Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Van alles en nog wat...

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 14 maart 2005, 22:42   #1
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Red face liefdesverdriet

De meesten van jullie zullen het wel kennen: liefdesverdriet. Voor mij de vreselijkste emotie die er bestaat. Ik ben er al enkele keren in m'n leven dood- en doodziek van geweest.

Gelukkig nu even niet maar toch vroeg ik me af of anderen het ook als zo intens vreselijk ervaren en of ze tips/trucs hebben om ermee om te gaan.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 14 maart 2005, 23:14   #2
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Liefdesverdriet doet ZO veel pijn. Ik heb het ook één keer heel erg gehad, ik verzoop er echt in. Het ergste is het 's ochtends. Je wordt wakker en gedurende 1 seconde is er niks aan de hand, 1 seconde vergetelheid is je gegund, en dan slaat het tegen je hoofd als een voorhamer. Enfin, ik ga er verder niet over uitweiden
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 08:23   #3
high
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 juni 2004
Berichten: 318
gewoon snel naar de volgende gaan en haar helemaal zwart maken bij je vrienden en vriendinnen helpt echt!
high is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 09:48   #4
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
en haar daarmee schaden? slecht idee.

Gewoon doorgaan met de zaken die je aandacht nodig hebben, stort je in die dingen.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 10:21   #5
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Bij mij helpt enkel je snel storten op iemand anders (of alleszins je aandacht verleggen). Het is lelijk en weglopen van de feiten maar o zo effectief! En liefdesverdriet went.... Het is van vrijdag gedaan met mijn vriendje en hij behoort precies al tot een ver verleden. De gaatjes opvullen, de leegtes verdoezelen door met andere mensen af te spreken en je in iets avontuurlijks te storten.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 12:38   #6
Colinhos
Make Yourself
 
Colinhos's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 november 2004
Locatie: Holland
Berichten: 148
Tis nu acht maanden geleden dat mijn 4-jarige relatie op de klippen liep. Het is nog steeds moeilijk, helemaal omdat het niet met een knallende ruzie is afgelopen. Dan was het waarschijnlijk een stuk makkelijker geweest. We zagen elkaar ook nog regelmatig, maar dat is niet echt aan te raden. Of je moet dat kunnen, ik in ieder geval niet...

Nou, maar op naar de volgende .
__________________
Extern:
- Weleda rozemarijn shampoo
- Denorex
- Rooscure

En uiteraard veel plezier maken en lol hebben in het leven!!
Colinhos is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 15:09   #7
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Het beste is een 'cold turkey', denk ik. Gewoon de ander minimaal een half jaar NIET zien en maar mondjesmaat spreken. En vooral niet zwijmelend naar oude vakantiefoto's e.d. kijken. Stop ze in een la. En hou geen contact met haar ouders (fout die ik ooit heb gemaakt).
Ook een tip: vraag vrienden of familieleden naar haar slechte eigenschappen. ('Ze was toch eigenlijk wel een beetje hooghartig') Dat ideaalbeeld van de droompartner dat in je hoofd zit, moet zo snel mogelijk afgebroken worden. Beetje kinderachtig misschien, maar bij mij heeft het wel degelijk geholpen (na anderhalf jaar liefdesverdriet).
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 16:47   #8
pizzacat
Kraak eens een noot!
 
pizzacat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 januari 2004
Berichten: 1.428
1,5 jaar? sodeju! Ik ben een optimist en opportunist, ik ben er meestal snel overheen, zeer snel eigenlijk. Ik heb ook nog maar en paar keer 'de bons' gekregen. Maar ook als je het zelf of wederzijds uitmaakt kan het lastig zijn.
__________________
-Duta sinds 2-8-04, om de 3 dagen
-Rooscure 2-3x per week
-Minoxidil (Xandrox 15 plus)
pizzacat is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 16:51   #9
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Zo, dus dit is waar de twee meest gruwelijke gebeurtenissen uit mijn korte leventje uiteindelijk samenkomen: een discussie over liefdesverdriet op een forum voor haaruitval...

Ik had zelf nooit gedacht dat ik zo verschrikkelijk door het stof kon gaan, het leven zo donker kon zien als toen zij zei dat een "long-distance relationship" toch waarschijnlijk niet zou werken...
Zij besloot dat we goede vrienden bleven en om de zoveel weken kreeg ik zo'n mailtje over haar huwelijksplannen, kast van een huis, schitterende land... en of hoe het met mij ging... Ik ging dus kapot.

Na bijna een jaar lang geleefd te hebben als een schaduw, heb ik gedaan wat iedereen moet doen in zo'n situatie... Ik heb alle contacten verbroken -De deur dicht gesmeten! Keihard! Haar dr uit getrapt! Groots! Die zag ze niet aankomen!- met een lief, net briefje.

Shit man, zelfs na een jaar kon ik niets slechts tegen of over haar zeggen.

Het werd een lief, net briefje, dus.

__________________
AmazingLaserBrush
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 17:05   #10
jongen25
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 augustus 2004
Berichten: 579
Geslacht:
Klasse! Zelfbeheersing!
__________________
Regime:

-1 mg finasteride per dag (sinds 12-7-04), later overstap naar 1/4, later 1/5 proscar.
Vanaf 22 mei 2006: spiro. Na 2010 mee gestopt, wellicht weer mee beginnen

Stand van zaken:
Zomer 2003 bemerkte ik diffuse uitdunning bovenop (achterkant scheiding,rond kruin), sinds halverwege 2004 geleidelijk oprukkende inhammen.
Na start regimen reageerde de haarlijn heftig. Bitemporale recessie zet zich nog voort, maar in latere jaren in een langzaam tempo.
Bovenop meende ik verslechtering te zien, maar anno 2012 kan ik zeggen dat de situatie redelijk stabiel is (afkloppen!).

Updat herfst 2019: laatste half jaar behoorlijk veel haar kwijtgeraakt - diffuus bovenop en bij haarlijn. Kan TE als gevolg van stress zijn, maar uiteraard ook van AGA die doorzet/ verminderde werking fina. Voorlopig soelaas: gezond leven en in gaten houden
jongen25 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 17:10   #11
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vince001
Zo, dus dit is waar de twee meest gruwelijke gebeurtenissen uit mijn korte leventje uiteindelijk samenkomen: een discussie over liefdesverdriet op een forum voor haaruitval...

Ik had zelf nooit gedacht dat ik zo verschrikkelijk door het stof kon gaan, het leven zo donker kon zien als toen zij zei dat een "long-distance relationship" toch waarschijnlijk niet zou werken...
Zij besloot dat we goede vrienden bleven en om de zoveel weken kreeg ik zo'n mailtje over haar huwelijksplannen, kast van een huis, schitterende land... en of hoe het met mij ging... Ik ging dus kapot.

Na bijna een jaar lang geleefd te hebben als een schaduw, heb ik gedaan wat iedereen moet doen in zo'n situatie... Ik heb alle contacten verbroken -De deur dicht gesmeten! Keihard! Haar dr uit getrapt! Groots! Die zag ze niet aankomen!- met een lief, net briefje.

Shit man, zelfs na een jaar kon ik niets slechts tegen of over haar zeggen.

Het werd een lief, net briefje, dus.

Wat een verhaal!!!
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 20 oktober 2007 om 16:29
Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 17:15   #12
shyra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 december 2004
Berichten: 85
fijn om te horen dat het bij de meeste nog schappelijk afliep.
Dit was bij mij helaas niet het geval.

Groet,
Shyra
shyra is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 17:17   #13
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door shyra
fijn om te horen dat het bij de meeste nog schappelijk afliep.
Dit was bij mij helaas niet het geval.

Groet,
Shyra
Hoe bedoel je?
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 18:19   #14
Vince001
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 maart 2004
Locatie: Ned
Berichten: 941
Dat klinkt als een mooie nuance.

Ze komen en gaan.
__________________
AmazingLaserBrush

Laatst gewijzigd door Tiuri; 20 oktober 2007 om 16:28
Vince001 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 maart 2005, 19:57   #15
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Ik begin nooit zo snel een relatie.
Don't hate the player, hate the game
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel

Jaapie is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Schommelingen zijn weg Oilily TTM - Algemeen 11 16 juli 2004 08:24


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.