Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 4 april 2008, 19:00   #1
mariposa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 8
Haaruitval!

Hallo allemaal,

Ook wil ik hier graag mijn (probleem) verhaal kwijt; ik heb namelijk al sinds ongeveer 1.5 jaar last van haaruitval.

Ik had van mezelf veel en dik haar (het leek dan ook nóg voller omdat ik droog/licht kroesig haar heb) Maar nu is hier heel weinig van over gebleven; weinig en droog/kroesig haar = géén gezicht.

Ik zit al sinds juli 2007 bij de dermataloog. Maar ik heb het idee dat ze mij daar niet serieus nemen. Als eerst hebben ze een bloedonderzoek gedaan, het bleek dat ik net iets te weinig ijzer in mijn bloed had. Sinds dien gebruik ik 3x per dag staaltabletten, maar ik merk nog steeds geen verschil... Het blijft maar uitvallen. Vooral na het douchen en tijdens het kammen van het haar. Ik laat dan ook echt overal haren achter!
Het ijzer in m'n bloed is ondertussen al verbeterd, maar ik krijg toch geen andere medicijnen. Ik blijf maar staaltabletten slikken...

Ze nemen me waarschijnlijk niet serieus omdat ik geen kale plekken heb (behalve bij m'n haargrens dus wél) Ik denk dat ze me pas serieus zullen nemen als ik maar 5 haartjes op m'n hoofd overhou.

Op het internet zie ik veel tips voor bij komen zoals; brandnetelthee, berkenwater, minoxidil 2%, vitamine B complex. Maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik wil dan ook geen 'rotzooi' voor mijn haar gebruiken (die je erin kunt smeren) M'n haar is namelijk al niet van goede kwaliteit (gevoelig/droog/beschadigd haar)

Hierbij heb ik dan ook hoofdhuid klachten. Ik voel constant een pijn aan m'n hoofdhuid. Het is te vergelijken met het pijn die je krijgt als je je haar een tijdje heel strak op een hoge staart heb gedragen (maar dan nog erger natuurlijk)

Het ergste zijn misschien nog wel de mensen uit mijn omgeving die hier een opmerking van maken; 'Hey wat is er met je haar gebeurd?!' 'Heb je het uit laten dunnen?'. Veel mensen merken het verschil, maar mijn dermataloog geeft mij het gevoel alsof hij denkt dat ik overdrijf. Dit maakt mij natuurlijk nóg chagrijniger...

Ik heb niet heel veel last van stress, want ik heb ergere periodes gehad waarbij ik dan geen last van haaruitval had. Daarnaast gebruik ik geen medicijnen...

Het enigste wat ik er aan doe is af en toe een hoofdhuid massage...

Iemand die mij een goed middeltje kan adviseren?

Laatst gewijzigd door mariposa; 4 april 2008 om 19:05
mariposa is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2008, 01:06   #2
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Hoi Mariposa,

Je zegt dat je geen medicijnen gebruikt, maar gebruik je dan ook geen anticonceptiepil? Of misschien de Mirena?

En wat was de diagnose van de dermatoloog?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2008, 16:30   #3
mariposa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoi Mariposa,

Je zegt dat je geen medicijnen gebruikt, maar gebruik je dan ook geen anticonceptiepil? Of misschien de Mirena?

En wat was de diagnose van de dermatoloog?
Hoi Hanna,

Bedankt voor je reactie.
Ik gebruik ook geen anticonceptiepil of de Mirena =)

De oorzaak van m'n haaruitval is nog steeds niet helemaal duidelijk. Het enigste onderzoek wat ze hebben gedaan is aantal keer een bloedonderzoek.

In eerste instantie bleek ik te weinig ijzer in m'n bloed te hebben, ik zat nét onder het gemiddelde (verder was alles in orde.) Deze is ondertussen al verbeterd, maar ik zie helemaal geen verschil... Ondertussen is m'n haar alleen maar dunner geworden

Ik heb vandaag trouwens bij zo'n kruidenwinkeltje vitamine B-complex gekocht. Is misschien het proberen wel waard..
mariposa is offline   Met citaat reageren
Oud 5 april 2008, 17:12   #4
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Als er in jouw bloed geen tekorten geconstateerd waren, ook geen tekort aan vitamine B, heeft 't weinig zin om dat te slikken.

Zit je misschien in de overgang?

Zou de oorzaak volgens jezelf stress/verdriet/rouw kunnen zijn?


.

Laatst gewijzigd door Hanna; 5 april 2008 om 17:17
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 12:51   #5
mariposa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Als er in jouw bloed geen tekorten geconstateerd waren, ook geen tekort aan vitamine B, heeft 't weinig zin om dat te slikken..
Hier heb je wel gelijk in idd..
Maar het kan vast ook geen kwaad
Ik wil het toch wel ff proberen..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zit je misschien in de overgang?
Ik denk van niet ben nog maar 22 jaar oud en volgens mij is dat nog te vroeg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Zou de oorzaak volgens jezelf stress/verdriet/rouw kunnen zijn?
Zoals iedereen heb ik zelf ook weleens mijn stress periodes. Máár, ik heb het veel erger gehad (depressie) Zelfs toen had ik nergens last van. Momenteel heb ik gelukkig geen ernstige stress of verdriet..

Er blijven maar weinig opties over

Laatst gewijzigd door mariposa; 6 april 2008 om 13:11
mariposa is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 13:31   #6
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Hoi Mariposa,

Je zegt dat je geen medicijnen gebruikt, maar gebruik je dan ook geen anticonceptiepil? Of misschien de Mirena?

En wat was de diagnose van de dermatoloog?
Kan Mirena de oorzaak zijn? Ik ga volgende week naar de HA om hem te laten verwijderen, gewoon om te kijken of het uberhaupt invloed heeft..
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 13:35   #7
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Dan denk ik dat je de Diane35-pil kunt gaan slikken tegen haaruitval; die werkt ook anti-conceptie, maar is daar eigenlijk in eerste instantie niet voor bedoeld (een bijkomstigheid dus)

En dan combineren met minoxidil 2% voor hergroei (voor meer info daarover, kijken in de threads over minox).

Of minox 's morgens en spironolactone 2% 's avonds.

Om uitdroging verder tegen te gaan, wekelijks een hele nacht b.v. amandelolie laten intrekken, zou ook kunnen helpen.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 13:37   #8
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
Kan Mirena de oorzaak zijn? Ik ga volgende week naar de HA om hem te laten verwijderen, gewoon om te kijken of het uberhaupt invloed heeft..
Ja, enkele Haarwebvrouwen hebben de Mirena laten verwijderen; als ik 't goed begrepen heb, was dat inderdaad de oorzaak. Gebruik de zoekfunctie maar even.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 13:43   #9
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
Ga ik doen....Ik zie alleen zo op tegen andere antconceptie en dik worden, daar gruwel ik van

Maar goed....

Amandelolie in laten trekken was bij mij overigens een ramp, vlammende hoofdhuid hield ik er aan over..
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 14:02   #10
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Ik werd nooit dik van anticonceptiepillen, ja, een heel ietsje, maar dat was te verwaarlozen. Ligt natuurlijk ook aan wčlke pil.

Met merkloze amandelolie van het Kruidvat had ik geen vervelende ervaringen. Misschien had jij een merk waar andere irriterende stoffen bij in zaten?
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 16:33   #11
Babsje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Locatie: Lelystad
Berichten: 40
had van DA gewoon pure olie?
Babsje is offline   Met citaat reageren
Oud 6 april 2008, 18:58   #12
Hanna
HaarWeb lid
 
Hanna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 december 2004
Berichten: 16.459
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Babsje Bekijk bericht
had van DA gewoon pure olie?
Dat weet ik niet, maar gewone pure amandelolie is zéér mild, dus is 't wel erg raar als je hoofd daardoor geďrriteerd zou raken.
Hanna is offline   Met citaat reageren
Oud 14 april 2008, 16:44   #13
mariposa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hanna Bekijk bericht
Dan denk ik dat je de Diane35-pil kunt gaan slikken tegen haaruitval; die werkt ook anti-conceptie, maar is daar eigenlijk in eerste instantie niet voor bedoeld (een bijkomstigheid dus)

En dan combineren met minoxidil 2% voor hergroei (voor meer info daarover, kijken in de threads over minox).

Of minox 's morgens en spironolactone 2% 's avonds.

Om uitdroging verder tegen te gaan, wekelijks een hele nacht b.v. amandelolie laten intrekken, zou ook kunnen helpen.
Ja, de Diane35-pil had mijn dermatoloog ook aangeraden. Maar ik lees/hoor hier en daar dat je met de pil ook (meer) haaruitval kunt krijgen (tijdens het gebruik of nadat je bent gestopt) Hoe het met Diane35 zit weet ik eigenlijk niet...

Maar eerlijk gezegd wil ik geen Diane35 gebruiken vanwege de bijwerkingen zoals het aankomen van gewicht. Dat kan ik momenteel helaas niet hebben (meer eetlust; daar ben ik dan ook heel gevoelig voor)

minoxidil 2% en spironolactone 2% zal ik even navragen bij mijn dermatoloog of bij de huisarts!
mariposa is offline   Met citaat reageren
Oud 15 april 2008, 07:52   #14
jenika _1951
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 april 2008
Berichten: 1
hallo ik krijg ook ijzertabl van mijn dermatoloog omdat ik haaruitval heb. volgens haar komt dit door een cronische blaasontsteking. maar omdat ik ook schildkliertabletten slik kon ook daar de oorzaak liggen. heb je dat al eens laten nakijken ??
jenika _1951 is offline   Met citaat reageren
Oud 16 april 2008, 17:27   #15
mariposa
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jenika _1951 Bekijk bericht
hallo ik krijg ook ijzertabl van mijn dermatoloog omdat ik haaruitval heb. volgens haar komt dit door een cronische blaasontsteking. maar omdat ik ook schildkliertabletten slik kon ook daar de oorzaak liggen. heb je dat al eens laten nakijken ??
Of ik een cronische blaasontsteking heb of niet? Nee hoor.. ik heb in ieder geval nergens last van Geen idee ook waarom ik nog steeds die ijzertabletten moet slikken. Ik gebruik ze nu al máánden.. maar ik merk nog steeds geen verschil.
mariposa is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Haaruitval door dieet Katy Haarproblemen bij vrouwen 26 15 juni 2012 08:42
Haaruitval...en al de rest Dawid AGA - Algemeen 15 21 augustus 2009 11:57
Af en toe haaruitval Deniz84 AGA - Algemeen 5 23 april 2007 01:02
19 jaar en merk steeds meer haaruitval.. wat zijn de opties? orli AGA - Algemeen 5 20 februari 2007 23:00
Ethiek, haaruitval en zorgwet 1baardaap AGA - Algemeen 55 27 januari 2007 01:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:33.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.