Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Alopecia Areata > AA - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 25 juni 2006, 19:21   #1
Patty's
Patty's
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: 's-gravendeel
Berichten: 45
Unhappy Kaal!

Hallo allemaal.
Ik heb enige tijd geleden al een bericht geplaatst. Mijn naam is patricia 35 jaar en ik heb AA sinds ca maart.
Ik heb gisteren de rest plukjes van mijn ooit lange blonde haar afgeschoren en ben nu volledig kaal en eerlijk gezegt dood ongelukkig!!!!!!!!!
Het is maar haar....en mensen moeten je maar nemen zoals je bent......ja makkelijk..... Ik wil mij zelf op dit moment niet nemen zoals ik ben.
Ik krijg aan de voorkant van mijn hoofd wel weer donker haar maar dat is maar een kleine plek. De rest is wittig donshaar en aan de achterkant stoppels van de plekjes haar die ik heb afgeschoren. Lijkt wel een kuiken met een wereldbol hoofd.
Ik ben naar een dermatoloog geweest maar van elk middel en smeersels die ik kreeg had ik meer bijwerkingen dan dat het enig resultaat opleverde.
Ook nog een uitgebreidt onderzoek laten doen in het ST. Franciscus Zhs maar daar krijg ik nog uitslag van. Ik gebruik nu 4 weken niets meer.

HELP!!!
Patty's is offline   Met citaat reageren
Oud 25 juni 2006, 21:43   #2
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patty's
Hallo allemaal.
Ik heb enige tijd geleden al een bericht geplaatst. Mijn naam is patricia 35 jaar en ik heb AA sinds ca maart.
Ik heb gisteren de rest plukjes van mijn ooit lange blonde haar afgeschoren en ben nu volledig kaal en eerlijk gezegt dood ongelukkig!!!!!!!!!
Het is maar haar....en mensen moeten je maar nemen zoals je bent......ja makkelijk..... Ik wil mij zelf op dit moment niet nemen zoals ik ben.
Ik krijg aan de voorkant van mijn hoofd wel weer donker haar maar dat is maar een kleine plek. De rest is wittig donshaar en aan de achterkant stoppels van de plekjes haar die ik heb afgeschoren. Lijkt wel een kuiken met een wereldbol hoofd.
Ik ben naar een dermatoloog geweest maar van elk middel en smeersels die ik kreeg had ik meer bijwerkingen dan dat het enig resultaat opleverde.
Ook nog een uitgebreidt onderzoek laten doen in het ST. Franciscus Zhs maar daar krijg ik nog uitslag van. Ik gebruik nu 4 weken niets meer.

HELP!!!
Sterkte meid, wat vreselijk rot voor je... het is maar haar is een uitspraak die ik ook wel hoor maar dan door mensen die het probleem van haaruitval zelf niet kennen.
Misschien kan een heel mooi haarwerk je jezelf iets beter doen voelen...
't is maar een tip.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren
Oud 29 juni 2006, 22:02   #3
RobertR
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 oktober 2005
Locatie: Amsterdam
Berichten: 28
hi

Heel veel sterkte..je zit aardig in zak en as zo te merken. Ik moet zeggen dat ik ook heel veel moeite heb deze ziekte te accepteren(heb aa sinds vorig jaar aug/sept), alhoewel ik mij gelukkig prijs dat ik dan net een man ben. Heb wel leren functioneren in veel opzichten met deze ziekte gelukkig!

Mag ik jou wel vragen wat voor onderzoek je hebt laten doen in het ziekenhuis? Ik wil mij graag nog op wat dingen laten onderzoeken, want heb het idee dat ik nog lang niet op alle mogelijke zaken ben onderzocht

nogmaals, sterkte!!
RobertR is offline   Met citaat reageren
Oud 1 juli 2006, 12:52   #4
Saar
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 maart 2004
Locatie: Hulst
Berichten: 151
Wat vervelend voor je dat je er zo mee zit dat je kaal bent... het is idd maar haar (tja daar komt het wel op neer hoe je het ook went of keert) maar voor jou voelt het natuurlijk veel erger. Heel je zelfbeeld is aangetast en je zelfvertrouwen heeft waarschijnlijk ook een flinke deuk opgelopen. Als het jou helpt actief op zoek te gaan naar een "oplossing" moet je daar vooral mee doorgaan maar daarnaast kan het misschien ook zinvol zijn om een manier te vinden om het langzaam te accpeteren. Het leven is veel te kort om AA je leven te laten verpesten. Het is niet leuk maar er is echt goed mee te leren leven.

Hopelijk komt je haar nog een keer terug (dat dons is misschien een begin) maar nu je eenmaal AA hebt moet (je moet niks maar het is misschien slim, zodat je niet weer zo'n klap te verwerken krijgt) je beseffen dat het altijd bij je leven zal horen. Er zijn ongetwijfeld instanties maar ook mensen hier die je daarmee wel willen helpen. Mocht je er over willen opraten dan kan je me altijd mailen. Sterkte.
Saar is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 10:34   #5
Patty's
Patty's
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: 's-gravendeel
Berichten: 45
Hallo Robert,


Ik heb de totale stofwisseling laten checken en werking van de hypofyse en schildklier. Dus een heel uitgebreid bloedonderzoek. Ik weet nog geen uitslag want helaas moest ik mijn afspraak verzetten.
Als een van deze klieren niet goed functioneren kan dat een van de oorzaken zijn van de kaalheid.
Sterkte.

Mvg Patricia
Patty's is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 10:42   #6
Patty's
Patty's
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: 's-gravendeel
Berichten: 45
Hoi allemaal.

Ik ben net een weekje met vakantie geweest maar dat heeft ook niet veel goeds gebracht. Bij thuiskomst was mijn kat op sterven na dood. Het dierenpension heeft m'n kat overgedoseerd (10 x zo veel insuline) Mijn kat heeft suikerziekte. i.p.v 0,04 ml insuline hebben ze 0,4 ml insuline per keer gegeven. Dus ik hoop dat hij het red. Niet bevoordelijk voor AA. Je moet stress vermijden...maar ja ik heb alleen maar stress. Plukjes op mijn hoofd beginnen wel te groeien maar het is net een landkaart.....zoek de schat... Allemaal ronde kale plekken. Ja je kunt wel zeggen dat mijn zelfvertrouwen hierdoor is aangetast!!!!. Pruik op je kop en doorgaan...ja was het maar zo simpel... Soms gaat het heel goed maar meerendeel van de dagen is het vallen en opstaan. Ja praten hierover doe ik al heel veel en mijn vrienden en man zijn echt schatten maar je moet het toch zoeken bij jezelf. Ik voel mij.....vul zelf maar in. Elke dag weer die confrontatie voor de spiegel, op je werk. iedereen die je tegenkomt...oh shit zien ze dat ik een pruik heb???? Herkenbaar????
Zonder pruik?????Zo ver ben ik en mijn omgeving nog niet.......en misschien zal het nooit zo worden.....Ik wil gewoon HAAR!!!
Patty's is offline   Met citaat reageren
Oud 11 juli 2006, 21:45   #7
elsje37
elzelina
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Locatie: Nederland Hoensbroek
Berichten: 20
Angry Ach meisje

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patty's
Hoi allemaal.

Ik ben net een weekje met vakantie geweest maar dat heeft ook niet veel goeds gebracht. Bij thuiskomst was mijn kat op sterven na dood. Het dierenpension heeft m'n kat overgedoseerd (10 x zo veel insuline) Mijn kat heeft suikerziekte. i.p.v 0,04 ml insuline hebben ze 0,4 ml insuline per keer gegeven. Dus ik hoop dat hij het red. Niet bevoordelijk voor AA. Je moet stress vermijden...maar ja ik heb alleen maar stress. Plukjes op mijn hoofd beginnen wel te groeien maar het is net een landkaart.....zoek de schat... Allemaal ronde kale plekken. Ja je kunt wel zeggen dat mijn zelfvertrouwen hierdoor is aangetast!!!!. Pruik op je kop en doorgaan...ja was het maar zo simpel... Soms gaat het heel goed maar meerendeel van de dagen is het vallen en opstaan. Ja praten hierover doe ik al heel veel en mijn vrienden en man zijn echt schatten maar je moet het toch zoeken bij jezelf. Ik voel mij.....vul zelf maar in. Elke dag weer die confrontatie voor de spiegel, op je werk. iedereen die je tegenkomt...oh shit zien ze dat ik een pruik heb???? Herkenbaar????
Zonder pruik?????Zo ver ben ik en mijn omgeving nog niet.......en misschien zal het nooit zo worden.....Ik wil gewoon HAAR!!!
Hallo Meisje
Ja je weet dat het zwaar is en dat ik en niemand je helpen kan he meid.Ik zit in het zelfde schuitje en wordt net als jij moe van de opmerkingen het is toch maar haar.Ja maar wel mijn haar dat weg gaat en wel mijn zelf vertrouwen wat er niet meer is.Dat begrijpt niemand als alleen jij zelf.tuurlijk wil je je eigen haar en tuurlijk wil je geen pruik.maar ook is het zo dat het niet anders is. en wij je man en al je vrienden en vooral ikke je altijd zullen steunen en er altijd voor je zullen zijn.En punk die red het wel meid.En je volgende vakantie kom ik oppassen dan gebeurd dat niet meer dikke kus elsje
elsje37 is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 13:08   #8
Patty's
Patty's
 
Geregistreerd: 11 april 2006
Locatie: 's-gravendeel
Berichten: 45
He Elsje,

Hoe vindt je deze site. Is wel intressant he!! Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Patty's is offline   Met citaat reageren
Oud 15 juli 2006, 13:22   #9
elsje37
elzelina
 
Geregistreerd: 11 juli 2006
Locatie: Nederland Hoensbroek
Berichten: 20
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patty's
He Elsje,

Hoe vindt je deze site. Is wel intressant he!! Ik hoop dat je er wat aan hebt.
ja meisje tot nu toe wel
thanks voor de tip kus elsje
elsje37 is offline   Met citaat reageren
Reageren

Discussietools
Weergave Geef een waardering voor deze discussie
Geef een waardering voor deze discussie:

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Gerard Joling gaat kaal test123 Chirurgische behandelingen 573 2 augustus 2011 23:00
Doe de ZELFTEST: word jij kaal?? Tiuri AGA - Algemeen 63 6 maart 2010 00:56
Kaal en gespierd of niet kaal en niet gespierd? Animal AGA - Algemeen 29 9 juni 2006 11:44
Kaal of kammen stoppel AGA - Algemeen 4 2 juni 2006 20:50
Hoe kun je merken als je kaal wordt tommy_zwolle AGA - Algemeen 27 21 februari 2005 00:23


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:06.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.