Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Trichotillomanie > TTM - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 26 oktober 2005, 21:05   #316
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Het is niet altijd bedoeld om negatief te reageren en niet altijd dat ik me aangevallen voel, helaas komen mijn woorden wel altijd zo over, jammer. De reden waarom ik me dus terugtrek als moderator van haarweb (naast nog meer redenen die hier niet ter zake doen).
Verder, ter verduidelijking waarom ik reageer zoals ik doe (nee, ik praat het niet goed, het is een feit helaas): ik heb mijn hele leven van mijn ouders moeten horen dat zij het beter konden, dat ik het niet goed genoeg deed. Ik heb mijn hele leven me ongehoord gevoeld omdat mijn ouders bijvoorbeeld midden in mijn verhaal (en dan hebben we het echt over een Karin die nog op de lagere school zat, maar later ook nog) rustig zomaar tegen elkaar begonnen te praten, alsof ik er niet was, alsof ik niks aan het vertellen was. Nooit kreeg ik complimenten (meestal kreeg ik te horen dat mijn moeder het vroege beter kon, en bedankt) en het was het beste als ik maar snel zelf beslissingen ging nemen en snel volwassen werd. Ik heb een zogenaamde volwassen opvoeding gehad. Daardoor heb ik veel dingen niet geleerd en dus komt met enige regelmaat als ik emotioneel ben (en dat maakt HW los) het kind Karin om de hoek kijken en reageer ik dus vanuit het kind Karin en niet vanuit de volwassen KArin. Ik weet eenvoudig niet hoe het anders moet, ik heb al heeeeeel veel bijgeleerd (alleen al dat ik weet hoe en wat, maar dat wist ik voor HW al) maar evengoed zal het heel veel tijd nodig hebben en ik vrees dat het nooit helemaal goed zal komen. En zeker niet zolang mijn leven op de kop blijft staan en het nog steeds onbespreekbaar is met mijn ouders.

Dat is mijn toelichting. Nogmaals, niet om het goed te praten. Maar soms denk ik wel dat dingen die ik schrijf ook daadwerkelijk verkeerd opgepakt worden omdat ik toch meestal al te ... reageer (dan zal dat dan ook wel zo zijn).
Zullen we ons nu weer bezig houden met andere mensen ipv mijn psyche? Please?
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2005, 21:16   #317
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
terug naar het eigenlijke onderwerp?!

Goed...Karin je hebt gelijk. Deze thread is tenslotte begonnen om opnieuw te stoppen met plukken,met elkaar. Hoe staat het daarmee? Bolleke,jouw antwoord weet ik al he....wij beiden in dezelfde (lekke) schuit. Lieb,ook voor jou komen er betere tijden,vergeet dat niet meis! Karin....wij mailen. En de rest...elke dag is een nieuwe dag,elke dag is een kans,maak er iets van en ga voor geluk,je haar is niet alles-bepalend.

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 26 oktober 2005, 21:24   #318
karin_inline
HaarWeb lid
 
karin_inline's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 februari 2004
Berichten: 696
Pffft, ja zeg, heb ik ooit deze thread gestart.... ik pluk me een ongeluk verdikkie. Heb even geen energie meer over hoor nu...winterdepressie om de hoek, ben al erg moe de laatste tijd dus ook deze winter word ik niet gespaard en dan alle emoties die erbij komen kijken nu er bij mijn moeder uitzaaiingen in de lever zijn geconstateerd en ze aan een heel zware chemo is begonnen. Jakkes. Eerst denk je nog als de borst geamputeerd wordt en alles okay lijkt: dat hebben we dan ook weer gehad, maar als er dan na 2 jaar uitzaaiingen in de botten bij komen en net wanneer je denkt dat dat ook onder controle is en je dus weer twee jaar later (nu dus) te horen krijgt dat er uitzaaiingen in de lever zitten en nu er toch echt een zware chemo overheen moet....nou, dan houdt de energie wel op hoor. Ik schaam me dood dat ik kale plekken heb door de TTM en dat mijn moeder kaalheid (altijd al maar nu nog meer) associeert met kanker en dus het eigenlijk niet aan kan zien. Maarja, ze weigert dan ook te accepteren dat ik ook een soort ziekte heb, iets wat niet weer weg gaat, ze zegt altijd: wat jij had...alsof het over is. Struisvogelpolitiek. We hebben net dinsdag een haarwerk opgehaald en ik vind het erg moeilijk hoor. Voelde heel raar om in die zaak te zitten. Helaas geeft dit alles me niet de kracht om te stoppen, hoe graag ik ook wil. Een geluk is dat ik alleen thuis zowat trek, en ik ben bijna 11 uur van huis per dag en ik slaap ook nog 8 a 9 uur per dag, blijven er iets van 4 a 5 trekuren over die ik helaas goed besteed Elke dag neem ik me voor: vandaag niet meer, maar ik kan de knop nog niet omzetten. Wie weet, ik probeer het gewoon elke dag weer hoor!
__________________
------------------------------------------------------------------------
Degene die een berg wil verplaatsen, begint met het wegdragen van kleine stenen.
------------------------------------------------------------------------
karin_inline is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2005, 13:29   #319
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Erg is dat he, als mensen in onze omgeving haar verliezen door chemo, en wijzelf het uittrekken. Het voelt zo oneerlijk tegenover die andere mensen, en toch kunnen wij ons gedrag voor hen niet opgeven... Daardoor ben ik ook vaak boos op mezelf, maar ja, daar los ik ook niets mee op.
Ook ik ben nog steeds aan het plukken. Gisteren ging ik naar een concert (COLDPLAY ) en was ik de hele dag nerveus aan het rondscharrelen (net als Bolleke vertelt: van de ene kamer naar de andere gaan, hier iets opruimen, daar iets neerleggen, smsje sturen, nog eens naar toilet en... voor de spiegel staan, wat plukken. Weglopen, en weer teruggaan.)
Vandaag ben ik een beetje euforisch door het schitterende concert... Vanochtend mijn haar gewassen, met speldjes en lak vastgemaakt, en vandaag WIL IK NIET TREKKEN.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2005, 14:34   #320
bolleke
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 december 2001
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.670
Eindelijk eens iemand die het gevoel van 'geen zittend gat' herkent...
Janika, hoe zeggen ze dat in Nederland?
bolleke is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2005, 15:05   #321
emily
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Berichten: 7
Het wordt ook eens tijd dat ik het eens serieus meen om te stoppen , stel het altijd uit tot morgen. Mijn partner en mijn moeder verstaan maar niet dat ik het nog doe en dat ondanks het volledig huishouden en twee kleine kinderen.
Mijn huis kan wel wat proper liggen maar ja ....ik trek toch maar een klein minuutje. En dan doe het huishouden wel .
Binnen een goede week moet ik terug aan het werk na 1,5 jaar te hebben thuis gezeten . De ene kant positief want dan heb ik wat minder tijd om er aan te prusten maar aan de andere kant brengt weer stress mee moet opvang zoeken voor de kinderen en mijn hoofdverpleegster valt helemaal niet mee...Jaja ik ben verpleegster . En dan ook ontdekt hoe mijn probleem heette tijdens de psychologie les .
Vandaag heb ik er nog niet zoveel uit getrokken hoop tegen vanavond dat het er geen meer worden .
Ciao
emily is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2005, 15:12   #322
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Bolleke, één voordeel: zo beweeglijk zijn is goed voor onze lijn

Emily, het zal inderdaad een aanpassing zijn om weer aan het werk te gaan. Een verandering van ritme, maar die doet je misschien extra goed. En dan zul je hopelijk des te meer genieten van de momenten thuis met je gezin.
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 27 oktober 2005, 20:24   #323
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolleke
Eindelijk eens iemand die het gevoel van 'geen zittend gat' herkent...
Janika, hoe zeggen ze dat in Nederland?
'geen rust in je kont' of iets minder subtiel 'peper in je reet'
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 08:12   #324
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
Even bijgelezen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
'geen rust in je kont' of iets minder subtiel 'peper in je reet'
Hoi hoi.

Ik heb de boel even bijgelezen, onze kabel heeft er eventjes uitgelegen.
Janinka, ik hoop dat erbetere tijden komen. IK probeer positief te blijven.
VAndaag precies een jaar geleden ben ik gestopt met de dagbehandeling bij het ggz, moet vandaag terug voor controle.
Met het stoppen met plukken gaat het helaas niet zo goed, maar dat heeft ook te maken met mijn pnd , denk ik.
En Karin, we hebben in hetzelfde schuitje gezeten vroeger. Ik snap hoe je jezelf voelt.
Over een weekje ga ik lekker op vakantie, met mijn vriend en mijn 6maande oude zoontje. Ben er aan toe, en hoop dat het plukken verminderd.
Sterkte allemaal.
En mensen, als iemand iets niet begrijpt, van mijn schrijven, vraag het na, Zoals jullie weten moet ik veel moeite doen om foutloos, en een goede zinsopbouw te maken. Ik moet er veel energie insteken.
Succes allemaal.

Ps:KAn vandaag op het ggz wel vertellen dat ik mede ttm érs gevonden heb, en dat ik heel veel van deze mensen leer. bedankt
veel liefs van suu
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 09:07   #325
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Fijn voor je Suus,dat je lekker een weekje op vakantie gaat. Waar ga je heen? Misschien moet je eens proberen,om zo min mogelijk over je haar na te denken en niet meer stil te staan bij het willen stoppen. Das heel moeilijk,ik weet het. Maar hoe meer je jezelf iets oplegt,hoe moeilijker het word om je daaraan te houden. Is het niet zo,dat je nu in een moeilijke periode zit en de TTM 'gewoon' nodig hebt?
Succes bij het GGZ vandaag,hartstikke goed dat wij hier met z'n allen ook jou kunnen steunen. Laat je weten hoe het gegaan is?

Liefs,Marly
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 12:59   #326
Kristel
Kristel
 
Kristel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 november 2004
Berichten: 270
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door marly
'geen rust in je kont' of iets minder subtiel 'peper in je reet'

hihi
Kristel is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 13:39   #327
LIEB
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 augustus 2005
Berichten: 77
ggz.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kristel
hihi
Beste allemaal.

VAndaag gesprek gehad met mijn psychiater, het gaat goed, wat betreft ik daar vorig jaar voor in behandeling was. Hij vond het vervelend voor me dat ik nu een pnd had, maar ik was sterk genoeg, om me er weer bovenop te helpen. KAn dat een keer dan kan dat ook de tweede keer. Alleen is het nu anders omdat het me overkomt een pnd is iets lichamelijks, en niet geestelijk. WAt betreft mijn haren, ik zal proberen er niet al te veel mee bezig te zijn, vervolgens denk ik ook dat het te maken heeft met mijn pnd dat ik nu meer pluk. Ik pieker ook meer, dus dan pluk je meer, IS dat bij anderen ook zo??
MAar al met al, het was een goed gesprek,Ik heb nog het een en ander door gelopen.Voor anderhalf jaar terug was ik nog een hoopje ellende zonder toekomst, en nu, Ik ben trots op mezelf moest ik zeggen van mijn psychiater, haha.
Oh ja voor ik het vergeet. in het bovenstaande van deze treadh heb ik ook een stukje geschreven, en MArly vertelde me dat er betere tijden voor mij zouden aankomen. DAar heb ik op geantwoord, maar de janika beschreven wat Maly moest zijn. I'm sorry.
Ik ga nu even een stukje wandelen, met mijn zoontje en genieten van het mooie weer.
allemaal een heel fijn weekend.
enne, niet denken aan ut plukken
groetjes van suus
LIEB is offline   Met citaat reageren
Oud 28 oktober 2005, 16:33   #328
Jente
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 10 februari 2004
Berichten: 1.040
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LIEB
Oh ja voor ik het vergeet. in het bovenstaande van deze treadh heb ik ook een stukje geschreven, en MArly vertelde me dat er betere tijden voor mij zouden aankomen. DAar heb ik op geantwoord, maar de janika beschreven wat Maly moest zijn. I'm sorry.
no problem.
Maar ik hoop ook op betere tijden voor jou, hoor!
Jente is offline   Met citaat reageren
Oud 29 oktober 2005, 09:08   #329
marly
HaarWeb lid
 
marly's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 september 2004
Locatie: Rijswijk
Berichten: 612
Citaat:
Oh ja voor ik het vergeet. in het bovenstaande van deze treadh heb ik ook een stukje geschreven, en MArly vertelde me dat er betere tijden voor mij zouden aankomen. DAar heb ik op geantwoord, maar de janika beschreven wat Maly moest zijn. I'm sorry.
no problem Suus! We wensen je allemaal betere tijden. En inderdaad....wees trots op jezelf!
Het word morgen 24 graden dus...een fijn weekend u allen. 24 graden.....zou het volgende week dan nog niet gaan sneeuwen?

Liefs,Marly

o ja,vergeet de klok niet he...
__________________
HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en Belgie

Huishoudelijk regelement (Richtlijnen/Privacy/Disclaimer)

Help ons met HaarWeb!
Jullie suggesties en inbreng zijn voor ons belangrijk!

---------------------------------------------------------------------------------------------

Om de waarheid te vinden moet je jezelf aanvaarden,eniger krachtiger instrument bestaat niet.
Swami Prajnanpad
marly is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie

Soortgelijke discussies
Discussie Auteur Forum Reacties Laatste bericht
Stoppen gebruik Finasteride Alonso Medicijnen/haargroeimiddelen 107 29 november 2011 21:49
gevolgen slikken en stoppen van Androcur? sigur Haarproblemen bij vrouwen 25 5 november 2006 11:12
stoppen medicatie rafke Medicijnen/haargroeimiddelen 4 21 augustus 2004 16:30
Stoppen met finasteride Steven Medicijnen/haargroeimiddelen 4 15 november 2003 13:58
Wat doet 6bap nu precies? ralluf Medicijnen/haargroeimiddelen 0 6 oktober 2003 12:54


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 17:43.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.