Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 20 maart 2011, 01:28   #1
-jeffrey-
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 juli 2009
Berichten: 6
Hallo allemaal :)

Hallo,

Ik heb mij al jaren geleden aangemeldt voor deze website (Je laatste bezoek: 31 juli 2009 om 12:03 ) ik heb eigenlijk nooit echt de behoefte gehad om mijn verhaal te doen tot nu.

Ik heb als in kind in groep 6 alopecia gekregen. Verschrikkelijk vond ik het zo zonder haar tussen al die kinderen, terwijl iedereen je vraagt waarom je eigenlijk geen haar hebt. Elke week een paar keer naar het ziekenhuis voor PUVA behandelingen en allerlei creme`s en smeerseltjes. Het is toen heel snel gegaan, van een paar plekjes tot volledig kaal in een week of 2 tijd. Van de PUVA kreeg en wel een hoofd vol donshaartjes maar daar bleef het ook bij. Tot we op vakantie gingen naar spanje, lekker 2 weekjes naar de zon! En zo plotseling als het haar ging, zo plotseling kwam het na die vakantie ook weer terug. Al met al heb ik er toen nog geen maand of 2-3 last van gehad.

Helaas begon het op mijn 21e weer opnieuw met een klein kaal plekje in m`n nek. Eerst dacht ik nog dat de kapper zich verknipt had maar al snel werd weer duidelijk dat de AA weer terug was. Wat begon met een klein plekje werd op den duur de hele achterkant van mn hoofd en de het grootste gedeelte van beide zijkanten. Ik ben nu 26 jaar en voorlopig verplaatsen de kale en behaarde plekken zich over mn hoofd, het ene komt en het andere gaat.

Ik maak me al lang geen zorgen meer om het haar op mn hoofd, dat heb ik geaccepteerd en dat kan ik ook uitstekend verbergen door te scheren (wel erg dik en donker haar dus het blijft opvallen) of door petjes te dragen. Alleen ik merkte de laatste weken dat het haar op mijn armen steeds meer en meer begint te verdwijnen. Ik ben nooit erg behaard geweest op mijn armen maar er is nu niks meer dan een arm vol bijna ontzichtbare witte donshaartjes. dit vind ik opzich ook nog geen ramp, ik vrees alleen voor mijn wenkbrauwen en mijn wimpers. Om die te verliezen zou ik (met alle respect voor de mensen die dit hebben) vreselijk vinden.

Alleen dit schrijven voelt al weer een beetje beter

Groeten, jeffrey.
-jeffrey- is offline   Met citaat reageren
Oud 23 maart 2011, 14:29   #2
chrissey
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 maart 2010
Berichten: 27
Dag Jeffrey,

Fijn dat het wat oplucht om het van je af te schrijven. Merk zelf dat zonlicht goed doet, en ga ook zoveel mogelijk in het zonnetje zitten met mijn hoofd. Hoop voor je dat het proces van uitvallen snel stopt of iig langzamer gaat, wellicht dat de zomer wat soelaas kan bieden.

Groeten,
Chrissey
chrissey is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 16:12.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.