Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Chirurgische behandelingen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 18 september 2021, 11:22   #1
Despacito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Smile Visus Haarkliniek DHI + Micro FUE 3000 grafts - Februari 2021

Beste lotgenoten,

Na jarenlang meelezen heb ik (man, 28 jaar) in februari 2021 de stap gezet tot een haartransplantatie. Aanvankelijk was ik niet van plan om hier iets over te posten maar ik merkte dat ik het zelf heel fijn vond om over anderen te lezen. Vandaar dat ik graag ook mijn ervaring met jullie wil delen.

Ik ben bij Visus behandeld op 25 februari 2021 en zit dus bijna op de 7 maanden. Aanvankelijk zou ik alleen behandeld worden met de DHI methode maar op mijn rechter inham (vanuit mijn perspectief) veerde grafts terug (?) waardoor ze daar verder zijn gegaan met Micro FUE, hiermee bleven de grafts wel goed zitten. Er zijn in totaal 3000 grafts geplaatst waarvan 2000 op de inhammen en 1000 op de kruin. Het enige puntje waar ik nog wel eens over in zit is het feit dat ik op de rechter inham (waar dus micro fue gedaan is) een klein kaal plekje overblijft wat er voor zorgt dat er in fel licht en van korte afstand iets minder dichtheid is. In normaal daglicht en van een normale afstand zie je dit echter nauwelijks.

Ik slik sinds november 2018 dagelijks 1mg finasteride en ben daar na de behandeling ook gewoon mee door gegaan. Sinds ik fina slik heb ik het vermoeden dat mijn haaruitval gestabiliseerd is of in ieder geval een stuk langzamer gaat alhoewel dat nu moeilijk meer te meten is door de nieuwe haargroei.

Ik ben tot nu toe erg tevreden met de resultaten en het is de beste beslissing die ik in jaren gemaakt heb. Ik ga weer zelfverzekerd over straat en ben niet constant bezig met mijn kapsel. Mocht je twijfelen over de hele behandeling en alles wat er bij komt kijken, het valt allemaal reuze mee. Ik had natuurlijk het geluk nog veel thuis te zitten ivm corona maar het was het dubbel en dwars waard en ben ontzettend blij dat ik deze stap heb gezet. Gedurende (bijna) 7 maanden heeft niemand die het niet wist er ook maar iets over gezegd. Er heeft 1 keer iemand naar gevraagd maar die gene had het zelf ook laten doen. Ik heb wat foto's toegevoegd voor jullie beeldvorming. Ik zal hieronder nog een bericht plaatsen met meer foto's aangezien ik maar 5 foto's per keer kan plaatsen.

Mochten er vragen zijn beantwoord ik die graag.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kruin voor operatie.jpg‎ (23,2 KB, 220x gelezen)
Bestandstype: jpg kruin na operatie.jpg‎ (34,9 KB, 182x gelezen)
Bestandstype: jpg kruin na 1,5 maand.jpg‎ (12,3 KB, 146x gelezen)
Bestandstype: jpg kruin na 2,5 maand.jpg‎ (19,8 KB, 149x gelezen)
Bestandstype: jpg kruin na 6,5 maand 2 .jpg‎ (17,4 KB, 156x gelezen)
Despacito is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 11:23   #2
Despacito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2021
Berichten: 4
Geslacht:
extra foto's

bij deze nog wat extra foto's
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg kruin na 6,5 maand.jpg‎ (13,0 KB, 144x gelezen)
Bestandstype: jpg inham na operatie.jpg‎ (14,1 KB, 134x gelezen)
Bestandstype: jpg 2 weken inham.jpg‎ (24,4 KB, 176x gelezen)
Bestandstype: jpg inham na 2,5 maand.jpg‎ (27,2 KB, 181x gelezen)
Bestandstype: png vooraanzicht half jaar.PNG‎ (54,0 KB, 103x gelezen)
Despacito is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 11:33   #3
Despacito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Nog 1 foto. Kruin heb ik er af geknipt omdat mn haar er overheen valt en dus geen goed beeld geeft.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpeg D72B3AD7-BD2A-4DB6-A3CD-E9B01EBADE89.jpeg‎ (63,0 KB, 114x gelezen)
Despacito is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 12:36   #4
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Dank voor het delen van je verhaal, leuk om te lezen.

Zelf ben ik ook behandeld in februari 2021. Ik vroeg me af hoe ver je nu ongeveer denkt te zijn op weg naar het eindresultaat (qua dichtheid, % van grafts die nu zijn doorgekomen, dikte van de haren, etc.)? En dan met name de inhammen aangezien ik hier zelf ook voor ben behandeld

Zelf begon bij mij de hergroei pas vrij laat (na 4-4.5 maanden kwamen er pas haartjes door), en heb het gevoel dat ik nu (na +/- 6.5 maand) nog lang niet op het eindresultaat zit.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)

Laatst gewijzigd door PJKG; 18 september 2021 om 12:39
PJKG is offline   Met citaat reageren
Oud 18 september 2021, 14:23   #5
Despacito
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 september 2021
Berichten: 4
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Dank voor het delen van je verhaal, leuk om te lezen.

Zelf ben ik ook behandeld in februari 2021. Ik vroeg me af hoe ver je nu ongeveer denkt te zijn op weg naar het eindresultaat (qua dichtheid, % van grafts die nu zijn doorgekomen, dikte van de haren, etc.)? En dan met name de inhammen aangezien ik hier zelf ook voor ben behandeld

Zelf begon bij mij de hergroei pas vrij laat (na 4-4.5 maanden kwamen er pas haartjes door), en heb het gevoel dat ik nu (na +/- 6.5 maand) nog lang niet op het eindresultaat zit.
Ik denk dat ik op de inhammen alle haren nu wel heb, deze zullen alleen nog wat dikker worden. Dus daar zit ik zeker op 70/80% gok ik zo. Op de kruin voel ik nog wel wat stoppeltjes en zal het ook nog wel wat dikker worden dus daar zal het rond de 60% zitten maar ook daar zijn de meeste haren er wel doorheen.

Als dit nu het eindresultaat zou zijn zou ik ook al blij zijn haha. Maar zou mooi zijn als het nog wat verbeterd natuurlijk!

Denk ook dat het echt voor iedereen anders is en je pas een conclusie moet trekken na 12 tot 18 maanden.
Despacito is offline   Met citaat reageren
Reageren

Labels
3000, dhi, grafts, haartransplantatie, visus

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.