Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2013, 11:20   #1
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Finasteride waar kan ik dat bestellen?

Hoi ik ben Brook en ik lijd (met hele lange ij) al 3 jaar aan AA. Mijn haar is zienderogen achteruit gegaan. Ik ben redelijk wanhopig nu hoe dit te stoppen. Heb Minox geprobeerd 5% maar iedere dag smeren valt me niet mee en heb niet idee dat het echt helpt. Heb dutasterie geprobeerd, maar daarvan had ik ook niet het idee dat het hielp. Heb het 8 mnd geslikt. Achteraf te kort zo lees ik.

Nu slik ik niets meer, maar word zo ongelukkig van mijn nu toch snel dunner wordende bosje haar dat ik toch iets wil doen. Dacht aan Finasteride. Androcur durf ik niet zo goed te gebruiken, ben nogal somber en heb ook diabetes en dus weet ik niet of dat zo handig is. Kortom daarom mijn vraag waar ik finasteride kan bestellen aangezien de artsen het niet meer voor mogen schrijven. Wat is een betrouwbaar adres zodat ik geen troep binnen krijg. Nou ja het is natuurlijk vast wel troep maar dan wil ik wel goeie troep hebben. En weet iemand ook hoeveel ik dan moet slikken 1mg of 5?

Alvast bedankt!
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2013, 16:37   #2
Jennaa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 augustus 2013
Locatie: Brabant
Berichten: 194
Geslacht:
Duta is sterker als Fina. Als dat niet geholpen heeft gaat Fina denk ik ook niet werken. Maar 8 mnd is wel kort. Je had het toch minimaal 1,5 jaar moeten gebruiken want ik heb vaker gelezen dat het langer kan duren voor je er baat bij kan hebben ( vrouwen)
Minoxidil is een goed middel en je moet het wel consequent gebruiken. Als het aanslaat is het aan te raden om nooit meer te stoppen.
Androcur wordt alleen voorgeschreven ism met de pil omdat je met dit middel echt niet zwanger mag worden. Je zou dan een pil met een anti-androgen werking meten hebben.
Ik lees weinig positieve verhalen over de androcur. Het werkt wel maar vele hebben toch last van bijwerkingen van o.a. de gemoedstoestand.
Volgens mij kan je Fina wel kopen online in er buitenland maar dan heb je kans dat het niet door de douane komt.
Je zou ook een arts kunnen vinden die het wel wil voorschrijven. Want die zijn er wel.
Jennaa is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2013, 21:25   #3
olijf
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 9 december 2013
Berichten: 3
Hoi Brook,

Bij mij is er 3 jaar geleden alopecia androgenetica vastgesteld door een dermatoloog. Zij schreef mij de diana pil voor en Ell-Cranel lotion. Met de lotion ben ik al heel snel gestopt omdat het mijn klachten van jeuk, branderigheid en haarpijn verergerde.
Ben inmiddels verhuisd naar spanje en daar ben ik een half jaar geleden met de diana pil gestopt omdat ik last kreeg van kortademigheid.
Mijn haaruitval gaat nu in een heel snel tempo. Heb niet alleen een teruggetrokken haargrens (waar het mee begon) maar nu ook een flinke scheiding in het midden en sinds enkele weken is mijn kruin aan de beurt.
Omdat ik de taal niet goed machtig ben voor een bezoek aan een dermatoloog ben ik gaan googelen en vandaag op deze forum terecht gekomen. Heb net Minoxidil gekocht, deze lotion kwam ik meerdere malen tegen op het forum. Maar twijfel om ermee door te gaan want heb het gevoel dat mijn hoofd nu in de brand staat.
Wel heb ik nu besloten dat ik Finesteride ga proberen. Heb de indruk dat je hier makkelijker aan medicijnen komt dan in Nederland dus hoop ook dit medicijn!
Hopelijk ook op andere manieren dus blijf deze discussie volgen op meer reacties.
olijf is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 20:20.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.