Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 16 mei 2006, 18:31   #1
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
de laatste loodjes wegen het zwaarst!

Halokes,

Lang geleden dat ik eens op het forum ben geweest, momenteel gaat het zeeeeeer slecht met mij. Heb wel wat trekvrije dagen mare dan is het terug omzeep, mijn haren staan terug wat langs de dunne kant. Het begint te korten met de zwangerschap heeft groot deel met dat te maken ik loop nerveus en de verveling begint toe te slaan, ik kan bijna niets meer doen mijn buik staat in de weg en dikke voeten, plezant zenne.

Dus ja mijn voorspelling komt niet uit maar ik ga er gewoon voor, heb veel steun heb al paar keer mijn haren gekleurd met die champoo das wel goed produkt. Morgen terug naar de kapper, want ik kan er niet afblijven momenteel heb ik schrik en ook ik weet niet wat er mij te wachten staat. Maar ik blijf mijn best doen.

En ook, hoop dat de mensen niet te veel naar mijn hoofd gaan staren als ik in het ziekenhuis ga liggen, heb gezegd ga zonder pet bevallen t'is gelijk hoe of wat er mijn hoofd eruit ziet, het kan mij niet schelen. Heb er wel wat paar weken over bezig zitten piekeren, potverdikke ze moeten mij maar nemen zo als ik ben.

Dus ja ik ben benieuwd.

Groeten Musse
musse is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 22:03   #2
ingevdb
ingeske
 
ingevdb's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 mei 2006
Locatie: Vlaams-Brabant, België
Berichten: 95
hey musse,

ik ken je (nog)niet, maar ik lees dat je zwanger bent en wil je daar eerst en vooral mee feliciteren! heb zelf n dochter van 8maanden, en de laatste zwangerschapsweken staan nog héél vers in mn geheugen, begrijp je ongeduld, maar echt, de dag vd bevalling komt wel! en dan kan je weer wat vrijer bewegen . ivm de bevalling zelf: natuurlijk doe je dat zoals je je er zelf t beste bij voelt! dat iedereen maar denkt wat hij wilt. heb me er zelf in die periode ook niks van aangetrokken, er zijn ziekenhuisfoto's van mij met lotje waarop je mijn kale plekken duidelijk ziet, maar op dat moment kon me dat geen barst schelen: geniet van je kleine prutske!! want het is een cliché, maar tgaat écht heel snel.. heel veel suxes!
lieve groet
inge
ingevdb is offline   Met citaat reageren
Oud 16 mei 2006, 22:49   #3
Limburgse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 november 2005
Locatie: zuid limburg
Berichten: 228
Hallo!!!

Fijn om weer iets van je te horen! Ik heb nog vaak aan je gedacht. Ik kan (wat zwangerschap betreft) niet meepraten, maar ik heb het bij 2 zussen van dichtbij meegemaakt (ook een bevalling).
De laatste loodjes zijn zeker zwaar. Hoe lang moet je nog?
Je doet natuurlijk rustig aan, veel rusten enz. Kan me voorstellen dat dat voor TTM niet goed is. En daarbij de spanningen over al het onbekende wat er komen gaat...
Meid, kom op, voor je het weet heb je je kleine wondertje in je armen!
En wat de bevalling betreft; ik denk niet dat je op dat moment eraan denkt of je een pet op hebt! Doe het op jou manier....

Ik denk aan je....

De Limburgse
Limburgse is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 09:42   #4
Poema
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 mei 2006
Locatie: Tilburg
Berichten: 93
IN het ZH kan het je niks schelen !!

HOi,

Maak je niet druk om je bevalling. Deed ik ook en ik ging op controle aan het eind van mijn zwangerschap bij de verloskundige en bleek een veel te hoge bloeddruk en moest meteen door voor opname in het ZH! Was helemaal over de emmer, met pet...ik denk ojeeeeeeee hoe moet dat nou !! Mijn goed! Baalde enorm.
Uiteindelijk heb ik vaak mijn pet opgehad in de twee weken dat ik daar lag, maar ook wel vaak niet. Was wel raar voor de viste die het niet weten van mijn ttm...dat ik in een ziekenhuisbed met een pet oplag...
Verder lag ik met 4 man op de kamer en heb het hem gewoon verteld. Scheelt ook wel.
Met de bevalling kon het me echt niks schelen !!!!!!!! Totaal niet. Op zo´n moment ben je zowieso alle schaamte voorbij als je daar ligt te puffen hoor!
Ik baal overigens wel van de eerste foto´s waar ik met kale plekken op sta of met pet. maar goed...beetje bijknippen die foto´s en is best te doen.

IK kan overigens wel zeggen dat ik sinds die tijd, veel makkelijker omga met de schaamte rondom de ttm en ook veel makkelijker en vrijer ben geworden in het vertellen aan mensen !!!!!!!!!

Succes en sterkte met je zwangerschap en bevalling !!
Poema is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 13:07   #5
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Hey Musse,de laatste loodjes he? Ik voel met je mee...ik moet nog 6 weken en inderdaad,wat kan die buik in de weg zitten zeg! Vooral met die warmte,alles gaat opzetten en word dik van het vocht. Ik kan nu helemaal niet tegen de zon,ga er letterlijk van flauw vallen.
Het is een hele tijd goed gegaan met mijn TTM,ik heb aardig wat haar bij elkaar gespaard weer. Maar nu gaat het ook hier wat minder....ik zie tegen die laatste weken op,zou willen dat ik ze slapend kan doorbrengen en dan net voor de bevalling kan wakker worden...het einde van een rot-periode voor mij.
Maar zo werkt het niet helaas. Maak je niet te druk om je haar nu,probeer het in ieder geval. Je hebt nu zoveel andere dingen waar je je energie voor nodig hebt,er komt straks een hele intensieve tijd aan als de kleine er eenmaal is. En wat ze er in het ziekenhuis van denken? Er word altijd gedacht en gepraat,trek het je niet aan. Het gaat er om,dat jij straks zielsgelukkig met je kindje naar huis gaat,na een goede bevalling. Dat is wat belangrijk is!

Liefs en sterkte,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 14:12   #6
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
Halo,


Ben hier terug, van het allemaal te lezen heb ik de eerste minuten zitten wenen. Ben vanmorgen naar de kapper geweest het staat goed kort boven en zij kant staat wat langs de dunne kant maarja. Volgende week ga ik het terug nog eens kleuren.

Liefste marly, ik wou dat ik nog 6 weken moest dan kon ik mijn haren nog wat groeien binnen die weken. Maarja nog een week of 2 normaal gezien ist voorzien den 25 ste mei we zullen wel zien zeker.

Liefste limburgse, ik moet normaal bevallen den 25 ste mei of normaal nog 2 weken. tzijn lange dagen en slapeloze nachten ja wat doet ge als ge niet kunt slapen aan mijn haren trekken, dan ben ik tegen mijn eigen bezig van gezijt niet goed bezig maarja ne keer dat ge vertrokken zijt kunde niet meer stoppen he.

allee ga jullie laten want heb bezoek

Groeten
musse is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 15:33   #7
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Musse, doe plakkers rond al je vingers als je gaat slapen, laat die stomme TTM jouw geluk niet verstoren!
Veel sterkte met je zwangerschap, en uitkijken naar het moment dat het kindje er is!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 17 mei 2006, 17:29   #8
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
Halo,

Momenteel helpt er niets geen plakkers of iets anders, 1 ding wel nu zijn mijn haren kort gewiekt. T'is gewoon van de spanning.

Groetjes
musse is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 13:43   #9
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
Hey Musse

Spannend zeg... nog een weekje en je baby'tje is er!
Ik begrijp je wel, ik ken het gevoel dat als ik echt heel zenuwachtig ben ofzo, er echt gewoon niets helpt... kan je niet haken of breien ofzo??? voor je baby'tje: een mutsje? sokjes? Toen ik alleen woonde had ik vaak een sjaal naast mij om te breien, dat hielp echt... en na een paar maanden had ik voor bijna al mijn vrienden een sjaal gemaakt... vonden ze wel gek, maar bon;.. ik was er goed mee. of kettingen en armbandjes maken, mijn god, daar heb ik me ook uuuuuren mee bezig gehouden... en dat werkt allemaal héél rustgevend, want plakkers enzo: daar werd ik alleen maar nerveuser van... ik moest echt iets gaan doen....

Veel succes ermee,
laat iets weten als het baby'tje er is!
dikke x
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 18 mei 2006, 14:17   #10
musse
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 januari 2006
Berichten: 50
Hoi,

Momenteel ben ik goed al 2 dagen trekvrij joehoe.
Wat er wel bij mij helpt momenteel mag ik het niet meer doen,ik verf graag ik weet niet of je dat kent keramiek schilderen , ik word vandat rustiger t'is gewoon die stoffen die er in zitten, heb dat wel al gemist daarna gaan we terug beginnen.

Dus aftellen geblazen mare we slaan er ons wel door. kVoel mij toch wat beter nu of over paar weken amai, hoop dat ik in de goeie richting blijf.

Kzal zeker jullie op de hoogte houden

Groeten An
musse is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Laatste tijd slecht Oilily TTM - Algemeen 3 28 januari 2003 15:40


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 08:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.