Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 11 juli 2009, 21:53   #1
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Rode hoofdhuid op getransplanteerd gebied door de zon

Hallo allemaal,

sommigen haarwebbers zullen mij misschien nog wel kennen. Ik heb op mijn 21 ste mijn eerste "grote" haartransplantatie (FUT) ondergaan. (Volgens Laser Aesthetic rond de 1400 follikel units/grafts??) d.m.v. de lasertechniek.

Over het resultaat op mijn 30 ste ben ik absoluut niet tevreden. Heb alleen nog een haarlijntje over en wat getransplanteerde haren achterop mijn hoofd. ( mij is nooit wat verteld over medicatie, terwijl ik dus op jonge leeftijd al een HT onderging).

Nu ben ik in 2000 dus met een laser behandeld, en ik vraag mij af of dit schadelijk is geweest, aangezien ik als ik een tijdje in de zon heb gelopen of heb gezeten, juist het gedeelte van de haarlijn tot en met mijn (donor) haarkrans altijd een flink stuk roder is als bijvoorbeeld mijn gezicht. Het doet me er dan ook steeds aan denken alsof ik net een HT heb laten ondergaan, want dat rode dakpannetje ziet er dan echt niet uit, aangezien het achter de haarlijn tot mijn haarkrans fel rood is en de rest van mijn gezicht amper tot niet is verkleurd.

Ik werd hier 6 jaar geleden door een kennis ooit op gewezen,(die overigens van mijn HT afwist) terwijl ik toen nog niet geheel kaal was, zoals ik nu dus wel ben. De door de zon verbrande hoofdhuid was echt precies het gebied, van waar mijn getransplanteerde haarlijn zich bevond, tot de haarkrans achterop.

Ik vraag me af of meerdere mensen hier last van hebben, want zo'n rode drukknop bovenop mijn hoofd ziet er dus echt niet uit.

Groetjes Vin

Laatst gewijzigd door vin79; 11 juli 2009 om 21:56
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2009, 22:54   #2
Morehair
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 april 2005
Berichten: 2.522
Volgens mij verbrand je zowiezo sneller boven op je (kale) hoofd.
Staat meer zon op, en de huid is dunner.

Volgens mij heeft het dus niets met de ht te maken.
Morehair is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2009, 23:03   #3
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Morehair Bekijk bericht
Volgens mij verbrand je zowiezo sneller boven op je (kale) hoofd.
Staat meer zon op, en de huid is dunner.

Volgens mij heeft het dus niets met de ht te maken.
Ja oke, maar een collega van mij bijvoorbeeld, die ook kalend is, maar zijn hoofd altijd kaalscheert was na het potje voetbal in de zon gewoon "normaal" verbrand en gelijkmatig, maar bij mij was het echt puur het gebied van waaraf ik behandeld ben. Gezicht iets verbrand, maar de bovenkant van mijn hoofd echt veel roder. Viel mensen ook op. Ze noemden me zelfs al de rode drukknop van lingo..

Laatst gewijzigd door vin79; 11 juli 2009 om 23:06
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 10:02   #4
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
De een zijn huid is de andere niet!
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 11:37   #5
Ambo
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 mei 2008
Berichten: 11.750
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Ja oke, maar een collega van mij bijvoorbeeld, die ook kalend is, maar zijn hoofd altijd kaalscheert was na het potje voetbal in de zon gewoon "normaal" verbrand en gelijkmatig, maar bij mij was het echt puur het gebied van waaraf ik behandeld ben. Gezicht iets verbrand, maar de bovenkant van mijn hoofd echt veel roder. Viel mensen ook op. Ze noemden me zelfs al de rode drukknop van lingo..
Tip: smeer je hoofd bij dreigende hitte goed in met zonnebrandcreme...
Ambo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 13:56   #6
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambo Bekijk bericht
Tip: smeer je hoofd bij dreigende hitte goed in met zonnebrandcreme...
Zelfs als ik dat doe verbrand me hoofd nog aardig snel helaas...Maar het kan misschien idd aan het huidtype liggen..
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 14:13   #7
Kiran
HaarWeb lid
 
Kiran's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2009
Berichten: 244
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

sommigen haarwebbers zullen mij misschien nog wel kennen. Ik heb op mijn 21 ste mijn eerste "grote" haartransplantatie (FUT) ondergaan. (Volgens Laser Aesthetic rond de 1400 follikel units/grafts??) d.m.v. de lasertechniek.

Over het resultaat op mijn 30 ste ben ik absoluut niet tevreden. Heb alleen nog een haarlijntje over en wat getransplanteerde haren achterop mijn hoofd. ( mij is nooit wat verteld over medicatie, terwijl ik dus op jonge leeftijd al een HT onderging).

Nu ben ik in 2000 dus met een laser behandeld, en ik vraag mij af of dit schadelijk is geweest, aangezien ik als ik een tijdje in de zon heb gelopen of heb gezeten, juist het gedeelte van de haarlijn tot en met mijn (donor) haarkrans altijd een flink stuk roder is als bijvoorbeeld mijn gezicht. Het doet me er dan ook steeds aan denken alsof ik net een HT heb laten ondergaan, want dat rode dakpannetje ziet er dan echt niet uit, aangezien het achter de haarlijn tot mijn haarkrans fel rood is en de rest van mijn gezicht amper tot niet is verkleurd.

Ik werd hier 6 jaar geleden door een kennis ooit op gewezen,(die overigens van mijn HT afwist) terwijl ik toen nog niet geheel kaal was, zoals ik nu dus wel ben. De door de zon verbrande hoofdhuid was echt precies het gebied, van waar mijn getransplanteerde haarlijn zich bevond, tot de haarkrans achterop.

Ik vraag me af of meerdere mensen hier last van hebben, want zo'n rode drukknop bovenop mijn hoofd ziet er dus echt niet uit.

Groetjes Vin
Hey Vin

Ik heb hier geen last van. Het zou misschien met de huidtype te maken kunnen hebben wat de andere ook zeiden. Ik vind het verder wel rot voor je allemaal. Je hebt ook het e.e.a. meegemaakt bij dezelfde kliniek als ik, niet tevreden, pijn etc. Als je de behoefte hebt om er met een lotgenoot over te hebben kun je me altijd een pm sturen.

groetjes,
Kiran
Kiran is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 17:29   #8
Limbo
Loser
 
Limbo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 januari 2006
Locatie: Limburg
Berichten: 53.442
Geslacht:
Een petje. Niet ideaal, ik vind het maar niets, maar als het moet...
__________________

ultimo 2005 FUT bij TH (1060 grafts)
ultimo 2022 FUE bij Esteworld (2900 grafts)

vanaf 1-3-2006 aan de fina maar eind 2016 gestopt

WK-Poulkampioen 2018
Limbo is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 23:42   #9
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kiran Bekijk bericht
Hey Vin

Ik heb hier geen last van. Het zou misschien met de huidtype te maken kunnen hebben wat de andere ook zeiden. Ik vind het verder wel rot voor je allemaal. Je hebt ook het e.e.a. meegemaakt bij dezelfde kliniek als ik, niet tevreden, pijn etc. Als je de behoefte hebt om er met een lotgenoot over te hebben kun je me altijd een pm sturen.

groetjes,
Kiran
Hey Kiran,

heel aardig van je, dank je. Ik probeer het verleden achter me te laten, maar ja in de spiegel wordt je er toch steeds weer mee geconfronteerd. Ga nu eind september dus naar Pro hair toe voor 2000 grafts, om het vooraangezicht wat te verbeteren en daarna denk ik dat ik het er bij laat, tenzij er toch nog genoeg donor overblijft misschien, maar die kans is niet heel erg groot. En het lijkt me niet slim om mijn donor geheel uit te putten natuurlijk.
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 12 juli 2009, 23:44   #10
vin79
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 februari 2008
Berichten: 271
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Limbo Bekijk bericht
Een petje. Niet ideaal, ik vind het maar niets, maar als het moet...
Als ik in mijn vrije tijd naar een evenement ga of naar het strand of iets dergelijks, dan zet ik altijd wel een petje op, maar als ik tijdens mijn werk in mijn nette pak met collegas ff ergens een terrasje pak buiten in de zon, staat een petje er natuurlijk best wat vreemd bij..

Wat ik wel gebruikte als mijn hoofd verbrand was, is depanthen voor brandwonden, daar ging de rode hoofdhuid best wel snel van weg gelukkig. Leek als je het spul erop spoot (want het is een wit schuimend laagje wat zich oplost) net of ik mijn haar dan geblondeerd had en of ik meer haar had

Laatst gewijzigd door vin79; 12 juli 2009 om 23:49
vin79 is offline   Met citaat reageren
Oud 13 juli 2009, 11:50   #11
Kiran
HaarWeb lid
 
Kiran's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2009
Berichten: 244
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vin79 Bekijk bericht
Hey Kiran,

heel aardig van je, dank je. Ik probeer het verleden achter me te laten, maar ja in de spiegel wordt je er toch steeds weer mee geconfronteerd. Ga nu eind september dus naar Pro hair toe voor 2000 grafts, om het vooraangezicht wat te verbeteren en daarna denk ik dat ik het er bij laat, tenzij er toch nog genoeg donor overblijft misschien, maar die kans is niet heel erg groot. En het lijkt me niet slim om mijn donor geheel uit te putten natuurlijk.
Ja, dat is het klote ervan, dat je er dagelijks mee wordt geconfronteerd.
Ik hoop dat je straks iets meer tevreden bent wanneer het voor aanzicht is gedaan. Je zult in ieder geval in goede handen zijn bij PH (owjee ik maak reclame ) Maak je verder niet teveel zorgen komt goed

gr.
Kiran

Laatst gewijzigd door Kiran; 13 juli 2009 om 11:53
Kiran is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Rode hoofdhuid Strider Overige (haar)discussies - Algemeen 16 22 mei 2007 12:57


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 02:27.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.