Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 21 september 2004, 22:29   #1
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Unhappy 's nachts plukken


hallo,
ten eerste....dit forum is geweldig! sinds een weekje weet ik van het bestaan van haarweb,en in die week heb ik meer begrip en kracht en herkenning gekregen als in de gehele periode dat ik ttm heb...en das toch al 34 jaar!!
ten tweede....van mijn (ex)psycholoog en huisarts heb ik gehoord,dat het 's nachts in mijn slaap uittrekken van grote plukken haar heel weinig voorkomt. mijn huisarts had het zelfs nog nooit gehoord. daar heb ik al vanalles mee geprobeerd...van een badmuts tot handschoenen...ik heb zelfs een periode mijn handen elke nacht ingevet met uierzalf zodat ik geen houvast zou hebben.... nou,wat dat betreft ben ik een volhardend type dat niet opgeeft,want ik vond 'gewoon' elke ochtens hele bossen haar onder mijn kussen....over dwang gesproken hihi.
zijn er meer mensen die ook 's nachts trekken,en weten jullie daar een oplossing voor? ik ben heel benieuwd naar de reacties.
liefs,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 09:27   #2
Blauwtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 1 juli 2004
Berichten: 88
Nee, nee...ik heb nooit in mijn slaap geplukt...Tja, wat kan je eraan doen? Als het slapen met handschoenen niet echt effect heeft weet ik het ook niet. Maar doe je ze af in je slaap dan?

Groetjes,
Hayat
Blauwtje is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 10:37   #3
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik heb wel eens gehoord van iemand op het forum die dit een tijdje 's nachts deed.
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2004, 18:36   #4
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hoi,
het plukken is bij mij begonnen in mijn slaap...die handschoenen doe ik uit in mijn slaap,zelfs toen mijn moeder er touwtjes om gedaan had om ze wat steviger op z'n plek te houden wist ik me er in mijn slaap nog uit te wurmen. das ook het gekke ervan,nu pluk ik dag en nacht,maar als ik geen spanningen of stress heb en me goed en rustig voel,pluk ik snachts en veel minder overdag. overdag is er al weinig vat op te krijgen,maar snachts is het helemaal hopeloos. vaak word ik wakker op het moment dat ik de pluk er net uitgetrokken heb of er nog mee bezig ben. dan kan ik wel janken! en als ik dan smorgens al die haren onder mijn kussen vind voel ik me helemaal ellendig. ook zo gek...dat ik het in mijn slaap allemaal 'verberg' onder mijn kussen.
marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2004, 21:30   #5
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Aan Marly

Marly, van harte welkom op ons TTM-forum!
ik hoop dat je veel steun zult hebben aan ons.
Als je wat kwijt wilt, of vragen hebt stel ze dan gerust, er is altijd wel iemand die wat kan zeggen.

sterkte aan jou, Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2004, 11:26   #6
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612

hoi,

'k moet even mijn frustatie kwijt... gisteravond ben ik met een paar lieve vrienden naar het concert van anastacia geweest,het was helemaal fantastisch...we hebben een hele leuke avond gehad. was voor mij ook goed,eindelijk even de zorgen vergeten en goed uit mijn bolletje gaan. ik voelde me goed...tot ik vanmorgen wakker werd. er lag zo ontzettend veel haar in mijn bed..kan me de tijd niet heugen dat ik het zo erg gedaan heb! ik kan wel janken,heb ik ook gedaan hoor. het ziet er naar uit dat de schaar er binnenkort weer in moet,en het heeft me zo veel moeite gekost om het tot op mijn schouders te laten groeien. wat een rot begin van de dag zeg!!

groetjes,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 09:25   #7
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Dag Marly

Dat vind ik zo erg voor je want als je je ttm bewust maakt door bv. gedragstherapie kan je er iets mee maar in je slaap... Hoe begin je daaraan? Ik heb helaas geen tips. Kan je geen handschoenen aantrekken of met nat haar gaan slapen of al je haar insmeren met een vettig haarmasker en daarmee gaan slapen (op een handdoek) of je vingers vastbinden of er plakkers opdoen...

Of heb je dat al allemaal geprobeerd?

Lieve groet
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 13:49   #8
monique3
HaarWeb lid
 
monique3's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 augustus 2001
Locatie: netherlands
Berichten: 642
Balen!!!

Hoi Marly, ik vind het heel erg sneu voor je dat je je dag zo bent begonnen....balen!!!
Ik vind dat Oilily goeie tips heeft gegeven, wellicht zit er eentje voor jou bij.
succes met het uitproberen, en heel veel sterkte....maar...geef niet op he meid!

groetjes van Monique3.
monique3 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 september 2004, 20:37   #9
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hey,
bedankt voor jullie lieve reactie!
waarschijnlijk ben ik vanmorgen zo erg geschrokken....ik heb vandaag maar 1x geplukt!!
wat ik allemaal al geprobeerd heb: vaseline op mijn handen en in mijn haar,handschoenen met elastiekjes en touwtjes om mijn polsen,mijn handen helemaal met verband intapen,badmuts op.....
de badmuts deed ik af in mijn slaap,het verband trok ik met mijn tanden(!) eraf,de handschoenen gingen ook uit en die vaseline hielp wel iets... toch is de drang blijkbaar zo sterk dat het iedere x weer lukt om te plukken.
ik hoop op een rustige nacht
groetjes,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 14:57   #10
N_tas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 29
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
hey,
bedankt voor jullie lieve reactie!
waarschijnlijk ben ik vanmorgen zo erg geschrokken....ik heb vandaag maar 1x geplukt!!
wat ik allemaal al geprobeerd heb: vaseline op mijn handen en in mijn haar,handschoenen met elastiekjes en touwtjes om mijn polsen,mijn handen helemaal met verband intapen,badmuts op.....
de badmuts deed ik af in mijn slaap,het verband trok ik met mijn tanden(!) eraf,de handschoenen gingen ook uit en die vaseline hielp wel iets... toch is de drang blijkbaar zo sterk dat het iedere x weer lukt om te plukken.
ik hoop op een rustige nacht
groetjes,marly
Hey marly
ik nancy, pluk 's nachts als ik wakker ben, maar ook als ik slaap zit ik aan m'n hoofdharen maar word ik net op tijd wakker heb dan nog niet geplukt met wel een hele grote drang. Wil je meer weten gewoon vragen hoor
groetjes
nancy
N_tas is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 19:53   #11
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hoi n tas,
wat doe jij als je net op tijd wakker word...kan jij de drang om te plukken dan weerstaan,en hoe?

marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 1 oktober 2004, 22:23   #12
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
Om even te reageren op de vraag van snachts trekken. Ik heb dat een tijdje gedaan. Mijn vader heeft mij op verlof daar eens op betrapt toen hij snachts moest opstaan. Ikzelf wist er helemaal niets van. Het ergste moment van trekken was savonds voor het slapen gaan maar snachts deed ik het dus blijkbaar, weliswaar in mindere mate, ook snachts.

Greetz Eline
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 14:09   #13
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
hoi eline,

jij moet weten hoe frusterend het is he...dat snachts trekken. ben jij er inmiddels vanaf? ik zou graag van je willen weten,wat jij zoal geprobeerd hebt om snachts plukvrij te worden en te blijven....misschien zit er een tip tussen waardoor ik eindelijk na 33 jaar van dat snachts trekken afkom.....

groetjes,marly
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 15:38   #14
eline
Disasterpiece
 
eline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2003
Locatie: Brasschaat, Antwerpen
Berichten: 89
Bij mij is het vanzelf overgegaan. Ik had toen nog lang haar maar nu ik mijn haar sinds een jaar ultrakort heb kan ik er niet meer aan en is het vanzelf overgegaan, spytig dat het niet hielp voor het trekken overdag

Eline
eline is offline   Met citaat reageren
Oud 3 oktober 2004, 17:10   #15
N_tas
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 december 2002
Berichten: 29
hey marly,
nog even over jou vraag of ik de drang kan weer staan 's nachts van het plukken. In goede periodes lukt het me omdat ik dan denk heb het zo lang volgehouden! Of ik gaat ff wat anders doen dan in bed liggen, bv een koppie thee zetten of ff hier op het forum lezen. Slechtere tijden ja dan sneuvelt er wel is een of meer. Gelukkig pluk ik ze nu per stuk, vroeger deed ik echt hele plukken. Helaas kan ik je dus eigenlijk niet echt een goede tip geven. Maar wilde toch even reageren op jou vraag. Hoop dat je snel een oplossing vind. Heel veel sterkte ermee!!
groetjes Nancy
N_tas is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
plukken Diana Hirsutisme - Behandelingen 10 20 april 2005 10:55
punten plukken noor TTM - Algemeen 4 14 april 2004 11:50
Zóveel jaren haren plukken en NU vind ik dit! Bieke TTM - Algemeen 7 21 oktober 2003 18:16
's nachts...als ik de slaap niet kan vatten Oilily TTM - Algemeen 1 28 mei 2002 21:38


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 14:31.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.