Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Androgenetica > Haarproblemen bij vrouwen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 5 augustus 2012, 13:00   #1
Lotte_L
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 2
Unhappy Minoxidil 5%

Hallo!

Ik ben een paar weken geleden, op aanraden van mijn dermatoloog, gestart met minoxidil 5%. En nu valt mijn haar echt met pakken uit en weet ik niet wat ik moet doen.
Ik ben een vrouw van 25 en was zeker niet kaal ofzo, mijn haar was gewoon fel uitgedund. Nu ben ik bang dat ik het alleen nog maar erger maak met de minox. Maar als ik nu stop ben ik sowieso al veel haar verloren en komt dat misschien ook niet meer terug?

Kan iemand mij geruststellen dat na het uitvallen het weer goed komt?

Hebben jullie vrouwen die de 5% gebruikt hebben last gehad van haar in het gezicht?? Daar maak ik me ook grote zorgen om..

Merci alvast
Lotte_L is offline   Met citaat reageren
Oud 10 augustus 2012, 01:38   #2
Brook
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 februari 2010
Berichten: 86
Hoi Lotte, minox 5% gebruik ik zelf ook en ik heb nog steeds last van periodes waar mijn haar enorm uitvalt. Geen idee hoe het geweest zou zijn zonder minox. Ik zou gewoon wel doorgaan met het middel want dat is volgens mij het enige middel dat niet veel bijwerkingen heeft (lotion) en waarvan wetenschappelijk bewezen is dat het werkt. Alleen bij mij is het niet zo dat ik nu opeens een enorme bos met haar heb moet ik zeggen. Haargroei in mijn gezicht heb ik wel inderdaad, hele dunne blonde haartjes. Omdat ik blond ben vind ik het niet zo'n probleem, maar als je donkerharig ben dan kan het wel lastig zijn. Eventueel laten harsen of laseren is dan altijd een optie. Succes!

Groetjes Brook
Brook is offline   Met citaat reageren
Oud 10 oktober 2012, 14:16   #3
Haartjesterug
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 21 augustus 2012
Berichten: 38
Nou ik kreeg dus ook meer uitval, rode ogen, duizelig hartkloppingen, huidschilfers etc. na een maand het te gebruiken. Ben er nu dus onmiddelijk mee gestopt, wat trouwens ook de bijsluiter adviseerd, staat niks in over shedding etc. als dit echt waar zou zijn, dat het product aanslaat zou dat ook wel in de bijsluiter moeten staan toch? Ik ga het risico niet meer nemen ! en op een andere manier mijn haar datik nog heb probeer te behouden !
Haartjesterug is offline   Met citaat reageren
Oud 11 november 2012, 23:24   #4
caricabellos
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 november 2012
Berichten: 1
omdat ik kapster ben en ook uit eigen ervaring heb ik een tip voor je.
ga langs de winkel waar ze paarden shampoo verkopen en koop zo een flesje.was je haar ermee en wacht ongeveer tien minuten daarna uitspoelen. gebruik dit gedurend 4 weken en je zal merken dat je haar dikker en sterker wordt.

Ben geen dermatoloog ik probeer alleen maar te helpen. gebruik het op eigen risico.
cariabellos almere
caricabellos is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2012, 14:38   #5
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Zoals hier al zo vaak is gezegd, is het normaal dat je de eerste paar weken tot maanden na de start met minoxidil meer haaruitval krijgt. Het aangetaste haar valt dan versnelt uit, om vervolgens weer gezonder terug te groeien. Daarna heb je een goede kans dat je haar beter wordt en minder snel uitdunt, al is het inderdaad geen wondermiddel.

Hoe ik dit weet? Ik spreek uit ervaring, want ik ben meerdere keren met minoxidil gestopt en weer begonnen, vanwege zwangerschappen. Wanneer ik dan weer startte had ik in het begin (twee maanden lang) ook altijd meer haaruitval (en nee, niet zwangerschapsgerelateerd, want die haaruitval was altijd al over als ik weer startte met minoxidil), waarna de boel stabiliseerde en mijn haar echt wel verbeterde. Van gezichtsbeharing heb ik nooit last gehad, wel van vollere wenkbrauwen en wimpers.

Als ik jou was zou ik doorzetten, want het is inderdaad één van de weinig werkzame middelen, zonder al te veel bijwerkingen. De haaruitval hoort er helaas bij.
Sammy is offline   Met citaat reageren
Oud 13 november 2012, 18:37   #6
Hakuna
HaarWeb lid
 
Hakuna's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 oktober 2010
Berichten: 839
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Van gezichtsbeharing heb ik nooit last gehad, wel van vollere wenkbrauwen en wimpers.
Niet alleen mijn wimpers en wenkbrouwen werden voller en dikker, maar ook de rest van mijn lichaamsbeharing groeit sneller, ook moet ik mij vaak twee keer per dag scheren. Om nog maar te zwijgen van mijn hoofdhaar (waar het allemaal om gaat) groeit harder en sneller dan kool. (gezien mijn haarfoto's in de andere topics hier)

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammy Bekijk bericht
Als ik jou was zou ik doorzetten, want het is inderdaad één van de weinig werkzame middelen, zonder al te veel bijwerkingen. De haaruitval hoort er helaas bij.
Vooral dat eerste is belangrijk, extra haaruitval heb ik na ruim 14 maanden Minoxidil gebruik niet kunnen vaststellen, wel wat jeuk en hoofdhuid schilfers.
__________________
Regime:

Begonnen 20-10-2010

Regime gewijzigd ivm transgender traject.

2 keer per week System 100 oestrogeen hormoonpleister

januari 2021 orchidectomy ondergaan.

.
Bij consult haarkliniek op 27-7-2011 Hairscience Maastricht inhammen NW1,5 vastgesteld, verder alles prima, veel haar en meer dan voldoende donorgebied voor kleine HT.
Op 22-4-2021 kleine HT gehad inhammen in kliniek Deborah Smaal in Bunde, naar tevredenheid gedaan.


In the past:

Sinds Juli 2011 Priorin afgebouwd
Sinds 27-7-2011 test werking Minoxidil 2% afgesloten
Sinds februari 2021 androcur afgesloten.
Hakuna is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 13:38.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.