Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 juli 2003, 14:07   #1
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Dichtheid Ht Normaal???

Ik heb toen ik 22 was een haartransplantatie ondergaan. Nu vraag ik mij af of het normaal is dat de dichtheid van de geïmplanteerde haren zó ontzettend dun is?! Steeds meer mensen staan echt naar mijn haren te kijken zo van.."Jezus, wat heb jij gedaan?!"..het is gewoon wachten op de dag dat je iemand tegenkomt die er toevallig meer verstand van heeft, dan gaat het als een tierelier dat je een HT hebt ondergaan, en daar ben ik eerlijk gezegd ontzettend bang voor! Daarom een DRINGENDE OPROEP om foto's te mogen zien die 'eerlijk en duidelijk' zijn gemaakt van een transplantatie, dus het liefst gewoon door iemand zelf met een dig.cameraatje ofzow, en bij voorkeur in daglicht, en ik denk dat dit voor veel mensen hier gewenst zou zijn....want als datgene wat ik nu heb normaal moet zijn, kan ik echt IEDEREEN AFRADEN NOOOOOOOIT EEN TRANSPLANTATIE TE LATEN DOEN!!


Roland
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2003, 20:16   #2
Francis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2003
Berichten: 229
Ik heb 2 transplantaties ondergaan en ben 23 - ik herken volledig je probleem en ik denk dat een lage densiteit gewoon "normaal" is (jammergenoeg...)

Lees je anders ook even dit topic door; http://www.haarweb.nl/forum/showthre...&threadid=1419 ? Ik vrees dat je je hierin ook zult herkennen...
Francis is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2003, 21:36   #3
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
roland,

kun je ons vertellen in welke kliniek je bent behandeld, hoeveel grafts je hebt laten zetten en hoelang het geleden is?

groet

ton
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juli 2003, 21:43   #4
Henk
Moderator

 
Geregistreerd: 16 maart 2002
Berichten: 25.252
Geslacht:
re.

Hoi Roland,

Kijk maar een beetje rond op dit forum dan zul je zien dat er heel weinig mensen tevreden zijn met hun ht.
Ik herken de situatie waarin jij zit heel goed. Bij mij duurde het niet zo lang totdat er mensen in de gaten hadden dat die vreemde haartjes op mijn hoofd het resultaat van een ht waren.
Dan gaat het inderdaad als een tierelier, vooral als je in een klein dorpje woont. Ik kon wel door de grond gaan. Ik vond het erger als kaal worden. Ik denk dat het voor jou inderdaad nog maar een kwestie van tijd is, als er inmiddels al niet iemand achter is gekomen. Maar dat kun je toch niet meer terugdraaien.


Groetjes Henk.
Henk is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2003, 11:19   #5
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Maar hoe kunnen die klinieken dan in hémelsnaam nog bestaan??!!! Je bent toch liever 'die kale', als die kale met die haartransplantatie'. Komop, vertel mij niks over ethisch moraal, en dat "je er gewoon met iedereen over kan praten, dat iedereen het normaal vind"..BULLSHIT! Je krijgt gewoon de garantie dat het perfect is en niemand het merkt, maar uiteindelijk gaat het gewoon je hele leven bepalen..In Nederland ligt tegenwoordig álles aan banden, waarom dat dan nog steeds niet??


Ik ben trouwens behandeld bij dr. Plinck, polikliniek Haar en Nagelziekten te Rotterdam. Ik zou graag van anderen horen hoe zij het daar ervaren hebben. Gelukkig was de prijs heel wat minder toen als die duizenden en duizenden euro's die ik nu voorbij hoor vliegen. Maar ik heb ook niet zoveel laten doen, slechts de inhammen. ik weet het echt niet, hoeveel grafts...

Verder vroeg ik me dus af of in hoeverre er dus echt wérkende medicijnen bestaan voor het behouden van de rest van je haar. In de rubriek medicijnen heb ik iets gevraagd over de combinatie duta+minoxidil. Hopelijk kan mij iemand antwoorden dat dit inderdaad werkt en dat het eindelijk 's iets is wat hoop brengt, want anders is het einde zoek ben ik bang. Verder hoop ik ook voor diegenen die een groter oppervlak hebben laten doen, zo snel mogelijk de mogelijkheid tot haar-vermenigvuldiging komt. Degenen die dat serieus, weloverwogen, kritisch en daarin ook nog uit enigszins menselijke overwegingen op de markt brengt, verdient van mij een pluim..
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2003, 11:22   #6
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
ow ja, het is nu trouwens drie jaar geleden..
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2003, 20:38   #7
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
onnatuurlijk

Hoi Roland,

DE overheid gaat steeds strenger worden, maar hoe lang het nog duurt voordat de kwalitatief slechte klinieken uiteidnelijk van de markt verdwijnen..............???

EEN haartransplantatie is en blijft een goede oplossing voor mensen die kaal zijn. Met name voor mensen met de inhammen of alleen een kruin is het een perfecte methode...........MITs GOED UITGEVOERD MET DE JUISTE TECHNIEKEN.

Iemand die geheel kaal is, moet goed nadenke of hij/zij een HT wil.
ALs het donormateriaal goed is dan is het de moeite, maar dan geldt hetzelfde als bij de inhammen.

Er zijn in NL een tiental klinieken die allemaal beweren de beste te zijn. Het is aan de particulier om te beslissen welke kliniek gekozen wordt......dit is niet eenvoudig.

ALs je een HT overweegt, ga naar verschillende klinieken en:
- vraag naar de technieken(gedetailleerd vragen)
- vraag naar de chirurgen en de ervaring(moeilijk te controleren)
- vraag naar levende voorbeelden(kan niet altijd, maar vraag dan naar referenties)
- voor/na foto's zijn 2dimensionaal en zien er bijna altijd beter uit dan de situatie in het echt)
- ga naar open dagen(als ze die hebben)

Ik had diepe inhammen en ben nog steeds heel erg tevreden, maar dat is hier wel bekend.

Jorn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2003, 20:40   #8
ton 2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 februari 2003
Berichten: 96
bedankt voor je info, roland.

ligt het tegenvallende resultaat niet aan het feit dat je alleen je inhammen hebt laten doen en daarna niets meer terwijl de rest misschien gewoon verder gaat? in denk eerlijk gezegt als je eenmaal begint aan een transplantatie je er rekening mee moet houden dat het je uiteindelijk in het totaal tussen de 10 en 15 duizend euro gaat kosten.
ik heb trouwens op het forum eerder slechte berichten gelezen over plinck.
ik kan je inderdaad aanraden om snel aan de dutasteride of finasteride te beginnen, ik zou zelf met fina starten, wat ik nu trouwens ook gebruik, om te kijken wat de bijwerkingen zijn (duta heeft sterkere bijwerkingen) en tegen de tijd dat je immuun worden voor de fina (over een paar jaar) kun je iets sterkers (duta dus) gaan gebruiken, wat dan waarschijnlijk ook goedkoper is geworden. of misschien is er dan nog iets beters uitgevonden.

ik hoop dat je wat aan deze info hebt,

ton
ton 2 is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juli 2003, 20:44   #9
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
propecia

HOi ROland,

even nog een toevoeging:
ik zou aan de propecia gaan. Dutasteride zou ik een te groot risico vinden. Propecia is net op de NEderlandse markt, zie www.propecia.nl

DE haren die je hebt kun je dan nog behouden(afhankelijk van de cycli die de haren nog te gaan hebben)


Succes,
JOrn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2003, 09:55   #10
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Bedankt voor de reakties!

Maar betreft het gebruik van fina versus duta..Is het niet zo dat duta twee vormen van haaruitval aanpakt en fina maar één? En dat duta hierdoor vooral meer effect heeft voor de inhammen dan fina?Misschien is dit meer een topic voor de 'medicijnen' maar ik denk dat er meerdere mensen die híer kijken bij gebaat zijn dit te weten..

En wat betreft slechte reakties, íedereen heeft slechte reakties..Dat het er natuurlijk uit gaat zien, en dat niemand het zal kunnen merken, is gewoon een belofte die ze nóóit waar kunnen maken, dus maakt het in zoverre geen ene moer uit wáár je heen gaat. Het enigste verschil ligt hem in het feit of je je kop wilt laten toetakelen, of je kop héél erg wilt laten toetakelen..

Graag nog een reaktie van iemand op het Duta/Fina gebeuren!
Roland is offline   Met citaat reageren
Oud 4 juli 2003, 17:37   #11
jornkielman
Eigenaar ABC Clinic
 
jornkielman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2001
Locatie: Breda
Berichten: 502
heeft met enzymen te maken

In tegenstelling tot Finasteride blokkeert duta de beide typen enzymen(alpha reductase A en B (of I en II) die DHT produceren in plaats van maar één. Daardoor werkt het zoals het er nu naar uit ziet krachtiger tegen haaruitval dan finasteride.


JOrn
__________________
Jorn Kielman

[SIZE="1"]
1998 - FUT Transhair (400 FU's), Dr. Hanneken
1999 - Nabehandeling FUT Transhair (330 FU's), Dr. Neidel
2011 - FUE (1120 FU's ) ABC Clinic, Dr. de Reys
jornkielman is offline   Met citaat reageren
Oud 7 juli 2003, 11:26   #12
Roland
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 2 juli 2003
Berichten: 426
Ik lees zojuist dat het effect van Finasteride/Dutasteride na verloop van tijd afneemt, omdat je lichaam voor het stabiliseren van je hormoonhuishouding vanzelf méér DHT gaat aanmaken. Weet iemand of dit waar is? Want wat is dan het effect als je ooit nog eens stopt met de fina/duta? Vallen je haar dan ineens allemaal tegelijk uit? En aangezien het nog steeds een hoop geld blijft, vroeg ik me toch wel af of het voor de lange duur ook werkt. Hopelijk kan iemand hierop reageren.
Roland is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 21:19.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.