Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 april 2014, 17:44   #1
Kalende24jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Locatie: Holland
Berichten: 8
Geslacht:
Help me out

Sorry ik weet niet waar ik dit moet zetten , dus ik ga er vanuit dat een admin of moderator dit onder het juiste kopje zal plaatsen als het niet klopt.

Ik word dus kaal , of naja kaal ik heb erg lang en veel haar dus misschien stel ik mij aan. Maarrr mijn haarlijn begint erg aanwezig te worden en voor aan de haarlijn is er een gaatje dat nogal opvalt.
Nu heb ik dus caffeine shampoo gekocht en gebruikt alsmede de liquid. Ik vroeg mij af of het normaal is dat de liquid een beetje brand.
En of mensen tips hebben. Ik heb de site al een beetje doorgelezen en zal dat verder gaan doen alleen sja ik moest dit ff kwijt.

Ben 24 jaar en het is plots op gaan spelen. Dunner worden en een duidelijke haarlijn met wat streepjes links en rechts die ook kalend zijn.

Doe ik er dus juist aan om de shampoo en liquid te gebruiken en hoe vaak zou ik mijn haar moeten wassen en met liquid behandelen om er profijt uit te halen? Ik wil namelijk niet elke dag allerlei zooi in me haar smeren omdat dit wie weet wel een fase is maar ik denk en weet ook wel dat ik kaal ga worden omdat iedereen in mijn familie kalend is.. zelfs mijn moeder..

Maar ja excuus voor mijn warrige bericht. Ik hoop dat men me kan helpen en wat tips heeft.

mvgg Danny
Kalende24jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 17:51   #2
Kalende24jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Locatie: Holland
Berichten: 8
Geslacht:
Oh ja ik vergeet voor het gemak even de reden van het aanmelden op dit forum.
Ik heb net dus voor het eerst de shampoo en liquid gebruikt en op de een of andere manier valt de ene na de andere haar van me hoofd. Als ik me hand er doorheen haal zitten er elke keer stuk of 5 haren aan .. Kan nooit goed zijn toch? Misschien maar beter gewoon vitaminen te nemen en gezond te eten? Want eerlijk gezegd ben ik nogal van de fastfood haha..
Kalende24jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 18:01   #3
Kalende24jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Locatie: Holland
Berichten: 8
Geslacht:
En om de tips wat makkelijker te maken voor de kenners. Ik heb blond licht krullend haar.. Maar de krullen zitten voornamelijk aan het einde.. Bovenop is het vrij stijl en op sommige plekken heb ik zonder grappen 5 kleuren haar.. van grijs naar oranje en van blond naar bruin.. Ook op sommige plekken een aparte rode gloed..
Ik denk meld gewoon ff alles. Dit is nieuw voor mij.. Speel in een voetbalteam met voornamelijk oudere gasten en die hebben allemaal nog haar.. Dat maakt het nog erger
Kalende24jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 22:29   #4
drakenjager
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 16 maart 2014
Berichten: 160
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kalende24jaar Bekijk bericht
En om de tips wat makkelijker te maken voor de kenners. Ik heb blond licht krullend haar.. Maar de krullen zitten voornamelijk aan het einde.. Bovenop is het vrij stijl en op sommige plekken heb ik zonder grappen 5 kleuren haar.. van grijs naar oranje en van blond naar bruin.. Ook op sommige plekken een aparte rode gloed..
Ik denk meld gewoon ff alles. Dit is nieuw voor mij.. Speel in een voetbalteam met voornamelijk oudere gasten en die hebben allemaal nog haar.. Dat maakt het nog erger
Gewoon naar dermatoloog gaan man, zelf dacht ik een maand geleden dat ik ook kaal begon te worden. Vandaag naar de dermatoloog geweest en die stelde vast dat ik een huidziekte had, dus ik begin eigenlijk wel kaal te worden, maar dit door een huidziekte. Als men hoofdhuid genezen is, groeit dat wel terug zei ze. Misschien gewoon niet zagen en naar dermatoloog gaan, want ik heb een maand fina en minox geslikt voor niets -)
drakenjager is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2014, 00:28   #5
Kalende24jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Locatie: Holland
Berichten: 8
Geslacht:
Kan je dan gewoon direct een afspraak maken met een dermatoloog?
Of moet ik dan eerst naar de huisarts?
Kalende24jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 23 april 2014, 14:09   #6
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Via de huisarts een verwijzing vragen.

Overigens ben ik niet erg enthousiast over die caffeine shampoo, zoals je kunt lezen.

Maar als je serieus last hebt van haaruitval is het sowieso verstandig verder te kijken dan alleen je shampoo. Hopelijk kan je huisarts/dermatoloog je verder helpen.

Ken deze liquid niet, maar vaak staat er bij hoe vaak je het moet gebruiken. Minoxidil moet je elke dag gebruiken, een shampoo (zoals Revita) bijvoorbeeld om de dag.

Haaruitval is lastig, en het tegengaan kost helaas veel moeite
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 18:14   #7
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Hey. Altijd balen om dunner wordend haar te ontdekken bij jezelf. Maar wat bedoel je nou met haarlijn? Bedoel je daar je scheiding mee? Want je haarlijn is zeg maar vanaf waar je haar begint boven je voorhoofd. Is die want minder vol aan het worden? Dus dat de hoofdhuid er als het ware doorheen schijnt. Ik las volgens mij in de 'voorstel topic' dat je schreef dat alleen je scheiding breder werd? Is dit echt alleen bij de scheiding? Het is inderdaad niet zo heel duidelijk omschreven allemaal. Wat mij wel duidelijk lijkt is dat je gewoon naar de huisarts moet gaan en een doorverwijzing naar een dermatoloog moet vragen/afdwingen. Want die kan pas echt vaststellen waardoor je haar verliest. Al lijken alle tekenen te wijzen in mannelijke kaalheid (wat je zelf denkt), de dermatoloog kan dmv testen en oa bloedonderzoek vertellen wat er aan de hand is. Trouwens is een beetje gezonde levensstijl wel gewenst. Echt vitaminen tekorten loop je tegenwoordig niet zo snel op maar het zou misschien wel kunnen dat het je haaruitval wat verergert. Een shampoo of bijbehorende lotion zullen misschien een heel klein beetje helpen maar naar mijn mening zet het toch niet veel zoden aan de dijk. Dus het lijkt mij stap 1 dat je wel naar je haar/hoofdhuid laat kijken als je er wat aan wilt doen. Als je weet wat je hebt kun je verder kijken naar eventuele behandelplannen met hulp van de mensen hier op het forum. Succes!
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 18:17   #8
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
5 kleuren haren? Doe je het veel verven of wat?
Reet is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 19:10   #9
Kalende24jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Locatie: Holland
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
5 kleuren haren? Doe je het veel verven of wat?
Nee heb het nog nooit geverfd dat is het rare eraan. Welke kapper of persoon ik ook vraag wat voor kleur haar ik heb ze zeggen altijd wel iets anders. Snap er ook niets van. Het gekke is ook dat vrijwel iedereen in mijn familie andere soorten haar andere kleuren en andere stijlen heeft. Misschien dat mijn haar denkt van ik wil alles. Heb echt geen idee
Kalende24jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 19:06   #10
Kalende24jaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 april 2014
Locatie: Holland
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reet Bekijk bericht
Hey. Altijd balen om dunner wordend haar te ontdekken bij jezelf. Maar wat bedoel je nou met haarlijn? Bedoel je daar je scheiding mee? Want je haarlijn is zeg maar vanaf waar je haar begint boven je voorhoofd. Is die want minder vol aan het worden? Dus dat de hoofdhuid er als het ware doorheen schijnt. Ik las volgens mij in de 'voorstel topic' dat je schreef dat alleen je scheiding breder werd? Is dit echt alleen bij de scheiding? Het is inderdaad niet zo heel duidelijk omschreven allemaal. Wat mij wel duidelijk lijkt is dat je gewoon naar de huisarts moet gaan en een doorverwijzing naar een dermatoloog moet vragen/afdwingen. Want die kan pas echt vaststellen waardoor je haar verliest. Al lijken alle tekenen te wijzen in mannelijke kaalheid (wat je zelf denkt), de dermatoloog kan dmv testen en oa bloedonderzoek vertellen wat er aan de hand is. Trouwens is een beetje gezonde levensstijl wel gewenst. Echt vitaminen tekorten loop je tegenwoordig niet zo snel op maar het zou misschien wel kunnen dat het je haaruitval wat verergert. Een shampoo of bijbehorende lotion zullen misschien een heel klein beetje helpen maar naar mijn mening zet het toch niet veel zoden aan de dijk. Dus het lijkt mij stap 1 dat je wel naar je haar/hoofdhuid laat kijken als je er wat aan wilt doen. Als je weet wat je hebt kun je verder kijken naar eventuele behandelplannen met hulp van de mensen hier op het forum. Succes!
Ja het is de haarlijn vooraan waar je wat hoofdhuid begint te zien en de scheiding die wat verbreed is. Naar de dokter gaan lijkt me ietwat drastisch aangezien ik nog best een kop vol haar heb en ik me dan wat lullig voel in tegenstelling tot mensen die echt kalend zijn. Maar ja wie weet is het inderdaad wel verstandig. Bedankt voor de hulp
Kalende24jaar is offline   Met citaat reageren
Oud 22 april 2014, 19:51   #11
Reet
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 oktober 2012
Berichten: 1.310
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kalende24jaar Bekijk bericht
Ja het is de haarlijn vooraan waar je wat hoofdhuid begint te zien en de scheiding die wat verbreed is. Naar de dokter gaan lijkt me ietwat drastisch aangezien ik nog best een kop vol haar heb en ik me dan wat lullig voel in tegenstelling tot mensen die echt kalend zijn. Maar ja wie weet is het inderdaad wel verstandig. Bedankt voor de hulp
Nou tegen de tijd dat je je niet meer lullig hoeft te voelen is het niet meer nodig. Dan is het al te laat. Met andere woorden: nu heb je nog haar, en dat is makkelijker te behouden als kaal zijn en weer haar terug willen. En wat betreft het lullig voelen. Het feit dat je hier om 'hulp' komt zegt al dat je je er toch niet lekker bij voelt. Alle andere kale(nde) mensen zullen zich echt niet slechter voelen als jij hiervoor naar de dermatoloog zou gaan.
Reet is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:37.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.