Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > AGA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 29 juli 2018, 12:56   #1
BVerhagen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2018
Berichten: 2
Geslacht:
24 jaar en een enorme kale kruin...

Hallo,

Ik ben nieuw hier... sowieso nieuw in dit 'wereldje'. Zal even kort mijn verhaal vertellen:

Ik denk ongeveer 1,5 jaar geleden zei mijn moeder ineens toen ze achter me stond; "hey, je wordt kaal..." Dit was me zelf nog niet eerder opgevallen, dus ik ontkende het een beetje... Tot een vriendin van me het ook zei... Ik ben het toen steeds meer in de gaten gaan houden, maar wilde ook dat het niet zo was, dus stopte het ook weg ofzo... Helaas zit het een beetje in de familie (vader, ooms, opa's) en op dit moment kan ik het ook niet meer ontkennen voor mezelf. Ik voel dat het steeds dunner wordt, ook de kapper zegt dit en nu maakte ik gisteren voor het eerst foto's van mijn kruin en daar schrok ik enorm van...

Ik zat gisteren de hele dag in zak en as, geld voor een transplantatie heb ik niet, want dat is helaas behoorlijk prijzig... Als ik daar nu voor zou gaan sparen duurt dat nog wel een hele tijd en ik merk dat ik me echt dood schaam sinds ik het zelf gezien heb en er ook de hele dag mee bezig ben..

Zouden jullie advies kunnen geven? Qua producten die eventueel helpen het te verbergen of iets dergelijks? Ik zou het bijvoorbeeld heel graag afscheren, maar ik ben bang dat dat me totaal niet staat (ik heb nogal grote oren), heeft iemand daar bijvoorbeeld ervaring mee?

Ik hoop op reacties vanaf jullie kant. Heb ook wat foto's toegevoegd om de ernst van de situatie te laten zien....

kaal1.jpg

kaal2.jpg

Op de foto's valt mijn haar nog goed, als het net niet goed valt, is de kalende kruin nog veel meer zichtbaar... Het is ook alleen bovenop en dan vooral de kruin, de zijkanten en achterkant groeit haar voor 10... HELP!!!

Lieve groet,

B.
BVerhagen is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2018, 19:01   #2
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Allereerst knap dat je de stap hebt genomen om informatie in te winnen. Heeft mij persoonlijk ook veel rust gegeven.

Ik vind je kruin ook kalend, maar vooralsnog niet uitzichtloos.

Wat voor gel gebruik je? Ik ben inmiddels overgestapt op haarpoeder (gewoon van Taft of Kruidvat) pasta/crème. Zo min mogelijk glans, daarom geen gel.

Draag je haren naar de zijkant. Dat vult meer op. Pak een spiegeltje om je haren aan de achterkant te doen. En doe ze pas naar achteren waar je het minste van de kaalheid ziet.

Ik weet niet hoe kaal de mannen uit je familie zijn? Maar als ze écht heel kaal zijn. Heeft een haartransplantatie niet veel zin zónder finasteride en Minoxidil. Ik zelf gebruik alleen minoxidil. Ik durf de bijwerkingen niet te riskeren.. misschien ooit nog..maar ik denk het niet. Dan maar een HT met korter resultaat of een haarwerk.

Maak je niet te druk, ik denk dat je met poeder/crème en minoxidil nog wel winst kunt boeken. Afhankelijk van hoe snel de kaalheid zich doorzet uiteraard

Kun je nog een foto posten van de voorzijde?

Succes!
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juli 2018, 20:29   #3
BVerhagen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 29 juli 2018
Berichten: 2
Geslacht:
Hi Wesley,

Super thanks voor je reactie!!
Ik gebruik én haarpoeder én iets wat tussen wax en gel in zit.. Dit om mijn haar beter in model te krijgen, zonder vind ik er niks aan... Heb je je haar kort of wat langer?

Thanks voor de tip van hoe te dragen, ik ga even uitproberen hoe je het het minste ziet..

Mijn vader heeft een beetje hetzelfde als ik, maar kreeg dat wel pas op latere leeftijd, mijn oom daarentegen was zo goed als kaal op z'n 25e, ik denk dus dat ik in een soort middenweg zit?

Wat voor Minoxidil gebruik je? Van de apotheek? Of ergens anders? Ik heb me daarover een beetje ingelezen, maar kan niet vinden waar ik de beste variant kan vinden.. En merk je daarvan resultaat?

Aan de voorzijde is niets te zien.. Daar zit nog genoeg haar haha, het is echt alleen de kruin.

Hoor graag weer van je!!
BVerhagen is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2018, 01:27   #4
Wesley123
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 augustus 2017
Berichten: 138
Geslacht:
Ik gebruik minox van de apotheek. Ik haal het inmiddels in België. Waar ik NL 3 flesjes voor heb..heb ik er daar 3!

Link naar mijn ervaring tot op heden:

http://www.haarweb.nl/forum/showthread.php?t=37442

Ik zie op jouw foto's dat je haren best veel aan elkaar plakken. Is de foto met natte haren, of in model? Dan zou ik echt minder gebruiken.

Grtz
Wesley123 is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2018, 10:22   #5
fireofdoom
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 maart 2017
Berichten: 114
Geslacht:
Ik zou zeker ook finasteride overwegen. Dit middel zal je haaruitval in ieder geval remmen en de kans op bijwerkingen is laag. Er zelfs kans op hergroei van je uitgevallen haren. Ik gebruik het nu ruim 1 jaar en het werkt goed voor mij persoonlijk. Google maar even op de big3 (minoxidil, finasteride en ketoconazol shampoo), het gebruikelijke regime tegen haaruitval dat voor de meeste goed werkt.
fireofdoom is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2018, 11:29   #6
nicolaasdk
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 februari 2017
Berichten: 750
Geslacht:
Ik zou voor Finasteride en minoxidil gaan als ik jou was. Als je de minoxidil schuim koopt dan kun je dat zelfs gebruiken ipv gel als je je haar Föhnt. Met dit regime denk ik dat je straks niks meer ziet van je kalende kruin en dat het dus reversibel is.

Zoals Wesley al aan geeft is haarpoeder van kruidvat een goede optie om je haar minder "nattig" te maken.

Groet,
Nicolaas.
nicolaasdk is offline   Met citaat reageren
Oud 30 juli 2018, 22:11   #7
m91
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2010
Berichten: 175
Geslacht:
Je zou Toppik kunnen gaan gebruiken om het voorlopig te verbergen. Ik behaal er goede resultaten mee. Ik denk dat jij er ook baat bij kan hebben!
m91 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 19:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.