Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 23 juni 2005, 21:43   #1
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hoeveel haren mag je verliezen bij het wassen???

weet iemand hier juist hoevéél haren men mag verliezen tijdens een wasbeurt? er werd mij verteld dat 1OO haren per dag als normaal wordt beschouwd,maar blijft die hoeveelheid hetzelfde tijdens een wasbeurt?? ik zit nu weer in een minder goede periode , verlies dagelijks weer rond de 1OO haren,en bij het wassen zelfs het 3 dubbele...! het valt me ook op dat ik steeds rond "juni" méér haaruitval krijg,en dit stabiliseerd zich meestal tegen het eind van het jaar !de hoeveelheid haren die ik momenteel verlies is nog maar een begin ,meestal wordt het nog erger de komende maanden!! ik zie hier weer zoooo verschrikkelijk tegen op....weet gewoon geen raad meer, het achtervolgd mij al 17 jaar! mijn haren worden steeds maar dunner,het lukt me steeds minder om het in model te brengen! ook merk ik dat mijn haren er droger en doffer uitzien wanneer ze "meer" uitvallen,en dat ze ook plots "lichter" van kleur lijken, herkent iemand dit??? ik hoor het graag van jullie...
liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2005, 21:57   #2
annemarie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
ook merk ik dat mijn haren er droger en doffer uitzien wanneer ze "meer" uitvallen,en dat ze ook plots "lichter" van kleur lijken, herkent iemand dit??? ik hoor het graag van jullie...
liefs,heidiken
Ik herken je beschrijving. Ook ik heb nu een doffe bos waar ik weinig mee kan.
mijn haar is gehalveerd. Gelukkig heb ( had ) ik erg veel haar dus er is nog wel wat over... ik hoop alleen dat het binnenkort minder word.

Anne-marie
annemarie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 juni 2005, 22:15   #3
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
bedankt voor je reactie annemarie3! wordt het "doffer" en "lichter" worden van de haren dan veroorzaakt door het toenemen van de haaruitval,of zou er een verband kunnen zijn door het "uitdrogen" van de zon (warmte invloed). ik merk echt wel een groot verschil qwa kleur en kwaliteit tijdens de winter-en zomer periode!
liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 10:20   #4
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Hé Heidiken!

Wat jammer dat het slechter met je haar gaat!

Ik lees overal dat je zo'n 100 haren per dag mag verliezen en dat het gemiddelde voor een vrouw ongeveer 40-60 per dag is. Voor een man is dit ong. 85 haren per dag.
Maar omdat je ook meer haren mag verliezen zonder dat er een probleem hoeft te zijn, nemen ze het gemiddelde van 100 haren per dag.
Tijdens het wassen mag je (naar wat ik heb gelezen) zo'n 100 tot 200 haren verliezen, als ze maar wel terug groeien, zo niet, dan kan ik het me voorstellen dat 20 haren al veel is.

Dat van die 100 haren per dag en 200 bij een wasbeurt, is voor mij heel erg veel, omdat het anders is dan ik normaliter (vroeger)heb (had). Ik heb vrij lang haar en dit wijst op een lange levensduur van de haren, maar omdat ik nu last van haaruitval heb en veeel meer haren verlies dan dat ik vroeger deed, kan ik hier uit opmaken dat de uitgevallen haren een kortere levensduur hebben. En dit merk ik ook want ik heb er in een half jaar tijd al 3/4 keer een stukje af moeten knippen.

Ik hoop dat er snel verbetering optreedt Heidiken!
Het is moeilijk, maar probeer het niet te voorspellen dat het slechter gaat, want misschien gaat het snel weer beter. Het is echt heel slecht voor je lichaam en je haar om een negatief gevoel met je mee te dragen.

Succes, en ik ben er voor je Heidiken!!

Liefs van Sigur!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 10:28   #5
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Over dat stressen, een goede tip, maar daar moet ik me zelf ook eens aan houden, aangezien ik op het moment heel veel stress ervaar. Ik merk dat het negatief werkt op mijn haar, aangezien ik nu ook meer haaruitval heb, telkens naar het toilet moet..niet goed!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 10:44   #6
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey sigur,


bedankt voor je lieve reactie, het gaat idd weer niet goed met me. voel echt dat dit héél zwaar voor me wordt. ben gisteren op aanraden van mijn dermatoloog op consultatie geweest bij een psycho-dermatoloog! dit is iemand die zich enkel bezig houdt met mensen die zich ongelukkig voelen door een "huidziekte",waaronder ook "haaruitval! heb een goed gesprek gehad met die psychiater,en moet nu iedere dan mijn confrontatie met men haren opschrijven,zowel mijn gedachten, mijn gevoel,en mijn gedrag! volgende maand moet ik terug gaan! hij kan dan wel aan mijn haaruitval "niets" veranderen,maar wel aan de manier hoe ik met mijn haaruitval omga!! het beheerst al jaren mijn hele leven,met als resultaat dat ik niet meer te genieten ben,zeker nu niet wanneer het dan weer "slechter" gaat! mijn haren zijn op korte tijd héél dof geworden,had ik vorige week nog niet ...! ik snap er niets meer van,besef alleen nog maar hoe zwaar dit voor me is!!
liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 10:51   #7
sigur
Registered User
 
Geregistreerd: 11 augustus 2004
Berichten: 1.040
Goed dat je geestelijke steun krijgt!!
Dat heb ik op het moment ook wel nodig!
Ik heb eerder deze dag namelijk mijn haar gewassen...echt verschrikkelijk!
Tientallen plukjes van 20 haren meegenomen en het valt nog steeds uit, meer dan een uur na het wassen...
Ik denk dat ik tegen de 200 zit!
sigur is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 11:19   #8
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
tja sigur....ik weet echt hoe jij je voelt meid!het blijft een "gevoel" dat moeilijk te verwoorden valt! sorry...kan niets positiefs melden!!! we hebben geen keuze...afwachten maar!!

liefs heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 11:22   #9
Cloud
Moderator

 
Geregistreerd: 19 februari 2004
Locatie: België
Berichten: 1.466
Wat goed dat dat bestaat, een psycho-dermatoloog... echt geweldig! Waar houdt hij precies consultatie?

Hoop dat het snel beter gaat met jullie haar,
Liefs,
Cloud
__________________

"Yes, in this immense confusion one thing alone is clear. We are waiting for the laser helmet to come." (Samuel Beckett, Waiting for Godot, p.78)

minoxidil 5% (sinds dec 2003)
Hairmax lasercomb (2004-2008)
Aculas laser 5x50mW (2008-2009)
Laserhelm met 150 diodes tot de fatale kortsluiting
Sinds aug 2010 laserhelm met 360 diodes
Terug naar mijn Aculas laser sinds okt 2011
MKW laser sinds 2014

Finasteride sinds nov 2011

HaarWeb | De support-site voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
Haarwoordenboekje | Huishoudelijk Reglement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)
Cloud is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 14:10   #10
annemarie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
bedankt voor je reactie annemarie3! wordt het "doffer" en "lichter" worden van de haren dan veroorzaakt door het toenemen van de haaruitval,of zou er een verband kunnen zijn door het "uitdrogen" van de zon (warmte invloed). ik merk echt wel een groot verschil qwa kleur en kwaliteit tijdens de winter-en zomer periode!
liefs,heidiken
Ik heb bijna dezelvde ervaring gehad een jaar of 8 geleden. Hele strengen tegelijk en opeens na een week of 3 hield het op. Mijn haar groeide terug tot een volle dikke bos. Deze keer is het veel erger.....zucht. In mijn geval geloof ik niet in pillen, capsules, sprays en andere middelen. Ik geloof ( voel ) dat het bij mij stress gerelateerd is. 8 jaar geleden was het omdat iemand die ik goed ken verongelukt was met haar kind. Het begon toen een paar dagen na de begrafenis. Nu zit ik in een stress situatie op mijn werk.

Wat ik wel ga doen is meer aandacht besteden aan mijn voeding en extra vitamines. Dit alleen om er voor te zorgen dat " als " het weer gaat groeien het genoeg mest heeft...

Ik ga nu ook foto`s maken ( macro ) en het objectief volgen. Alleen in de spiegel kijken heeft volgens mij niet zoveel zin omdat licht inval vaak een andere beeld laat zien.

Heb jij dit eerder gehad en heb jij het gevoel dat het meer met stress te maken heeft ?

groetjes Anne-marie
annemarie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 15:35   #11
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey annemarie, ik geloof er sterk in dat "stress" de grootste oorzaak is bij mij! daarom ook dat het mij verontrust,omdat ik "stress" niet zelf in de hand heb! ik ben een heel nerveus iemand,heb graag controle over alles,en ben nogal een perfectionist! wat je daar schreef over de toename van je haaruitval 8 jaar geleden wegens het overlijden van een goeie vriendin,lijkt me nogal onlogisch! haren vallen pas 3 à 4 maanden later uit! ik ervaar het ook zo'n beetje! begin januari is mijn moeder begraven,wat voor mij een enorm groot verlies was en nog steeds is ! half mei kreeg ik de indruk weer méér haren te verliezen,wat ook niet zo verwonderlijk was! en nu zit ik hier weer met een "massa" haren minder! bah...ik kan hier niet langer mee omgaan,vandaar ook mijn bezoekje aan de psycho-dermatoloog! gisteren na mijn consultatie voelde ik mij "sterker", zag het weer wat rooskleuriger in! vandaag gaat het weer helemaal niet met me , heb het gevoel moe gestreden te zijn.

cloud...ik werd doorverwezen naar het u.z in gent! ik wist ook niet dat dit bestond,maar ik ben dankbaar dat ik er nu naartoe kan gaan, voel nu echt dat ik het niet meer alleen kan . mocht je nog vragen hebben,stel ze gerust,zal zoveel mogelijk informatie proberen geven! volgende maand moet ik terug gaan,kijk er best naar uit....!
liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 17:40   #12
annemarie3
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 juni 2005
Berichten: 4
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HEIDIKEN
wat je daar schreef over de toename van je haaruitval 8 jaar geleden wegens het overlijden van een goeie vriendin,lijkt me nogal onlogisch! haren vallen pas 3 à 4 maanden later uit!
Heidiken, Ik ben er volgens mij achter. Wat je zei zette me aan het denken en ik heb TE opgezocht in het haar boekje. 3 maand voor het ongeluk heb ik een zware griep met longontsteking gehad. Veel pijnstillers en koortsverlagers.

3 maanden terug heb ikweer een zware griep met een lichte longontsteking gehad en een week erna een zware kaak ontsteking die dankzij ibuprofen dragelijk was.

Dus.... 2X hogekoorts ( min 3 dagen ) veel ibuprofen.

Dit vond ik op een engelse website.

"Most hair loss from medications is this type and causes include retinoids, beta blockers, calcium channel blockers, antidepressants, and NSAIDS (including ibuprofen)."

http://www.aocd.org/skin/dermatologi...effluvium.html

Heb jij misschien ook veel pijnstillers geslikt in het verleden?

groetjes Anne-marie
annemarie3 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 juni 2005, 23:39   #13
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey anne-marie, blijkbaar had je toch een verklaring voor je haaruitval 8 jaar geleden! ik heb ik het verleden "geen" pijnstillers geslikt,de reden is gewoon dat ik me in alles véél te snel druk maak,met "stress" als gevolg! ik kom net terug van men werk!! had een HELE slechte dag vandaag! men beste vriendin vertelde me dat ze mijn haren "dof" vond ,en ook mijn schoonmoeder zei me plots dat men haren er lelijk uitzagen vandaag . 2 mensen die me heel nauw aan het hart liggen,maar die toch maar het lef hadden om me te wijzen op het feit dat ik er niet goed uitzag!het kwetste me "enorm",zeker omdat zij volledig op de hoogte zijn van men haarprobleem ! heb heel veel moeite moeten doen om de avond door te kunnen werken,zag het niet meer zitten op een bepaald moment! ach...kan ik hier ooit mee leven...... !

liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 09:56   #14
Joney
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2004
Berichten: 329
Hoi Meiden,

Hier ook weer een berichtje van mij, vervelend om te lezen dat het met jullie ook nog steeds of weer slecht gaat zeg! Ik ben nu 34 weken zwanger en mijn haar begint nu toch ook wel weer met meer uit te vallen. Ik dacht juist in de zwangerschap minder haar te verliezen maar de eerste 3 maanden zag ik geen verbetering misschien alleen 2 maanden in het midden dat het iets beter was maar het viel nog steeds te veel uit en nu ben ik bang dat het alweer slechter gaat brrrr! Ik hoop wel dat het mee mag vallen na de bevalling enz want ik wil graag borstvoeding gaan geven maar als ik echt weer zo veel haaruitval ga krijgen als in mijn slechste periode meer als 400 haren op een dag dan weet ik niet wat te doen, zal ik snel weer aan de diane pil moeten!!!! Bah wat een rotprobleem toch dat haaruitval! Het zal iets zijn wat mijn hele leven zal achtervolgen en ja van wie ik het het heb ik weet het niet want in mijn familie komt het helemaal niet voor vader opa`s oma`s moeder iedereen heeft een dikke bos haar. Ik wens jullie allemaal sterkte, ik probeer ook sterk te zijn zo in de zwangerschap maar het gaat me wel moeilijk af hoor!!!!
Liefs Joney....
Joney is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2005, 11:44   #15
HEIDIKEN
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 augustus 2004
Berichten: 678
hey joney,

het is bijna zover ....voor de tweede keer mama ! probeer toch maar te genieten,ondanks je haren die weer meer lijken uit te vallen! hou ons in ieder geval op de hoogte !
liefs,heidiken
HEIDIKEN is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
haren wassen herman Overige (haar)discussies - Algemeen 2 7 november 2006 22:06
Hoeveel haren zijn normaal? Marsha Haarproblemen bij vrouwen 19 20 januari 2006 08:13
Hoeveel haren verlies je per dag? Skybax AGA - Algemeen 9 6 januari 2005 13:44
Hoeveel mag je verliezen?? The Dude AGA - Algemeen 3 6 december 2004 23:21
Hoe weet je hoeveel haren je verliest? SjonKanon AGA - Algemeen 5 24 april 2004 12:37


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 05:04.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.