Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 15 april 2006, 17:58   #1
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
ben er weer even

Hallo allemaal,even een klein berichtje van mij. Ik wil even laten weten hoe het met me gaat. Met regelmaat probeer ik een beetje bij te lezen,maar het reageren is me dan weer net te veel. Het valt me wel op,dat jullie allen een stevige gezamelijke strijd tegen TTM aan het voeren zijn.....echt geweldig!! Met mijn TTM gaat het nog steeds wel lekker. Ik pluk nog steeds,maar heel weinig. De kale plekken zijn licht bedekt met korte stekeltjes,en omdat mijn haar door alle hormonen totaal niet zit zie ik eruit alsof er een bommetje op mijn hoofd ontploft is.
Verder gaat het met mij wel ok,naar omstandigheden. Misselijk maar gelukkig hoef ik nauwelijks te meer spugen,al eet ik nog steeds te weinig. Van de dietiste mag ik zoveel mogelijk zoetigheid en suiker gebruiken,ik moet veel calorien binnenkrijgen voor mijzelf. Momenteel gebruik ik bijna een kilo suiker in de 5/6 weken...bweeeh!! Komende dinsdag ben ik 30 weken zwanger,en er zijn al 3 kilo's bij gekomen....nog even en ik moet aan de lijn gaan denken haha. Mijn buik heeft een groeispurt de laatste weken,en zit stevig in de weg. Ik zit als een kerel,loop als een gansje en vind mijn veters met moeite. Een paar weken geleden ben ik dan ook door mijn moeder in de positiekleding gehesen...heerlijk! Doordat mijn energie nog steeds beneden peil is,en mijn buik zwaarder word,ben ik nog meer moe. Gelukkig slaap ik meestal goed,elke nacht zo'n 10 uur en in de middag ook nog 2 uurtjes.
Mijn rug en bekken protesteren de hele dag,maar das zo'n hoort-erbij-kwaaltje he. We hebben nog steeds de rolstoel in ons bezit,want na 200 meter lopen hangt mijn tong al onder mijn schoenen.
En ukkie....die merkt er volgens ons allemaal niets van. Elke 3 weken ga ik naar de gynaecoloog,vorige week ben ik nog geweest. Er is een groei-echo gemaakt,en we zagen een handje wuivend naast het hoofdje op het scherm. Alles gaat prima met uk,goeie groei,genoeg vruchtwater...wij zijn tevreden. Ik voel ook heel veel beweging,van lieve aaitjes tot protesterende schoppen als ik op mijn zij ga liggen. En mijn maag komt enigzins klem te zitten,wat resulteerd in omhoogkomend maagzuur...maar dat kan er wel bij naast de misselijkheid he. En er is altijd nog ijskoude coca-cola!
Hoe gaat het met de collega-zwangeren hier? Alles ok? Muse,jij bent er bijna doorheen toch?
Jullie allemaal een heel fijn paas-weekend,met veel (chocolade)eieren en mooi weer. Ik wapper hier volgende week wel weer langs.

Groetjes,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2006, 14:07   #2
Nickytje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 februari 2006
Berichten: 147
welkom terug zou ik dan zeggen
en ja op mijn hoofd lijkt het ook of er is een bommetje ontploft, ik trek nu ook bijna niet meer, om de drie dagen enkele haartjes ofzo. maar amper.
al kan ik mijn haar na veel brushen terug normaal dragen
Nickytje is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 11:58   #3
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Zo,weer even een update vanhier. De langste tijd zit erop gelukkig. Officieel heb ik nog 5 weken te gaan,maar ik reken maar op iets meer....de eerste schijnt vrijwel altijd te laat te komen.
Met mij gaat alles hetzelfde,kwaaltjes zijn niet verandert of vermindert,en mijn buik is een echt obstakel geworden nu. Ik merk wel dat de stress en het ongeduld toenemen,en dat is niet goed voor de TTM natuurlijk. Ik ben een tijd goed stabiel geweest,met hooguit enkele haartjes per dag. Maar de laatste weken is het aantal weer opgelopen. Vorige week is mijn kat van het balkon afgevallen (2de verdieping),en ik ben zo verdrietig geweest dat hij weg was....de TTM was niet meer in de hand te houden. Omdat ik nu niet bepaald in een situatie zit,waarin ik goed naar hem kon gaan zoeken was ik heel bang dat ik hem nooit meer terug zou vinden. Maar wonder boven wonder....na ruim 2 dagen,toen ik hem vanaf het balkon riep,hoorde ik ineens zijn miauwen beneden. We konden hem zo in het reismandje zetten....volgens mij wilde hij wel erg graag weer naar huis.
Komende woensdag moet ik een dagje naar het ziekenhuis,want de baby ligt in stuitligging. Dan ga ik aan een infuus met wee-remmers,en gaat de arts proberen het kindje handmatig te draaien,dit schijnt geen prettige behandeling te zijn. Maar ja,als het maar helpt he (50% kans van slagen).
Verder kan ik niet wachten tot het WK begint,heb ik eindelijk weer es wat te doen....ik verveel me ontzettend zo thuis!

Groetjes,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 25 mei 2006, 12:39   #4
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hallo,

Leuk om op de hoogte te blijven hoe het met je (jullie) gaat. De laatste loodjes, en dan kun je gaan genieten van de kleine.... Nog even volhouden, succes ermee!

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
witte haren weer definitief in eigen haarkleur gretha TTM - Algemeen 14 25 mei 2007 14:48
Weer terug bij af :( sissey TTM - Algemeen 9 1 oktober 2004 22:13
Weer 30 minuten gedwangd.... Grover TTM - Algemeen 7 25 december 2003 06:30
Zo stil .... Oilily TTM - Algemeen 20 16 januari 2003 11:00
Weer terug bij af........ eus TTM - Algemeen 12 27 maart 2002 22:35


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.