Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Medicijnen/haargroeimiddelen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 9 december 2006, 14:18   #1
hansworst1
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 59
Hoe verder?

2 jaar geleden heb ik propecia (finasteride) geslikt, hier ben ik mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Ik heb 5% minoxidil van kirkland geprobeerd, ook hier ben ik mee gestopt vanwege de bijwerkingen. Mijn haar was ik twee keer per week met ketakonazol hoofdgel vermengd met head and shoulders, daarnaast was ik mijn haar ook nog een aantal keer met folligen shampoo. Sinds kort slik ik ook saw palmetto 1100 mg per dag. Verder neem ik al jaren voldoende vitamines mineralen en vetten, en sport ik met regelmaat. Mijn haaruitval blijft doorzetten, daarom heb ik besloten mijn regime uit te breiden.

Ik zit te denken aan dutasteride, maar omdat ik bijwerkingen (gyno) kreeg van fina weet ik niet of dit zin heeft.
Minoxidil via de apotheek, deze is misschien anders samengesteld zodat ik hier geen bijwerkingen (jeukende, geïrriteerde hoofdhuid) van krijg.
2% spirolactone, nog niet veel mensen met hele goede resultaten
Tricomin, aantal goede ervaringen gelezen vind het alleen erg duur.

Wat zou ik het beste kunnen doen?
hansworst1 is offline   Met citaat reageren
Oud 9 december 2006, 19:22   #2
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Neem 1x per 1.5 a 2 weken Dutasteride. Dan blokt het minder DHT als Finasteride (hoeveel precies moet je even uitzoeken) dus minder bijwerkingen en erg kostenbesparend. Er zijn ook gebruikers die van Finasteride bijwerkingen ondervonden, maar van Dutasteride niet. Dutasteride is chemisch ook een ander middel met dezelfde werking als Finasteride. Saw Palmetto kun je dan mee kappen. Verder kun je nog 5%, 12.5% of 15% Minoxidil, Folligen of Tricomin of Spiro. gebruiken.

Ik zou beginnen met 1x per 2 weken 0.5mg Dutasteride en kijken hoe dit gaat. Hierbij Minoxidil 5% en Folligen of Tricomin.

En natuurlijk de Lasercomb 3x per week
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
acceptatie en verder met je leven! Sammy Haarproblemen bij vrouwen 14 21 april 2006 09:15
en hoe gaat het verder met je? Diable TTM - Algemeen 5 8 oktober 2003 17:30


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 11:10.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.