Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 30 augustus 2013, 12:42   #1
PeterJ
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 augustus 2013
Berichten: 2
Extreme haaruitval/Alopecia Diffusa??

Onze dochter van 15 heeft sinds 2 maanden last van extreme haartuitval en kaalheid dreigt en sinds gisteren vallen nu ook wenkbrauwharen uit. Na bezoek bij huisarts en dermatoloog kan ik nog steeds niet een oorzaak aanwijzen en de dermatoloog ook niet. Alle gecontroleerde waardes zijn OK behalve B6 (extreem hoog 189 en Hb is 8.0.
Volgens de dermatoloog heeft het gewoon tijd nodig. Ik kan ook niet zeggen dat ze bovenmatig last heeft van stress maar het is enorm triest om dit de zien gebeuren met name op deze leeftijd. Elke situatie is natuurlijk anders maar ik zou graag eens in contact komen met mensen die een vergelijkbare situatie kennen.
PeterJ is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2013, 20:16   #2
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Ik vermoed dat het alopecia areata is vermits haar wenkbrauwen ook aangetast zijn .

Wat is de oorzaak van alopecia areata?

De precieze oorzaak van alopecia areata is onbekend. Wel is door wetenschappelijk onderzoek steeds meer bekend geworden over de ontstaanswijze van de ziekte. Alopecia areata gaat vaak gepaard met zogenoemde auto-immuunziekten zoals schildklieraandoeningen. Hierbij herkent het afweersysteem onderdelen van het eigen lichaam als vijand en gaat deze aanvallen. Alopecia areata zelf wordt ook wel een auto-immuunziekte genoemd, maar dit is wetenschappelijk nog niet bewezen. Wel heeft iemand met bijvoorbeeld eczeem of astma, een grotere kans dat de alopecia areata minder goed op behandeling reageert.

Dan is er nog een erfelijk aspect. Patiënten met alopecia areata hebben vaak (15-20 procent) één of meer familieleden die ook aan alopecia lijden. Ook komt bij patiënten met het syndroom van Down en bij patiënten met een allergische aanleg, alopecia areata vaker voor dan bij anderen.

Tenslotte spelen psychische factoren een rol. Opvallend vaak komt de alopecia areata tot uiting na een ingrijpende emotionele gebeurtenis of na een periode van verhoogde stress. Patiënten leggen zelf ook vaak het verband met lichamelijke trauma’s, narcose of medicijngebruik.


Bron:http://www.aapv.nl/aa_index.html
mama is offline   Met citaat reageren
Oud 7 september 2013, 21:07   #3
mama
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 185
Geslacht:
Mijn dochter was 6 jaar toen ze alopecia kreeg .
Als de haaruitval blijft aanhouden , zou ik een haarwerk (pruik) kopen .
Ik persoonlijk raad de zelfde kleur en lengte aan van haar eigen bio haren.Als ze lang haar heeft is human hair (echt haar) het beste ,synthetisch vervilt vlug.
Gezien haar leeftijd(midden in de puberteit ) zou ik niet te lang wachten met de aanschaf van een haarwerk.
Let op de prijzen!!! Er zijn grote verschillen en niet overal is de prijs kwaliteit verhouding goed.Op het forum worden verschillende haarwerkers of webwinkels geëvalueerd.

Er is ook binnenkort een familiedag van Alopecia Vereniging (AV) .22/09/2013

http://www.alopecia-vereniging.nl/ac...ag_archeon.php

Zelf zijn we nog nooit op zo'n bijeenkomst geweest (wonen in België)maar ik heb er hier al wel positieve verhalen van gelezen .

groetjes,
mama is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 01:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.