Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 augustus 2014, 21:23   #46
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc82 Bekijk bericht
Jep kort kapseltje om uit te proberen hoe het staat. Bij een Ht moet het haar ook kort.
Persoonlijk ben ik geen voorstander van Finasteride maar dat is mijn mening en die van mijn huisarts. Idd laat je goed informeren.

Bedankt voor je reactie!

Ben benieuwd wat er tegen is op het gebruik van finasteride. Heb de bijwerkingen gelezen en deze lijken mij niet ernstig aangezien ze maar zeer zelden voorkomen of heb ik het hier mis? Wat is het 'extreme' aan finasteride zegmaar?
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 21:51   #47
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Zolang er geen bijwerkingen zich voordoen is er niks aan de hand. Op dit forum honderden tevreden gebruikers. Maar de mogelijke bijwerkingen zijn wel van vrij serieuze aard.

Finasteride is een redelijk serieus middel. De keuze moet goed overwogen worden. Bespreken met je huisarts is een goede, hij kan het je ook voorschrijven.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 21:55   #48
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
En Nanoxidil is eigenlijk een soort gevorderde vorm van Minoxidil. Hier een artikel over minoxidil vs nanoxidil. Het is iets duurder, maar de kans op bijwerkingen zou wel kleiner moeten zijn. Ook zou het effectiever moeten zijn.

Bij een HT wordt je haar door de kliniek net van tevoren geschoren. Maar een HT is een flinke ingreep. Zou je eigenlijk adviseren hier nog mee te wachten tot je ouder bent en de haaruitval beter onder controle hebt. Eventueel kun je wel al eens op consult gaan om te kijken wat mogelijk is..

Ik zou niet teveel verwachten van replicel op korte termijn..nog een reden om paar jaar te wachten .
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 22:47   #49
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Hoi
Finasteride kan best een prima middel zijn voor vele. mijn huisarts schrijft het in principe niet voor omdat het een medicijn is voor het vergroten van de blaas. Het zal ongetwijfeld helpen tegen haaruitval echter kan je beter eerst grijpen naar een goedkoper middel wat al gezegd is.
Het medicijn wordt niet vergoed en is prijzig.
De bijwerkingen vallen op zich mee maar zijn wel aanwezig. Dit met je leeftijd...
Maar ik lees ook zat dat vele na een bepaalde tijd (jaren) stoppen en dat het haar alsnog achteruit gaat. Het lijkt mij een uitstel van executie wat behoorlijk prijzig is.

ik geloof best dat vele onder ons niet zonder willen.

Dit is mijn reden
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 augustus 2014, 23:46   #50
jasse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2013
Berichten: 98
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marc82 Bekijk bericht
Hoi
Finasteride kan best een prima middel zijn voor vele. mijn huisarts schrijft het in principe niet voor omdat het een medicijn is voor het vergroten van de blaas. Het zal ongetwijfeld helpen tegen haaruitval echter kan je beter eerst grijpen naar een goedkoper middel wat al gezegd is.
Het medicijn wordt niet vergoed en is prijzig.
De bijwerkingen vallen op zich mee maar zijn wel aanwezig. Dit met je leeftijd...
Maar ik lees ook zat dat vele na een bepaalde tijd (jaren) stoppen en dat het haar alsnog achteruit gaat. Het lijkt mij een uitstel van executie wat behoorlijk prijzig is.

ik geloof best dat vele onder ons niet zonder willen.

Dit is mijn reden
Finasteride is een middel tegen vergroting van de prostaat. In dit geval wordt er 5mg voor geschreven. Voor AGA wordt er 1mg voorgeschreven. Voor de prijs van finasteride moet je ook niet laten hoor, veel duurder dan minoxidil is het niet.

Elk medicijn heeft zijn bijwerkingen, dat is hier niet anders. Ieder moet voor zichzelf de afweging maken of het de potentiële bijwerkingen waard is.

En het werkt uiteraard maar zolang je het gebruikt. Uitstel van executie is mijn doel aangezien ik het niet zie zitten om op jonge leeftijd al kaal te moeten zijn. Oplossingen voor de lange termijn zijn er toch niet echt.
jasse is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 00:51   #51
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jasse Bekijk bericht
Finasteride is een middel tegen vergroting van de prostaat. In dit geval wordt er 5mg voor geschreven. Voor AGA wordt er 1mg voorgeschreven. Voor de prijs van finasteride moet je ook niet laten hoor, veel duurder dan minoxidil is het niet.

Elk medicijn heeft zijn bijwerkingen, dat is hier niet anders. Ieder moet voor zichzelf de afweging maken of het de potentiële bijwerkingen waard is.

En het werkt uiteraard maar zolang je het gebruikt. Uitstel van executie is mijn doel aangezien ik het niet zie zitten om op jonge leeftijd al kaal te moeten zijn. Oplossingen voor de lange termijn zijn er toch niet echt.
Dat laatste inderdaad!

Worden alle medicijnen (Finas en Minox, Nanox) niet vergoed of welke niet?
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 01:13   #52
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nokket Bekijk bericht
Dat laatste inderdaad!

Worden alle medicijnen (Finas en Minox, Nanox) niet vergoed of welke niet?
Allemaal niet. Haaruitval wordt niet gezien als medische kwestie.
Je betaald er dus gewoon zelf voor.

Soms wil je huisarts nog wel eens 5mg finasteride voorschrijven,dan kost het je bijna niks. Minoxidil kun je online kopen, bijvoorbeeld bij minoxidil-kopen.nl. Het hoeft allemaal niet zo duur te zijn. Als je de 'basis' versies pakt ben je voor minoxidil ongeveer 25 cent per dag kwijt. Finasteride zit daar ook de in de buurt als je 5 mg in 5 (of meer) stukken deelt..
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 11:58   #53
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Wil nu de Revita gaan bestellen..
Vraag me alleen af of de conditioner belangrijk is?
Ik heb nooit mn haren gewassen met conditioner en het toch een behoorlijk bedrag?

Is het het waard, is die conditioner 'onmisbaar' of volstaat de shampoo ook?

Kan ik beter voor Revita gaan of Regenepure?
Heb het een en ander erover gelezen en ik zou meer neigen naar Revita.. Maar misschien heeft een van jullie juist de tip om die zeker niet te doen, of juist wel..?

Laatst gewijzigd door Nokket; 17 augustus 2014 om 12:45
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 13:30   #54
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Uhm ja. Denk wel dat revita.cor een goede toevoeging is. Maar als je het niet kunt betalen moet je het niet doen..Gaat er maar om hoeveel geld je over hebt voor je haar.

De conditioner gaat haaruitval nog wat verder tegen en zou ook nadat je het uitwast nog 12 uur moeten werken.. Daarnaast verzorgt het je haar, dit is vooral belangrijk als je wat langer haar hebt. En ook maakt het je haar cosmetisch dikker. Het ziet er dus dikker uit.
Hier vind je een review van Revita.COR.

Zelf heb ik gekozen voor Revita, maar Regenepure is ook een goede optie.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 17 augustus 2014, 16:19   #55
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Ik bedoel ook prostaat ipv blaas.

Maar vraag idd. aan de huisarts wat well/en niet handig is.

dZinee heeft gelijk mbt de conditioner. Het betreft een goede verzorger.

Alle producten voor het haar incl een HT is duur. Een maat van mij is gemiddeld 70/80 euro per maand kwijt aan pilletjes (ook finisteride)/ shampoos lotions etc. behoorlijk veel dus.

Succes.
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 25 augustus 2014, 23:50   #56
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Vandaag bij de huisarts geweest en heb Finasteride 1mg voorgeschreven gekregen. Nu ben ik toch (misschien had ik dat beter vooraf kunnen doen) eens gaan Googlen en schrok nogal flink van de lijst met bijwerkingen..

Van flinke depressies tot onvruchtbaarheid tot geen zin meer in seks, (blijvende) erectiestoornissen, borstkanker, leveraandoeningen tot het krijgen van misvormde kinderen. Nu weet ik dat je op het internet de gekste dingen tegenkomt, maar dit baart me toch (een beetje) zorgen.

Ook lees ik wat over de prijs, die toch aan de redelijk hoge kant zou zijn. Ik moet het medicijn morgen ophalen, iemand enig idee aan welk bedrag ik moet denken? Wegen de voordelen op tegen de nadelen of kan ik dit medicijn beter bij de apotheek laten om het zo maar te zeggen? Ik wordt onderhand bang om dit 'goedje' te gebruiken en twijfel om toch maar Minoxidil aan te vragen aangezien dat allemaal wat veiliger klinkt?

Hoe staan jullie hier in? Hoe serieus zijn deze bijwerkingen (voor iemand van 20 met vast ooit nog wel een kinderwens)? Wegen de voordelen op tegen de nadelen? Hoe groot zijn de risicos? Is Minoxidil veiliger/verstandiger enz enz.. Andere tips of opmerkingen zijn natuurlijk ook welkom!

Laatst gewijzigd door Nokket; 26 augustus 2014 om 00:01
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 00:05   #57
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Heeft je huisarts je hier niet over ingelicht???
Wat een rare handeling van hem of haar; wel voorschrijven maar dan niet toelichten.

De mogelijke bijwerkingen van finasteride zijn inderdaad zeer serieus; meestal gerelateerd aan je sexuele drift. Op het internet kom je de wildste verhalen tegen, wees hier heel voorzichtig mee en controleer je bronnen en der verhalen. Mensen geven liever de schuld aan finasteride, dan dat ze toegeven dat het wellicht aan hun zelf ligt. Iemand met erectieproblemen zal dit graag aan een pilletje wijden, dan toegeven dat het bij hem zelf ligt.

Dit wil niet zeggen dat alles onzin in! Er zijn daadwerkelijk serieuze bijwerkingen mogelijk. De kans is echter klein. Het is belangrijk dat wanneer je het begint het goed in de gaten houdt. Als je bijwerkingen ondervind moet je stoppen.

Maar eigenlijk kan ik je van tevoren al zeggen dat als jij denkt bijwerkingen te gaan hebben, je ze ook gaat hebben. Als jij je niet lekker voelt bij finasteride moet je het niet doen. Je gaat elke dag twijfelen en het toch niet volhouden, maar na een tijdje stoppen. Neem even de tijd en lees je rustig in! Weeg de voordelen tegen de eventuele nadelen af, inclusief kosten en mogelijke bijwerkingen.

Wat de prijs betreft. Veel mensen op dit forum gebruiken de 5mg propecia variant en snijden die in 5-stukjes. Die is per stuk net zo duur als finasteride, maar dus doe je er 5x langer mee.
----------
Minoxidil heeft ook mogelijke bijwerkingen, meestal gerelateerd aan het hart en bloedvaten.

De 1 is niet gevaarlijker dan de ander. Ze zijn verschillend.
Ga je eerst goed inlezen voordat je ergens aan begint!

Hier vind je een pagina over minoxidil . Je kunt wel al beginnen met een anti-haaruitval shampoo zoals Revita (review).

Haaruitval is een langdurig procs. Je moet een goed plan hebben, en dit volhouden. Wees overtuigd van je zaak en ga dit met vertrouwen doen.
Succes!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 26 augustus 2014, 00:11   #58
Nokket
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juli 2014
Berichten: 54
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dZinee Bekijk bericht
Heeft je huisarts je hier niet over ingelicht???
Wat een rare handeling van hem of haar; wel voorschrijven maar dan niet toelichten.

De mogelijke bijwerkingen van finasteride zijn inderdaad zeer serieus; meestal gerelateerd aan je sexuele drift. Op het internet kom je de wildste verhalen tegen, wees hier heel voorzichtig mee en controleer je bronnen en der verhalen. Mensen geven liever de schuld aan finasteride, dan dat ze toegeven dat het wellicht aan hun zelf ligt. Iemand met erectieproblemen zal dit graag aan een pilletje wijden, dan toegeven dat het bij hem zelf ligt.

Dit wil niet zeggen dat alles onzin in! Er zijn daadwerkelijk serieuze bijwerkingen mogelijk. De kans is echter klein. Het is belangrijk dat wanneer je het begint het goed in de gaten houdt. Als je bijwerkingen ondervind moet je stoppen.

Maar eigenlijk kan ik je van tevoren al zeggen dat als jij denkt bijwerkingen te gaan hebben, je ze ook gaat hebben. Als jij je niet lekker voelt bij finasteride moet je het niet doen. Je gaat elke dag twijfelen en het toch niet volhouden, maar na een tijdje stoppen. Neem even de tijd en lees je rustig in! Weeg de voordelen tegen de eventuele nadelen af, inclusief kosten en mogelijke bijwerkingen.

Wat de prijs betreft. Veel mensen op dit forum gebruiken de 5mg propecia variant en snijden die in 5-stukjes. Die is per stuk net zo duur als finasteride, maar dus doe je er 5x langer mee.
----------
Minoxidil heeft ook mogelijke bijwerkingen, meestal gerelateerd aan het hart en bloedvaten.

De 1 is niet gevaarlijker dan de ander. Ze zijn verschillend.
Ga je eerst goed inlezen voordat je ergens aan begint!

Hier vind je een pagina over minoxidil . Je kunt wel al beginnen met een anti-haaruitval shampoo zoals Revita (review).

Haaruitval is een langdurig procs. Je moet een goed plan hebben, en dit volhouden. Wees overtuigd van je zaak en ga dit met vertrouwen doen.
Succes!
Thanks!

Nee, dat heeft ze niet gedaan omdat ze normaal gesproken niks voorschrijft voor kaalheid. Ze moest zelfs even opzoeken wat Finasteride is, heeft het kort doorgelezen en daarna een recept voorgeschreven.

Ik moet het toch echt eens beter gaan overwegen (Gezondheid vs Haaruitval) denk ik..
- De Finasteride wordt niet vergoed, weet iemand of je (normaal gesproken) medcijnen moet betalen als je ze niet komt ophalen?? (Maar ze wel speciaal voor jou naar de apotheek zijn gebracht?).

Het is ook wat je zegt, door wat ik gelezen heb ben ik er een beetje angstig voor geworden, voor de bijwerkingen dan. - Misschien is het een idee om ook een afspraak te maken met mijn Dermatoloog en te vragen of die het in verhouding vindt met mijn haaruitval (of niet). Die kan me misschien ook wat meer vertellen over het (mogelijke) effect van Finasteride bij mij..

Laatst gewijzigd door Nokket; 26 augustus 2014 om 00:13
Nokket is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 00:04   #59
Marc82
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 juli 2014
Berichten: 93
Geslacht:
Het is vrij prijzig allemaal.
fina heeft wat ik al aangaf niet ieders voorkeur.
Misschien goede shampoo eerst proberen. las laatst dat ketatene shampoo een optie is want dat wordt in dezelfde fabriek gemaakt als minox etc.
Deze shampoo mag je ook niet combineren met minox omdat het een complete shampoo is. Google maar eens keratene shampoo
Marc82 is offline   Met citaat reageren
Oud 27 augustus 2014, 11:58   #60
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Huh hoezo mag je Keratene niet met minoxidil combineren? Dacht juist dat deze hiervoor bedoeld was. Hier nog wat informatie over Keratene shampoo.
Weet er wel iets over maar wist niet dat het niet gebruikt mag worden met minoxidil.

@Nokket: Ja goed plan, neem even je tijd en overleg het ook met de dermatoloog. Geef ook gerust aan wat jouw gedachte zijn.
Helaas betekend haaruitval op je 20e meestal wel dat het een agressieve vorm is, dus wanneer je niks doet zal het zich waarschijnlijk wel doorzetten. Maar de keuze blijft dan aan jou. Eventuele bijwerkingen? Of proberen mijn haar te behouden. Dit is voor iedereen anders. Sommige staat een geschoren kop ook heel goed!
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
dermatoloog, haarlijn, inhammen, transplantatie

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:46.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.