Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 1 juni 2006, 20:00   #1
Quirien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Berichten: 12
Smile !!! Probeer dit eens !!!

Heey iedereen,,
Ten eerste wil ik jullie allemaal bedanken voor al jullie lieve reacties,, heeft me erg geholpen en ik realiseer me beter dat ik er niet alleen voor sta.

Ik heb een afspraak gemaakt (na aanrade van mensen op dit web) met de therapeut die mij vroeger van mijn TTM probleem heeft afgeholpen. Ik heb nu mijn eerste afspraak er op zitten en ben er erg tevreden over,, ik denk dat hij me der deze keer ook wel weer (iedergeval voor een tijd) van mijn TTM probleem af zal kunnen helpen. (dat hoop ik tenminste) Hij heeft mij een recept mee gegeven voor een drang verminderende pil en als "huiswerk" een opdracht. Die opdracht heeft tot nu toe erg goed gewerkt en ik zou hem jullie eigenlijk willen aanraden om een keer te proberen,, dus hier komt die dan:

Het is de bedoeling dat je elke dag (het liefst op een bepaald tijdstip) een plek thuis op zoekt waar je niet zo vaak zit en daar in gedachte 5 a 10 minuten je hele hoofd kaal trekt,, vooral overdrijven; bijv met allemaal haar om je heen en al je vrienden en kenissen die je uit lopen te lachen. !!! NIET ECHT DOEN ALLEEN IN GEDACHTE !!! Na die 5 a 10 minuten moet je even iets heel anders gaan ndoen; bijv een rondje fietsen (ook nog goed voor de lijn ) iedergeval naar een andere plek en iets doen waarbij je geen haren kan trekken. De bedoeling van deze opdracht is dat je elke keer zodra je je haren er uit wil trekken dat beeld van jou 'wanhopig je haren er aan het uittrekkend' voor je ziet en tegen je zelf zegt: zo wil ik er toch niet uitzien dus blijf van je haar af.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en veel succes er mee. Als er nog vragen zijn dan lees ik het wel op dit forum. Nu heb ik eigenlijk nog een vraage aan jullie: Ik heb 9 juli mijn eindvoorstelling met dansen (klassiek ballet, jazz ballet en folkloristische dans) en iedereen draagt daarbij een knot. Doordat mijn haar zo kort is kan ik dat niet en nu zou ik van jullie willen weten of jullie een tip hebben over wat ik met mijn haar kan doen. Het moet iedergeval uit mijn gezicht zitten. Zou ik anders bij de kapper stukken haar in moeten laten zetten aan mijn eigen haar? Heeft iemand daar ervaring mee? Voor alle duidelijkheid ik heb geen kle plekken op mijn hoofd (ik heb het bedekt kunnen houden) maar het is wel kort en het is ook best wel dun. Alvast bedankt!

Liefs en succes: Quirien (14 jaar)
Quirien is offline   Met citaat reageren
Oud 2 juni 2006, 23:33   #2
jolien
HaarWeb lid
 
jolien's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 oktober 2003
Locatie: Belgisch Limburg
Berichten: 180
Quirien,

goed van je dat je de stap naar een therapeut hebt gezet. En ben blij dat die techniek voor jou goed werkt! Enmisschien helpt die bij anderen idd ook hé. Over je haar: is een haarband misschien een optie? Of is het daarvoor ook te kort?
Succes nog met je therapie en je dansvoorstelling!

Groetjes
jolien is offline   Met citaat reageren
Oud 3 juni 2006, 09:34   #3
Quirien
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 januari 2005
Berichten: 12
Smile Thank you

Heey jolien,,
bedankt voor je lieve stukje en ik hoop inderdaad dat het bij andere ook werkt. Ik denk dat mijn haar nu nog net iets te kort is maar ik heb nog een maand,, dus ik kan het altijd proberen. Iedergeval bedankt voor de tip!
Groetjes: Quirien
Quirien is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
En met wie wil jij wel eens een avond op stap? Georgie Van alles en nog wat... 25 18 mei 2006 10:14
Gezellig weer eens bijkletsen!!! mooswindhoos Haarproblemen bij vrouwen 0 28 maart 2006 12:47
Nog maar eens herpakken Oilily TTM - Algemeen 5 2 december 2004 16:19
Wie was er ook alweer zo'n voorstander van TRANSHAIR? Leg dit eens uit dan?! LOL! opzichgoed Chirurgische behandelingen 26 3 augustus 2004 02:35
Probeer het ook maar weer eens.... dian TTM - Algemeen 11 13 mei 2004 11:51


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:14.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.