Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Overige (haar)discussies > Overige (haar)discussies - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 22 mei 2014, 23:06   #1
kellyvv21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2014
Berichten: 23
Geslacht:
wie kan mij helpen?? rake verschijnselen??

Hallo allemaal,

Ik ben pas 21 en een vrouw en ik heb sinds 2 jaar echt een probleem.
-diffuse haaruitval
-mijn ogen zijn echt achteruigegaan, en geirriteerd, kan ineens geen lenzen meer dragen?
-na het stoppen van de pil 8 a9 maanden niet ongesteld geworden..

Ben na huisarts en dermatoloog geweest, en jahoor bloedonderzoek goed etc. etc., niks uitgekomen...

Heeft iemand dezelfde klachten met wel een uitkomst?

Hieronder een foto van mijn zielige hoofdje met haartjes, nog graag je mening: iedereen eens met diffuse uitval??
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg 2014-05-20 20.48.26.jpg‎ (61,4 KB, 41x gelezen)
kellyvv21 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 23:30   #2
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Hi Kellyvv21, welkom op het forum. Goed dat je ons gevonden hebt! Je bent niet de enige met haaruitval, haarproblemen en diffuus haar.

Ik ben geen dokter, enkel lotgenote, maar ik zie diffuus haar wat 'kan' duiden op AGA. Overleg eens met je huisarts of dermatoloog of het AGA 'kan zijn' en het gebruik van minox.
Minox 'kan' je haaruitval stabiliseren, maar verwacht er geen wonderen van.


Ik herken jouw hoofdhuid als de mijne; diffuus haar bovenop.
Ik heb voor mezelf de knop direct omgezet toen ik te horen kreeg dat ik AGA had. Ik heb toen heel veel gelezen op internet, op dit forum, en ik was er al snel uit. Lees ook eens een paar weblogs van mij (zie link bij mijn handtekening). Heel veel sterkte meid en een knuffel.

O ja. Achteruitgang van je gezichtsvermogen herken ik niet bij AGA.
Wie weet kunnen andere lotgenoten hier een reactie opgeven?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 22 mei 2014, 23:34   #3
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ik zag dat je je bericht 3 x geplaatst hebt; 1 x is voldoende, hoor
Misschien kan je die andere berichten nog bewerken & wissen?
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2014, 10:58   #4
Nic
HaarWeb lid
 
Nic's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 september 2006
Berichten: 182
Geslacht:
Hoi Kellyvv21,

Toen ik op zoek ging naar de oorzaak van mijn haaruitval, kwam er ook niets uit.
Na enige jaren kwam ik bij een internist terecht, die ontdekte dat ik aan verscheidene hormonale tekorten leed, een lage B12 en ijzergehalte heb, plus ontregelde suikerspiegel en schildklierproblemen. In de loop der jaren is dit allemaal aangepakt, en ging het tijdelijk beter met mijn haaruitval, maar nu zit ik tegen de overgang aan en is het helemaal feest..

Astrid maakte voor zichzelf direct al de keuze niet te gaan experimenteren met lotions e.d., en is meteen aan een haarwerk gegaan.
Ik ben het type dat zich vastbijt in een probleem en blijft zoeken naar mogelijke oplossingen.
Zo is iedereen anders! Maar nuchter gezien is er nog altijd geen wondermiddel uitgevonden dat haaruitval definief oplost.

Terugkijkend vind ik dat ik het mezelf onnodig moeilijk heb gemaakt, want m'n haaruitval beheerste jarenlang mijn leven. Ik wilde nooit dat er iemand achter mij stond, want dan zouden ze m'n dunne haar zien.. oude bekenden ontweek ik in perioden dat het erg dun was enz.. Nu heb ik een aantal pruikjes, en heb bewust een knop omgezet: ik ga er wat van maken, en heb nu de ene dag een kort modelletje op, dan weer een langere.
Ik heb jarenlang mijn gezin 'geterroriseerd' met mijn haaruitval: als ik tijdens het douchen merkte dat ik veel haar verloor en jankend de badkamer uitkwam, zaten mijn kinderen er maar stilletjes bij aan de ontbijttafel. Dat moest afgelopen zijn..

Ik ben nu tevreden met de keus om haarwerken te dragen. Het leven gaat verder!

Problemen met m'n ogen herken ik niet. Zou het niet gewoon los kunnen staan van je haarproblemen? En zou je misschien in de overgang kunnen zijn dat je je cyclus niet terug hebt? Veel vrouwen krijgen dunner haar in/na de overgang. Symptomen (in dit geval van overgang) kunnen al lang aanwezig zijn, voordat het zichtbaar is in het bloed.

Sterkte meid!
Nic is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2014, 11:49   #5
Nord
HaarWeb lid
 
Nord's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2012
Berichten: 242
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kellyvv21 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben pas 21 en een vrouw en ik heb sinds 2 jaar echt een probleem.
-diffuse haaruitval
-mijn ogen zijn echt achteruigegaan, en geirriteerd, kan ineens geen lenzen meer dragen?
-na het stoppen van de pil 8 a9 maanden niet ongesteld geworden..

Ben na huisarts en dermatoloog geweest, en jahoor bloedonderzoek goed etc. etc., niks uitgekomen...

Heeft iemand dezelfde klachten met wel een uitkomst?

Hieronder een foto van mijn zielige hoofdje met haartjes, nog graag je mening: iedereen eens met diffuse uitval??
Dat je 9 maanden niet meer ongesteld wordt is niet normaal. Zijn je oestrogeen/progesteron levels ook normaal?
Ik weet niet veel van achteruigang van ogen, maar ik weet wel dat diabetes uiteindelijk kan leiden tot blindheid. Ben je de laatste tijd ook snel vermoeid, of kan je niet echt actief zijn? Kan een teken zijn van glucose tekort --> diabetes melitus 2? waarschijnlijk niet hoor, maar beter dat je dat kan wegkruisen als je dat hebt laten controleren.
__________________
Regime:
- 09-11-2012 0,15 mg dutasteride (gestopt)
- 01-01-2013 2x per week nizoral (gestopt op 2-4-2013)
- 12-01-2013 1x per dag saw palmetto 490 mg (gestopt)
- 21-01-2013 handjevol pompoenpitten elke week (Al een lange tijd mee gestopt)
- 01-03-2013 0,125 mg dutasteride ipv 0,15 mg (Al sinds eind juli mee gestopt))
- 04-04-2013 3 a 4 x per week regenepure shampoo
- 24-04-2013 3 a 4 x per week alpecin dubbel-effect shampoo (gestopt)
- 02-05-2013 2 x per dag capillogain. 'S morgens & 'S avonds 1 mL. (Rond Maart mee gestopt))
- 02-05-2013 1x per dag MSM 5000 mg
- 13-05-2013 1 x per dag Triple Omega 3-6-9 1200 mg (Gebruik ik nauwelijks meer)
- 13-05-2013 1 x per dag Biotine 5000 mg
- 25-07-2013 0,167 mg dutasteride ipv 0,125 mg (Overgegaan op 0,25 mg)
- 23-09-2013 0,5 mm Dermaroller 2x per week (gestopt)
- 01-10-2013 0,25 mg dutasteride (gestopt sinds 2 jaar ongv.)
- 01-10-2013 0,167 mg dutasteride
- 15-7-2020 Vega Omega 3 olie
- 1-1-2020 Revita Shampoo
Nord is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2014, 16:11   #6
kellyvv21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Bedankt voor je reactie, ja ik ben pas 21 dus overgang lijkt mij niet. Hrb de hele dag lopen speuren, denk nu zelf aan een schildklierafwijking? Pff agja ik baal gewoon enorm had zo een dikke bos haar..
kellyvv21 is offline   Met citaat reageren
Oud 23 mei 2014, 22:55   #7
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Ja, 21 jaar én in de overgang lijkt mij wat snel ...

Slecht zicht kan ook los staan van je haaruitval ... ??

Onregelmatig menstruatiepatroon 'kan' voorkomen bij AGA. Wellicht is er iets met je hormoonhuishouding? Hormonale afwijkingen, bijv. teveel aan mannelijke geslachtshormoon? Ga nog eens naar de huisarts en laat dit en je schildklierwerking controleren

Heb je veel stress?
Is er de afgelopen tijd veel gebeurd in je leven? Je hoeft dat hier niet te vermelden, hoor. Meer voor jezelf om daar over na te denken en te bespreken met je huisarts. Sterkte meid.

Zie ook: http://www.huidziekten.nl/folders/nederlands/alopecia-androgenetica-kaalheid-bij-vrouwen.htm
Astrid26 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 mei 2014, 20:59   #8
kellyvv21
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 mei 2014
Berichten: 23
Geslacht:
Hey,
Ten eerste lief dat jullie reageren en mij helpen. Ja ik heb 2 juni weer een afspraak bij de dermatoloog. Mijn papa is 2 maanden terug ook overleden, dus stres wel, maar ik heb er wel al ruim 2.5jaar last van (haaruitval) .
Verder heb iiknu nanoxidil besteld, had er veel hier op het forum ovet gelezen. Echt top dit forum. Ik wil dit eigenlijk tot december aankijken. En als dit niet werk overgaan op een haarwerk in het nieuwe jaar, want ben zo onzeker. En dan kan ik mijn zorgverzekering erop aanpassen. Iemand ervaring met goede zorgverzekeraars voor haaraanvulling?


Heel erg bedankt.
X�had er veel
kellyvv21 is offline   Met citaat reageren
Oud 26 mei 2014, 14:45   #9
dZinee
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 september 2010
Berichten: 2.950
Geslacht:
Jeetje bij 21 jaar je vader verliezen; verschrikkelijk.

Veel sterkte, en hopelijk slaat de Nanoxidil aan.
__________________
Regime:
4x per week: Revita & Conditioner.

In het verleden: Fina, Minox, LLLT, emu oil, kokos olie
Gestopt wegens poging tot acceptatie.


De producten tegen haaruitval die ik heb getest werden beschikbaar gesteld door GoedeShampoo.nl.
dZinee is offline   Met citaat reageren
Oud 1 april 2017, 18:46   #10
theo sluis
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 augustus 2006
Berichten: 420
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kellyvv21 Bekijk bericht
Hallo allemaal,

Ik ben pas 21 en een vrouw en ik heb sinds 2 jaar echt een probleem.
-diffuse haaruitval
-mijn ogen zijn echt achteruitgegaan, en geirriteerd, kan ineens geen lenzen meer dragen?
-na het stoppen van de pil 8 a9 maanden niet ongesteld geworden..

Ben na huisarts en dermatoloog geweest, en jahoor bloedonderzoek goed etc. etc., niks uitgekomen...

Heeft iemand dezelfde klachten met wel een uitkomst?

Hieronder een foto van mijn zielige hoofdje met haartjes, nog graag je mening: iedereen eens met diffuse uitval??
Als je klachten nog steeds spelen, kun je vragen om doorverwijzing naar een gynaecoloog vanwege je menstruatieprobleem, en zo nodig later ook naar een endocrinoloog, voor verder onderzoek naar je hormoonhuishouding.

Verder kun je de volgende mogelijke oorzaken van je klachten overwegen:

bijwerkingen van eventuele medicijnen
psychosomatiek/depressie/stress
schildklierproblemen
PCOS
bijziendheid, verziendheid, astigmatisme
conjunctivitis
droge ogen
diabetes
glaucoom
hooikoorts, huisstofallergie
syndroom van sjögren
oogmigraine
lage bloeddruk
ziekte van Lyme

Laatst gewijzigd door theo sluis; 1 april 2017 om 19:50
theo sluis is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.