Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 september 2006, 11:34   #1
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Question 't is mo stillekes

Het is hier maar stilletjes ... is dat goed of slecht ... ????

Hopelijk is iedereen nog wat aan het genieten van het mooie weer en is alles

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2006, 18:19   #2
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Stil qua schrijven, lezen doe ik ijverig. Trekken helaas ook... Weing nieuws te melden dus. (in mijn geval)

Groetjes
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2006, 20:55   #3
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Misschien tijd om er nog eens tegenaan te gaan?
Ik heb een bijzonder boek gelezen 'De verslaving voorbij' van ene Jan Geurtz ... Ik denk eraan om hier regelmatig een stukje van het boek neer te schrijven, het heeft mij geholpen, kan ook voor jullie van dienst zijn... interesse?
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 22 september 2006, 21:41   #4
miejefke
HaarWeb lid
 
miejefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 januari 2003
Locatie: Belgie
Berichten: 332
benieuwd

Bolleke,

Ik ben heel benieuwd naar je tekstfragmentjes uit "de verslaving voorbij".. verslaving, een heel moeilijke materie.. wie is het en wie niet, wie geraakt er vanaf en wie niet... wie is co-verslaafd? het houd mij bezig.
Het is zo bedreigend om erover na te denken, is ttm een verslaging? ben ik verslaafd? of heb ik een slechte gewoonte, of een dwangneurose?
Misschien brengen de fragmentjes wat meer duidelijkheid.


Miejefke
miejefke is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2006, 12:16   #5
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
hai allemaal!

tis hier inderdaad erg rustig... voor mezelf geldt dat na mijn kappersbeurt van 3 weken gelden het een week heel goed is gegaan, maar het trekken begint er stilaan onopgemerkt weer in te sluipen. probeer er heel bewust mee om te gaan, en heb mezelf ook voorgenomen om over een week of 3 nog maar s naar die kapper terug te gaan, gezien de fijne ervaring, op het moment zelf en de periode nadien.
van het goede weer heb ik zeker wel genoten, alleen begint nu toch wel echt de herfst zo stilaan, vrees ik... *zucht*
bolleke, ook ik ben erg geïnteresseerd in het boek dat je vermeldt.

groetjes!
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 23 september 2006, 21:01   #6
eus
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 februari 2002
Locatie: south-east of holland
Berichten: 219
dag allemaal,
Ook ik schrijf nauwelijks de laatste tijd......lees wel elke dag even hier, en het inderdaad stillekes. Ik weet dan vaak ook niet wat ik kan of zal schrijven als het met de ttm niet goed gaat, ik heb dan ook niet veel positiefs te melden.
Wat ttm betreft gaat het niet zo goed, ik pluk elke dag. In de zomer (mbv 5-wekenplan) heb ik een goede periode gehad, maar nu alweer weken 'slecht'. Het ene moment maakt het me ook eigenlijk niet zoveel uit en probeer ik gewoon mijn leven zo prettig en goed mogelijk in te vullen, met hierbij veel aandacht voor spanning en ontspanning. Het andere moment vind ik het toch heel vervelend dat ik momenteel dus niet de kracht of 'drive' voel om er opnieuw tegenaan te gaan. Ik merk dat ik soms niet meer geloof of vertrouw dat het me ooit gaat lukken. Dat geloof of vertrouwen hierin moet ik toch wel eerst voelen, wil ik opnieuw een stoppoging wagen. Dus voor zover heb ik besloten om het ttm verhaal in mijn leven wat 'los' te laten en gewoon veel leuke dingen te ondernemen en veel te genieten. Hopelijk heb ik hierdoor op een dag weer de energie om er wel tegenaan te gaan......
Veel groetjes voor iedereen, en alsnog een welkom van mij voor de nieuwe leden.
Groetjes,
Eus
eus is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2006, 13:18   #7
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Bolleke, misschien inderdaad best wel interessant dan hebben we wat extra lectuur (als het niet te zware kost is).



Het is hier inderdaad best wel stilletjes, heb het gevoel dat iedereen toch wel regelmatig leest maar niet zo veel post.
De voorbije weken zijn vrij druk geweest, ik wil ook altijd zo veel en vanalles doen en dat lukt niet altijd even makkelijk maar ik probeer toch ook wel tijd te maken om hier te posten en te lezen maar druk druk druk en ik heb al meer dan een week hoofdpijn en ben moe dus veel fut heb ik niet.

Gr
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2006, 14:03   #8
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ik heb eerlijk gezegd niet veel behoefte meer om veel te schrijven.
Ik lees nog elke dag en reageer af en toe maar de nood is weg bij mij om alles te delen.

Het lukt me goed op mezelf, de ene keer al wat beter dan de andere dag maar ik heb alle handvaten om de ttm 'binnen de perken' te houden en voor mij is binnen de perken houden zo dat ik kan buiten komen zonder dat iemand iets merkt.
Doordat het me is gelukt dat niemand nog iets ziet, is de zwaarte van het probleem veel lichter...

Groetjes
Kim
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2006, 17:48   #9
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Bolleke, ik heb het boek "de verslaving voorbij" op mijn nachtkastje liggen! Ik ben niet zo`n ijverige lezer, maar het is zeker een boeiend en voor mij herkenbaar boek.

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2006, 20:26   #10
Star_*
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 september 2006
Berichten: 9
Hoi Surprise! welkom op 't forum....

mijn plan om mn pruik af te doen is niet meer door gegaan.. heb ontzettend veel terugvallen gehad en de schade is niet meer te overzien Nu heb ik voor mezelf besloten dat ik voor het einde van dit jaar van me pruik af ben. Of ik nou kale plekken heb of niet... misschien helpt dit me om buiten meer mezelf te zijn...

Maar ik ga er vanaf vandaag weer tegenaan.. terugvallen komen en gaan. Alleen de tijd van gaan komt niet vanzelf.. vandaag stopt de terugval

nu maar kijken hoeveel daagjes ik het volhou...

Bolleke, ik ben ook super benieuwd naar fragmentjes uit het boek
liefs star.
Star_* is offline   Met citaat reageren
Oud 25 september 2006, 23:42   #11
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Dag allemaal,
Sorry dat ik zo lang op me laat wachten. Het probleem is alleen dat ik 's nachts werk en dat ik in die dagen (en ook de dagen erna) nogal uit mijn evenwicht ben (op slaapgebied dan). Computeren zit er dan niet veel in... rust gaat voor!
Maar goed, wat dat boek betreft, ik start even een nieuwe thread, vind het iets te interessant

Star, wat een moedig voornemen om je pruik af te zetten! Ik heb het zes jaar geleden (bijna 7 jaar) ook gedaan. De reacties waren geweldig, (bijna) iedereen vond het super! Diegenen die het niet goed vonden waren onwetenden die niet wisten dat ik een pruik droeg.. die vonden dat korte koppie zo midden in de winter wel héél erg kort.. mij een zorg, 't was tenminste MIJN haar! Helaas kwamen de kale plekken achteraf terug, maar ik heb doorgezet, heb mijn verhaal naar buiten gebracht en die pruik nooit meer opgezet! Ik voel me nu inderdaad meer mezelf. Ik heb heel dun bezaaid haar, dat komt omdat na 34 jaar trekken bepaalde plaatsen definitief beschadigd zijn, so what, hoort bij mij...
Dus, als je de moed en de kracht hebt, doen meid!
Maar voor één illusie wil ik je waarschuwen: het is niet omdat je 'open en bloot' onder de mensen verschijnt dat je ttm zal minderen. Maak jezelf dat niet wijs. Het vergroot alleen de mogelijkheid om er over te praten omdat mensen iets aan je zien. En door te praten kan je steun ervaren... dan ben je op goede weg... succes!
__________________
Bolleke (Daniëla)
"Dromen worden waar als wij ze waar maken"
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2006, 13:01   #12
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hi iedereen

ik lees hier ook nog wel bijna dagelijks, maar schrijven niet meer (of toch veel minder). ik heb het druk op de job, maar heb er ook niet echt behoefte aan.
Wat hiermee veel te maken heeft is dat ik een zeer goed, open contact heb met oilily de laatste maanden, en als het even moeilijk is, hup een mailtje naar elkaar... dat doet me goed. ik kan praten over alles met haar, terwijl ik dat bij mijn andere vrienden minder heb. En daarom heb ik minder behoefte om te schrijven. Maar ik lees wel graag hoe het met iedereen gaat enzo...

Met de ttm is het enkele dagen slecht geweest (verhuizen enzo), maar ik heb mezelf snel kunnen herpakken.

veel succes allemaal
veel liefs
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 26 september 2006, 14:29   #13
Oilily
HaarWeb lid
 
Oilily's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 mei 2002
Berichten: 1.105
Ooooh, hoe lief Tinneke
smak smak smak!
))
Bij mij net hetzelfde hoor, ik kan alles tegen je kwijt en heb nooit het gevoel dat je me beoordeelt of iets afkeurt. Nee, je blijft altijd neutraal en komt voor je mening uit. Superchica!

You rule
Oilily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 september 2006, 10:41   #14
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
thx beejbie
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 29 september 2006, 10:10   #15
Mariekje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 augustus 2006
Locatie: Randstad
Berichten: 20
Ik heb de laatste weken ook weinig gelezen en gepost. Op mijn werk is het erg druk en ik wil daar ook niet echt kijken. Ten eerste moet ik natuurlijk aan het werk zijn en ten tweede kan er altijd iemand binnenlopen of ik zit met iemand op één kamer. Ik ben namelijk nog niet zover dat ik mijn collega's over mijn probleem geïnformeerd heb. 's Avonds komt het er ook niet vaak van, voordat ik gekookt, gegeten en opgeruimd heb... dan heb ik niet altijd meer zin om achter de computer te kruipen.... sorry!


In ieder geval ben ik nu weer 'bij' met lezen en heb ik mij voorgenomen weer wat vaker langs te komen!
Mariekje is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:55.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.