Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 28 maart 2018, 05:35   #1
Mtec
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Trip to Esteworld

Dag allen!

Stiekeme volger van deze forum en mede dankzij jullie is mijn keuze gevallen voor Esteworld.

Ben zelf 30 jaar en begon rond mijn 26ste dun haar te krijgen (voorkant).
Uiteindelijk begon de kruin gezellig mee te doen.
Uit wanhoop maar eens mijn hoofd kaal geschoren, deed het hem ook niet voor mij.
MHP ondertussen genomen, mooi resultaat, alleen ik mis gewoon mijn haartjes.
Vandaar de keuze voor HT.
Oja, ik slik geen medicijnen en gebruik geen speciale shampoo e.d.
Nooit echt behoefte voor gehad.

Vanmiddag begint mijn reis naar Turkije voor mijn allereerste HT.
Had hiervoor heel kort WhatsApp contact met Hidde, denk ik. Nooit echt om zijn naam gevraagd in het gesprek...
Ik ben best impulsief en heb maar gevraagd voor wanneer ik z.s.m behandeld kon worden.
Ik heb door het lezen hier toch wel genoeg info gekregen dat ik een consult niet echt nodig vond.
En soms moet je gewoon verstand op nul zetten en gaan!
Na wat foto?s gestuurd te hebben van mijn coupe zeiden ze dat ik ong. 3000 grafts kon krijgen. Dikke prima!

Morgen is het dan zo ver en ik begin al aardig nerveus te worden maar aan de andere kant ook blij dat ik het ga doen.
Enige waar ik tegenop kijk zijn natuurlijk die prikken en het feit dat ik alleen ga.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn ervaring daar (ook al staan er hier genoeg).

Wil graag foto?s toevoegen waar weet niet hoe, iemand die me dat kan uitleggen?

Edit: Foto’s staan in mijn foto album. Situatie hoe het was en nu is.

Laatst gewijzigd door Mtec; 28 maart 2018 om 06:00 Reden: Foto toevoegen
Mtec is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2018, 12:45   #2
derazendesax
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 januari 2018
Locatie: Nederland
Berichten: 18
Geslacht:
Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn. Ik sta nl. zelf op het punt om de knoop door te hakken.

Doe je ook gelijk een Acell behandeling?
derazendesax is offline   Met citaat reageren
Oud 28 maart 2018, 13:56   #3
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Je kan foto's toevoegen door iets naar onder te scrollen als je je bericht aanpast. Dan heb je de optie om bestanden toe te voegen. Foto's moeten wel van klein formaat zijn (max 150 kb), maar is kwestie van kleiner maken.

Zelf staat mijn afspraak bij Esteworld eind april gepland. Zie ook op tegen de spuiten! Bij HWI doen ze dat met iets anders waardoor je geen pijnlijke spuiten nodig hebt, vind het wel jammer dat ze deze bij Esteworld niet hebben. (UPDATE: Zojuist gehoord dat dit wel kan bij Esteworld, gelijk maar alvast gereserveerd!)

Ben benieuwd naar je foto's en vorderingen!

Acell doe ik bewust niet, ivm beperkte wetenschappelijke bewijzen en hoge kosten.

Laatst gewijzigd door casanostra; 28 maart 2018 om 23:20
casanostra is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2018, 00:19   #4
Mtec
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Poeh, wat een dag.

Ik wist ong. wat ik kon verwachten en alles ging volgens het boekje.
Er werd mij verteld dat ze 3000 grafts eruit gingen halen, dit werden er uiteindelijk 3300. Blij mee maar wat een bevalling. Heb denk ik 10 uur gezeten. Respect ook voor de behandelvrouwen.

Injecties zijn pijnlijk maar gaat vrij snel. Ik had het de laatste uurtjes wel echt moeilijk. Verdoving raakte uitgewerkt en elk haarzakjes dat werd geplaatst voelde als een hele nare steek. Nieuwe injecties en ik kon er weer tegenaan. Na zo lang liggen begin je ook heel erg verveeld te raken en oncomfortabel.
Pijn komt met vlagen terug en begint steeds irritanter te worden en uiteindelijk ben je er echt helemaal klaar mee.
Elke keer werd er gezegd nog een uurtje maar het uurtje werd steeds langer en langer.
Op gegeven moment was ik de enige nog in de kliniek. Geen pretje maar toch wel blij dat ze de tijd ervoor hebben genomen en niet afraffelen.
Ik mag dus eigenlijk niet klagen.

Eten tussendoor was echt ondermaats!
Droge kip met rijst, vieze soep en een droog bolletje...
Ik had hier veel meer van verwacht.

Nederlandse begeleiding was top, aardig meisje die je op je gemak stelt en vaak even langs kwam om te kijken of alles ok was.
Behandelvrouwen deden een soort theekransje. Veel lachen en praten met elkaar terwijl ze mijn haarzakjes implanteerden.
1 sprak een klein beetje Engels, de rest de basis commando?s zoals rol, lig en pootje.

Prima ervaring buiten de lunch, taal barri?re en uiteindelijke pijn om.
Maar zeker nog genoeg verbeterpunten.

Terug in het hotel heel voorzichtig je ding weer doen.
Aangezien ik alleen ben is dat dus vrij weinig en wat filmpjes kijken.
Pijn is, mede door de pijnstillers die je mee krijgt, nauwelijks nog aanwezig, druk op je hoofd wel. Voelt nog steeds alsof je een helm op hebt. Fijn is anders.
Wegens gebrek aan nekkussen maar een opgerolde handdoek om Mn nek.
In de kliniek was dit al niet super comfi en in het hotel wordt het er niet beter op. Kan me geen houding geven in bed en bang om te slapen vanwege schade.
Hopelijk val ik zo in slaap en word ik wakker in mijn semi rechtop houding.

Alles bij elkaar opgeteld ben ik blij dat ik gegaan ben maar of ik het ooit (waar nodig) een 2e keer ga doen...
Het was toch wel heftiger dan ik dacht. Het begin was wel prettig (behalve de injecties), einde niet prettig. Dit zal natuurlijk bij iedereen verschillen.

Op naar een mooi herstel!
Mtec is offline   Met citaat reageren
Oud 30 maart 2018, 00:21   #5
Mtec
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 maart 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door derazendesax Bekijk bericht
Ben benieuwd wat je ervaring zal zijn. Ik sta nl. zelf op het punt om de knoop door te hakken.

Doe je ook gelijk een Acell behandeling?
Nee, beetje te prijzig..
Mtec is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2018, 09:38   #6
DeJong
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2011
Berichten: 792
Hoe gaat het hier?
DeJong is offline   Met citaat reageren
Oud 27 april 2018, 17:47   #7
raarishaar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 januari 2018
Berichten: 84
Geslacht:
Ik heb gisteren een HT ondergaan in Turkije en herken erg veel in terug. Ik zal hier later wat gedetailleerd op in gaan in mijn topic. Ik ben wel van mening dat dit aspect goed onderlicht dient te worden. De ongemakken die wij ervaren of hebben ervaren kunnen wij met anderen delen opdat zij dit niet hoeven te ondergaan. We zijn immers allen lotgenoten.

Laatst gewijzigd door raarishaar; 27 april 2018 om 19:56
raarishaar is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:34.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.