Haarweb Forum  
Bijna 100.000 bezoekers p/mnd! Zie hier

Ga terug   Haarweb Forum > Hirsutisme > Hirsutisme - Algemeen

Reageren
 
Discussietools Discussie waarderen Weergave
Oud 8 september 2002, 18:54   #1
Diana
HaarWeb lid
 
Diana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2001
Berichten: 227
gevolgen voor je haargroei

Hoi,

De discussie over je levensstijl en de gevolgen daarvan op je haargroei lijkt ons steeds meer bezig te houden.

Eetpatroon, gewicht, maandelijkse cyclus, stress en alle andere psychische "voelingen" schijnen van invloed te zijn op onze haargroei.

Ik heb me er zelf nooit zo in verdiept wanneer mijn haren sneller groeien en al helemaal niet of er minder haren terugkomen omdat dit sinds hirsutisme bij mij de kop is opgestoken daar nooit sprake van is geweest. Wel heb ik zo af en toe gemerkt dat er perioden zijn waarin het haar iets langzamer lijkt te groeien maar heb geen idee hoe dat dan te verklaren is.

Het van invloed zijn van je maandelijkse cyclus lijkt me wel omdat dit juist van onvloed is op je hormonen en je haargroei dus ook. Voor alle andere factoren is het denk ik sterk persoonsafhankelijk wat de invloed ervan is. We hebben al kunnen lezen dat voor sommige mensen geldt dat wanneer ze afvallen er haren verdwijnen en ook omgekeerd. Dus dit is niet eenduidig vast te stellen. Over stress ed lijkt het me wel eenvoudig. Stress is nooit goed voor je lichaam dus zal zeker niet positief bijdragen aan je haargroei.

Het is op zich wel interessant om voor jezelf uit te zoeken waar je bij gebaat bent. Zoals Petra al aangaf via dagelijks op te schrijven wat je doet, hoe je je voelt ed en dat te vergelijken met je haargroei. Voor mezelf zal dat wel een megaopgave worden (en ws zal ik het dan dus ook niet doen) omdat ik weet dat ik er alleen maar knettergek en chago van wordt om er steeds naar te kijken en het te bestuderen (mijn haargroei).

Toch blijf ik bij mijn eerdere punt , Daniella gaf het ook al weer aan, dat je je hirsutisme er nooit mee weg krijgt. Eenmaal een haar, die krijg je moeilijk weg, tenzij je de wortel definitief vernietigt en dan tevens tegelijkertijd je androgenenspiegel tot een vrouwelijk niveau weet terug te brengen. Maar blijkbaar is dat nog steeds onmogelijk??????????????

Diana!
Diana is offline   Met citaat reageren
Oud 8 september 2002, 19:44   #2
Wendy
HaarWeb lid
 
Wendy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 oktober 2001
Locatie: Rotterdam
Berichten: 233
Hoi!!
Volgens mij is dat niet onmogelijk met medicijnen, maar deze hebben dan weer vrij heftige bijwerkingen volgens mij. T is dus een keuze die je maakt...
Ook hier zou meer info van een arts meer dan welkom zijn!
Groetjes, Wendy
__________________
We mogen ons niet op de borst kloppen voor onze talenten, het enige wat telt is hoe we ze gebruiken.
Wendy is offline   Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +2. Het is nu 10:01.


Forumsoftware: vBulletin®, versie 3.8.11
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Produced by Limelight Studios. Copyright © 2001-2024 Stichting HaarWeb.