Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 oktober 2003, 13:26   #1
roosje
HaarWeb lid
 
roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Locatie: prov utrecht
Berichten: 55
Thumbs up !!!Uitnodiging t.t.m. bijeenkomst bij Roosje op 29 november!!!

Hallo Allemaal,

eindelijk, eindelijk gaat het er dan toch van komen !!!
Al maanden loop ik met de plannen rond om een bijeenkomst bij mij thuis te organiseren.
Diverse omstandigheden hielden het tegen, o.a. mijn nieuwe werk (veel weekenddiensten) en vakantie. Maar nu heb ik mijn nieuwe rooster en een datum: 29 november!
Enige nadeel is dat het wel erg snel na Bolleke’s bijeenkomst is. (Bolleke: ik heb je boek nu ook in mijn bezit, ‘k ga het zo snel mogelijk lezen…o o: plukgevaarrrr!)
Maar misschien ook een extra voordeel: jullie hebben de smaak dan te pakken en willen elkaar graag snel weer zien…
Dus mensen: laat maar horen of jullie komen!

Al vast iets op een rijtje:

Waar: bij Roosje (in Veenendaal, prov. Utrecht)
Datum: 29 november a.s.
Tijd: ’s ochtends na 11uur (lunch wordt geregeld)

Voor persoonlijke vragen omtrent adres en zo wil ik jullie vragen een “private message” te sturen.

Groetjes van Roosje, ik ben erg benieuwd, wie er gaan komen!!!
roosje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2003, 20:45   #2
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Hoi Roosje,

In principe wil ik wel komen, als er voldoende mede lotgenoten willen komen......... Ik moet er ver voor reizen en wil dan wel dat het 'uitstapje', de moeite waard is. Het is wel in een drukke periode (Sinterklaas......). Dus ik houd even een slag om de arm......
Groetjes van Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2003, 21:00   #3
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Thumbs up Hoi Roosje !

Wat ontzettend fijn en leuk dat we bij jou welkom zijn !!!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2003, 21:06   #4
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
...er ging iets fout....

...ik was nog niet klaar , maar drukte per ongeluk op het verkeerde knopje

Ik vind het zo ontzettend jammer dat ik zondag niet naar Bolleke kan komen omdat ik al iets anders had gepland...
Daarom vind ik het nu zo leuk dat er al spoedig een volgende bijeenkomst is !!
Dus zet mij maar vast op het lijstje !!!
Ik kijk er naar uit !

Groetjes Ellis !
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2003, 21:56   #5
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
re; uitnodiging.

Hoi Roosje, jaaaaaaaaaaaaaa, ik wil ook graag komen, dus je zult me zien op 29 november...
Nou, als Ellis, Koosje, Madelief en ik gaan komen, dan hebben we al een leuk clubje, maar meer is altijd beter!!!!

Ellis, zullen we samen treinen, dan komen we op Utrecht- CS Madelief en wie nog meer tegen...
wie volgt?

Tot dan, groetjes van Monique.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2003, 22:05   #6
sim
HaarWeb lid
 
sim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2003
Locatie: midden nederland
Berichten: 74
Nou, zoals je eigenlijk al wist... Je mag mij ook op je lijstje zetten!

Ik stuur je nog wel even een PM.
lieve groet, sim
sim is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2003, 22:43   #7
roosje
HaarWeb lid
 
roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Locatie: prov utrecht
Berichten: 55
Thumbs up hallo allemaal!!!

Leuk dat er al 5 mensen gaan komen op de 29e!!!

Ik wil nog even zeggen dat we de treinreizigers van het station halen.

Groeten, Roosje, die probeert een fotootje te plaatsen...
roosje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 oktober 2003, 22:50   #8
roosje
HaarWeb lid
 
roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Locatie: prov utrecht
Berichten: 55
let op...de foto!

ik moet nog veel leren, maar goed dat m'n grote zoon in de buurt is. Hier is ie dus (als het goed is...)

roosje
roosje is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2003, 11:08   #9
Ellis
HaarWeb lid
 
Ellis's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: eindhoven(nl)
Berichten: 239
Mooie foto Roosje !

Maar is die bloem niet een dahlia ???
......of ben ik weer eens niet helemaal wakker ??

Monique , dat was mijn idee al !!
Gezellig , ik bel je nog wel even om een tijd af te spreken, okee ?

groetjes Ellis !!
__________________
ELLIS
Ellis is offline   Met citaat reageren
Oud 23 oktober 2003, 16:43   #10
roosje
HaarWeb lid
 
roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Locatie: prov utrecht
Berichten: 55
dahlia

Hahaha, neej het is geen dahlia en inderdaad ook geen roosje.
Had ik misschien beter kunnen doen, maar die hebben we niet in de tuin...
Deze waterlelie wel!

Groeten, Roosje
roosje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2003, 07:29   #11
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
Ik ben helemaal gek op waterlelies! Hier in de hortus hebben ze de meest geweldige met bladen van meer dan een meter doorsnee Maar ook "gewone" zijn superbe!

Ik ben aan het nadenken over de bijeenkomst en laat tzt nog ff weten of ik kom. Het lijkt me heel tof, dat staat voorop. Ik ben nogal gestressed en wil mezelf voorlopig helemaal niet vast leggen, nergens aan. Dat maakt me namelijk nogal opgefokt; een agenda waarin het tot eind december vol staat met afspraken. maar ik heb het wel genoteerd en als ik tegen die tijd genoeg ruimte in m'n koppie heb dan kom ik

Ik ben al meer dan een jaar trekvrij, maar ik krabte ook wondjes en daar ben ik dus weer mee begonnen. Ik had 2 kleintjes maar het zijn nu al weer behoorlijke kale plekjes. De gewoonte sluipt er al weer goed in Ik moet mezelf dus weer aanpakken als ik daar vanaf wil en daarnaast wil ik mezelf alle ruimte geven om dat aan te kunnen.
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2003, 12:07   #12
roosje
HaarWeb lid
 
roosje's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 april 2002
Locatie: prov utrecht
Berichten: 55
Hoi Diable!

ook al druk...bekend probleem voor ons allemaal. En zeker druk in het koppie. Zoveel indrukken, zeker nu we met z'n allen het haarweb hebben ontdekt. Soms kijk ik bewust niet op het haarweb, het geeft me dan weer meer ruimte voor andere dingen. Het geeft niet dat je nu nog niet weet of je wel of niet komt, het duurt ook nog even. Zo half november wil ik wel inventariseren wie er gaan komen. Dit in verband met wat technische zaakjes zoals ophalen van het station en de lunch!

groetjes, Roosje
roosje is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2003, 13:34   #13
Diable
HaarWeb lid
 
Diable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2002
Berichten: 281
Geslacht:
ok

Ik ben hier ook vaak weg, maar ook -en zie dit niet als een aanval, het ligt juist bij mezelf- omdat ik soms even niet zie wat ik aan haarweb heb. Ik zit hier nu een jaar en op een gegeven moment ben ik wel een beetje verzadigd. In het begin is het spannend, herkenning, ongelooflijke blijdschap, etc etc. Maarja, toen ben ik er met gedragstherapie echt aan gaan werken en ik ben nu een jaar trekvrij.

Ik word dan een beetje moedeloos om steeds verhalen te lezen van mensen die er niet vanaf komen. "komop, het lukt mij toch ook" denk ik dan. een beetje hard wellicht, maar voor mij is het denk ik een soort bescherming. "kijk maar, er zijn mensen die er erger aan toe zijn" en daarmee legitimeer ik dat ik er nog niet 100% van af ben. Het krabben (wondjes die er al amanden zitten en die ik meerdere malen per dag met man en macht open pulk) is toch een soort "staartje" van de ttm en dat wordt nu dus hardnekkiger. Tenminste, als ik dat verder toe ga laten, ik wil er mee stoppen en moet dus weer aan de slag.

Op de bijeenkomst bij Monique viel het me op dat iedereen heel erg emotioneel met TTM bezig was. Ik wilde dat nou juist achter me laten en de boel gedragsmatig aanpakken, wat ook heel goed gewerkt heeft. Het is toch een gewoonte, een automatisme waar je vanaf moet. Daardoor voelde ik wel een distantie tussen mij en de rest van de mensen.

Ik constateerde een harde houding bij mezelf tegenover de mensen op het forum en daar werd ik niet gelukkig van, integendeel. Ben ik dit? Hoe kan ik zo denken over andere mensen die nou juist zo dicht bij me staan? wat is er met me aan de hand?

Ik ben Daniela's boek gaan lezen. ik heb deel 1 nu uit. In het begin herkende ik niet zo veel, ze heeft een heel ander verhaal dan ik en de TTM is bij haar ook hardnekkiger. (ik had alleen plekken, voor de rest had ik lang haar) Uiteraard is het verstoppen wel herkenbaar. Maar op een gegeven moment kwam de briefwisseling met Monique naar voren en toen moest ik wel even een traantje wegpinken. Toen kwam er wel weer aardig wat boven en ik herkende veel gevoelens, het verwarmde me. De ijspegel smolt een heel klein beetje.

Het is heel prettig dat er hier een plaats is waar we mensen vinden die begrijpen wat ttm inhoudt, hoe lastig het is. En ik wou dat ik er wat meer voor anderen kon zijn...

Laatst gewijzigd door Diable; 24 oktober 2003 om 13:37
Diable is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2003, 22:14   #14
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
welk gevoel?

Diable,

Ik vroeg me af met welk gevoel je voorgaand bericht hebt geschreven? Voel jij jezelf schuldig of zo omdat je anders tegen de TTM aankijkt dan de meeste andere mensen?
Ik denk niet dat dat ergens voor nodig is. TTM IS namelijk ook voor iedereen anders. En ook de weg naar 'genezing' zal voor iedereen anders zijn.
Maar het is waar wat je zegt en het was me al eerder opgevallen dat jij anders reageert op onze berichten. Daar is op zich niets mis mee. Het is gewoon jouw manier van reageren omdat jij jezelf er misschien wat onwennig bij voelt op de manier zoals wij reageren. Jouw TTM heeft dan ook een ander karakter dan mijn TTM of zoals je zelf schrijft, de mijne is 'hardnekkiger', dat klopt zeker...
Dat jij al één jaar trekvrij bent is natuurlijk fantastisch! Toch is het niet voor iedereen weggelegd om op die manier trekvrij te worden en ik denk dat je daar respect en begrip moet voor opbrengen. Ik zal me steeds de periode blijven herinneren dat ik 4 tot 5 uren in een trance was... dat wil ik nooit meer. Maar ik vergeet ook nooit meer hoe het was.
Ik denk niet dat jij 'hard' bent, ik denk gewoon dat jij op JOUW manier met de TTM omgaat en ik begrijp heel goed dat je onze reacties soms wat melig vindt. En zelfs dat mag gezegd worden, ja toch?!
Verder is er toch een soort van 'verslaving' bij jou die niets met haren te maken heeft, maar misschien is het probleem gewoon verlegd naar korstjes? Ik weet het niet hoor...

Soms heb ik het gevoel dat er altijd wel 'iets' zal zijn. En zelfs al is iemand trekvrij, dan is er nog steeds de angst, het alert moeten blijven, de drang die toch af en toe nog komt opzetten... 'iets' blijft knagen hoe goed je jezelf ook in de hand hebt.

Oh ja, en nog iets. Je schrijft: 'Ik wou dat ik er wat meer voor anderen kon zijn.'
Je bent hier in de eerste plaats voor jezelf. De anderen halen uit jouw berichten wat ze willen en geloof me, woorden brengen veel in beweging. Jij bent er zeker genoeg voor anderen, ook dààr hoef je jezelf niet schuldig om te voelen!

Groetjes, Daniëla (Bolleke)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 24 oktober 2003, 22:18   #15
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
speciaal voor Roosje

Hé Roosje,
Ik weet ABSOLUUT niet waar Veenendaal ligt, maar ik wil het wel ontdekken!!!
Misschien kunnen we afspreken met een delegatie Belgjes?
Ik denk er nog over na, oké?
Groetjes, Daniëla (Bolleke)
bolleke is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:30.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.