Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 17 juli 2008, 19:21   #16
Stefke
TTM'er

 
Stefke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 april 2006
Berichten: 304
Geslacht:
Het gaat momenteel niet zo heel erg goed met me, ik had een tijdje mijn TTM behoorlijk onder controle, maar nu is het eigenlijk weer helemaal terug bij af. Ik blijf er maar aan zitten en ik heb momenteel ook de kracht om te stoppen niet. En daar baal ik eigenlijk nu ook wel het meeste van; ik weet dat ik het niet kan en mag doen maar toch is elke dag de verleiding te groot om het uiteindelijk weer wel te gaan doen. Dit komt voornamelijk door de strss die ik de afgelopen paar wekn gehad heb en vanaf morgen heb ik heerlijk twee weken om bij te komen.

Dit alles heeft bij mij weer geresulteerd in een kale plek die inmiddels is uitgegroeid tot een kiwi. Gelukkig ben ik in de afgelopen 24 jaar heer en meester geworden in het camoufleren van kale plekken, dus de plek is nog wel te bedekken, maar voor hoelang nog als ik door blijf gaan met plukken.

Eigenlijk lucht dit bericht op.
Gewoon lekker rustigaan doen en telkens iets anders doen als ik drang krijg om aan mijn haar te gaan zitten.
__________________
Zeilen op een zee van haren
Stefke is offline   Met citaat reageren
Oud 17 juli 2008, 20:40   #17
Eline03
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 17 juli 2008
Berichten: 1
Voor het eerst een ramp!!!

Ik doe het wel vaker, maar dit keer zat er een klodder mascara bij. Dus ik trekte er een heleboel uit. En nu heb ik een witte vlek bij mijn ogen zitten. Ik kan mezelf gewoon wel schieten. Het ziet er neit uit. Van mezelf heb ik lange volle wimpers, ik ben er niet zo slecht toe als sommige hier. En ik moet zeggen dat dat me gerust stelt. Want ik dacht namelijk dat ze niet meer aangroeien. maar goddank wel!!

Groetjes
Eline03 is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2008, 11:13   #18
maayke
HaarWeb lid
 
maayke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2006
Locatie: Purmerend
Berichten: 23
Geslacht:
Ik had het echt erg.
Elke dag stuk of 100 haren eruit..
Momenteel ben ik trekvrij al bijna 1 week.
maayke is offline   Met citaat reageren
Oud 19 juli 2008, 22:29   #19
gotchica
HaarWeb lid
 
gotchica's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 oktober 2004
Locatie: den helder, noord-holland, nederland
Berichten: 37
Supergoed dat je al een week trekvrij bent!
Al smij dat is zou lukken joh.
Het is echt erg bij mij en ik snap niet waarom

En jammer Stefke dat het even wat minder gaat, ik hoop dat je het binnenkort weer helemaal onder controle heb!
__________________


Sommige 'vrienden' zijn als de schaduw
je ziet ze alleen als de zon verschijnt.
anderen zijn als de zon zelf
ze komen op als het donker is
_______________________________________
gotchica is offline   Met citaat reageren
Oud 3 augustus 2008, 14:22   #20
Ela
HaarWeb lid
 
Ela's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 augustus 2008
Berichten: 7
Halo,

Ik ben ook een TTM'er ( helaas ) ....
Ik doe het sinds na 2000 en we ztten al in 2008
ik ben er mee gestopt sinds een maandje maar af en toe krijg ik de trekdrang en doe het maar niet zoals vroeger want elke x toen ik ging stressen zat ik aan mijn haar ik vind het zelf heel erg wat ik me zelf heb aangedaan maar kon het ook niet laten ophouden soms wist ik niet dat ik het deed maar meestal was ik alleen... sinds 2003 heb ik een relatie met een hele lieve jongen mijn verloofde, hij heeft mij wel gesteund heel goed ook en heeft altijd gezegt dat het goed zal komen en dat ik het gewoon niet moest doen.. als men kan stoppen met roken dan kan jij ook hiermee stoppen zei hij.

Ik heb paar maanden jojoba olie gebruikt en het heeft me wel geholpen want ik heb helemaal geen kale plekken meer en mijn haarlengte waar ik heb getrokken is nu tussen 5 en 15 cm nog eventjes en dan ben ik ook af van mijn mooie pruik.

groetjes Ela
__________________
Ela is offline   Met citaat reageren
Oud 23 augustus 2008, 21:56   #21
sjaakie353
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gotchica Bekijk bericht
Hey,,
ik weet niet of er al zo'n topic is..
Zo ja, sorry verwijder deze dan maar .

Maar ik vroeg me af hoe erg het bij jullie is, dat haren trekken..?
Ik snap het goed als je niet wilt antwoorden .

Bij mij is het namelijk nogal erg vind ik.
ik heb bijna geen bovenwimpers..
en bij mijn hoofdhaar is ongeveer de helft (of iets meer dan de helft) heel erg kort zegmaar.
Ik moet echt een bandana dragen om het te verbergen
Ook doe ik hierbij nog iets anders.. maar dat past niet thuis in dit forum.
Bij me wenkbrauwen trek ik soms nog wel, maar dat is eigenlijk niet echt veel gelukkig ^.^
MODBREAK: Sorry Sjaakie353, maar op zo'n botte manier reageren is nergens voor nodig. Je kan mensen best in hun waarde laten en op een normale manier reageren. Dit ging echt té ver. Je posting is dus verwijderd.

Laatst gewijzigd door Tai; 24 augustus 2008 om 16:00
sjaakie353 is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2008, 13:32   #22
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
*zucht* Ik weet dat dit soort reacties eigenlijk het reageren niet waard zijn maar het maakt me weer zo verdrietig en kwaad...

Het is duidelijk, Sjaakie, dat jij je helemaal niet in TTM hebt verdiept om hier zomaar zo'n lompe reactie neer te kwakken. Ik snap dat je nog maar 14 jaartjes jong bent (zeg je in een vorige posting) en nog heel veel te leren hebt, maar toch.

Wees idd maar blij dat jij zoveel en goed en sterk haar hebt en dat jij over zo'n "goede mentaliteit" beschikt. Alhoewel, je kon je niet inhouden om jouw (nutteloze en kwetsende) mening hier zomaar voor duizenden mensen te verkondigen. Ik hoop overigens van harte dat jij in real life dit soort dingen niet te vaak doet.

Ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil.
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 24 augustus 2008, 18:23   #23
sjaakie353
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2008
Berichten: 8
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jolien Bekijk bericht
*zucht* Ik weet dat dit soort reacties eigenlijk het reageren niet waard zijn maar het maakt me weer zo verdrietig en kwaad...

Het is duidelijk, Sjaakie, dat jij je helemaal niet in TTM hebt verdiept om hier zomaar zo'n lompe reactie neer te kwakken. Ik snap dat je nog maar 14 jaartjes jong bent (zeg je in een vorige posting) en nog heel veel te leren hebt, maar toch.

Wees idd maar blij dat jij zoveel en goed en sterk haar hebt en dat jij over zo'n "goede mentaliteit" beschikt. Alhoewel, je kon je niet inhouden om jouw (nutteloze en kwetsende) mening hier zomaar voor duizenden mensen te verkondigen. Ik hoop overigens van harte dat jij in real life dit soort dingen niet te vaak doet.

Ik maak hier verder geen woorden meer aan vuil.
ik heb te veel laten gaan sorry voor DEZE SCHANDE.
ik heb dus iemand hier lopen te kwetsen daarvoor echt sorry ik begreep der niks van..
kunnen jullie dit natuurlijk niet accepteren .

Laatst gewijzigd door sjaakie353; 24 augustus 2008 om 18:27
sjaakie353 is offline   Met citaat reageren
Oud 10 december 2008, 20:25   #24
Michel...
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 december 2007
Berichten: 10
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gotchica Bekijk bericht
@ Michel : ik vind het knap van je dat je zo sterk bent dat je jezelf vaak tegenhoudt om aan je haar te gaan frutselen.
Dat is iets wat heel moeilijk is, vind ik.

@ biebie: Welkom, en het is echt een opluchting dat je niet de enigste bent hea. Dat voelt gewoon toch anders meteen. Het is nog steeds vreselijk dat je het hebt, maar je bent niet de enige, je bent niet alleen.
Hee, hier ben ik weer!
Het is inmiddels een paar maanden geleden sinds dat ik voor het laatst geposted heb.
Het gaat echt héél goed met mijn wimpers en wenkbrauwen, trek er af en toe nog wel aan, maar dan stop ik er altijd gelijk mee. Ik ben er ook achter gekomen dat ik alleen aan haren begin te trekken wanneer ik gestressed ben.. Ik zit nu in mijn examenperiode en ik heb tot nog toe niet getrokken, als ik hier doorheen kom zonder al te veel te trekken, vind ik dat ik best trots mag zijn op mezelf.. !
Groetjes,
Michel.
Michel... is offline   Met citaat reageren
Oud 28 december 2008, 20:55   #25
Lieselotte
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 december 2008
Berichten: 7
Geen hoop meer, ofwel?

Hallo iedereen,

Ik zal mezelf maar even voorstellen.
Ik heet Lieselotte, ben 16 jaar, en heb sinds dit jaar TTM.
Ik zal het maar duidelijk zeggen; ik heb een enorme kale plek op de bovenkant van mijn hoofd; dat zelfs doorloopt tot helemaal vooraan.
Ik kan het nog redelijk goed verbergen, ondanks de enorme grootte; en mijn ouders weten er ook al van.
Het groeit langzaamaan trg, maar ik ben ervan overtuigd dat het zkr een jaar zal duren tgn dat het volledig bedekt zal zijn, het is echt groot!
Ik schaam me er natuurlyk dood voor, maar ik ben er volledig van bewust dt het mijn schuld is.
Ik heb een paar dagen geleden weer een erge terugval gehad, en ik ben echt zo bang dt het nooit mr zal trggroein..
Denkn jullie dat, ondanks dat je constant je haar uittrekt, er toch ng een kans is dat alles trggroeit?
Ik hoop het echt; want de laatste tijd kan ik alles behalve gelukkig rondlopen.
En als 16-jarig meisje mt een enorme kale plek rondlopen is echt geen succes; en ondanks dat het mijn stomme eigen schuld is, blijf ik er depressief vn rondlopn, mt de gedachte dat er absoluut geen hoop mr voor is
Ik ben blij, dat er tch ng mensn zyn met hetzelfde probleem als ik; en ik hoop echt dt er voor iedereen ng hoop is!

Laatst gewijzigd door Webmaster; 30 december 2008 om 13:38 Reden: vB afbeeldingen in posting?
Lieselotte is offline   Met citaat reageren
Oud 29 december 2008, 23:25   #26
punky1982
HaarWeb lid
 
punky1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 29
Smile

Hoi hoi! We zijn nu een aantal maanden verder en mijn `zijkanten` & kruin zijn nog steeds heel erg kort/kaal. DieROTZIEKTE ook!Ik vlecht er nog steeds nep-dreads in, ik zal wel moeten, want anders kan ik niet over straat. (als ik een petje zou dragen, zie je het nog; komen de kale plekken onder de rand uit)
Ik vraag me gelijktijdig af of er nog meer mensen zijn met ttm en een andere psychische ziekte; borderline, schizofrenie, ADHD, PTSS etc. Ik heb zo`n idee dat het allemaal nauw met elkaar samenhangt.
Bij mij is borderline geconstateerd een aantal jaren geleden. Mijn hulpverleenster ziet de ttm als automutilatie. Daar kan ik wel inkomen, dat ze dat zo ziet. Maar ik trek vooral als ik voor de tv lig, rustig ben. Juist in hevige stress-periodes groeien mijn haren als `kool`.
Hoe is dat bij jullie???
Het is bijna 1/1/2009! Laten we samen proberen te `minderen`.
Zodat we in december 2009 hier op t forum kunnen zeggen: "Mijn zijkanten en kruin zijn even lang als de rest van mijn haar en ik ben er trots op".

XXXX Punky1982
punky1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2008, 02:44   #27
Lila
Proefkonijn
 
Lila's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2004
Berichten: 310
Ik denk dat TTM inderdaad vrij nauw verwant is aan PTSS (post-traumatisch stress-syndroom). Niet alleen wat betreft de oorzaak, maar ook de stofjes die in de war zijn. Die zijn op een iets andere manier in de war, maar het ligt vrij dicht bij elkaar.

Over Borderline weet ik niet genoeg om daar iets over te kunnen zeggen, maar ik kan me wel voorstellen dat als je nog een andere ziekte hebt, wat voor ziekte dan ook, dat TTM dan vaker en heviger toe kan slaan.

Ik heb wel eens mensen gesproken die aan automutilatie deden, en we hebben toen ook besproken of TTM daar ook onder valt. Wij zijn tot de conclusie gekomen dat dat niet zo is. Bij Automutilatie gaat het namelijk om de pijn die je juist graag wilt voelen, om wat voor reden dan ook. Wij TTMers voelen helemaal geen pijn, dus kan er nooit sprake zijn van de ziekte Automutilatie. Maargoed, door haren te trekken beschadig je jezelf wel, dus in de letterlijke zin van het woord is het wel automutilatie, maar wat betreft ziektebeeld niet.
__________________
Weblog: TLC Conference 2009

Bereid je maar vast voor
op de dag dat alles beter is.

Laatst gewijzigd door Lila; 30 december 2008 om 12:53
Lila is offline   Met citaat reageren
Oud 30 december 2008, 18:38   #28
punky1982
HaarWeb lid
 
punky1982's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 april 2008
Berichten: 29
Smile ttm geen automutilatie

Daar sluit ik mij bij aan. Ik wilde het gister al vermelden, maar ik snij ook wel eens in mijn armen, bij hevige woede, verdriet. Dit is een heel ander gevoel dan haren uittrekken.haren uittrekken is zo`n gewoonte eigenlijk. En zoals je dus al zegt, het gaat bij ttm beslist niet om pijn te voelen, want die hebben we niet.

XXX
punky1982 is offline   Met citaat reageren
Oud 5 januari 2009, 16:54   #29
_rainbow_
HaarWeb lid
 
_rainbow_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2007
Berichten: 104
Hallo allemaal,

Ik heb ook een aantal jaar TTM, momenteel heb ik helemaal geen wimpers alleen wat stoppels en heel weinig wenkbrauwhaar. Ik was een tijdje gestopt en had volle wenkbrauwen alleen me wimpers kon ik niet laten groeien. Ik heb toen een terugval gehad en ben weer erg verdrietig geweest. Ik wil weer de kracht terugkrijgen en mijn wimpers en wenkbrauwen mooi laten groeien zodat ik me eindelijk mooi voel en zelfverzekerd. Ik ga vanaf volgende week weer therapie volgen. Bij mij is het probleem dat ik het uit verveling doe en sterke drang heb om te trekken.

Ik wens jullie allemaal het beste, en we kunnen er vanaf!

Liefs Rainbow
_rainbow_ is offline   Met citaat reageren
Oud 6 januari 2009, 22:59   #30
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Question geen pijn??

Voelen wij ttm-ers geen pijn? Of noemen we het anders?
Ik voel in ieder geval wel degelijk iets! Zou ik niets vorelen zou ik kunnen en willen spreken van een gewoonte, maar ik voel zeker!
Iets behaaglijks, iets wat me goed doet voelen, iets wat om herhaling vraagt.....Misschien kan ik het een bepaald sensatie gevoel noemen...
Bij mij gaat het erom dat ik de goede haar pak, maar helaas is die na 28 jaar en tien/honderd??duizenden haren nog steeds niet gevonden...en ik geloof ook niet dat ik hem zal vinden, maar voelt het wel zo...
Ingewikkeld maar waar.

Groetjes,
Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 23:44.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.