Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 2 februari 2005, 14:23   #46
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
vervolg tip

ANTI-TREKTIP ! heb je weleens gehoord van SMURFENSNOT ??
Dit maakten wij vroeger, zo'n 25 jaar geleden met vriendinnetjes en is een prima alternatief voor als je tv-kijkt,leest of je verveelt en niet wilt gaan trekken of snacken :

neem een plastic boterhamzakje en spuit daar royaal wat heerlijk ruikende shampoo of afwasmiddel ( bv met appeltjesgeur!) in.Knoop het zakje bovenaan dicht,zodat er genoeg ruimte voor de vloeistof is om te bewegen als je het zakje door je vingers laat bewegen.............Ik doe er altijd meteen een tweede reserve-zakje omheen tegen lekkage !!En klaar .................
De substantie gaat een beetje schuimen en je kunt er heerlijk mee friemelen.....

het is een kinder-idee, van vroeger zoals ik al zei.Ik ben wel heel benieuwd naar jullie reakties!! Mijn zoontje is er verrukt van,ik heb het zojuist voor hem gemaakt.Kinderen van nu kennen het volgens mij nog niet. Wie weet zetten we hier een nieuwe trend mee !! haha!
liefs en tot mails , zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 2 februari 2005, 14:26   #47
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Och ja, dat is ook zo, dat deden wij vroeger ook!! Leuk man. Zou voor mij wel goed zijn, ik ben in de verhuis verbouwstress en ipv wat nuttigs te doen zit ik continue aan mijn haar te frummelen. Moet eigenlijk een lijstje maken van de hoeveelheid verf en andere zaken die ik nog moet aanschaffen dus...

Maar misschien eerst maar alvast een zakje smurfensnot maken ha ha ha

Bedankt!

Karin_inline
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 11:07   #48
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
op het schoolplein..................

hallo allemaal ! Even iets met jullie delen : ben ik vanmorgen op het schoolplein om mijn zoontje te brengen,reageert iemand op mijn haar. Normaalgesproken draag ik in de winter een hoofddoek die mijn hele hoofd bedekt,nu groeit er achter al weer heel veel haar,dus ik draag zo'n klein stoffen kapje dat alleen de bovenkant van mijn hoofd bedekt,waardoor je kunt zien dat er achter al weer haar staat.............................roept iemand die mij al een beetje kent,maar nog niet weet dat ik ttm heb : hè! zit er onder dat kapje eigenlijk ook wel haar ?!! Ik zou het wel eens af willen trekken om eronder te kijken!! Geeft iemand anders ook nog als antwoord : doe dat dan!!

Mijn broek zakt van zoiets dus echt af....................! Ik riep lachend : kun je EEN keer proberen, daarna vraag je zoiets niet meer ! Zij weer: "hoezo?"
Ik :"dan krijg je een dreun!" Zij :waarom? Ik : "ik word dan kwaad ! Heb ik heel veel werk aan om dit zo om te doen,dus ik kan zoiets niet waarderen !"
Ze schrokken er een beetje van, en het gesprek ging daarna weer over koetjes en kalfjes..................... Dit doet me denken aan toen ik kind was en pestkoppen mijn muts aftrokken en mij vervolgens uitscholden voor kale kojak!
Als volwassene gebeurt dit gelukkig niet meer zo snel,maar je ziet dat ze wel nog die neiging hebben,ongelooflijk,hè!! Nu ben ik inmiddels goed gebekt,maar vroeger was ik dat dus echt niet!!! Hebben jullie dat ook dat mensen vragen,zet die pet /muts/of doek eens af? Wat zeggen jullie dan ??

heel veel liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 11:44   #49
Anna2
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 6 december 2004
Berichten: 4
Nou Zonnestraal,

Ik vind dat je supergoed hebt gereageerd! Wat een stelletje draken!!! Zo te lezen waren ook zij onder de indruk van je reactie.

Zelf heb ik 1 keer een opmerking gekregen. Ik had nat haar omdat we in de regen aan het zeilen waren (was met een zeilcursus bezig). Toen werd er wel een nogal onaardige opmerking gemaakt dat ik een kale plek op m'n hoofd had. Vonden ze raar en vies. Ook niet echt prettig als je zo wordt bekeken in een klein bootje... Maar jouw situatie slaat echt alles. Waren het volwassen vrouwen?

Groetjes,
Anna
Anna2 is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 12:26   #50
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
hoi,

Daar kan ik dus ook ongelofelijk ... van worden.
Ik heb mijn haren in een staartje en dan heb je soms ook zo van die trutten die zitten te zagen doe je haren eens los, ik wil dat eens zien .... blablabla ... bah

Ik zeg dan meestal, waarom wil je dat, voor mij is dat zo goed en ik doe dat niet, maar toch voel je je dan rottig.

pfff ik word al pissig als ik er nog maar aan denk

En als ik ging zwemmen (een hele tijd geleden) waren er 2 volwassen vrouwen (ze zouden m'n ma geweest kunnen zijn) en dan zitten die die fluisteren en te kijken naar m'n haren en te wijzen ... omdat ik dunne plekken had.
Ben nooit meer gaan zwemmen sindsdien.
Ik had eigenlijk beter naar ze toe gestapd en gevraagd of er iets te zien was en ze eens goed m'n vet gegeven ... maar toen was ik enkel verdrietig en heel beschaamd.

Mensen kunnen toch rot doen he
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 13:29   #51
tinneke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 januari 2004
Locatie: antwerp
Berichten: 503
ik denk dat iedereen van ons wel zo'n 1000 anekdotes kan vertellen, en je voelt je er altijd zo slecht bij hé... ik heb het ook veel meegemaakt, doe je band is uit, waarom draag je die altijd... maar nu draag ik het in een staart en zegt iedereen ineens wauw je haar is ineens lang, mooi... maar toch zijn er idd nog altijd die meer willen... ach ja... wat doe je eraan...

goede reactie zonnestraal, hihi die stomme tuttebellen zullen niet meer zo gauw stom doen tegen je!

veel liefs allemaal!
o ja, ik ga vandaag is een dag proberen helemaal niet te trekken, ben benieuwd!
10
tinneke is offline   Met citaat reageren
Oud 4 februari 2005, 14:21   #52
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi anna,kristel en tinneke !!

Herkenbaar dus, dat gezever over doe je haar eens los,etc. Mij een groot raadsel waarom men dat doet ! het waren dus inderdaad volwassen vrouwen ! Met die eerste heb ik zelfs een goed contact,ze is al eens vaker thee geweest drinken! Volgens mij weet zij echt niet hoe zoiets op een ander overkomt...........

Ik ben een echte flapuit geworden in de loop der jaren,wat wil zeggen dat ik mijn emoties niet meer onder stoelen of banken steek.Mijn openheid en oprechtheid heeft me danook al vaak in nare situaties gebracht doordat mensen dit vaak niet waarderen, maar zoiets kwetsends tegen iemand zeggen,neee.............
Vaak weet ik zelf ook wel dat zulke dingen gezegd worden door mensen die op de een of andere manier wellicht jaloers zijn op de opvallende manier waarop ik eruit(durf te)zie(n). Dit opvallende uiterlijk is echter een rechtstreeks gevolg van mijn ttm,omdat ik liever opval met mijn haar dan me uit alle macht probeer te verstoppen. Op dagen dat ik niet lekker in mijn vel zit en je ook dan veel ongevraagde reakties op je uiterlijk krijgt,kost dit zelfs vaak veel energie!!

Kom uit voor wie je bent want iedereen is immers de moeite waard!! Jammer voor hen die er nog niet aan toe zijn dit te accepteren,denk ik dan maar!
Hou van jezelf !!

liefs,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 5 februari 2005, 19:22   #53
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
haar weer afgeschoren !

Vandaag heb ik gedaan waarna ik al twee weken verlangde,maar heb geprobeerd zo lang mogelijk uit te stellen omdat ik vond dat ik moest blijven proberen mijn haar te laten groeien :
IK HEB MIJN HAAR WEER AFGESCHOREN TOT EEN KUIF EN EEN HANEKAM(aan de achterkant)
Ik voel me blij en opgelucht.........................

ik was het vechten tegen de ttm moe........................ Dit is toch al de moeilijkste periode van het jaar,en ik verlangde er ontzettend naar mijn hoofd zonder doeken of kapjes te mogen laten zien !! Ik mag er zijn,ik wil me niet verstoppen!!!!!
Mijn man hielp me de hanekam te maken met de tondeuse;ik genoot van het gevoel hiervan! ( ...... )Daarna heb ik de stoppeltjes nog met scheerschuim en een scheermesje afgeschoren,zodat ik echt mijn blote vel voel.Misschien voor velen onbegrijpelijk,maar ik vind dit een prettig gevoel:kaal zonder me ervoor te schamen. Doordat ik zo'n tijd m'n haar heb laten staan is mijn kuif en kam goed bijgegroeid,want die waren in november tamelijk gesneuveld...

Ik voel me weer vrij en hoop dat de zon de komende dagen schijnt,zodat het warm genoeg is om zo naar buiten te gaan !!Ik heb het haar trouwens ook weer meteen mooi zwart geverfd en mijn hoofdhuid met bruiningscrème ingesmeerd,zodat het net zo bruin zal worden als mijn gezicht!!

Mijn ouders zullen het wel jammer vinden,want ze waren zo blij dat ik het weer probeerde te laten groeien! Toch ben ik er op tijd bijgeweest;nog langer wachten en ik had misschien niet meer zo'n mooie kam gehad!

Ik stuur mijn moeder wel een mailtje,dan is ze alvast voorbereid..........

Heel fijn weekend allemaal en veel liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 6 februari 2005, 11:34   #54
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
echte kapsel ook in je droom............

Hebben jullie dat ook,dat als je droomt je het kapsel hebt dat je op dat moment ook werkelijk hebt?Ik heb gistermiddag mijn haar immers weer afgeschoren en vannacht is dat in mijn dromen ook weer meteen "" aangepast "................
best vreemd vind ik dat,want toen ik opstond en op de badkamer in de spiegel keek,dacht ik : o ja, ik heb het afgeschoren !!!

groetjes,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 7 februari 2005, 12:16   #55
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
duimen...............

ik vind het heel typisch dat zovelen van jullie schrijven over duimen in combinatie met aan haar friemelen ! Ik heb ook als kind zijnde geduimd en draaide daarbij een haarlok rond mijn vinger,waarbij ik dan met mijn (vrije)duim over de lekker gladde lok wreef..........................

ik duim al jaren niet meer,ik schat zo vanaf mijn veertiende, maar ik kan mij het verlangen naar mijn duim wel steeds nog scherp voor mijn geest halen!

Het kan toch geen toeval zijn dat mensen met ttm zoveel dezelfde overeenkomsten bezitten,buiten het trekken aan het haar bedoel ik.Ik verwonder me elke dag weer over de herkenbaarheden op dit forum!

Tinneke,hoe bevalt je vrije periode tot nu toe ?

groetjes,zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 19:23   #56
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
nog steeds blij met mijn beslissing !

een heerlijke week gehad ! Afgelopen dinsdag een dagje met z'n drietjes naar amsterdam geweest..............lekker even eruit !! Ik ben nog steeds heel blij dat ik mijn haar er afgelopen weekend weer afgeschoren heb !! Ben weer positief met mijn haar bezig : scheren,superkleine ieniminie "staartjes" (plukjes met een elastiekje eromheen ) in mijn hanekammetje, en een aantal "spikes"met veel wax.........ik word daar helemaal blij van !!!
Mensen in mijn omgeving vragen wel : o,.....toch maar weer afgeschoren ??Maar als ze zien hoe opgelucht ik ben,geven ze aan het goed te snappen en eerlijk is eerlijk, iedereen zegt gelukkig ook dat dit mij nou eenmaal ook goed staat...........
Ik ben dus weer helemaal happy!!

Maar....................waar is iedereen ? Of heeft niemand veel zin om te reageren?Ik hoop snel weer iets van jullie te vernemen ! hopelijk voelen jullie je ook lekker!

liefs, zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 19:30   #57
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
hoi we zijn er nog wel hoor. ALthans, ik zo nu en dan want ik ben heel druk met mijn nieuwe huis. Al mijn vrije uurtjes (en dat zijn er gelukkig nogal wat) besteed aan klussen in mijn nieuwe huis, nu moetik morgen ineens op een orienterend gesprek. Een soort selectiegesprek waar dan de sollicitanten uit gekozen worden. Ik ben benieuwd, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt. Nouja, ik ben al meer dan een jaar thuis en dit is het dichtste bij een baan wat ik dus sinds een jaar ben geweest. Ik zie het dus morgen wel hoe dat gaat en hoe het voelt.
Wel raar trouwens dat ik nu ineens wel weer een berichtje kreeg van deze thread want ik heb al tijden niets op deze thread gezet. Maargoed, maakt niet uit.
Ben ik blij? Mja, best wel, een nieuwe huis, een nieuw begin en ik trek al niet meer sinds 28 december en mijn winterdepressie is na de laatste therapie nog niet weer terug gekomen. Dus ja, alle reden om blij te zijn. EN vanavond komt mijn vriendje op tv, ik ben helemaal happy! Hij doet mee met het Nationaal songfestival, bij het nummer van Andre Kuik (So High). Het is het laatste nummer van vanavond. Mijn vriendje is de kale bassist (ja, hij is kaal, scheert het zelf af, was helemaal zat van zijn haar en begrijpt als geen ander hoe het is om te balen van je haar). Ik ben zo benieuwd hoe dat eruit gaat zien, mijn Hans op tv...

nouja, tot schrijfs maar weer

Groetjes

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 21:02   #58
zonnestraal
HaarWeb lid
 
zonnestraal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 januari 2005
Locatie: limburg nl
Berichten: 250
hoi karin !

bedankt voor je reaktie ! Het doet me goed dat er meteen reaktie kwam,want ik was al bang dat mijn stukjes die ik plaats vervelend gingen worden en daarom niemand meer reageerde............................ Maar.......jij bent er, gelukkig!!
Ben heel blij te horen dat het goed met je gaat enne.......wat zul je trots zijn op jouw Hans ! als ik in de gelegenheid ben,kijk ik even !

Ik probeerde om straks meteen te reageren op jouw bericht maar mijn computer begon heel hard te ratelen.Het blijkt dat de harde schijf kapot is gegaan en een dezer dagen komt de monteur om een nieuwe te plaatsen(valt gelukkig nog binnen de garantie, 5 weken later en ik had een nieuwe moeten kopen !!)

het kan dus zijn dat ik enkele dagen niet bereikbaar ben ivm compu-problemen...

liefs en heel veel succes morgen met je gesprek,zak voor jou duimen !!
zonnestraal
zonnestraal is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 21:45   #59
Madelief
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 januari 2002
Berichten: 580
Thumbs up Veel succes!!

Heel veel succes met je gesprek morgen!! Spannend. Als ik naar mezelf kijk zou ik dat doodeng vinden. Nu wil ikzelf ook graag iets anders en wil dus gaan solliciteren, maar alleen de stap om te gaan schrijven al...........
Ben me wel aan het orienteren en aan het zoeken naar een leuke brief en een manier van schrijven van een goede cv..... Moeilijk hoor
Groeten Madelief
Madelief is offline   Met citaat reageren
Oud 10 februari 2005, 21:55   #60
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Hey Madelief, ik volg een cursus (verplicht dat wel) over solliciteren enz dus ik zou je zo kunnen (en dat wil ik ook best) helpen met een paar voorbeeld brieven en een voorbeeld CV. Zeg het maar hoor.

Ik zie er trouwens ook tegenop want ik heb geen idee hoe ik een orienterend gesprek moet voorbereiden. Ik zie het dan maar als oefening voor volgende keren...slik

Gr

Karin
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 00:00.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.