gehele festje af te balazen, maar dat ben ik de rest zoveel uitleg verschuldigd, dat ik het maar op me af laat komen, bedankt voor jullie steun doet me goed , te kunnens chrijven, aan mensen die me begrijpen, het lijkt wel af ik jullie al heeeeeel lang ken, ik heb in ieder geval nieuwe kleren gekocht, en mijn haar in de verf gezet, dus, ik zie er morgen in ieder geval tiptop uit, denk ik.
Bedankt jullie
XXX suzan
HOI ALLEMAAL

VAndaag wordt mijn zoontje gedoopt, en ik heb de hele dag lopen plukken, het wordt dunnen, en het was al \o dun, door de haariutval vanwege zwangerschap.
Ik hoopp vandaag niet zoveel vragen te krijgen, DAt krijg ik toch al nooit omdat mensen me niet begrijpen, ik liet gister dit forum zien aa mijn tante, er staat een foto op van iemand, en ze moest lachen, omdat ze zich het niet voor kan stellen, ik heb het altijd kunnen verdoezelen, de ware ik ken niet iedereen, en ik denk dat me dat hoog gaat zitten, howel ik een lange tijd in therapie heb gezeten, ben ik er wel heel veel mee opgeschoten, maar heb het gevoel nog een klein duwtje nodig.
MAar ik vorl me te ombegrepen.
VAndaag moet ik er zijn, voor kleine robin
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 4 september 2005, 22:33   #9
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
En hoe was de doop? Was het mooi, toch wel een feestje hoop ik?

Ik hoop zo dat deze dag je een beetj egeholpen heeft weer een klein beetje positief te kijken?! Ik weet hoe erg een mens in de put kan zitten en soms is die put onwaarschijnlijk diep. De raad die hier gegeven wordt (ga naar de GGZ, daar kennen ze je en je historie) is een goede. Zeg daar ook dat je het allemaal wat te snel gaat. Daar zullen ze het ook begrijpen denk ik. Ik hoop dat je gauw er een beetje weer bovenop komt, in elk geval mag je hier altijd alles schrijven, alles! Het is nooit gezeur! Denkniet dat anderen niet vrolijk worden van jouw verhaal, als mensen het niet aankunnen hoeven ze het niet te lezen immers? Er zijn altijd open armen op het forum en troostende woorden als je ze nodig hebt. Laat je niet aanpraten dat je je zo en zo hoort te voelen, jij voelt je zoals je je voelt en dat kan wel eens heel anders zijn dan dat men verwacht. Dus, als je wilt praten, verontschuldig je niet, gooi het eruit en inderdaad, schreeuw om hukp daar waar ze het kunnen begrijpen, de GGZ!

Hey heel veel sterkte en een knuffel

Karin
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 08:44   #10
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
stukje van de vriendin van suus

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karin_inline
En hoe was de doop? Was het mooi, toch wel een feestje hoop ik?

Ik hoop zo dat deze dag je een beetj egeholpen heeft weer een klein beetje positief te kijken?! Ik weet hoe erg een mens in de put kan zitten en soms is die put onwaarschijnlijk diep. De raad die hier gegeven wordt (ga naar de GGZ, daar kennen ze je en je historie) is een goede. Zeg daar ook dat je het allemaal wat te snel gaat. Daar zullen ze het ook begrijpen denk ik. Ik hoop dat je gauw er een beetje weer bovenop komt, in elk geval mag je hier altijd alles schrijven, alles! Het is nooit gezeur! Denkniet dat anderen niet vrolijk worden van jouw verhaal, als mensen het niet aankunnen hoeven ze het niet te lezen immers? Er zijn altijd open armen op het forum en troostende woorden als je ze nodig hebt. Laat je niet aanpraten dat je je zo en zo hoort te voelen, jij voelt je zoals je je voelt en dat kan wel eens heel anders zijn dan dat men verwacht. Dus, als je wilt praten, verontschuldig je niet, gooi het eruit en inderdaad, schreeuw om hukp daar waar ze het kunnen begrijpen, de GGZ!

Hey heel veel sterkte en een knuffel

Karin
Suzan heeft vannacht ietsd teveel slaappillen genomen, ze zal denk ik even niet aanwezig zijn op het forum. Ze heeft dit gevonden> En ik denk dat het voor haar allemaal een beetje teveel, en confronterend is geworden.

Groetjes.
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 12:27   #11
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
suzan

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karin_inline
Eh... ik ben er stil van, wat erg. Maar heb ik dit nu dus op mijn geweten?
Komt ze er wel weer bovenop? Iedereen daar strekte!

Karin
DAt hebben jullie niet op je geweten, ik heb toevallig, robin haar zoon gister na de doop mee genomen naar huis, en vanmorgen trof ii suzanne aan, ze had naar mijn idee gister te diep in het glaasje gekeken, om nog voor robin te kunnen zorgen, haar vriend is de nachtdienst ingegaan.Ik blijf een tijdje bij haar. Misschien als ze wakker wordt....zelf weer hier iets wil schrijven.
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 12:38   #12
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Ik hoop van harte dat het allemaal weer goed komt met Suzan en dat de hulpverlening nu dan wel goed snapt dat ze het ech nu even niet alleen kan. Fijn dat ze zo'n goede vriendin heeft in jou. Goed dat je bij haar blijft, ze zal je zeker nodig hebben. Sterke ermee!!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 13:24   #13
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Ik begrijp die huisarts toch niet goed hoor ...

In ieder geval veel sterkte (ook van mij, al laat ik me hier niet vaak horen, maar dit pakt me wel).
Tof van je dat je zo voor je vriendin zorgt.
En hopelijk snel weer beterschap en komt alles ok.
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 14:19   #14
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan de vriendin van Suzan

Hoi , fijn dat je er bent voor je vriendin, het was wel effe schrikken zeg.
Ik hoop dat het weer goed komt en dat ze snel voor hulp eropuit gaat...
Wens haar maar veel sterkte toe, en hopelijk laat ze nog van haar horen.

sterkte namens Monique3.
__________________
http://trichotillomanie.com
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 september 2005, 14:58   #15
sjoukje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 januari 2005
Berichten: 23
Goh, ben ook erg geschrokken, hoop dat het gauw weer wat beter met haar gaat en dat ze straks als nog echt van haar zoontje kan genieten.Sterkte!!!

Groetjes Sjoukje
sjoukje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Synthetisch, of echt haar, of een combinatie? Chris Haarwerken 11 5 juni 2006 18:50
Cognitieve psychotherapie bolleke TTM - Algemeen 1 19 december 2004 23:05
Haarwoordenboekje Tiuri Medicijnen/haargroeimiddelen 27 25 september 2004 23:46
Het grote haaruitval-boek... pindakaas AGA - Algemeen 5 17 februari 2004 19:36


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:35.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.